Tältäkö kaikkien naisten pitäisi näyttää? *Kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;22566880:
mikä ton naamaa vaivaa :O

Jaa-a? Eilen sinua loukkasi, kun asetin miehiä ulkonäön perusteella tasoihin. Ilmeisesti naisia on kumminkin oikein arvostella. Vielä varsinkin, jos nainen on kaunis.

Jaa-a? Eilen sinua loukkasi, kun asetin miehiä ulkonäön perusteella tasoihin. Ilmeisesti naisia on kumminkin oikein arvostella. Vielä varsinkin, jos nainen on kaunis.

ei muute loukannu, sä laitoit sitäpaitsi ihmisiä eri tasoihin, et erikseen miehiä.
eikä ole arvostelua kysyä että mikä naamassa on. ja jos oliskin arvostelua niin ei koske sinua.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;22566978:
ei muute loukannu, sä laitoit sitäpaitsi ihmisiä eri tasoihin, et erikseen miehiä.
eikä ole arvostelua kysyä että mikä naamassa on. ja jos oliskin arvostelua niin ei koske sinua.
Mä en näe sen naamassa mitään outoa.

Ihmiset ovat todellakin vain evoluution tulosta, sillä ainoastaan biologia voi selittää miksi hitossa ulkonäöllä on niin suuri merkitys kaikessa. Fasaaninaaras haluaa rengaskaulaisen uroksen, ihmisuros kaipaa leveälanteista naarasta, komein saa haaremin upeimpia dooriksia lajissa kuin lajissa.

Ah ihana Gisele. Sen kropasta huomaa, että se on luonnostaan tosi hoikka. Itse oon päättäväisellä treenamisella saanut kroppani nyt tosi hyvään kuntoon. Kun on paljon vaan treenannut, niin näkyy toki enemmän vatsalihaksia ja käsivarret ja reidet on muodokkaammat, vaikka oon aerobiseen keskittynyt. Oon tyytyväinen tähän, vaikka mielestäni tuollainen luonnostaan hoikka, kroppa jossa ei oo niin erottuvat lihakset on vähän naisellisempi. Tietty vois lopettaa liikunnan ja syödä kituuttamalla, mutta se ei ois kivaa ja mulle henk.koht kertyy selluliittia jos en urheile.

Bmi 24 ja ihraa ympärikehoa? Siis sitä rasvaa mitä on hyväkin olla vai ylimääräistä rasvaa joka paikassa?

Ja nyt voin kai sitten kysyä että miksi jokaisen olisi oltava hoikka ja timmi?

Mun bmi on jotain 21 ja sitä ylimääräistä löllöä on silti. Eikä se selluliittimainen löllö ole sitä tervettä rasvaa, jota kehoon kuuluu, vaan länsimaisten elämäntapojen tulosta joka on vastenmielistä ja luonnotonta ihmiskeholle. Täällä ollaan vaan vieraannuttu siitä, mikä on keholle se ihanteellinen ja luonnollinen olotila, kun liikunta ja terveellinen ruokavalio ei kiinnosta. Siksi - koska se olisi luonnollisista. Vastenmielistä on myös se, miten paljon tuhotaan maapalloa ja kulutetaan turhaa ylensyömisen myötä.

[QUOTE="hmmm";22566457]Suomessa jo parikymppiset näyttää kulahtaneilta ja kun pentuja saavat niin sen jälkeen annetaan mennä täyttä alamäkeä. Muualla maailmassa (ja muutama harva tapaus Suomessakin) on osoitettu että lapsen saannin jälkeen voi näyttää timmiltä ja hyvältä. Se on vain tahdosta kiinni! Sohvalla sipsipussi sylissä ei keho kaunistu![/QUOTE]

Mitä tarkoitat "muualla maailmassa"? Jos mä alan miettimään muuta maailmaa ja miltä ne nuoret äidit näyttää vaikka Amerikassa, niin tuskin monikaan on timmissä kunnossa. Ja sit jos mietitään vaikka kehitysmaita niin joo varmaan ovat kovin laihassa kunnossa mutta timmissä...eh...ei varmaan.
Missä nää nuoret ja hehkeät äidit mahtaa asua, kun ainakaan telkkarissa ja lehdissä niitä ei näy vaikka kuinka näytettäis sitä jokapäiväistä elämää vaikka jossain Afrikassa tai Intiassa.

[QUOTE="älämölö";22567024]voe elämä sentään sä sitten jaksat..luuletko et ylipainoisen mukava lukea jatkuvia läski-ketjuja???[/QUOTE]

No en luule. En usko kenenkään nauttivan siitä, kun sanotaan että "sinunlainen ei ole tarpeeksi hyvä". Se sattuu, vaikka itse kokisi olevansa ihan hyvä sellaisenaan.

[QUOTE="hmmm";22566457]Suomessa jo parikymppiset näyttää kulahtaneilta ja kun pentuja saavat niin sen jälkeen annetaan mennä täyttä alamäkeä. Muualla maailmassa (ja muutama harva tapaus Suomessakin) on osoitettu että lapsen saannin jälkeen voi näyttää timmiltä ja hyvältä. Se on vain tahdosta kiinni! Sohvalla sipsipussi sylissä ei keho kaunistu![/QUOTE]

No emmä ny tiiä. En ole lasteni päiväkodeissa, kouluissa tai vaikka työpaikallani (jossa sentään yli tuhat ihmistä) nähnyt juurikaan plösöjä äitejä. Tai olenkohan ainuttakaan?

Tämä on ihan totta. Moni 15-vuotias näyttää jo enemmän synnyttäneeltä kuin minä, kolmekymppinen kolmen lapsen äiti, jo siitä yksinkertaisesta syystä etten esim. ole keskivartalolihava enkä ole hankkinut itselleni jenkkakahvoja. Enkä minä muista että minun nuoruudessani nuoret olisivat olleet niin "hoikkia lihavia" kuten tänä päivänä. Päinvastoin, siihen aikaan itse olin pyöreimmästä päästä niillä mitoilla, joilla minua tänä päivänä arvostellaan välillä luikuksikin.

[QUOTE="Horuksen silmä";22567067]Jännää. Mä taas näen päivittäin plösöjä äitejä ( myös peilistä) Mutta en ole ajatellut että me oltais jotenkin huonompia äitejä......[/QUOTE]

En käsittääkseni sellaista sanonutkaan. Ylipainosta paljon puhutaan mediassa, mutta minä en tiedä missä se oikeastaan edes on. Näen yleensä vain ihan normaaleja ihmisiä liikkumassa. Voi tietty olla, etten tiedä miltä plösö näyttää ja arvioin väärin lähimmäisiäni.

Niin ja en mä tollasia alotusviestin kaltaisia naisia ole nähnyt täällä liikkuvan. Sellasia ihan normaaleja vain. Meikillä, meikittä, kuomat tai korkkarit jalassa, joillain on sellaset perinteiset käpyläläiset viherpiipertäjävaatteet ja toiset jakkupuvuissa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ah ihana Gisele. Sen kropasta huomaa, että se on luonnostaan tosi hoikka. Itse oon päättäväisellä treenamisella saanut kroppani nyt tosi hyvään kuntoon. Kun on paljon vaan treenannut, niin näkyy toki enemmän vatsalihaksia ja käsivarret ja reidet on muodokkaammat, vaikka oon aerobiseen keskittynyt. Oon tyytyväinen tähän, vaikka mielestäni tuollainen luonnostaan hoikka, kroppa jossa ei oo niin erottuvat lihakset on vähän naisellisempi. Tietty vois lopettaa liikunnan ja syödä kituuttamalla, mutta se ei ois kivaa ja mulle henk.koht kertyy selluliittia jos en urheile.

Sama juttu täällä. Hirmuisesti itsekuria ja kovaa työtä vaatii, mutta kyllä se tällaiselta tavalliselta kotiäidiltäkin onnistuu. Itsekin olen jonkin verran lihaksikkaampi, vahvemman näköinen versio tuosta, mutta tyytyväinen olen. Mulle kyllä terveys, kropan toimivuus ja vahvuus ovat tärkeämpiä kuin ulkonäkö.

En käsittääkseni sellaista sanonutkaan. Ylipainosta paljon puhutaan mediassa, mutta minä en tiedä missä se oikeastaan edes on. Näen yleensä vain ihan normaaleja ihmisiä liikkumassa. Voi tietty olla, etten tiedä miltä plösö näyttää ja arvioin väärin lähimmäisiäni.

Enkä mä sanoinut että sä sanoit =D
Mutta mä*näen ylipainoisia naisia ja äitejä usein , ehkä kiinnitän huomioni niihin koska olen itsekin iso.

Kyllä, alkuperäisessä aiheessa on kyse juurikin siitä, miksi kaikkien pitäisi olla samasta muotista. Et ehkä pysty edes käsittämään että se ei ole mahdollista, hinta voi olla aika suuri kun kova treeni ei annakaan samaa lopputulosta. Kuntoilu ja terveellisesti syöminen on eri asioita kuin mallinvartaloiseksi treenaaminen, se kun ei kaikilta onnistu ilman kirurginveistä.

Ja mun mielestä kenenkään ei tarvitse olla timmi, eikä edes hoikka. Mua ei haittaa, jos toiset eivät vastaa omaa kauneuskäsitystäni. Ennen olin ihan ääliö painoasioissa, sitten eräs tuttuni irl sai minut näkemään asian vähän toisin. Ylipaino on ongelma yhteiskunnassa, mutta siitä ei päästä eroon ainakaan sillä, mitä tällä palstalla melkein päivittäin näkee.

Sääliksi käy naisia jotka puristelevat kylkiään ja kyselevät täältä onko hyvät mitat, kun mitat on normaalit tai laihat jopa. Itse en suostu elämään ulkonäölleni, joka rapistuu kuitenkin teen sille mitä tahansa. Liikun kyllä päivittäin ja syön terveellisesti ja puhdasta ruokaa, mutta siinä onkin kyse terveydestäni, ei ulkonäöstäni.

Tokihan mallivartalo on eri asia kuin hoikka, jonka taas saa väistämättä, jos syö terveellisesti ja kuntoilee. Puhun nyt hoikasta, treenatusta vartalosta, jonka bmi on 20-22 max. Mitä muuta vaihtoehtoa sulla on kuin tulla hoikaksi ja kiinteäksi jos treenaat ja syöt oikein, ja se ei tasan ole kova hinta!

Jos on terve ja syö oikein , sekä kuntoilee aerobista ja lihaskuntoa eikä siitä huolimatta muutu hoikaksi ja kiinteäksi, niin sitten mässyttää salaa tai syö liikaa. Terveellinen elämä johtaa terveeseen ja solakkaan varteen.

[QUOTE="Horuksen silmä";22567116]Enkä mä sanoinut että sä sanoit =D
Mutta mä*näen ylipainoisia naisia ja äitejä usein , ehkä kiinnitän huomioni niihin koska olen itsekin iso.[/QUOTE]

Asiasta kolmanteen, meillä töissä ihmisten linjoja vissiin auttavat ne seikat, että työnantaja tarjoaa lounaan ja se on aina tosi terveellinen pamaus. Toisekseen, välipalat kielletty omilla paikoilla, samoin muut juomat kuin vesipullo. Työnantaja tarjoaa kahvitauoilla hedelmiä päivittäin. Ilmainen kuntosali myös käytössä. Siinä pysyy sitten kuosissa, muttei tule nälkä. Sellaisia terveellisen elämän ja hampaiden hyvän huollon periaatteita.

Haha, etpä vissiin:D Jos saisit nyt ottaa giselen kropan, niin kylläpä vaan taitaisi kelvata. Ainakin siinä mielessä, että hoikkaan kroppaan voi kerryttää niitä kiloja haluamansa määrän. Toisin päin se onkin vaikeampi juttu.

Älä sä päätä mun puolesta mitä mä haluan. Mä en tuota kroppaa haluaasi. Piste.

Asiasta kolmanteen, meillä töissä ihmisten linjoja vissiin auttavat ne seikat, että työnantaja tarjoaa lounaan ja se on aina tosi terveellinen pamaus. Toisekseen, välipalat kielletty omilla paikoilla, samoin muut juomat kuin vesipullo. Työnantaja tarjoaa kahvitauoilla hedelmiä päivittäin. Ilmainen kuntosali myös käytössä. Siinä pysyy sitten kuosissa, muttei tule nälkä. Sellaisia terveellisen elämän ja hampaiden hyvän huollon periaatteita.

Siis millä oikeudella se työnantaja päättää mitä ihmiset saa juoda?

Siksi koska normaalipainoinen ihminen syö terveellisesti, pitää kehostaan huolta ja veikkaan että voi myös henkisesti paremmin. Liikkuu ja jaksaa. Se olo minkä liikunnan jälkeen saa, on paljon parempi kun mikään ruuasta saatava nautinto.
Vastakysymys, miksi ei?
Olen esittänyt täällä monta kertaa tämän saman kysymyksen, miksi ei haluta laihduttaa normaalipainoon? :attn:

Ei todellakaan. Jos jokainen näyttäisi tuolta, niin ketä ne itsekurin omaavat, kovasti kroppansa eteen töitä tekevät sitten paheksuisivat keskenään?

Oikeesti. Mulle on ihan sama millainen kroppa kullakin on. Mulla on kai kiire stressata ihan muusta kuin siitä ettei kaikki ole kiinteitä...

Yhteistyössä