[QUOTE="taitai";22545761]Meillä on sama tilanne ja samoin ajattelen. Mä annan lasten leikkiä ihan rauhassa, suorastaan kannustan siihen ja lahjoihin tulee vieläkin leluja.
Seksin markkinointi on niin massiivista, että vanhempien pitää jaksaa pitää tiukasti lastensa puolia ja suojella oikeutta lapsuuteen. Ne lapset, joiden vanhemmat eivät turvallisuutta puolusta ja lapsiaan itse valista, ovat vaarassa joutua liian aikaisin repäistyksi juttuihin, joihin heillä ei ole valmiuksia.
Aikuisuus on niin hukassa ja epävarmoilla, että lapsille lyödään kondomi käteen ja oletetaan että kasvatusasia on sillä hoidettu. Mutta kukaan ei tarkista minkälaisena viesti välittyy lapselle.
En tiedä missä lapses on käyny mutta jotain rajaa ja harkintaa asioissa voisi ohjaajat käyttää ja käydä keskustelua vanhempien kanssa.[/QUOTE]
En taitai tajunnu sua nyt oikein. Valistushan EI tarkoita sitä että kannustettaisiin seksin harrastamiseen nuorena, päinvastoin aina korostetaan sitä että vasta sitten seksiä kun itse haluaa ja on valmis, ehkäisy kunnossa, ei koskaan toisten painostuksesta. Jotkut kokeilee seksiä jo nuorina, eikä elämä siitä välttämättä mene pilalle jos on vastuullinen.