Se nyt vaan on täysi valhe, että lihava nainen voisi olla hyvännäköinen.

• Viestiketjun aloittaja älkää pettäkö itseänne
  • Ensimmäinen viesti
älkää pettäkö itseänne
Kun ei se voi. Lihavuus ei ole tervettä. Pieni pyöreyskään ei tosiaankaan kaunista. Kauniit kasvot menevät ihan hukkaan ja menettävät merkityksensä, jos on jokinorsun kroppa. Itse huomasin tämän, kun laihduin.

Olen kasvoiltani aina ollut ihan nätti ja vartaloltani hoikka. Kun muutin kotoa pois, painoa pääsi kertymään, olen 171 senttiä pitkä ja painoin pahimmillani 75 kiloa. Sitten laihdutin ja painan nyt 60 kiloa ja kyllä vain, hoikempi on nätimpi. Kaikki miespuoliset ystävätkin ovat pitäneet muutosta vain ja ainoastaan postiivisena ja sanoneet, että olin ehdottomasti liian iso 75 kiloisena möllykkänä.

Kasvot voi toki olla vaikka kuinka kauniit, mutta sillä ei ole mitään merkitystä jos on ylikiloja. Läskistä ei vaan saa kaunista tekemälläkään, sehän on biologisestikin merkki häiriöstä tai liiasta energian saannista.

hoikka
Ihan samaa mieltä. Voihan pullukankin kasvot olla sievät, mutta yleensä se läskikin tulee naamaan. Leukalinjat häviää ja posket pullottaa. Ja sellanen ihranen kroppa ei kyllä voi ikimaailmassa olla kaunis. Vatteilla voi peittää höllyvää massaa, mutta alastomana totuus on ihan hirveä. Uimahallissa olen näitä alastomia läskejä nähnyt.

Itse olen 173cm ja painan 59kg. Mulla on sama historia, eli painoin 4 vuotta sitten vielä 78kg. Laihdutin ja aloin urheilemaana säännööllisesti. Aikaisempaan verrattuna, en tajua, miten siedin itseäni. Vanhat valokuvat on ihan kauhistus.

alkuper.
Ulkonäkö on mielestäni huono keino motivoida, itsetuntoa ei voi parantaa dieetillä. Ulkonäkökeskeisyys johtaa vain jojotteluun.
Onhan se keino, siinä missä muutkin motivaation lähteet. Jos oletetaan, että on kaksi naista, yhtä kauniit kasvot, mutta toisella ylipainoa ja toinen hoikka, niin kyllä vain se hoikka vie voiton. Sopusuhtaisuus ja se, että kroppa näyttää kauniilta, ei oloe itsetuntokysymys, vaan ihan puhtaasti estetiikkakysymys ja perustuu biologisiin faktoihin. Läski ei viehätä.

Itsetunto taas on se, mikä lähtee itsestä ja hyvä niin, eikä sillä ole mitään tekemistä kylmien faktojen kanssa.

173cm ja 59 kg?!?!?Ja jäljellä on ööö..luuranko? Ei sillä, toki ruumiinrakenne vaikuttaa, mut ainakin meikäläisellä ei ole tietookaan muodoista kun paino saavuttaa alle 65kg, yleisin kommentti kavereilta oli alle tuon painon "jäikö perse aamulla kotiin?"...

Pyöreä voi olla kaunis, jopa kauniimpi kun laiha, kaikki riippuu siitä miten itsesi kannat ja kuinka pukeudut, hoikankin saa näyttää kaameelta jossei kato yhtää mitä päällensä pistää..

alkuper.
Miten sä voit väittää, ettei kasvoilla ole merkitystä? Koska onhan niillä ihan hirveän suuri merkitys. Paljon isompi merkitys, kuin kropalla.
Tottakai kasvoilla on merkitystä, mutta kauniit kasvot menettävät paljon merkitystään, jos ruho on liian iso. Monesti näkee kauniskasvoisia ylipainoisia ja tulee aina mieleen, että he olisivat laihempana todella kauniita, se ihra ei vaan istu silmään, se ei ole terveen näköistä. Jos on todella kauniskasvoinen lihava ja normaalikasvoinen, mutta hyväkroppainen, niin mies valitsee aivan varmasti sen hoikan.

"vieras"
173cm ja 59 kg?!?!?Ja jäljellä on ööö..luuranko? Ei sillä, toki ruumiinrakenne vaikuttaa, mut ainakin meikäläisellä ei ole tietookaan muodoista kun paino saavuttaa alle 65kg, yleisin kommentti kavereilta oli alle tuon painon "jäikö perse aamulla kotiin?"...

Pyöreä voi olla kaunis, jopa kauniimpi kun laiha, kaikki riippuu siitä miten itsesi kannat ja kuinka pukeudut, hoikankin saa näyttää kaameelta jossei kato yhtää mitä päällensä pistää..
Läskien kanssa hengailu on juuri tuollaista. Eletään omassa rinnakkaistodellisuudessa jossa normaalipainoiset ovat "perseettömiä" ja vain kunnon läskiperse on ihanan muhku.

Sitten tulee sydäri ja läski painuu maan poveen.

tt
Aloittaja ja hoikka. Kaksi surullista esimerkkiä siitä, mihin laihuuden ihannointi johtaa. Pidetään vain omia ajatuksia ja kokemuksia ainoana totuutena. Kirjoitustenne perusteella, ette ole kauniita vaan ilkeitä ihmisiä.

[QUOTE="vieras";22507151]Läskien kanssa hengailu on juuri tuollaista. Eletään omassa rinnakkaistodellisuudessa jossa normaalipainoiset ovat "perseettömiä" ja vain kunnon läskiperse on ihanan muhku.

Sitten tulee sydäri ja läski painuu maan poveen.[/QUOTE]

Hieno oletus että kaikki mun tuttavat on läskejä... ;)

Sä olet ap ollut painoindeksin mukaan lievästi lihava. Hyvin vähän meni indeksi ylitte ylärajan eli ei todellakaan kovin paha. Kyllä vika on nyt jossakin muualla kuin vaa'an lukemissa ja sen totesi jo joku muukin.

alkuper.

Juu, mutta hoikasta saa aika paljon helpommin edustavan kuin lihavasta. Hoikka ei tarvitse kuin kauniit vaatteet (hoikalle käy melkein mikä vain), hymyä huuleen ja nätti meikki, hyvä ryhti. Lihavan tyyli on aina jonkinlainen komprimissi ja pitää yrittää peitellä niitä läskejä.

Btw, 173/59 on ihan normaali paino, juuri mukavan hoikka. Toki ruumiinrakenne vaikuttaa, mutta tuossa kunnossa suurin osa näyttäisi ihan hemmetin hyvältä.

Onhan se keino, siinä missä muutkin motivaation lähteet. Jos oletetaan, että on kaksi naista, yhtä kauniit kasvot, mutta toisella ylipainoa ja toinen hoikka, niin kyllä vain se hoikka vie voiton. Sopusuhtaisuus ja se, että kroppa näyttää kauniilta, ei oloe itsetuntokysymys, vaan ihan puhtaasti estetiikkakysymys ja perustuu biologisiin faktoihin. Läski ei viehätä.

Itsetunto taas on se, mikä lähtee itsestä ja hyvä niin, eikä sillä ole mitään tekemistä kylmien faktojen kanssa.
En kyllä ymmärtänyt mitään, mutta, mutta... Olkoon nyt fakta. Minun fakta on tuo edellä ja taisin puhua vähän eriasiasta, anteeksi.

alkuper.
Sä olet ap ollut painoindeksin mukaan lievästi lihava. Hyvin vähän meni indeksi ylitte ylärajan eli ei todellakaan kovin paha. Kyllä vika on nyt jossakin muualla kuin vaa'an lukemissa ja sen totesi jo joku muukin.
Mutta näytän paremmalta nyt, ja niin näyttäisi moni muukin hoikempana ja se on vain fakta. Biologinenkin fakta, hoikka varsi edustaa nuoruutta, terveyttä, hedelmällisyyttä ja nykykulttuurissa myös sitä, että henkilö arvostaa itseään ja pitää itsestään huolta.

Juu, meni vain hieman indeksin ylärajan yli, mutta sekin oli liikaa. Olen kauniimpi nyt. Esteettinen fakta.

"äiti 44v"
On olemassa tyylikkäitä ylipainoisia naisia, joskaan en nyt puhu mistään sumopainijoista vaan kohtuullisesti ylipainoisista. Sellaisista jotka kuitenkin liikkuvat vaivattomasti ja muutenkin näyttävät vielä normaaleilta.

Liian laihakin näyttää sairaalta siinä missä yliylilihavakin, automaattisesti luuviulut eivät ole kauniita vaikka niin usein luulevat.

Juu, mutta hoikasta saa aika paljon helpommin edustavan kuin lihavasta. Hoikka ei tarvitse kuin kauniit vaatteet (hoikalle käy melkein mikä vain), hymyä huuleen ja nätti meikki, hyvä ryhti. Lihavan tyyli on aina jonkinlainen komprimissi ja pitää yrittää peitellä niitä läskejä.

Btw, 173/59 on ihan normaali paino, juuri mukavan hoikka. Toki ruumiinrakenne vaikuttaa, mutta tuossa kunnossa suurin osa näyttäisi ihan hemmetin hyvältä.
Siis miksi nämä ei voi muka toimia ylipainoosen kohdalla?

Mulle ei ainakaan sopiisi liian alhaanen paino, saa olla korkeintaan 60kg eikä sen alle.

yööö
läskistä tulee lähinnä mieleen se, kun ko. henkilö mättää shittiä napaansa ja turpoaa entisestään. lihavuuden syyt eivät ole moninaiset, vaan siihen on vain yksi syy: jatkuva ylensyönti.

"äiti 44v"
Mutta näytän paremmalta nyt, ja niin näyttäisi moni muukin hoikempana ja se on vain fakta. Biologinenkin fakta, hoikka varsi edustaa nuoruutta, terveyttä, hedelmällisyyttä ja nykykulttuurissa myös sitä, että henkilö arvostaa itseään ja pitää itsestään huolta.

Juu, meni vain hieman indeksin ylärajan yli, mutta sekin oli liikaa. Olen kauniimpi nyt. Esteettinen fakta.
Sinun kohdallasi asia voi noin ollakin, jotkut ovat sellaisia ettei pienikään ylipaino sovi. Toisille pieni ylipaino (vaikka 5kg) on melkeinpä must että näyttäisi hyvältä. Nämä tälläiset kun laihduttavat "normi"painoonsa niin tuttavat luulevat henkilön sairastuneen syöpään tai vastaavaa :D

Yhteistyössä