Tunnusta "kamala" mielipiteesi, jota et muuten kehtaisi sanoa ääneen.

"minä vain"
[QUOTE="jepjep";22549842]Lutkutatko sinäkin migreenissä tissiä? Poistuuko sulla päänsärky sillä että joku silittää päätä ja sanoo et voi voi kyllä se siitä. Helpottaako sulla vatsanväänteet syömällä lisää? Mikä sinä olet määrittelemään vauvan kokemaa kipua? Kyllä minä otan ainakin särkylääkkeen jos tarve vaatii ja todellakin lääkitsen myös lastani jos se hänen oloaan parantaa.

nimimerkillä 4 kulmahammasta yhtä aikaa puhkeamassa[/QUOTE]

Sanoin: pienet säryt. 4 kulmahammasta on varmasti pientä särkyä suurempi ja jos kipu ei tosiaan hellitä muilla konstein pian, niin on särkylääke perusteltua ottaakin. Ei vauva raasuja toki tule kiduttaa, mutta vanhemmilla on vastuu tietää mitä lapsilleen antaa, olkoon sitten kyseessä lääkkeet, ruoka, kemikaalilelut tms. Tietenkään kaikkea ei voi tietää, mutta voi yrittää ottaa selvää. Muualtakin kuin lääkäreiltä, jotka määrää resurssienpuutteessa vaivaan kuin vaivaan antibiootteja.

[QUOTE="Minä vain";22549846]Mutta parantaako särkylääke sen "tilan"? Eikö sillä lievitetä vain oireita, kun pitäisi selvittää ja parantaa syy oireisiin. En tässäkään asiassa ole mustavalkoisella kannalla, kohtuus kaikessa, joskus täytyy ottaa, mutta monet napsii särkylääkkeitä usein kuvittelemalla niiden olevan täysin harmittomia (tietysti vaikuttaa sekin, että mikä vaikuttava aine on kyseessä). Ja vauvoista erikseen sanoin, koska kuulin joskus väitteen joidenkin laittavan suppoja vain siksi kun ovat huomanneet vauvan nukkuvan paremmin lääkkeen vaikutuksessa.. En tiedä uskoako tuota, tuntu kyllä jotenkin uskomattomalta.[/QUOTE]

No parantaa kun keho on ns hälytystilassa koska keho "tietää" että johonkin sattuu. Ja tuo kohtuus kaikessa on varmasti ihan totta, ei nyt joka päivä kannata popsia särkylääkettä, vaan mennä lääkäriin jos niin usein sattuu, se ku nei ole enää normaalia vaan jotain todennäköisesti pielessä!

En mielellään anna vauvalle mitään lääkettä, mutta jos huutaa oikeasti kipua kurkku suorana ja kuume nousee niin meillä on varuilta. Laskee kuumetta tarvittaessa. En tietenkään anna kun "se itki vähän ja nukkui sitten lääkkeillä paremmin" mutta tilanteen mukaan. Jos sellanen joskus tulee...

Viimeksi muokattu:
"Buu"
- urheiluvammoja ei pitäisi hoitaa yhteiskunnan varoilla
- lapsettomuushoidot pitäisi kieltää
- uskonnot ovat naurettavia
- imetys-, kestovaippa- ja kaikki muutkin fanaatikot ovat mielletään sairaita
- vammaiseksi tiedetyt sikiöt pitäisi abortoida
- murteita haukkuvilla on vikaa päässä
- kannabiksen laillistamisen kannattajat ovat säälittäviä narkkeja
- vain laiskat paskat antavat lapsilleen tutin
- äitiydellä päteminen on säälittävintä maailmassa: lisääntyminen ei vaadi kykyjä, aivoja tai yhtään mitään muutakaan
- taaperoimetys palvelee vain äidin perversioita
- koululiikunta pitäisi lopettaa
- ”sekundäärinen lapsettomuus” on turha ja naurettava temi, joko on lapseton tai ei ole
- muiden ihmisten tappamisesta haaveilevat pitäisi laittaa mielisairaalaan suljetulle osastolle ja heittää avain pois (ja huom, abortti ei ole ihmisen tappamista)
- tupakointi pitäisi kieltää kokonaan
- subjektiivinen päivähoito-oikeus tulee lopettaa
- inhoan jeesustelua, että ”teot tuomitaan, ihmistä ei”, kyllä minä tuomitsen ihmisen, joka tekee pahaa
- suurin osa tämän ketjun ”mielipiteistä” on niin typeriä, ettei niitä kannata edes kommentoida, saati vetää hernettä nenäänsä

juujuu
[quote="hmm";22549665]mä vihaan ihmisiä, jotka ei ajattele omilla aivoillaan ja ota selvää asioista van sokeesti luottavat joihonkin lääketeollisuuden mafiaan ja virallisiin ruokasuosituksiin. Säälittää ne luuserit jotka ei näe mikä koeisto siellä on takana, eli myyvät oman ja lastensa terveyden näiden elintarvike- ja lääketeollisuuden rikastumiseen. Ihmiset kumartaa lääreitä ja lapset voidellaan kortisonilla joka ilta, rokotetaan joka tautiin ja antibiootti on iltaruoka. Vähän lisää sokrimuorja ja vanukkaita piltin nassuun ja avot, lääkemafia kiittää.
Silmät auki ja miettimään vaikka kuinka kauniita ne kemikaalivanat taivaalla on.[/quote]

mua vituttaa kemikaalihihhulit.

insinööri
Yh-äidit on yleensä epäkypsiä naisia joille maistuu alkoholi.

Lapset vain parisuhteeseen.
Täh? Jos se ero on tullut esim. 10 vuoden avioliiton jälkeen ISÄN alkoholin käytön ja väkivaltaisuuden takia. Näin kävi äidilleni, jota arvostan kovasti. Hän ei todellakaan voinut tietää etukäteen, että mies muutaman vuoden päästä ratkeasisi ryyppäämään ja muuttuisi väkivaltaiseksi. Kaikki kunnia äidilleni, joka erosi isästämme ja antoi näin meille onnellisen lapsuuden. Me lapset olemme hyvinkoulutettuja ja äitinikin kouluttautui vielä vanhemmalla iällä sitten, kun ei tarvinnut enää huolehtia meistä.

[QUOTE="Buu";22553410]- urheiluvammoja ei pitäisi hoitaa yhteiskunnan varoilla[/QUOTE]

Entäs lihavuudesta, laihuudesta, päihteiden käytöstä, tupakoimisesta, varomattomuudesta, välinpitämättömyydestä, tahallisuudesta, perimästä tai typeryydestä johtuvia vammoja?

sananen minultakin
- Olen sitä mieltä, että äidit, jotka eivät imetä imetyksen vaativuuden vuoksi (vaikka maitoa riittäisikin, mutta jotkut vain eivät "jaksa" imettää, koska heitä ahdistaa vauvan riippuvaisuus; eri asia, jos on kaikki imetystukihenkilöt sun muut koulutukset käytetty eikä maitoa siltikään tule tarpeeksi) ovat todella itsekkäitä ja heillä on häiriintynyt suhde lapseensa

- Olen sitä mieltä, että äidit, jotka lähtevät "vapaalle" eli kosteaa ravintolailtaa viettämään vauvan ekan vuoden aikana eivät ole lainkaan soveliaita äideiksi

-Olen sitä mieltä, että vauvalle huudatus-unikoulua pitäviltä äideiltä pitäisi pakkohuostaanottaa lapset. Jos ei jaksa heräilyä edes sitä ekaa vuotta, niin ei ole kyllä äidiksi tarkoitettukaan

- Olen sitä mieltä, että valmiita vauvanruokia antavat äidit ovat patalaiskoja ja joutaisivat johonkin pakkotyöhön opettelemaan ahkeruutta

- Eineksiä lapsilleen antavat äidit ovat vastuuttomia ja myös patalaiskoja

- En käsitä miksi naiset, jotka laittavat lapsensa päivähoitoon alle 3-vuotiaina ylipäätään hankkivat lapsia
Aah, heti tuntuu paremmalta, kun sai vähän purkautua :)

• Tykkää
Reactions: Geassi
"huuhaa"
Abortti laittomaksi niin johan muistaisivat ihmiset käyttää enemmän ehkäisyvälineitä! Moni kun käyttää tätä ehkäisykeinona. Lapset sitten niille jotka ei omia lapsia voi saada! Siis pariskunnille, HETERO pariskunnille! Minusta homo- ja lesbopareilla ei pitäisi olla lapsia, kyllä lapsi mielestäni tarvitsee sekä naisen että miehen mallin! Ja naismainen mies tai miesmäinen nainen ei ole sellainen!!!

Ihmettelen miksi lasten purkkiruokia antavat äidit haukutaan täällä! nehän on paljon tutkitumpia kuin tavalliset ruoka-aineet ja lisäaineettomia! Helpommalla pääsee joo, paitsi kukkaro! Ne tuomitsevat ei vaan kykene maksamaan, siis lapset niiltäkin pois! (joo, vimppa lause vitsi siis)

"Joo"
Peesaan, että ei pitäisi yhteiskunnan niitä hoitaa jotka itse on itselleen sairautensa aiheuttanut (tupakoivat, ylipainoiset jne.) Meillä yks tuttu pääsi polvileikkaukseen (molemmat nyt leikattu) HUOMATTAVAN ylipainon takia kun ei jalat enää kestäneet. Lääkäri sanoi ensin että painoa saatava pois, mutta niin vaan leikkaukseen pääsi! Minusta ei pitäisi, jos ei itsellä tarpeeksi motivaatiota niin kärsiköön! Sama tupakan vuoksi keuhkoahtaumaa tai syöpää sairastavat.

Yli 30-vuotiaina lapsen saavat on........ Siis ekan lapsen!

marrrta
[QUOTE="Joo";22554774]Peesaan, että ei pitäisi yhteiskunnan niitä hoitaa jotka itse on itselleen sairautensa aiheuttanut (tupakoivat, ylipainoiset jne.) Meillä yks tuttu pääsi polvileikkaukseen (molemmat nyt leikattu) HUOMATTAVAN ylipainon takia kun ei jalat enää kestäneet. Lääkäri sanoi ensin että painoa saatava pois, mutta niin vaan leikkaukseen pääsi! Minusta ei pitäisi, jos ei itsellä tarpeeksi motivaatiota niin kärsiköön! Sama tupakan vuoksi keuhkoahtaumaa tai syöpää sairastavat.

Yli 30-vuotiaina lapsen saavat on........ Siis ekan lapsen![/QUOTE]

Ai mitä on....? Tiedän että kyse oli mielipiteistä, mutta jäi vähän hämärän peittoon, että mitä ne sun mielestä on?

T. 32 v. esikoisen äiti

"piip"
[QUOTE="huuhaa";22554738]Ihmettelen miksi lasten purkkiruokia antavat äidit haukutaan täällä! nehän on paljon tutkitumpia kuin tavalliset ruoka-aineet ja lisäaineettomia! Helpommalla pääsee joo, paitsi kukkaro! Ne tuomitsevat ei vaan kykene maksamaan, siis lapset niiltäkin pois! (joo, vimppa lause vitsi siis)[/QUOTE]

No ei kyllä tasan tarkkaa ole lisäaineettomia, niitä vaan kutsutaan siellä eri nimillä... ja vasta viime vuonna oli skandaali niistä purkkiruoista joissa oli sitä myrkyllistä ainetta, jonka nimeä en kyllä muista. Itselläni ei todellakaan ole pikkurahasta pulaa, mutta itse olen lapselleni kasvikset höyryttänyt enkä tosiaan käsitä valmisruokien ostajia...

"sisu"
[QUOTE="vieras";22553804]suurin osa tälläkin palstalla roikkuvista ihmisistä on täysiä ääliöitä[/QUOTE]

Peesi! Ja en edes oikeasti kehtaa kertoa kenellekään, että luen tätä palstaa...

"vieras"
Useimmat tuntemistani yksinkertaisista ihmisistä ovat duunareita, mutta on duunareiden joukossa helmiäkin. Monet koulutetut ihmiset taas ovat yleissivistykseltään aivan pihalla, mutta pitävät silti itseään muita parempina.

Pidän isoja omakotitaloja velalla rakentavia ihmisiä tyhminä, joille on tärkeää se mitä muut heistä ajattelevat. Samoin katumaastureilla ajavia pidän itsekkäinä.

Mielestäni suurin osa lasten "mä haluun kun kaikilla muilllakin on" -villityksistä tulee aikuisten keskinäisestä kateudesta ja kilpailusta.

Uskon että monet vanhemmat salaa toivovat että lapsensa olisi se suosittu vähän ilkeä "pahis" koulussa, ja yrittävät muokata lapsiaan siihen suuntaan antamalla katsoa kiellettyjä elokuvia ja ostamalla teineille tupakkaa ja alkoholia.

"vieras"
Ai niin ja uskon että suurin osa äideistä ei edes yritä imettää, tai käyttää kestovaippoja ja käyttää muita kuin purkkiruokia. Ja sitten väittävät että heitä yritetään syyllistää, koska ovat kateellisia niille jotka viitsivät.

sibuli
[QUOTE="piip";22554843]No ei kyllä tasan tarkkaa ole lisäaineettomia, niitä vaan kutsutaan siellä eri nimillä... ja vasta viime vuonna oli skandaali niistä purkkiruoista joissa oli sitä myrkyllistä ainetta, jonka nimeä en kyllä muista. Itselläni ei todellakaan ole pikkurahasta pulaa, mutta itse olen lapselleni kasvikset höyryttänyt enkä tosiaan käsitä valmisruokien ostajia...[/QUOTE]

Kääk, mikä skandaali? En ole kuullutkaan. Voiko niissä olla sellaisia aineita, mitä ei tuoteselosteessa mainita. Tässä yhden Pilttipurkin sisältö:
vesi
porkkana
keitetty riisi
kalkkuna
rypsiöljy
auringonkukkaöljy
riisijauho
riisitärkkelys
valkopippuri

Onko noista joku aine vaarallinen?

Sellainen ihminen on vähän yksinkertainen, joka on sitä mieltä, että itse aiheutetut sairaudet ym. pitäisi kustantaa itse tai jättää hoitamatta. :D Tähän ryhmään kuuluvat mm. tupakoivat, ylipainoiset, alkoholia holtittomasti käyttävät, liikenteessä riskejä ottavat, himourheilijat, epäterveellisesti syövät, liian vähän liikuntaa harrastavat, liikaa töitä tekevät jne. jne. eli tyyliin kaikki ihmiset. :D Voisi ääni kellossa muuttua, kun se sairaus olisi itsellä tai omalla läheisellä. ;)

Muoks, lisään vielä, että oma hupinsa olisi siinä, kun tutkittaisiin, mikä johtuu omasta/muiden toiminnasta/geeneistä jne.

Viimeksi muokattu:
ravitsemustieteilijä
Kääk, mikä skandaali? En ole kuullutkaan. Voiko niissä olla sellaisia aineita, mitä ei tuoteselosteessa mainita. Tässä yhden Pilttipurkin sisältö:
vesi
porkkana
keitetty riisi
kalkkuna
rypsiöljy
auringonkukkaöljy
riisijauho
riisitärkkelys
valkopippuri

Onko noista joku aine vaarallinen?
Ottamatta kantaa lisäaineisiin, voin asiantuntijana vakuuttaa, että purkkiruoat eivät ole niin vaarattomia, kuin niitä valmistavat yritykset antavat ymmärtää. Ruokien säilytyksen aikana muodostuvia kemiallisia prosesseja ei ole tutkittu perusteellisesti ja niiden epäillään aiheuttaneet mm. atooppisen ihottuman, keliakian ja monen muun allergian yleistymisen. Puhumattakaan purkkiruoan ravintoarvoista, joka on AINA heikompi kuin tuore, esim. höyryttämällä valmistettu ruoka. Lisäksi WHO varottaa sellaisten lasipurkkien, joissa on metallikorkki, päästävän ruokiin semicarbazide nimistä kemiallista yhdistettä, jonka haitallisuudesta ollaan jo tietoisia.

ddhhd
Mielestäni lisääntymisen pitäisi olla luvanvaraista. Niin, että kaikki steriloitaisiin jo syntyessään. Sitten aikuisena voisi HAKEA oikeutta lisääntyä ja jos on tyhmä, juoppo, viherhippiäinen, liian vanha, yksinkertainen, himoläski, etc.etc. ei saisi lupaa tehdä lapsia. Jos läpäisisi seulan niin saisi sterilisaation purun ja luvan tiettyyn määrään lapsia, riippuen ihmisestä. Maailmasta tulisi paljon parempi paikka.

oho
Alkuperäinen kirjoittaja pömpeli;22554855:
Mielestäni lapsensa alle 25-vuotiaina hankkivat ovat hulluja ja alle 30-vuotiana hankkivat reppanoita
No minusta lapset kuuluu ehdottomasti hankkia siellä kahdenkympin puolella :)
Ellei nyt suurperhettä halua, sitten voi helposti mennä yli 30v :D
En ymmärrä mitä sitä odotellaan jos lähtökohdat on hyvät...sitten åitäs 10vuotta odotella vaan??? :O Ei olis mulle sopinu alkuunkaan, enkä ole niin laiska että tekisin keiken mistä aita on matalin ja olisi tuilla mahd kauan, kuten usein vanhemmat äidit. (eli täysi opintotukiaika ja äitiyslomat jne) Mä vedin opintoja ja äitiyslomaa päällekkäin, en halua olla kova rasite yhteiskunnalle, ja olen aika ylpeä nyt saavutuksista. Tein sen kaiken ja sain lapset nuorena. Ah! :)

Mutta nämä on mielipiteitä joten... :)

Yhteistyössä