miten suhtautuisit mieheen, jolla tietäisit olevan edellisistä suhteista lapsia, joihin ei pidä yhteyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija vain

Vieras
voisitko elää hänen kanssaan onnellista, tasapainoista elämää?
välittämättä tästä asiasta?

voisitko kenties tehdä hänen kanssaan yhteisen lapsen?

En usko että pystyisin, minua ajatus ahdistaisi. Eikä mies varmaan kestäisi päivittäisiä moraalisaarnojani... Eriasia jos lasten äiti kieltäisi tai estäisi isää näkemästä lapsiaan, mutta jos siis tarkoitit että mies ei omasta aloitteesta haluaisi olla tekemisissä..?

En usko, että voisin edes harkita suhdetta tuollaisen ihmisen kanssa. Jotenkin en vain pysty ymmärtämään, miten niin selkärangattomia ihmisiä voikaan olla, jotka vain kylmästi jättävät lapsensa.

En pystyisi olemaan sellaisen miehen kanssa. Arvostan miehiä joille perhearvot on tärkeitä, ennekaikkea omat lapset.. Eriasia se jos lasten äiti ei anna lapsiaan miehelle ja tekee kiusaa, mutta jos selvästi näkisi välinpitämättömyyttä omia jälkeläisiään kohaan, katoaisin aika äkkiä tällaisen miehen läheltä.

tapauksen, jossa mies hylkäsi lapsensa, ja meni aika pian tämän jälkeen uusiin naimisiin, tarina ei kerro, salasiko mies naiseltaan tämän lapsen, vai mitä pajunköyttä syöttii, tai sitten nainen on samanlainen tunnevammainen.

Eriasia jos lasten äiti kieltäisi tai estäisi isää näkemästä lapsiaan, mutta jos siis tarkoitit että mies ei omasta aloitteesta haluaisi olla tekemisissä..?

Sitten siihen on varmaan syy jos estetään näkemästä lapsia (väkivaltaa, päihteiden väärinkäyttöä tms)? Jos taas äiti v*ttuuksissaan estää isän ja lapsen yhteydenpidon, tulisi miehellä olla sen verran munaa että pitäisi lapsen oikeuksista kiinni ja tapaisi lastaan.

Mun lapsen isä ei tapaa lastansa mutta kyllä hällä on tyttöystäviä siitä huolimatta riittänyt. Tosin uskon että mies perustelee tapaamattomuutta sillä, että minä en anna hänen tavata lasta ja saa itse vähän niinkuin uhrin statuksen. Tosiasia on että mies itse ei halua tavata lasta, eikä ole tätä edes tunnustanut koska ei halua maksaa elatusmaksuja.

en todellakaan,en edes seurustelisi ko.ukon kanssa. mulla on nimittäin lapsi.keneen hänen isä ei pidä yhteyttä. en koskisi pitkällä tikullakaan sellaseen niljakkeeseen kuin lapsensa hylänny mies on(meilläkin ukko halus lapsen,puhui naimisiin menosta ja häippäs toisen naisen matkaan(oikeastaan naisien)ollessani yli puolen välin raskautta)jätti velat sukulaisilleni maksamatta(joo ja niin pettikin minua,tuli nimittäin takas petti ja jättäyti pois seurastani syntymän laskettuna aikana tokas mulle että ei rakasta enään. oli synnytyksessä mukana,vaikka seurusteli ilmeisesti toisen naisen kanssa)

sit alko selvitä että oli muillekkin velkaa,tajusin et oli peliriippuvainen,valehteli lähes kaikille. ja mikä parasta petti uuttakin naista, teki lapsen tämän kanssa, akka hoitaalapsen 99% (meillä on yhteisiä tuttuja)

Ensivaikutelma on, että en. Tosin riippuisi tilanteesta. Onhan niitäkin eroperheitä, joissa etävanhemman ei toivota olevan lapsen elämässä mukana. On ehkä lähivanhemmalla uusi parisuhde, jossa kaikki lapset kutsuvat äidin uutta puolisoa isäkseen ja se biologinen isä on vaan joku vieras setä, jota on pakko silloin tällöin tavata. Joskus on lapsen edun mukaista, että etävanhempi ei olemassaolollaan tarpeettomasti sotke lapsensa ja exänäsä perheidylliä.

Huonosti. Suvussani on mies joka löydettyään uuden vaimon hylkäsi lähes heti aikaisemmasta avioliitosta olevat lapsensa. Osin kait uuden vaimon painostuksesta, mutta sairasta silti.

[QUOTE="tiina";22727046]Mun lapsen isä ei tapaa lastansa mutta kyllä hällä on tyttöystäviä siitä huolimatta riittänyt. Tosin uskon että mies perustelee tapaamattomuutta sillä, että minä en anna hänen tavata lasta ja saa itse vähän niinkuin uhrin statuksen. Tosiasia on että mies itse ei halua tavata lasta, eikä ole tätä edes tunnustanut koska ei halua maksaa elatusmaksuja.[/QUOTE]

Jaahas no etkö ole sitten pakottanut ukkoa isyystestiin? Jos et niin mistäköhän se johtuu..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22729235:
Ensivaikutelma on, että en. Tosin riippuisi tilanteesta. Onhan niitäkin eroperheitä, joissa etävanhemman ei toivota olevan lapsen elämässä mukana. On ehkä lähivanhemmalla uusi parisuhde, jossa kaikki lapset kutsuvat äidin uutta puolisoa isäkseen ja se biologinen isä on vaan joku vieras setä, jota on pakko silloin tällöin tavata. Joskus on lapsen edun mukaista, että etävanhempi ei olemassaolollaan tarpeettomasti sotke lapsensa ja exänäsä perheidylliä.

ei tällainen ole koskaan lapsen edun mukaista. aivan turhaa selittelyä. Isän kuuluu nähdä lastaan säännöllisesti ja olla kiinnostunut hänen elämästään, jos lapsen parasta ajatellaan.

[QUOTE="höh";22729307]ei tällainen ole koskaan lapsen edun mukaista. aivan turhaa selittelyä. Isän kuuluu nähdä lastaan säännöllisesti ja olla kiinnostunut hänen elämästään, jos lapsen parasta ajatellaan.[/QUOTE]
Ei pidä paikkaansa. Lapsi on yleensä lojaalimpi lähivanhemmalleen, josta on myös enemmän riippuvainen kuin etävanhemmastaan. Kun lapsi vedetään erossa riitojen välikappaleeksi ja lapsen kautta kostetaan vanhoja kaunoja, jonkun pitää ajatella lastakin. Jos lähivanhempi jatkuvasti mustamaalaa etävanhempaa, keksii syitä, miksi lapsen on paha olla etävanhemman kanssa, estää tapaamisia vedoten lapsen sairastumiseen yms asioihin, kieltää lasta kutsumasta etävanhempaa isäksi, loukkaantuu, jos lapsi onkin viihtynyt etävanhemman luona, ei halua kuulla mitään etävanhemman luona vietetystä ajasta paitsi jos siellä on ollut kurjaa, aloittaa lapsen kotiinpaluun sanoin "huh, mahtoi sulla olla kamala viikonloppu, onneksi nyt olet kotona" jne jne jne , järkevä vanhempi lakkaa kiusaamasta lastaan.

[QUOTE="tiina";22727046]Mun lapsen isä ei tapaa lastansa mutta kyllä hällä on tyttöystäviä siitä huolimatta riittänyt. Tosin uskon että mies perustelee tapaamattomuutta sillä, että minä en anna hänen tavata lasta ja saa itse vähän niinkuin uhrin statuksen. Tosiasia on että mies itse ei halua tavata lasta, eikä ole tätä edes tunnustanut koska ei halua maksaa elatusmaksuja.[/QUOTE]

Sama tilanne. Laitoin ehdoksi, että lasta saa tavata lakisääteisesti, kunhan nimi on paperissa, miehen suurin murhe oli että hän joutuu maksamaan elatusmaksuja takautuvasti ja maksamaan muutenkin. Eli raha oli tärkeämpää kuin oma lapsi.
Isällä kun on sekä oikeuksia että velvollisuuksia, mutta isä joka ei isyyttään tunnusta, ei ole minkään arvoinen.
Ja tottakai mies on mielestään uhri, kun julma äiti ei anna tavata lasta. Tosin eipä tuo ole kolmeen vuoteen ottanut kertaakaan yhteyttäkään.
Miehen nykyinen kihlattu ei varmaan edes tiedä että miehellä on lapsikin.

Menisitkö naimisiin tai tekisitkö lapsen miehen kanssa jolla sakkotuomio oman lapsensa (4kk) lyönnistä

En.

Sama alkuperäiseen: en.

Koska ihmiset pystyvät joskus muuttumaan, saattaisin ihastua ja tapailla tällaista miestä, jos nuo asiat vaikuttaisivat olleen kaukana menneisyydessä ja tämänhetkisessä eivät "voisi" uusiutua. Ehkä jopa seurustella. Tuskinpa muuttaisin yhteen asumaan ja varmasti en tekisi lapsia moisten miesten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja samoin meillä;22729443:
Sama tilanne. Laitoin ehdoksi, että lasta saa tavata lakisääteisesti, kunhan nimi on paperissa, miehen suurin murhe oli että hän joutuu maksamaan elatusmaksuja takautuvasti ja maksamaan muutenkin. Eli raha oli tärkeämpää kuin oma lapsi.
Isällä kun on sekä oikeuksia että velvollisuuksia, mutta isä joka ei isyyttään tunnusta, ei ole minkään arvoinen.
Ja tottakai mies on mielestään uhri, kun julma äiti ei anna tavata lasta. Tosin eipä tuo ole kolmeen vuoteen ottanut kertaakaan yhteyttäkään.
Miehen nykyinen kihlattu ei varmaan edes tiedä että miehellä on lapsikin.

Elatusmaksuja ei joudu maksamaan takautuvasti. Kehottaisin ottamaan yhteyttä lastenvalvojaan ja kertomaan hänelle kuka isä on. Lastenvalvoja kyllä sitten hoitaa isyystestit yms.

Yhteistyössä