Tunnusta "kamala" mielipiteesi, jota et muuten kehtaisi sanoa ääneen.

Tyväär
[QUOTE="kkkk";22541931]Abortti on murha, vaikka miten päin katsoisi.[/QUOTE]

Ihminen on ainoa nisäkäs, joka kykenee hylkäämään lapsen. Siis jo syntyneen. Muilla nisäkkäillä tälläistä käytöstä ei ole havaittu. Naisen voi pakottaa synnyttämään, mutta ei rakastamaan lastaan. Siksi abortti voi olla syntymättömän lapsen (sikiön) edun mukaista.

2xivf-mamma
Tätä ketjua ei kannata sitten ottaa liian vakavasti, vaikka varmasti monet mielipiteet voivatkin olla äkkiseltään aika jyrkkiä tai täysin omaa maailmankuvaa vastaan, kokeillaan millaisia täältä löytyy. :D

Oma:

- Lapsettomuus on varmasti ikävä asia, mutta ehkä kaikkien ei kuulu saada lapsia, tai etenkään kaikkien pariskuntien keskenään. Lapsettomuushoidot ovat luonnonvastaisia.
Oli ketjun idea mikä hyvänsä niin heti tää jo kolahti ja pahasti ja osoittaa aloittajan typeryyden ja tietämättömyyden. Sama periaatteessa ku mä toivoisin sun lapsille jotain pahaa et saisit kärsiä...ja ehkä pitäiskin. Pidätkö luonnonvastaisena muitakin sairauksia kuten syöpää esim? Jos läheisesi sairastuu syöpään niin pidän sen hoitamista luonnonvastaisena koska joidenkin vaan on kuoltava syöpään.

hhhh
Oli ketjun idea mikä hyvänsä niin heti tää jo kolahti ja pahasti ja osoittaa aloittajan typeryyden ja tietämättömyyden. Sama periaatteessa ku mä toivoisin sun lapsille jotain pahaa et saisit kärsiä...ja ehkä pitäiskin. Pidätkö luonnonvastaisena muitakin sairauksia kuten syöpää esim? Jos läheisesi sairastuu syöpään niin pidän sen hoitamista luonnonvastaisena koska joidenkin vaan on kuoltava syöpään.
lapsettomuus ei ole sairaus, eli sinänsä eroaa syövän hoitamisesta. vaikken noin ajattelekaan kelle vastasit. lapsettomuus haluaa lapsen, syöpää sairastava elää. ihan eri asioita

mutta
Alkuperäinen kirjoittaja Tyväär;22548855:
Vain häviävän pieni prosentti naisista ei oikeasti pysty imettämään. Syy maidon "riittämättömyyteen" on yleensä muu kuin fysiologinen, esim. tuen puute, tiedon puute, yrittämättömyys, lisämaidon liiallinen tuputtaminen. Vielä: jos oikeasti tutkii asioita niin miten voi olla yrittämättä kaikkensa imetyksessä, korvike on vain äidinmaidonKORVIKETTA ja siitä puuttuu monia hyödyllisiä ainesosia, joita äidinmaidossa on ja myös se läheisyys jota vauva imetyksessä saa.

Joo ristiinnaulitkaa mut tästä.

Vielä: Lapsettomuushoidot on tosiaan luonnottomia. Maailmassa on jo liikaa väkeä. Adoptoikaa jo olemassa olevia lapsia.

Ja ristiinnaulitkaa tästäkin...
No miksi muut sitten saavat tehdä niitä liikalapsia? ;)
Adoptoikaa itse jos olette tuota mieltä:)

----
Alkuperäinen kirjoittaja urpå;22549250:
Eli kilpirauhasen vajaatoimintaa ei tulisi hoitaa? Sehän ei ole tappava sairaus :)
No, kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa mm. lihomista, palelua, suorituskyvyn laskua, väsymystä joka vie jopa työkyvyttömäksi. Lapsettomuus ei. Se, miten suhtautuu lapsettomuuteen on valinta. Jos vika on kilpirauhasessa, ei ihminen voi oireisiin vaikuttaa suhtautumistavalla. Lapseton vaan haluaa lapsen mutta voisi yhtä lailla saada muuta elämän sisältöä

Tyväär
No miksi muut sitten saavat tehdä niitä liikalapsia? ;)
Adoptoikaa itse jos olette tuota mieltä:)
Niin, siinä onkin se moraalinen dilemma, jonka kanssa olen taistellut.
Mutta mielipiteeni tähän voisi olla (mielipiteethän saa muuttua, eh eh köh..), että ne, jotka lapsia saavat, saavat tehdä vain 1-2 lasta. Ja siis per ihminen. Jos eroaa niin uuden kanssa ei enää tehdä lapsia, jos niitä ennestään on jo kaksi. Näin väestö määrä ei kasva vaan vähenee (jos 2 hlöä saa elämänsä aikana 1 lapsen) tai pysyy samana (jos 2 hlöä saa elämänsä aikana 2 lasta).
Ehkäisy kunniaan. Vaikka se onkin luonnotonta. Mutta luonnottomampaa on väestömäärän räjähdysmäinen kasvu, siis muulle luonnolle kuin ihmisille. Ja se tajuton luonnonvarojen tuhlaus, jota täällä länsimaissa harrastetaan. Niin,ja jos saa lapsia, tulee myös pyrkiä elämään jossain määrin ekologisemmin kuin lapsettomat, jottei perheyksikön ekologinen jalanjälki kasva lapsien myötä. Niin ja jotta kasvattaa vastuullisia yksilöitä tähän maailmaan.

"heh"
No, kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa mm. lihomista, palelua, suorituskyvyn laskua, väsymystä joka vie jopa työkyvyttömäksi. Lapsettomuus ei. Se, miten suhtautuu lapsettomuuteen on valinta. Jos vika on kilpirauhasessa, ei ihminen voi oireisiin vaikuttaa suhtautumistavalla. Lapseton vaan haluaa lapsen mutta voisi yhtä lailla saada muuta elämän sisältöä
No entäs masennuksen hoito? :D Tai jos tulee yhtäkkiä sokeaksi mutta pystyttäis hoitamaan, eikö saa hoitaa kun kyllähän sokeana voi elää hyvääkin elämää, se on vaan suhtautumisesta kiinni. Turha valittaa, kun kaikki muutkin näkee. Kaikkia ei ole tarkoitettu näkemään koko elämäänsä jos näkönsä menettää? :D
Kyllä mä enemmän lapsettomuuden hoidon ymmärrän. :)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tyväär;22549052:
Ihminen on ainoa nisäkäs, joka kykenee hylkäämään lapsen. Siis jo syntyneen. Muilla nisäkkäillä tälläistä käytöstä ei ole havaittu. Naisen voi pakottaa synnyttämään, mutta ei rakastamaan lastaan. Siksi abortti voi olla syntymättömän lapsen (sikiön) edun mukaista.
höpö höpö. esimerkiksi kaniemot (ensikertalaiset) voivat vähänkin häirittynä hylätä/tappaa/syödä poikasensa.

HAHahahaa!
[QUOTE="vieras";22549572]Häh? Kissat ja koiratkin saattaa hylätä pentunsa. Meidän koira yritti tappaa/syödä omat pentunsaa heti synnytyksen jälkeen[/QUOTE]

HAHAHAA häneltä on tainnu hiukan jäädä bilsan tunnit käymättä :D :D :D

"Hmm"
Mä vihaan ihmisiä, jotka ei ajattele omilla aivoillaan ja ota selvää asioista van sokeesti luottavat joihonkin lääketeollisuuden mafiaan ja virallisiin ruokasuosituksiin. Säälittää ne luuserit jotka ei näe mikä koeisto siellä on takana, eli myyvät oman ja lastensa terveyden näiden elintarvike- ja lääketeollisuuden rikastumiseen. Ihmiset kumartaa lääreitä ja lapset voidellaan kortisonilla joka ilta, rokotetaan joka tautiin ja antibiootti on iltaruoka. Vähän lisää sokrimuorja ja vanukkaita piltin nassuun ja avot, lääkemafia kiittää.
Silmät auki ja miettimään vaikka kuinka kauniita ne kemikaalivanat taivaalla on.

Tyväär
[QUOTE="vieras";22549506]höpö höpö. esimerkiksi kaniemot (ensikertalaiset) voivat vähänkin häirittynä hylätä/tappaa/syödä poikasensa.[/QUOTE]

Blush.. Sen siitä saa kun menee pätemään. Tarkoitin siis muilla kädellisillä. Ei nisäkkäillä. Sorry. Ja lähteenä on kirja nimeltä: Luonnollinen lapsuus, en muista kirjoittajaa nyt nimeltä.

Tyväär
[QUOTE="vieras";22549572]Häh? Kissat ja koiratkin saattaa hylätä pentunsa. Meidän koira yritti tappaa/syödä omat pentunsaa heti synnytyksen jälkeen[/QUOTE]

Hei sori kirjoitin väärin. Tarkoitus oli sanoa muilla kädellisillä. Luin tämän teoksesta Luonnollinen lapsuus. Kirjoittaja oli evoluutiobiologi tms. Korjatkaa jos olen väärässä.

Niin ja taas mielipide: en kestä ihmisiä, jotka eivät osaa myöntää olleensa väärässä. Olin väärässä, anteeksi.

Kamala kanssa
Jokaisen pitäisi kokea yksi keskenmeno.
...ja lapsettomuus. Ei välttämättä kovin pitkää aikaa, mutta niin että tietää miten pahalta se tuntuu! Helppo sanoa ettei kaikille ole tarkoitettu lapsia ja että hedelmöityshoidot on epäluonnollista, mutta mitä itse tekisi jos ei luonnollisesti pystyisi lapsia saamaan... Tai vika sattuisi olemaan kumppanissa! Miettikää! Itse ainakin koen että osaan arvostaa lastani PALJON enemmn kuin moni lähipiirissä jotka saaneet lapset suht nopeasti! Ja jos näin ajattelee niin eikös kaikki lääketiede sitten ole epäluonnollista. Syöpähoidot yms. Tiedän, mielipiteitä, mutta aihe vaan satuttaa niin etten voinut olla kommentoimatta :/

Lisäksi ärsyttää:
- maahanmuuttajat (joukossa kunnollisiakin, mutta niitä hyysätään täällä liikaa! Jos kotimaassa ollut kovin kurjat olot niin miksi täällä sitten täytyy olla yhtä ja toista!!! Ja miten osaavat edes vaatia...) Tulevat tänne mm. synnyttämään joukon lapsia mutta naiset ei tee työtä, opettele kieltä tms.
- homot: ällöttäviä, usein naismaisia kieroja
- imetyksen julistaminen niinkuin ois muka maailman tärkein asia! Eikös tärkeintä oo että lapsi saa ruokaa eikä tartte koko ajan huutaa nälkäisenä
- sairaanhoitajat on ylimielisiä! Luulevat olevansa kovin fiksua kansaa, aika iso osa tapaamistani kumminkion aiika tyhmiä
- päihteitä käyttävät raskaana olevat naiset on alinta pohjasakkaa
- korkeasti koulutetut ajattelevat aika usein vaan itseään/omaa perhettään
- matalasti koulutetut joskus tyhmiä, joukossa toki myös paljon viisaita joilla vaan ollut parempaa tekemistä kuin tuhlata aikansa koulukirjojen parissa. Näillä ihmisillä kun on muutakin tekemistä
- ihanaa että on tällainen palsta jossa voi avautua :D Ja pyydän anteeksi mielipidettäni kun kaikissa on kuitenkin aina 2 puolta (paitsi päihdeäideissä...)

"minä vain"
[QUOTE="Hmm";22549665]Mä vihaan ihmisiä, jotka ei ajattele omilla aivoillaan ja ota selvää asioista van sokeesti luottavat joihonkin lääketeollisuuden mafiaan ja virallisiin ruokasuosituksiin. Säälittää ne luuserit jotka ei näe mikä koeisto siellä on takana, eli myyvät oman ja lastensa terveyden näiden elintarvike- ja lääketeollisuuden rikastumiseen. Ihmiset kumartaa lääreitä ja lapset voidellaan kortisonilla joka ilta, rokotetaan joka tautiin ja antibiootti on iltaruoka. Vähän lisää sokrimuorja ja vanukkaita piltin nassuun ja avot, lääkemafia kiittää.
Silmät auki ja miettimään vaikka kuinka kauniita ne kemikaalivanat taivaalla on.[/QUOTE]

Peesi tähän. Lisäksi vielä särkylääke nassuun ja pienille vauvoille suppo joka vaivaan perusteella "no kun se vähän itki niin sillä teki varmaan kipeää. Ja aatella vauva nukkui tosi hyvin koko yön sitten". Ottakaa selvää mitä kaikkia sivuvaikutuksia särkylääkkeillä on ja mikä on oikeasti se kipua lievittävä mekanisimi. Ei ihan terveyttä edistävää. Pienet säryt ja kolotukset menee kyllä sylittelemällä, tissillä, lohduttamalla ohi.

"Vieras"
Uskovaiset ovat kaikessa muka hyvyydessään tosi suvaitsematonta porukkaa.

Ihmettelen, miksi joku haluaa vain yhden lapsen. (Siis todella haluaa vain yhden, vaikka olisi tod.näk. mahdollisuus useampaan, eli suljen tällä pois sen, että jotkut ei vain saa haluaaminsa useimpia)

Joillain varmaan syynä, että tehdään nyt yksi lapsi, niin olla perhe. (ja en tietenkään tarkoita, että se ainoa lapsi ei olisi rakas)

Tätä yhden lapsen ihmettelyäni en ole kenellekään yhden lapsen vanhemmalle koskaan sanonut ääneen, enkä sano.

Ja selittelyistäni huomaa, että olen jonkin aikaa viettänyt tällä palstalla... =D Ei riitä rautalankaa, että jaksaisi ottaa ihan kaikkea huomioon. Kun en kuitenkaan ketään haluaisi loukata...

[QUOTE="minä vain";22549767]Peesi tähän. Lisäksi vielä särkylääke nassuun ja pienille vauvoille suppo joka vaivaan perusteella "no kun se vähän itki niin sillä teki varmaan kipeää. Ja aatella vauva nukkui tosi hyvin koko yön sitten". Ottakaa selvää mitä kaikkia sivuvaikutuksia särkylääkkeillä on ja mikä on oikeasti se kipua lievittävä mekanisimi. Ei ihan terveyttä edistävää. Pienet säryt ja kolotukset menee kyllä sylittelemällä, tissillä, lohduttamalla ohi.[/QUOTE]

Keholle on rankempaa kestää esim päänsärkyä kuin särkylääkkeen tuomaa rasitusta ja "myrkkyä".
Monet ajattelevat että särky on vain päänsärkyä eikä sen kummempaa, mutta näin ei ole. Elimistö kärsii
siitä "tilasta". En ota kantaa vauvan lääkitsemiseen(koska en tiedä siitä vielä varmuudella), mutta lasten ja aikuisten, kun en tuossa alussa ilmeisesti puhut vain vauvoista??

"jepjep"
[QUOTE="minä vain";22549767]Peesi tähän. Lisäksi vielä särkylääke nassuun ja pienille vauvoille suppo joka vaivaan perusteella "no kun se vähän itki niin sillä teki varmaan kipeää. Ja aatella vauva nukkui tosi hyvin koko yön sitten". Ottakaa selvää mitä kaikkia sivuvaikutuksia särkylääkkeillä on ja mikä on oikeasti se kipua lievittävä mekanisimi. Ei ihan terveyttä edistävää. Pienet säryt ja kolotukset menee kyllä sylittelemällä, tissillä, lohduttamalla ohi.[/QUOTE]

Lutkutatko sinäkin migreenissä tissiä? Poistuuko sulla päänsärky sillä että joku silittää päätä ja sanoo et voi voi kyllä se siitä. Helpottaako sulla vatsanväänteet syömällä lisää? Mikä sinä olet määrittelemään vauvan kokemaa kipua? Kyllä minä otan ainakin särkylääkkeen jos tarve vaatii ja todellakin lääkitsen myös lastani jos se hänen oloaan parantaa.

nimimerkillä 4 kulmahammasta yhtä aikaa puhkeamassa

"Minä vain"
Keholle on rankempaa kestää esim päänsärkyä kuin särkylääkkeen tuomaa rasitusta ja "myrkkyä".
Monet ajattelevat että särky on vain päänsärkyä eikä sen kummempaa, mutta näin ei ole. Elimistö kärsii
siitä "tilasta". En ota kantaa vauvan lääkitsemiseen(koska en tiedä siitä vielä varmuudella), mutta lasten ja aikuisten, kun en tuossa alussa ilmeisesti puhut vain vauvoista??
Mutta parantaako särkylääke sen "tilan"? Eikö sillä lievitetä vain oireita, kun pitäisi selvittää ja parantaa syy oireisiin. En tässäkään asiassa ole mustavalkoisella kannalla, kohtuus kaikessa, joskus täytyy ottaa, mutta monet napsii särkylääkkeitä usein kuvittelemalla niiden olevan täysin harmittomia (tietysti vaikuttaa sekin, että mikä vaikuttava aine on kyseessä). Ja vauvoista erikseen sanoin, koska kuulin joskus väitteen joidenkin laittavan suppoja vain siksi kun ovat huomanneet vauvan nukkuvan paremmin lääkkeen vaikutuksessa.. En tiedä uskoako tuota, tuntu kyllä jotenkin uskomattomalta.

Yhteistyössä