Se nyt vaan on täysi valhe, että lihava nainen voisi olla hyvännäköinen.

• Viestiketjun aloittaja älkää pettäkö itseänne
  • Ensimmäinen viesti
"just"
[QUOTE="pöh";22507344]ja höpö höpö!! ajatelkaapa nyt vaikkapa 7päivää lehden xl-missejä, kauniita ja kurvikkaita. tai edesmennyttä Anna Nicole Smithiä.. isot tissit & kauniit kasvot, mitä muuta mies voi haluta?! tuskin ainakaan rinnatonta ja pyllytöntä, salaattia jäystävää hapannaamaa..[/QUOTE]

Niin, kaikki he olisivat vielä kauniimpia, suorastaan tyrmääviä hoikkina. Nyt isoina ovat vain "ihan nättejä". Hoikkuus ei tarkoita salaatin jäytämistä, vaan normaalia ruokailua ja herkuttelua kohtuudella, lihavuus taas tarkoittaa terveellä henkilöllä liiallista energian saantia eli mässäämistä. Ei hyvä. Monella hoikalla on ne rinnat ja takapuoli. Salitreenillä saa sen pepun jos ei muuten ole, ei siihen läskiä tarvita. Ihan nyrjähtänyt käsitys, että kauniit muodot tulisivayt muka läskistä.

"mää vaan"
Itse olen lähes aina ollut ylipainoinen, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Aikoinani sairastuin jolloin laihduin todella paljon, silloin tutut ja jopa ventovieraat sanoivat että minun olisi parempi saada painoni nousemaan sillä en ollut nätti. Lääkityksellä sairauteni saatiin aisoihin ja paino nousi lääkkeiden takia huimasti, olin vielä lapsi ja lääkitys vaikutti myös luustoni kasvuu joten luustoni kasvoi liian nopeasi ja liikaa. Olen siis isoluinen! Olen vuosia kamppaillut painoni kanssa, ja nyt painoni on suht normaali nippa nappa lievän ylipainon rajoilla. Tämän kokoisena tunnen olevani sopusuhtainen, en halua painoa yhtään alemmas koska muuten luuni näyttävät vielä suuremmilta kuin ovat, kun rupeavat törröttämään. En väitä olevani kaunis muiden silmissä, mutta minulla itselläni on hyvä olla ja miehenikin mielestä olen kaunis vaikka olin kaunis hänen silmissään myös reippaasti ylipainoisena silloin kun tapasimme! Eli ihan kuka tahansa voi olla kaunis, oli sitten minkä kokoinen tahansa, sillä kauneus on katsojan silmissä!

olen pläski
Mä olen saman mittainen kuin ap ja painan 70 kiloa, salilta on hankittu lihasta ja ruumiinrakenne on tiimalasi, ei ihan maailman siron sellainen, ihra kertyy tasaisesti joka paikkaan. Olen ehdottomasti liian painava nyt, läskiä joutaa lähteä sen 10 kiloa, sitten alkaa olla hyvä. Kyllä 70 kiloa on jo turhan paljon 170 senttiselle varrelle, ei nyt vielä lihava mutta liian iso.

"flikka"
Mä oon 172cm, painan 73kg. Pitkät sääret, lihasta, suurehkot tissit. Näytän hyvältä, olen sinut kroppani kanssa. alle 60-kiloisena menetän muotoni ja näytän heikolta. Itse pidän tästä, olen terve, vaatteet sopii ihan hyvin, mulla on muotoja ja naisellisuutta. Mies kehuu ulkonäköäni harva se päivä ja näyttää ihastelunsa myös.

Eli se paino ei aina kerro kaikkea.

jaaaaaa
Kyllähän se tietysti niin on, että minä enemmän ylimääräistä, sen muodottomammat kasvot ovat. Siis lihavat ihmisethän näyttävät kaikki melko samalta. Luusto ei näy, kasvojen piirteet eivät näy, kun ylimääräinen läski peittää.

[QUOTE="just";22507401]Niin, kaikki he olisivat vielä kauniimpia, suorastaan tyrmääviä hoikkina. Nyt isoina ovat vain "ihan nättejä". Hoikkuus ei tarkoita salaatin jäytämistä, vaan normaalia ruokailua ja herkuttelua kohtuudella, lihavuus taas tarkoittaa terveellä henkilöllä liiallista energian saantia eli mässäämistä. Ei hyvä. Monella hoikalla on ne rinnat ja takapuoli. Salitreenillä saa sen pepun jos ei muuten ole, ei siihen läskiä tarvita. Ihan nyrjähtänyt käsitys, että kauniit muodot tulisivayt muka läskistä.[/QUOTE]

Mutta mun mielestä ketjun aihe oli että voiko lihava olla kaunis? Ei että olisiko lihava hoikkana kauniimpi. Mun mielestä kaksi eri asiaa.

"Neith"
[QUOTE="äiti 44v";22507230]On olemassa tyylikkäitä ylipainoisia naisia, joskaan en nyt puhu mistään sumopainijoista vaan kohtuullisesti ylipainoisista. Sellaisista jotka kuitenkin liikkuvat vaivattomasti ja muutenkin näyttävät vielä normaaleilta.

Liian laihakin näyttää sairaalta siinä missä yliylilihavakin, automaattisesti luuviulut eivät ole kauniita vaikka niin usein luulevat.[/QUOTE]

totta, se riippuu vartalonmallista.. mä olen 178cm ja painan 58kg ja koska olen pitkä, mulla on pitkät kädet ja leveät hartiat ja ilmeisesti nyt sitten leveä rintakehän ympäryskin, niin tuolla mun painolla näytän aivan liian laihalta, siis se hoikkuus korostuu nimenomaan käsissä kun ne on niin pitkät ja niissä ei ole yhtään ylimääräistä..
laihuudessa on myös huonoja puolia, kuten palelu, heikotus, väsymys jne eikä niitä sopivia vaateita välttämättä hoikkakaan löydä..

parasta kait olisi kuulua siihen terveeseen keskikastiin, siis niihin joiden painoindeksi on siinä normaalipainon keskivaiheilla, on tarpeeksi muttei liikaa.

...
[QUOTE="vieras";22507494]Lihas?

Parempi katsoa peiliin, sieltä näkee totuuden eikä mistään BMI/vaaka yms.[/QUOTE]

No joo tietty, mutta ei se lihas nyt NIIIIn paljon enempää paina, että voisi täysin metsään mennä, ihan vain sitä vaakaakin kastomalla...

Kepsis
vaikkakin allekirjoittaneen mieltymys on sopusuhtaisessa naisen vartalossa, väitän kiven kovaan että minulla merkitsee kasvot aika paljon kun siinä mielessä naista katselen. ja olen nähnyt tukeviakin naisia joilla ollu aivan uskomattoman kauniit kasvot ja pakko ollut myöntää että kun luonne osuu kohdalleen niin aikamoinen vetovoima naisella silloin, jos nyt on vähän kiloja niin eipä tuo nyt ole este millekkään. varsinkaan kun sänkytaidotkaan ei mene käsi kädessä painon kanssa ja tämä on fakta. kumminkin ihmisen vetovoima on useamman osan summa eikä yksi ainokainen asia ihmisessä.

Kyllä
Mä olen kyllä ihan samoilla linjoilla, ei läski ole kaunista.

Itse olen reilusti ylipainoinen, 168/85 ja näytän kamalalta! Matka on koko ajan takasin 54kg painoon, joka oli minulle juuri sopiva.

"hah"
[QUOTE="vieras";22507494]Lihas?

Parempi katsoa peiliin, sieltä näkee totuuden eikä mistään BMI/vaaka yms.[/QUOTE]

No aika paljon saa olla lihasta normaalilla naishenkilöllä, jo varsi on 170cm ja painoa 75 kg. Hitto, jos nuo ylikilot ovat lihasta, niin kannattaisi jo harkita fitness-uraa. Jännä vain, että suurin osa tuon pituisista erittäin lihaksikkaista kilpaurheilijoistakin taitaa painaa suurin osa 60-65 kiloa...

Kyllä se vaaka vaan aika hyvän yleiskuvan antaa, turha kieltää. Normaalilla treenillä oleva 170-senttinen nainen on hyvässä, hoikassa ja lihaksikkaassa kunnossa alle 70 kiloisena, yli sen kun menee, niin on varmasti jo läskiä liikaa.

"Totta"
Aivan samaa mieltä ap:n kanssa, itselläni muutama kilo olisi pudotettavaa, ylipainoinen en ole vieläkään, mutta mulle ei sovi tämä paino, "kaikki" läski vieläpä kertyy kasvoihin. Yritän ryhdistäytyä ja laihtua, sillä tiedän viihtyväni paljon paremmin hoikkana, tunnen olevani oma itseni.

Ja liikaa syön, myönnän - kaikkia herkkuja, suklaata jne. En puolustele kilojani, peilikuva inhottaa. Koskaan en ole nähnyt ihmistä joka on paremman näköinen lihavana, jotkut tosin kantavat kilonsa suht. tyylikkäästi mutta hoikempana hekin varmasti olisivat kauniimpia.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;22507522:
kyllä olis teilläkin tylsää jos kaikki olis samasta muotista otettuja. mitäs sitten arvostelisitte. hiusten vai silmien väriä ?
Älä muuta viserrä....mut nuo hiusten ja silmien väri taitaa olla tapetilla nyttenkin jo :)

"vieras"
[QUOTE="hah";22507549]No aika paljon saa olla lihasta normaalilla naishenkilöllä, jo varsi on 170cm ja painoa 75 kg. Hitto, jos nuo ylikilot ovat lihasta, niin kannattaisi jo harkita fitness-uraa. Jännä vain, että suurin osa tuon pituisista erittäin lihaksikkaista kilpaurheilijoistakin taitaa painaa suurin osa 60-65 kiloa...

Kyllä se vaaka vaan aika hyvän yleiskuvan antaa, turha kieltää. Normaalilla treenillä oleva 170-senttinen nainen on hyvässä, hoikassa ja lihaksikkaassa kunnossa alle 70 kiloisena, yli sen kun menee, niin on varmasti jo läskiä liikaa.[/QUOTE]
Jos pitää turvautua erilaisiin laitteisiin todetakseen onko läski vai ei niin päässä on vikaa.

"alma"
Itsekin olen sitä mieltä, että ylensä hoikempi on kauniimpi. Pakko van kommentoida tuohon miespuoliset ystävätkin pitävät parempana- juttuun, että siitä nyt ei voi vetää mitään johtopäätöksiä. Ainahan ihmiset kohteliaisuudesta kertovat sen, mitä kukakin haluaa kuulla.
Jos joku valttaa lihoneensa, niin ystävät puhuvat muoidokkuudesta ja naisellisuudesta, laihtuneelle taas hehkutetaan sporttisuuta. Ei minulle ainakaan ole kukaan koskaan sanonut päin naamaa muuttuneeni huonoon suuntaan, vaikka paino onkin vaihdellut.

ja taas
Alkuperäinen kirjoittaja älkää pettäkö itseänne;22507075:
Kun ei se voi. Lihavuus ei ole tervettä. Pieni pyöreyskään ei tosiaankaan kaunista. Kauniit kasvot menevät ihan hukkaan ja menettävät merkityksensä, jos on jokinorsun kroppa. Itse huomasin tämän, kun laihduin.

Olen kasvoiltani aina ollut ihan nätti ja vartaloltani hoikka. Kun muutin kotoa pois, painoa pääsi kertymään, olen 171 senttiä pitkä ja painoin pahimmillani 75 kiloa. Sitten laihdutin ja painan nyt 60 kiloa ja kyllä vain, hoikempi on nätimpi. Kaikki miespuoliset ystävätkin ovat pitäneet muutosta vain ja ainoastaan postiivisena ja sanoneet, että olin ehdottomasti liian iso 75 kiloisena möllykkänä.

Kasvot voi toki olla vaikka kuinka kauniit, mutta sillä ei ole mitään merkitystä jos on ylikiloja. Läskistä ei vaan saa kaunista tekemälläkään, sehän on biologisestikin merkki häiriöstä tai liiasta energian saannista.

Vuosimiljoonien aikana lihavat olleet kansansa johtajia ja kunnioitettuja päälliköitä.

Mutta siis kuinka voi makuasiasta alkaa kiistelemään?
Makuasioista ei voi kiistellä. Ihan sama kuin ihmiset tappelisivat siitä, kuinka punainen on parempi kuin vihreä värinä? Hassua aikuisilta ihmisiltä tosiaankin!

Ego
vaikkakin allekirjoittaneen mieltymys on sopusuhtaisessa naisen vartalossa, väitän kiven kovaan että minulla merkitsee kasvot aika paljon kun siinä mielessä naista katselen. ja olen nähnyt tukeviakin naisia joilla ollu aivan uskomattoman kauniit kasvot ja pakko ollut myöntää että kun luonne osuu kohdalleen niin aikamoinen vetovoima naisella silloin, jos nyt on vähän kiloja niin eipä tuo nyt ole este millekkään. varsinkaan kun sänkytaidotkaan ei mene käsi kädessä painon kanssa ja tämä on fakta. kumminkin ihmisen vetovoima on useamman osan summa eikä yksi ainokainen asia ihmisessä.
Tähän peesi.

Yhteistyössä