Kesäkuiset mammat 2011

Ihanaa kuulla että muillakin on näitä pelko tuntemuksia! Mä tukeudun edelleen mun tisseihin (joo toistan itseäni) :D ne on edelleen niin prkl kipeet varsinkin öisin. Paha olo on helpottanut täälläkin, jotain olematonta edelleen joskus - pääasiassa sillon kun maha on tyhjempi. Mulla tulee ma 10vkoa täyteen, eli samoja aikoja elellään Rosalindan kanssa.

Sillon kun mulla tuli se kkm, en tuntenut mitään kipuja - ehkä alaselkä saattoi olla hiukan kipeä, mutta en siihen ihmeemmin kiinnittänyt huomiota. Siksihän nytkin, kun selkää vihloo vähänkin, panikoin. Neuvolan terkka rauhoitteli, että ei se aina sitä pahinta tarkoita - hormoonit siellä jyllää usein, kun jomottelee.

Jouluverhot tuli laitettua tänään täällä - kynttilät palaa ja saunassa on löhötty. Ei hassumpi la-ilta ollenkaan!

Ninatus, saako udella että mikä esitys sinulla oli?

Niin, niitä dopplereita oli ainakin huutonetissä myynnissä - eikä hinta ole edes paha.

Viimeksi muokattu:
Parasetamolia saa kyllä ottaa. Se uusin tutkimus koski sitä että poikavauvojen sukuelimet saattavat jotenkin vaurioitua (kivekset eivät laskeudu tai jotain sinnepäin) jos sitä syö 4 viikkoa putkeen ja tuossakin oli vain että saattaa aiheuttaa.
Mä aavistin oman keskenmenoni ihan alusta asti...Vaikka olin ihan onnellisesti raskaana 13+1 asti oli alusta asti ikävä tunne että tämä ei pääty hyvin. Kun liikkeet loppuivat kuin seinään tuona päivänä tiesin varmuudella että pieni kuoli. Ultrassa 3 päivän päästä todettiin keskeytynyt km.
Mä sain tänään jo kommenttia mahastani joka on ISO, en kehtaa laittaa kuvaa,nauraisitte kuitenkin :D
Mutta tuota viidettä odottaessani mahani oli näillä viikoilla vielä isompi ja itseasiassa loppua kohden kukaan ei uskonut että la on lähellä. Alussa kasvaa vauhdilla ja sitten tasaantuu.
Itseäni harmittaa kyllä kun on tullut herkuteltua ihan liikaa. Saattaisi maha olla vielä ihan olematon jos hippusen olisin itseäni kohtaan ollut ankarampi enkä tunkenut sinne jokaista suklaapatukkaa mitä mies pyytämättä kotiin kantaa vaikka olen kieltänyt.
Noh,joulukuu on mulla perinteisesti täysin herkuton ja suklaaton.
Mutta nyt lenkille ja saunaan.

Nannaliina rv14

mulla se keskenmeno alkoi ihan vaaleanpunaisella vuodolla ja alaselkä oli aivan älyttömän kipeä. viikon verran sitä v.punaista vuotoa oli kunnes muuttu ihan vereksi. silloinkaan ei neuvolassa reagoitu heti, vasta kun verta tuli niin ettei pikkuhousunsuojatkaan riittäny, sitten pääsi ultraan. viikkoja piti olla silloin 8, mutta oli kuollut rv7+2.
Jotenkin myös mulla oli silloin sellainen olo että hyvin ei käy (jo ennen siis vuotoja)

Tosin mulla on ollut ihan tässäkin raskaudessa selkä kipeä, mutta ei samalla tavalla kuin keskeytyneessä. Tässä se on vaan sellasta ohimenevää.

Joo, me oltiin katsomassa joulupukkia ja noitarumpua. en itse sentään osallisena ollut muutakun yleisön joukossa :)

Mikä mua mahtaa vaivaa kun saan ihan hirveitä raivareita ja oon koko ajan pahalla päällä, ei siis hermot meinaa rittää. nytkin raivostuin miehelle kun joi mun hiilihapottoman jaffan jämän. eikä voinut ilmottaa että joi senkin.
no eikun kipinkapin ostamaan jotain juotavaa, vesi kun ei itsellään ihan uppoa

Mulla on perinteisesti ollut joulukuu täysin suklaaton ja nyt kyllä kirjoitin väärin,ei siis herkuton vaan suklaaton ja KARKITON. Muuten mä mässään niitä kirottuja suklaakonvehteja joulukuussa mitä aina lahjaksi saa rasiakaupalla. Ja muutenkin kyllä nyt rupean rajoittamaan tuota herkkujen määrää,olen lipsunut täysin tuosta kunnollisesta ruokavaliosta,onneksi sentään en ole lakkanut liikkumasta. Mutta huomaa kyllä itse (ja takuulla muutkin) kuinka paljon olen laihdutuksen jälkeen lihonut ja olo on turvonnut.

Piti tohon sanoa että samoin minäkin kuten Griffski73 tukeudun noihin tisseihini, ovat välillä aikasta kipeät, en tiedä onko syynä sitten se että niitä tulee aika ajoin puristeltua "ovatkos kipeät":LOL:

Tänä aamuna tuli taas ihan tosi paha kuvotus kun koiran penikka olikin pissannut sisälle. Jotenkin vaan se haju otti niin kovin että kyökkäsin vaan.

Tänään oisi tarkoitus lähteä jouluostoksille. kortitkin aijon saada tänään viimein kirjotettua:)

Terveisin Hormoonihirviö Ninatus:LOL:

Hei!

"Kiva" että te muutkin saatte raivareita :vampire:

Mulla kans tänään ärsyttäny kaikki asiat mutta johtunee siitä, että yövieraat valvoi kolmeen isännän kans ja mä heräsin vähäväliä ja heidä lapset heräs sit seiskan pintaan, että huonosti nukuttu yö ei ainakaan paranna oloa! Täällä pakkasta lähes -20 ja ratsastustunti ois tänään :cool:
pitää lainata miehen toppahousuja ja laittaa yli iso untuvatakki pääälle jotta tarkenee! hermo varmaan siksi piukeena kun ei oo päässy lenkille, ei tommosessa pakkasessa vaan voi nauttia ulkoilusta!

Aika mielenkiintoista, että tuntee mielessään sen keskenmenon... kai se kroppa kertoo aivoille missä mennään..

Minäkin turvaudun näihin "kannuihini" kun niitä vähän pistelee ja tuntuu kasvavan, tuskin ne kasvais jos jokin on pielessä!

T. hormoonihirviö :kieh:

Viimeksi muokattu:
Aika mielenkiintoista, että tuntee mielessään sen keskenmenon... kai se kroppa kertoo aivoille missä mennään..
Se on se äidinvaisto :)

Juu hormoonit tuntuu hyrräävän täälläkin. Juuri äsken karjuin esikoisille uloslähdön kynnyksellä :ashamed:

Esikoisista tuli mieleen, että ootteko ajatelleet millon kerrotte muille lapsillenne (jos teillä on ennestään) tulevasta vauvasta? Eilen saunareissulla nimittäin minun pojat tarkastelivat siihen malliin mahaa, että kauaa ei voi olla salassa. Toivottavasti ajattelivat vaan että onpas se äiti syöny paljon :LOL: kun en ihan vielä haluais kertoa.

Viimeksi muokattu:
Huomenta

Mä tytölle kerroin että täytyy olla nyt varovainen kun äitillä on vauva mahassa johon hän tokas "ota se pois". No ei hän viellä oikein taida ymmärtää :)

Niin ne pakkaset tuli ja hajotti mun auton, se hajos jo perjantaina. nyt ajelen tollasella jääkaapilla joka ei edes sulaa vaikka ajaisi 15km. niin ja lasitkin jäätyy sisäpuolelta :)

Mutta nyt mentävä ennen kuin töistä myöhästyn
Maanantaita kaikille

rv 12+4

Mulla on aavistus että tämä oli sitten tässä...
Sydänääniä en enää kotidoplerilla saa kuulumaan vaikka kuinka etsin ja muutenkin olo on ihan sellainen kuin 2008. Mä koitan olla ajattelematta koko asiaa mutta mielessähän se koko ajan on ja valvoin koko hemmetin yön. Pakko päästä neuvolaan tällä viikolla,en kestä enää millään tällaista reilua viikkoa.
Mä en taida enää kestää näitä raskauksia,keskenmenoja takana kuitenkin jo kolme.

Nannaliina rv14+2

Hyvää maanantaita kaikille :xmas: !! Nannaliina76 :hug:, älä vielä turhaan sure ja oo huolissas, välillä ne pienet sielä masussa pääsee vaan niin piilon ettei niitä sydänääniä löydä vaikka miten etsisi. :kieh: ninatus mulla sama vika.. saa autolla ajella vaikka kuinka monta kilsaa niin eipä lämpene :confused:.. mies totesi eilen että pitää varmaan alkaa katteleen uutta autoo jotta ei tarvii tolla pakastimella ajella :LOL:, no onhan se kun lasit jäätyy sisältä ja on melkein kylmempi kun ulkona :mad:. Meillä keskimmäinen kyseli eilen aamulla että miksi sulla äiti on nyt koko ajan paha olo? sanoin että välillä on.. niin poika tokasi siihen et joo mut nyt sulla on ollut jo monta viikkoo paha olo :whistle:, ja nuorimmainen katteli ja masua siihen malliin että mitäs ihmettä kun saunassa oltiin, kun mun maha on nyt ihmeellisesti kasvanut/turvoksissa vaikka viikkoja vasta noin vähän =) mutta muuten oonkin ihan langanlaiha et ei se ihme ole jos joku huomaa kun maha on pikkasen turvoksissa ;), mutta en ajatellut kertoo lapsille ennen kun ollaan ultrassa käyty ja nähty että kaikki on vauvalla on ok :heart:. Mulla paha olo jatkuu vaan :x.. seabandeista huolimatta :(, vie kyllä sen ihan kamalimman olon pois, mut kuvotusta on edelleen 24h. Keskiviikkona vihdoin se eka neuvola =) hyviä jatkoja kera tarrasukkien kaikille :wave: rv 7+6

Voi kurjuus Nannaliina :'( toivottavasti olet väärässä. Soita ihmeessä nlaan.

Mä soitin juurikin, ja se 'oma' nlatäti vastaskin puhelimeen ja pääsenkin jo huomenna ultraan sinne. Sanoi, et olikin jo katsellu mun papereita lomalta palattuaan ja ajatellu, et hurjan pitkän välin oli sijainen ajoissa antanut. Mua jännittää ihan hirveesti, koska viime kerralla juuri todettiin sikiö kuolleeksi tämän saman naisen kanssa, viikkoa aikasemmin. Huoh.

Pakkasen täyteistä viikkoa kaikille :wave:

Nannaliina76 Toivotaan että kaikki on hyvin!!! Soita neuvolaan.

Meillä suurin osa ystävistäkin alkaa nytten olemaan tietoisia raskaudesta. Kaikki ovat kovasti olleet iloisia puolestamme =).
Lapsille ei olla asiasta vielä sanottu, siihen on erinäisiä syitä, mutta kaikki aikanaan :).
Mulla hyvin harvoin on ollut enään huonoa oloa, onneks!

Eilen lähdin ystävän kanssa käymään jouluostoksilla. Oli sellainen yhtäkkinen päähän pisto kun kaveri soitti että lähdetkö mukaan. Oli piristävä reissu käydä ja käteenkin jäi lahjoja joita lapset ovat toivoneet joulupukilta.

Kaikille ihanaa tulevaa viikkoa!!!

Calumet + :heart: 12+3

Nannaliina76 toivottavasti kaikki on hyvin. soititko neuvolaan?

mä nyt sitten sellasen kotidopplerin hankin, mietityttää vaan sen käyttö. kun tosiaan olen lukenut että kaikki ei sen kanssa saa ääniä kuulumaan ollenkaan.

Mä sain myös eilen ostettua suurimman osan joululahjoista. muutama uupuu enään.

Kaikki on vauvalla ok,äänet sain sitten itse myöhemmin kuulumaan.
Itse sain aamupäivällä niin kamalan kipukohtauksen vatsaan joka salpasi osan hengityksestäkin ja piti soittaa isäni ja mies hätiin. Kipu laantui pikkuhiljaa jatkuttuaan muutaman tunnin enkä sitten mennyt edes neuvolaan vaikka oli tk:n lääkäriaikakin varattuna,tuskin ne siellä mitään olisivat osanneet sanoa. Vatsa on edelleen niin kipeä,kuin ripulin jäljiltä vaikka mitään ripulia ei olekaan ollut. Loppupäivä menee hissutellessa ja saan heittää hyvästit kaiken maailman jumpille ainakin tältä päivältä.
Ikävän tästä päivästä teki sen että mies irtisanottiin:( Koeaika oli meneillään ja työnantaja lupasi vakipaikan mutta tekipä sitten *piip* tempun ja irtisanoi kun kiiresesonki loppui. Että alkaa taas se ruokajonossa seisominen ja rahojen laskeminen ja odottelu,viimeksi se oli niin stressaavaa. Mies ehti olla lähes 1,5v muutamaa pientä työpätkää lukottamatta työttömänä. Onneksi on noita työttömyyspäiviä vielä jäljellä,eipä selvittäisi muuten millään. Saa heittää hyvästit lopuille joululahjoille joita en ehtinyt hankkimaan,että voi kiukuttaa.

Viimeksi muokattu:
Nannaliina76 Hyvä että sait äänet kuulumaan:)

Toi työjuttu on tosi kurja. täällä mies on ollut vuoden 2009 kesästä työttömänä(sai silloin lopputilin) ja ei vaan ole työtä tarjolla, ja jos joku paikka jostain ilmaantuu niin sinne niin paljon hakijoita että aika toivotonta on. Hän on nyt tällä hetkellä sitten tytön kanssa kotona,ja onneksi on niitä työttömyys päiviä jäljellä, koska pelkästään mun palkalla ei eletä. Mutta eiköhän tämä tästä viellä hyväksi muutu, ainakin niin toivon.

Kuulostaa tosi hurjalta tuo sinun kipukohtaus, onko sulla ennen ollut sellasia?

Nannaliinalle :hug: Kylläpä s menee päin peetä asiat teillä, mutta muista, että kyllähän te selviätte!! Muista että et saa ressaa!! just tänään yx ope kertoi tuolla koululla(jossa oon harjoittelussa), että sen tuttava perheineen oli saanu potkut jenkeissä asuessaan ja ne oli häädetty kämpästä ulos, siellähän ei oo sossua, kelaa yms josta sais apua, Oli hakenu sen naisen lentokentältä ja nainen oli itkeny hysteerisenä!Pitäs kyllä itelläkin matkustella enemmän paikoissa joissa oikeasti on asiat huonosti. Noh, Mä oon saanu nyt tän 3 vuoden aikana 3 kertaa potkut koeaikana.. vituttaa kun en edes tiedä syytä, muuta ku mitä olen jälkeenpäin kuullu... Sen takia oon ollu masentunu ja syöny lääkkeitä.. noh asiasta omaan napaan, kävin nvlassa, sydänääniä ei kuulunu ja alkoi ahdistamaan, nvolan täti sanoi, että jospa ne kuuluu enskerralla :'(
WTF??? mitähän mun nyt pitäs tehä?? Onko teillä muilla kuulunu sydänäänet rv 10+1???

No senverran sain järkytykseltäni soitettua meille ultra ajan ensviikolle. Täällä perähikiällä ei ole edes ultraa :headwall: toivon sydämmestäni, että kaikki on ok!!

:heart: llä Rosalinda78 rv 10+1

Tuosta esikoiselle kertomisesta, että uusi vauva tulossa niin onneksi on viel 7 kk aikaa kertoa (jos siel nyt mitään kerrottavaa edes on) minä ajattelin näyttää vauvojen kuvia ja kertoa, että tällainen tulee meille ja se on tosi mukavaa ja ihanaa :) toivottavasti onnistuu!

Huomenta
Ja mä kun luulin että tästä pahoinvoinnista oisi päässyt, mitä viellä se tuli takas. ja eilenkin sai kiireen vilkkaa juosta veskiin:x

Rosalinda78 mulla kuului tästä raskaudesta sydänäänet rv10+5 ja esikoisesta rv10+3, Mutta se niin vaihtelee, eräällä kaverilla ei kuulunut äänet viellä rv15.
Josko se sun neuvolatäti oli hätänen kuuntelemaan? itsellä oli viimeks lääkäri neuvola ja kyllä sillä lääkärillä kesti jonkun aikaa ne äänet löytää.

Mulla alkaa taas pääsärkeä. sunnuntaina oli ihan kauhea päänärky. heti jo päivällä ja illalla uudestaan. Täytyy vaan laittaa kassiin panadolit mukaan että työpäivästä selviää (mulla todettiin 2009 krooninen päänsärky:confused: mutta viime aikoina ei ole niin kauheasti särkenyt) välillä päänsäryt voi kestää 2-3 viikkoa ja mikään ei auta.

Mutta eikun ottamaan lääke ennen kuin yltyy ja kipin kapin töihin
Ninatus 12+5

Älä Rosalinda vielä hermostu,sulla kuitenkin sen verran pienet viikot vielä ettei ne aina nlassa kuulukaan. Mulla ei noilla viikoilla edes vielä kuunnella.

Ahdistaa tämä raha-asia niin paljon,viimeksi odoteltiin 6kk miehen liiton päivärahoja ja elettiin mun tonnin tuloilla kuussa. Siitä vuokra pois,450e ja lainanlyhennys 350e,paljonpa jäi elämiseen. Saimme häädön mutta onneksi miehen isä auttoi. Sossusta ei saanut mitään kun laskivat että mies on saanut edellisenä KESÄNÄ sen verran ison tilin (muutaman satasen ylimääräistä) että olimme kuulema "hyvätuloisia". Joopa joo. Että kyllä sitä hätä voi olla ihan Suomessakin kun laskukaavat on ihan perseestä. Nyt ei onneksi pitäisi joutua odottelemaan niin kauan kun käytäntö on työkkärissä muuttunut. Mies sai viimeksi vielä 1kk karenssin kun oli irtisanottu koeajalla.
No,toisaalta on ihan kivaa kun mies on kotona ja meillä kun on nuo salikortit joita viime aikoina ei ole kamalasti ehditty käyttää niin nyt sitten taas pääsee vaikka aamulla treenaamaan. Puolensa siis kullakin mutta toivon että mies saa silti edes jonkin pätkätyöpaikan pian,on se kuitenkin aika elinehto. Jos en olisi raskaana niin palaisin itse omalle vakityöpaikalleni mutta nyt on kyllä huono sauma palata edes muutamaksi kuukaudeksi.
Mutta joo,onneksi täällä sentään on Kela ym.ilman niitä kyllä meillä ei olisi mitään mahkuja pärjätä,ihan hirvittää ajatuskin. Mies irtisanottiin 10v työsuhteen jälkeen 08 juuri jouluviikolla ja sen jälkeen on ollut muutama työsuhde. Mun mielestä voisi jo vaihtaa alaa,osaa se paljon muutakin kuin korjata autoja ;)
Ninatukselle voimia päänsärkyyn,kuulostaa tosi ikävältä vaivalta!

Rv14+3

Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Mahtavaa Nannaliina et äänet kuulu!!

Ja Rosalindalle tsempit! Kylläpä oli tahdittomasti sanottu neuvolassa. Mä en sitten voi käsittää, miksi on niin vaikeaa antaa ymmärrystä äidille tollasessa tilanteessa ja lohduttaa tai valaa uskoa et ei hätää, et nyt tehdään näin ja näin! :mad: Paljonko se maksaa??? Hemmetti ei mitään!!

Täällä on jo aamulla ultrassa käyty, ja vauvalla kaikki hyvin. Siellä se nyrkkiä heilutteli ja liikku niin pirusti! :heart: Seuraava ultra onkin äitipolilla 15.12. Nlan ultrakoje on huono, joten heikosti se kaveri näky, mutta näky kuitenkin!
Mä luulin etovan olon jo helpottaneen myös, mutta tänään alkoikin sitten ihan julmettu pahoinvointi, tai oikeastaan jo yöllä :x Siis ihan oksensin kaaressa aamulla, ja sitten kun käveltiin neuvolasta kotiin oksensin tuonne lumikinokseen, oltiin me varmaan näky - ihan kun kaks spugea aamutuimaan rankan yön jälkeen :whistle:

Voi kun tuttua tuo työttömyys, paska juttu tosiaan. Meillä mies on nyt ollu kolmatta vuotta työttömänä, ja töitä ei tosiaan tunnu löytyvän. Mä olen tällä hetkellä aloitteleva yrittäjä - niin raha on todella tiukassa. Tätä ennen olen tehny pätkätöitä kolmisen vuotta, osa-aikaista ja kokopäiväistä, joten me myös tiedetään mitä on pennin venyttäminen.

:'( mie oon niin surullinen ja ihmeissäni, mulla on nyt parina päivänä tullut niukkaa siis pyyhkiessä huomattavaa ruskeaa vuotoa valkovuodon seassa, mutta kuitenkin todella niukkaa :|.. en mie tiiä mitä ajatella, kun ei ennen oo tällästä ollut.. kipuja ei mitään kuitenkaan ole mutta tollanen mietityttää joka tapauksessa :confused: huoah... en tiiä... ainakaan en tule kestämään jos tää menee kesken :'(, huomena neuvola kuitenkin, en uskaltanut miehelle mitään sanoa ettei turhaan huolestuisi vielä. hienoa että teillä kaikilla ainakin on mennyt hyvin ja äänet kuuluu ym. :heart:. rv 8 jää ihmettelemään tänne...

Voi kuinka ikävää että vielä äidiksi joutuu siellä nyt pelkäämään tuollaista:( Mutta sulla saattaa olla "menkat" kun kerran viikkojakin on 8. Ja kun kerran on rusehtavaa niin se saattaa olla jotain vanhaa joka nyt sieltä pikkuhiljaa tulee pois. Varmaan on ihan vaaratonta "mun kokemukseni" mukaan mitä olen tuollaisesta lukenut. Jaksuja ja onneksi pääset huomenna neuvolaan kuitenkin!

Nannaliina76 kiitos =).. niin laskujen mukaan mulla "ois menkat" tällä hetkellä... ja vaikka se neuvolakin huomena on niin eihän ne siel mitää voi tehä.. et ootteluhan tässä se nyt on mitä tälle asialla mahtaa :(.. ja toivoo pitää parasta ja pitää sormet ja varpaat ristissä, sekä yrittää olla suurempia stressaamatta.. mikä ei kyl varmaan tuu onnistumaan :|.. mutta katseltava ja kuuneltava tässä nyt vaan on.

Voitte pyyhkiä mut pois listalta... Kävin tänään varulta yksityisellä Mehiläisessä ja muistan lääkärin sanat varmaan ikuisesti: "olen pahoillani" Sikiö on kuollut jo yli viikko sitten rv 9. Syytän itseäni, olen paska ihminen.. join 2 lasillista punaviiniä silloin la iltana ja siksi se varmasti kuoli. Mulla oli ennen raskautta alkoholiongelma, mutt alopetin juomisen kun pääsin "töihin" ja tulin raskaaksi.. sit aattelin, että otin silloin tällöin pari lasillista esikoisen aikaan eikä tullu mitään ja nyt sit saan maksaa kovan hinnan tästä.. On niin paha olla, että haluisin kuolla :'(

Hyviä jatkoja teille muille ja toivon että kaikki menis hyvin teillä!!!

Yhteistyössä