Miksi läski käyttäytyy näin syödessä? Siis jotkut.

• Viestiketjun aloittaja ???????
  • Ensimmäinen viesti
???????
[QUOTE="hah";22526282]
Vai oletko kenties katkera yh- äiti jonka mies jätti sinut tukevan naisen takia :LOL:[/QUOTE]

Kyllä, viis kersaa pyörii jaloissa ja edellinen mies hakkasi ja olen todella katkera kaikesta :D.

"vieras"
Noo, jos 167/645 on läski on ok. Mutta mä syön kaikkialla ja jos sanon että on nälkä, niin syön vieläkin enemmän. Epäkohteliasta nä Ja tämähän tässä aloituksessa oli pointti, ei se, onkä läskeys hyväksyttyä.
Jep aika läski oot ja läskimmäksi tuolla menolla tulet. Et kannattaako sunkaan santsata ja syödä niin isoja annoksia!! Mun mielestä taas on aika possumaista ahmia kuin ei ois ikinä ruokaa nähnyt :D Eikö sulle oo opetettu et kahvipöydästä otetaan vaan kahta laatua vaikka mieli tekis syödä kaikki? Sä oot varmaan kakaranakin vetänyt kaikki keksit pöydästä ja pyytänyt kaapista lisää.

???????
Ap veti kilarit kun häntä ei nyt peesaillakkaan ja sanota, että kuinka ihana ja empaattinen ystävä hän on.
Hihitttelen täällä kun kerrankin tuli keskustelua. Mitäh? Ihana ja empaattinen, ja vitut olen. Mähän olen ollut aina tosi vittumainen narttuystävä, mutta jotenkin ilmeisesti osaan näytellä, koska noita pontsoja tuossa vielä yhteyttä ottaa...taidan olla pontsomagneetti :D.

???????
[QUOTE="vieras";22526307]Jep aika läski oot ja läskimmäksi tuolla menolla tulet. Et kannattaako sunkaan santsata ja syödä niin isoja annoksia!! Mun mielestä taas on aika possumaista ahmia kuin ei ois ikinä ruokaa nähnyt :D Eikö sulle oo opetettu et kahvipöydästä otetaan vaan kahta laatua vaikka mieli tekis syödä kaikki? Sä oot varmaan kakaranakin vetänyt kaikki keksit pöydästä ja pyytänyt kaapista lisää.[/QUOTE]

Tottakai syödään kun joku toinen on tehnyt, pahvi. Ja joo, läskeys tässä odottaa tai on jo päällä, mutta onneksi voin myöntää sen itse enkä näyttele. Ja joo kohta aloittelen toista suklaatilevyä kun saan nuo vitun ärsyttävät kakarani nukkumaan... Eikä ole opetettu ei, mitään, ei koskaan. Aina on sanottu, että syö niinkuin se olisi sun viimeinen ateria ja tässä nyt ollaan.

Läski vastaa
Jos ruoka on hyvää, syön sitä seurassakin melko paljon. En niin paljon kuin ehkä itsekseni, mutta normaaliannoksen vähintään. Jos ruoka on pahaa, syön ns. linnunannoksen ja keksin jotain tekosyitä sille. Jätän usein pahoista kekseistä tai kakuista isot rippeet lautasenreunalle.

Mulla on pari kaveria, jotka selvästi kiinnittää huomiota mun syömisiin. Bileissä ja kahvilla he kyttäävät miten paljon syön, ja jos en vaikuta koko ajan napsivan ruokaa, kysytään kovaan ääneen, enkö mä syö mitään. Tämä on todella ärsyttävää. Vaikka olenkin läski, niin en mätä ihan kaikkea napaani täyteen.

"vieras"
Tottakai syödään kun joku toinen on tehnyt, pahvi. Ja joo, läskeys tässä odottaa tai on jo päällä, mutta onneksi voin myöntää sen itse enkä näyttele. Ja joo kohta aloittelen toista suklaatilevyä kun saan nuo vitun ärsyttävät kakarani nukkumaan... Eikä ole opetettu ei, mitään, ei koskaan. Aina on sanottu, että syö niinkuin se olisi sun viimeinen ateria ja tässä nyt ollaan.
Joo, eihän läski ihminen tiedä et se on läski ja se luulee tietty ettei muut tiedä et se on läski. Se tietty näyttelee laihaa kun se luulee, ettei terveellä ihmisellä ole näkökykyä ja aivoja tajuta et tadaa, ystävä on lihava. Ja mä en todellakaan ruokaa tehdessä odota tai ajattele et vieras vetää padan tyhjäksi. Helkkari koko maahan olis täynnä ihrapalloja, jos kaikki aina söis lautaset, padat, kattilat ja kaapit tyhjäksi kyläilyillään.

"pläski"
Alkuperäinen kirjoittaja Läski vastaa;22526325:
Jos ruoka on hyvää, syön sitä seurassakin melko paljon. En niin paljon kuin ehkä itsekseni, mutta normaaliannoksen vähintään. Jos ruoka on pahaa, syön ns. linnunannoksen ja keksin jotain tekosyitä sille. Jätän usein pahoista kekseistä tai kakuista isot rippeet lautasenreunalle.

Mulla on pari kaveria, jotka selvästi kiinnittää huomiota mun syömisiin. Bileissä ja kahvilla he kyttäävät miten paljon syön, ja jos en vaikuta koko ajan napsivan ruokaa, kysytään kovaan ääneen, enkö mä syö mitään. Tämä on todella ärsyttävää. Vaikka olenkin läski, niin en mätä ihan kaikkea napaani täyteen.
Mutta eikö olekkin hyvä kun ketjun aloittaja nyt selventi meillekin että meidän on pakko mättää suuhumme mitä tahansa ;)

???????
[QUOTE="vieras";22526339]Joo, eihän läski ihminen tiedä et se on läski ja se luulee tietty ettei muut tiedä et se on läski. Se tietty näyttelee laihaa kun se luulee, ettei terveellä ihmisellä ole näkökykyä ja aivoja tajuta et tadaa, ystävä on lihava. Ja mä en todellakaan ruokaa tehdessä odota tai ajattele et vieras vetää padan tyhjäksi. Helkkari koko maahan olis täynnä ihrapalloja, jos kaikki aina söis lautaset, padat, kattilat ja kaapit tyhjäksi kyläilyillään.[/QUOTE]

No, kyllähän läskit ahtautuvat niin pieniiin vaatteisiinkin että ei ne vissiin tajua, että on sitä laardia siinä ympärillä :D. Tietysti mä vedän padan tyhjäksi :D.
(Hyvin vaihtui tässä ketjussa tämä näkökulma nyt siihen, miten epäkohteliasta onkin syödä paljon)

???????
[QUOTE="pläski";22526346]Mutta eikö olekkin hyvä kun ketjun aloittaja nyt selventi meillekin että meidän on pakko mättää suuhumme mitä tahansa ;)[/QUOTE]

No jos vaikka olisitte valehtelematta että teillä on huuuurjan kova nälkä, siitä olisi hyvä aloittaa. Jos aikomuksena on vetää vain joku anorektikon herneenpalko (nenään).

"vieras"
Mut ap, jää vain ihan rauhassa kasvattamaan sinne sun ihramakkaroita. Ja pidä ympärilläs ne kaikki lihavimmat pontsot niin säkin näytät sit ihan siedettävältä ja kivalta. Ja joo tee tästä aiheesta itelles oikein super suuret traumat, kirjoita vaikka oikein romaani.

Mä lähen nyt elokuviin, YSTÄVIEN kanssa. Ja syön ihra leukaperistä valuen ystävienkin popcornit ja muistan korostaa, et mulla on taas ihan HELVETINMOINEN nälkä.

???????
Kyllä nyt pitää sanoa, että mahtavaa sananvaihtoa kyllä :D. Ihan ollut ilo näpytellä näitä viestejä viiden kersan läskinä yh-äitinä, kun on jotain luettavaakin, kiitos kaikille.

???????
[QUOTE="vieras";22526368]Mut ap, jää vain ihan rauhassa kasvattamaan sinne sun ihramakkaroita. Ja pidä ympärilläs ne kaikki lihavimmat pontsot niin säkin näytät sit ihan siedettävältä ja kivalta. Ja joo tee tästä aiheesta itelles oikein super suuret traumat, kirjoita vaikka oikein romaani.

Mä lähen nyt elokuviin, YSTÄVIEN kanssa. Ja syön ihra leukaperistä valuen ystävienkin popcornit ja muistan korostaa, et mulla on taas ihan HELVETINMOINEN nälkä.[/QUOTE]

Joo ei ne pontsot lähde tästä ympäriltä millään :(. Mä sain jo tänään vastaukset, en tarvitse enää aiheesta romaania. Mutta mukavaa leffailtaa, toivottavasti on hyvä filmi. Joo ja syö ihmeessä, sitä minä toivoisinkin myös läskeiltä, normaalia käytöstä. Kiitos ajatuksistasi!

Mulla on muutamia kiloja ylipainoa ja silti esim. kahvilassa en IKINÄ ota mitään makeita leivoksia tms :x, joita esim. paras kaverini himoitsee aina. Ravintolassa tooooosi harvoin otan jälkkäriä.
Mun kilojen kertymisen syy on ollut epäsäännöllinen ruokarytmi. Illalla huomaan, etten olekaan syönyt ja sitten sitä voisi pistellä vaikka 3 hevosta ja syö, mitä eteen sattuu. Nyt olen kiinnittänyt siihen huomiota ja painoa on tippunut muutamia kiloja (vaikka olen raskaana).

"hippu"
Mulla on n. 30kg ylipainoa. Mä en pysty syödä kylässä tai ravintolassa kuin pieniä annoksia koska mun menee maha sekasin. Kotonakin menee joskus mutta sillon sen ei oo väliä. Kotonakin syön tosin ihan normaali kokoisia annoksia, syön niitä vain turhan usein... Eli eimuhun yhdeltä istumalta mitään jättiannoksia mahdu. En tosin valittele ähkyä.

"jou"
Ehkä niin. Joillekin ylipainoisille syöminen muiden ihmisten kanssa voi olla todella kova paikka. He saattavat hävetä itseään ja koska ihmiset ovat sellaisia kuin ap, niin teki niin tai näin, niin aina se on väärin. Nimittäin jos ylipainoinen söisi normaalisti, niin sittenhän voisi taas päivitellä, että voi jeesus ton läskin syömisiä. Aikanaan kun itse olin hieman ylipainoinen, söin normaalisti ainoastaan yksinollessani. Mä tosin en lihonnut ruuasta, vaan herkuista, joita söin salaa muilta kaikkiin tunnetiloihini. Saatoin vetää kaksi suklaalevyä per päivä. Siinähän se paino sitten iloisesti lähti nousuun. Onneksi pääsin eroon tuosta tavasta.

Ihan sama ilmiö kääntäen on se, kun alipainoiset usein väittävät syövänsä kuin hevoset, mutta siinäkin totuus on sitten toinen. Jos lasketaan vaikka se määrä, mitä koko viikon aikana syövät, niin eipä tarvi enää ihmetellä, miksei paino nouse edes normaalipainon alarajalle.

Äitini on ylipainoinen ja syö tosi vähän ruokaa,vähemmän kuin pikkulapsi. Ja ei voi esittää päivätolkulla putkeen syövänsä niin vähän, muttei tee mitään numeroakaan vähästä määrästä.

Isäni on hoikka ja syö kuin hevonen, kukkuralliset lautaset.

Toinen näistä syö lisäksi välipaloina karkkia, keksiä, lenkkiä jne. Arvaa kumpi :).

Mä oon pyöreä, mutta syön normaalisti. Siis en mitään miniannoksia, otan hyvää kakkua reilusti juhlissa, en napostele karkkia päivät pitkät jne. Siskollani on isän geenit ja söi esim. kotiäitinä 1 levyn suklaata päivässä. Mä jos söisin niin, en pääsisi ovesta pois muuten kuin vyörymällä.

Huonoa ruokaa tai huonoa kakkua ym. en syö juuri ollenkaan. Sanon että oon jo täynnä tai että oon just syönyt :).

???????
[QUOTE="jou";22526436]Ehkä niin. Joillekin ylipainoisille syöminen muiden ihmisten kanssa voi olla todella kova paikka. He saattavat hävetä itseään ja koska ihmiset ovat sellaisia kuin ap, niin teki niin tai näin, niin aina se on väärin. Nimittäin jos ylipainoinen söisi normaalisti, niin sittenhän voisi taas päivitellä, että voi jeesus ton läskin syömisiä. [/QUOTE]

Miten mä sä voit väittää tällaista, kun olen juuri sitä harmitellut ettei läski (ehkä) syö normaalisti kun jotain pelkää ja mä en haluaisi ettei näin olisi? Ja mä olen tyrkyttämässä ota rohkeesti vaan lisää - tässäkin varmaan teen taas jotain väärin vai?.

"hih"
Äitini on ylipainoinen ja syö tosi vähän ruokaa,vähemmän kuin pikkulapsi. Ja ei voi esittää päivätolkulla putkeen syövänsä niin vähän, muttei tee mitään numeroakaan vähästä määrästä.

Isäni on hoikka ja syö kuin hevonen, kukkuralliset lautaset.

Toinen näistä syö lisäksi välipaloina karkkia, keksiä, lenkkiä jne. Arvaa kumpi :).

Mä oon pyöreä, mutta syön normaalisti. Siis en mitään miniannoksia, otan hyvää kakkua reilusti juhlissa, en napostele karkkia päivät pitkät jne. Siskollani on isän geenit ja söi esim. kotiäitinä 1 levyn suklaata päivässä. Mä jos söisin niin, en pääsisi ovesta pois muuten kuin vyörymällä.

Huonoa ruokaa tai huonoa kakkua ym. en syö juuri ollenkaan. Sanon että oon jo täynnä tai että oon just syönyt :).
Palstalla muuten geeniselitykset hyväksytään ainoastaan hoikkien/laihojen/alipainoisten kohdalla, ylipainoisella geeniselitykset ovat aina pelkkiä tekosyitä. :D Eli geenit voivat kuulemma olla syynä alipainoon, mutteivät ylipainoon. Ylipaino johtuu aina laiskuudesta ja itsekurin puutteesta.

[QUOTE="hih";22526491]Palstalla muuten geeniselitykset hyväksytään ainoastaan hoikkien/laihojen/alipainoisten kohdalla, ylipainoisella geeniselitykset ovat aina pelkkiä tekosyitä. :D Eli geenit voivat kuulemma olla syynä alipainoon, mutteivät ylipainoon. Ylipaino johtuu aina laiskuudesta ja itsekurin puutteesta.[/QUOTE]

Muistin mutta kirjoitin silti :) Esimerkkinä miten joku hoikka voi syödä hervottomasti lihomatta, kun vähemmän hoikka saa kilon lisää painoa siitä kun käveli karkkihyllyn ohi :D

Yhteistyössä