Varmaan missään muussa ammatissa ei saa niin helpolla tienattua leipäänsä, kuin opettajana

[QUOTE="niin";22555197]Varsinkin pienempien paikkakuntien erityisluokan (eha) -opet kyllä saavat palkkansa helpolla, kukaan ei pysty niiden "opetusta" kommentoimaan, koska opetettavat eivät itse kykene kommunikoimaan. Henkisesti raskasta työtä toki on.[/QUOTE]

Juu...todellakaan eivät helpolla saa palkkaansa. Juuri siksi että oppilaat ovat niin haasteellisia ja kaikki on mietittävä eritavoin kun normaaliluokassa. Meinaatko että EHA jne-lapset vain tyytyvät opetukseen eikä sielä kuulla vastalauseita yms?

"tina"
Juu...todellakaan eivät helpolla saa palkkaansa. Juuri siksi että oppilaat ovat niin haasteellisia ja kaikki on mietittävä eritavoin kun normaaliluokassa. Meinaatko että EHA jne-lapset vain tyytyvät opetukseen eikä sielä kuulla vastalauseita yms?
Eha 2 kyllä saavat, siellä kun ei niitä vastalauseita kuulu kuin ääntelemisen merkeissä, jos silloinkaan. Opetus? Esim. opetellaan oppivelvollisuusiän ajan syömään sotkematta. Välillä musiikkia levyltä kuulumaan, ulkoilua sään salliessa, päivälepoa, hierontaa, vaipan vaihto.

open sisko
joo mun veli on ope ja helpompaa kuulostaa olevan kuin lomalla. Harmi vaan ne lomatkin tuntuu olevan aina väärään aikaan. Ilmeisesti ei tarvetta niin paljolle lomamäärälle?

Sepä se, moni ammatti saattaa näyttää ruusuiselta, jos hetken kokeilee tai ei ole ollenkaan itse sitä tehnyt. Kun ei siitä todellakaan voi tietää kaikkia puolia. En vähättele ap: n kokemuksia, mutta yleistäminen on minusta väärin ja inhottavaa.
Myönnän, että otsikko on raflaava, mutta mulla on sentään vertailupohjaa useammalta alalta, ja mun subjektiivinen kokemus on, että opettajana tienaisin elantoni helpommin kuin stockan yhdenkään osaston tiimiesimiehenä ikinä :D

Foortti harmaana
Mahtais tulla kädenvääntöö, jos JOKAINEN ope sais vääntää omat tuntilistansa ;)
Kylhän tuon päättää rehtori/koulun johtaja viimekädessä, eihän siitä mitään tuu, jos KAIKKI lähtee pe aikasin tai ke tai jotain =)

Ja MULLE opettajan työ (kouluttamaton oon ja osa-aikainen "kädentaito-ope) paljon vapaa-ajan "menetystä" kun ne oppilaat soittelee illalla myöhään ja tulee kotiin ja olettaa, että kylhän se Foortti nyt sen ja sen hoitaa siihen ja siihen mennessä. ;)

Ammatinvaihtaja
Mä kanssa ajattelin että ala-asteen maikan homma on ihan piece of cake mutta väärässä olin, ihan taattu burn out.
Eikä niinkään se itse opetustyö vaan kaikki muu. Lasten konflikteihin, suruihin ja varsinkin vanhempien kanssa asioiden puimiseen väsyy.
Se on ihan käsittämätöntä miten raskas ympäristö voi koulu olla, muistaakseni vain seurakunta meni työssäviihtyvyys kyselyssä surkeudessaan koulun edelle.
Sairaanhoitajana pääsen päivystyksessä henkisesti niin paljon helpommalla.

"jii"
Joo, mäkin tykkäisin opettajan työstä, paitsi että ne oppilaat pitäis saada pois kouluista, pilaavat hyvän homman. Mulla palais pinna kättelyssä näitten reippaiden ja ulospäinsuuntautuneiden valopäiden kanssa. Kyllä opet on palkkansa ansainneet, enkä usko että helpolla, oppilaat kun ovat mitä ovat.

Foortti harmaana
Mä kanssa ajattelin että ala-asteen maikan homma on ihan piece of cake mutta väärässä olin, ihan taattu burn out.
Eikä niinkään se itse opetustyö vaan kaikki muu. Lasten konflikteihin, suruihin ja varsinkin vanhempien kanssa asioiden puimiseen väsyy.
Se on ihan käsittämätöntä miten raskas ympäristö voi koulu olla, muistaakseni vain seurakunta meni työssäviihtyvyys kyselyssä surkeudessaan koulun edelle.
Sairaanhoitajana pääsen päivystyksessä henkisesti niin paljon helpommalla.
En ihmetele. Open on OLTAVA välittävä ja jotenkin empaattinen, sh:n ei...
Sh:lle riittää kun tekee työn ja ei kiduta potilaita ja töitä riittää.
(mun toinen työympäristö on sairaala)

Yhteistyössä