[QUOTE="vieras";22554023]
ei vissiin oo käytännön kokemusta opetustyöstä??
ei hyväksi opettajaksi tulla sillä, että vuosikaudet vipataan esille samat kalvot ja jutut
vaan sillä, että opetus suunnitellaan kunkin opetusryhmän mukaan ja voin kertoa, että aikaa menee..
mutta ei haittaa minua, olen unelmatyössäni! vaikkakin saan vähän väliä kertoa ihmisille, että ei, en tee töitä vaan 22h viikossa, vaan sen lisäksi tosiaan ainakin 20h menee suunnitteluun, korjaamiseen, valmisteluun... saati välitunnit! en muista koska viimeksi olisin vain istunut opehuoneessa yhden välitunnin.. hmm, siitä on aikaa... ainakin kolme-neljä viikkoa!! mutta tosiaan, teen työni ilolla ja rakastan yläkoululaisiani yli kaiken :heart:[/QUOTE]
Ei juurikaan tältä omalta nykyiseltä alaltani, mutta bilsassa ja mantsassa olen tehnyt aikaisemmin pidempiä sijaisuuksia, kun opiskelin niitä vähän aikaa yliopistossa.
Mutta mitä tohon itsensä päivittämiseen tulee, niin sehän kuuluu ihan jokaiseen työhön. Ajat muuttuu ja toimintatavat muuttuu, ja sen mukana työntekijöiden täytyy pitää itsensä ajan tasalla, jos haluaa työpaikkansa pitää. Jos miettii vaikka jotain mediatekniikan ihmistä, niistä ohjelmista mitä käyttää nyt, tulee ensi vuonna uudet versiot, ja taas saa opetella miten niitä käytetään. Ja niin edelleen niin edelleen.
Sitä paitsi, kun mietitään opettajaa joka on tosi innostunut opetettavasta aineestaan, niin otaksun että se mielenkiinto itsensä kehittämiseen tulee aika luonnostaan
Tai itse ainakin oon sellanen, että jos oon jossain hyvä, niin haluan olla siinä vielä parempi, ja sitä kautta nautin että saan jakaa hyvyyteni muiden kanssa
Ja päivä päivältä tuntuu enemmän siltä, että kaupalliset aineet on ehdottomasti se mun juttu. Ja totta kai, kun mulla on käytännön tietoutta siitä työnkin puolesta.
Ja joo, kokeiden korjaaminen ja välituntivalvonta on tylsää, mutta mikä työ nyt edes olisi tasaisen mukavaa? Mun mielestä esim. työvuorolistojenkin tekeminen on ihan peestä, mutta tuskin niin kamalaa kuin tuntien suunnittelu, jota voi sentään tehdä omalla takapihallaan samalla kun ottaa aurinkoa
Te oikeat opet korostatte aina vaan niitä huonoja puolia, mutta rohkenen väittää, että niitä positiivisia puolia on enemmän, ja teillä on siellä useimmiten KIVAA, ette te muuten siellä opinahjoissa kansankynttilöinä jaksaisi olla. Aamen