miten suhtautuisit mieheen, jolla tietäisit olevan edellisistä suhteista lapsia, joihin ei pidä yhteyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsistin uhritar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

narsistin uhritar

Vieras
voisitko elää tämän miehen kanssa onnellista perhe-elämää, ja mahdollisesti rakentaa uutta yhteistä perhettä, edellisten lapsien lisäksi?

kiusaisiko sinua koskaan, miksi mies ei halua tavata lastaan/lapsiaan, miksi pakoilee vastuuta?

pystyisi kunnioittaa miestä joka ei lapsiinsa oo yhteydessä. eksät voi olla mitä vaan ja joidennkin kanssa ei vaan voi tulla toimeen. mutta omat lapset on aina sun vastuulla, hautaan asti.

[QUOTE="una";22563782]luulen että jos olisin sellaisessa tilanteessa ei asia vaivaisí mua paljoakaan.[/QUOTE]

eli ilmeisesti oletkin tälläisessa tilanteessa?

[QUOTE="vierailija";22563821]eli ilmeisesti oletkin tälläisessa tilanteessa?[/QUOTE]

en ole. olen avioliitossa miehen kanssa jolla ed suhteesta lapsia, ja niin minullakin. kaikki lapset asuvat meillä. vastasin vain miten luulisin asian olevan jos olisin kyseisessä tilanteessa ja asia silloin tuskin vaivaisi mua. en tiedä alkaisiko vaivaamaan jossakin vaiheessa (esim yhteisiä lapsia kun siunaantuisi) mutten usko.

En todellakaan pystyisi arvostamaan miestä, ihan pentu tuntuu itsekin olevan :(
Vaikka ex olis hirmu huuhkaja niin omiin lapsiin pitää olla jokin yhteys ja kiinnostusta. Epäilen että mahdollisesti tuleviin lapsiin ei miehellä olisi kiinnostusta.

Hmm.. Kyllä mä varmaan sellaisen miehen kiertäisin aika kaukaa..:/

No, jos olis sellainen tilanne, ettei ole tiennyt lapsesta ennen kuin lapsi on ollut jo iso (siis ehkä jotain yli 5) ja lapsella on "aina" ollut toinen isä, niin ehkä ymmärtäisin, ettei halua mennä sotkemaan onnellisen perheen asioita.. mutta tämä varmaan olis ainoa tarpeeksi hyvä syy sille, ettei lapsensa kanssa ole tekemisissä..

En. Jos mies ei ole omista lapsistaan kiinnostunut, hänessä on pahasti jotain vialla henkisesti.

Tosin jos minulla ei olisi omia lapsia, voisin ehkä ajatella eri tavoin. Vasta nainen, jolla on omia lapsia ymmärtää tämän asian loppuun asti. Eli entinen miehesi voi kelvata jollekin lapsettomalle sinisilmäiselle naiselle.

se tietty riippuu tilanteesta. Oteydenpitämättömyys vain ja ainoastaan miehen syytä vai onko esimerkiksi kyllästynyt taistelemaan exän kanssa lasten tapaamisista.

Mulla mies jolla kolme lasta edellisestä liitosta ja kaikkensa siis kaikkensa teki että lapsiaan tapaisi. Kävi oikeudessakin ja exä määrättiin luovuttamaan lapset isälleen,mutta ei. Nyt on sitten takki niin tyhjä, että ei jaksa yksinekertaisesti enään tapella ja taistella. Yrittää soitella lapsille,mut ei he vastaa eikä soita takaisin.

Nyt on tilanne se että on periaatteessa luovuttanut ja antanut olla eli ei tapaa ei soittele ei mitään.
Tämä asia on rassannut meidän perhettä aivan mielettömästi. Itse ( joo väärin ) sanoin,että jos tämä asia ei lopu niin mä otan eron ja jätän kaiken.

En koskaan tekis lasta sellaisen miehen kanssa, en koskaan. Enkä kyllä muutenkaan kunnioittais, ellei olis aivan hirveästi jotain lieventäviä asianhaaroja, kuten että lapsi asuis toisella puolen maapalloa.

Ottaisin ensin selvää, mistä tilanne johtuu.

Aika usein on tilanne se, että lasten äiti on estänyt tapaamisia ja manipuloinut lapset niin että he eivät "halua" tavata isäänsä ja isä on lopulta luovuttanut.

Itselläni oli lähes vastaava tilanne, paitsi ettei mies ollut luovuttanut vaan yritti kaikkensa jotta saisi tavata lapsiaan. Jossain vaiheessa lapset eivät suostuneet tapaamaan isäänsä ja heillä oli äitinsä muokkaama, demonisoitu kuva isästään.
Nyt lapset ovat täysi-ikäsiä ja kiitos isän sinnikkyyden, välit lapsiin ovat ihan hyvät.

Mutta todella vaikeita aikoja ne ensimmäiset vuodet yhdessä olivat ja monet yöt valvoin ja mietin mitä ihmettä tilanteessa voisi tehdä.
Nostan hattua miehelleni, joka vaan jaksoi ja jaksoi pitää yhteyttä lapsiinsa, vaikka raskasta ja vaikeaa olikin.

se tietty riippuu tilanteesta. Oteydenpitämättömyys vain ja ainoastaan miehen syytä vai onko esimerkiksi kyllästynyt taistelemaan exän kanssa lasten tapaamisista.

Mulla mies jolla kolme lasta edellisestä liitosta ja kaikkensa siis kaikkensa teki että lapsiaan tapaisi. Kävi oikeudessakin ja exä määrättiin luovuttamaan lapset isälleen,mutta ei. Nyt on sitten takki niin tyhjä, että ei jaksa yksinekertaisesti enään tapella ja taistella. Yrittää soitella lapsille,mut ei he vastaa eikä soita takaisin.

Nyt on tilanne se että on periaatteessa luovuttanut ja antanut olla eli ei tapaa ei soittele ei mitään.
Tämä asia on rassannut meidän perhettä aivan mielettömästi. Itse ( joo väärin ) sanoin,että jos tämä asia ei lopu niin mä otan eron ja jätän kaiken.

Hei, kun olen aikalailla samanlaisessa tilanteessa ollut, sanon neuvona, että miehesi ei kannata luovuttaa.
Lapset kyllä oikeasti kaipaavat ja se, että kaikesta huolimatta isä yrittää pitää yhteyttä, palkitaan vielä jonakin päivänä. Tiedän, että tuossa vaiheessa ja tilanteessa tuntuu todella toivottomalle, olenhan sen itsekin kokenut. Mutta siltikään ei saa luovuttaa.
Jos mahdollista, pitää yrittää pitää yhteyttä suoraan lapsiin, jättää se äiti tavallaan syrjään. Se voi onnistua jos lapset ovat jo vähän isompia. Kuitenkin, pitää yrittää, muistaa synttärit, joulut jne. Ei saa luovuttaa missään tapauksessa!
Tsemppiä teille!

Mies tekisi varmasti saman sinulle ja lapsillesi jos yhteisiä hommaisitte ja ero tulisi.
Tuskin pystyy välittämään kenestäkään aidosti jos ei edes omista lapsistaan.
Eli mä miettisin tarkasti lähtisinkö sellaisen kanssa mihinkään juttuun.

En osaa sanoa varmasti, koska en oo ( onneksi ) moisessa tilanteessa ollut.

Mutta: Ajatuksena pidän miestä tai naista,
joka ”hylkää” lapsensa melkoisena luuserina joten tuskin rankkaan tyyppiä kovin korkealle.

Toki jos tilanne on jotenkin selitettävissä ja siten ymmärrettävä niin se toki muuttaa ehkä asiaa.

Jos tilanne olisi toisenlainen kuin se nyt on. Saattaisin harkita yhdenillan juttua tiettyyn aikaan kuukaudesta. Ehkäpä saattaisin jopa tulla raskaaksi.
Mutta kun minä olen jo omalla tahollani varattuna, eikä lapsia kuulu, en siltikään lähtisi moisen retkun kelkkaan. Vaikka suurempi tae olisikin, että lapsia siunaantuisi hänen kanssaan.

Aika mustavalkoisia ja naiveja tuntuu monet olevan mielipiteissään.
Aika julmasti monet naiset käyttävät lapsia välikappaleina eronjälkeisessä parisuhdekostossaan ja joskus miehellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin luovuttaa yrittämästä saada tavata omia lapsiaan.

Yhteistyössä