**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

Jessi75 voi kun kuulostaa todella todella kurjalta. Voimia jaksamiseen täältä :hug: . Toivotaan että loppuu mahdollisimman pian.

Mä kerroin sunnuntaina mun äidille ja onnitteli kovasti ja oli iloinen =). Mun asuu äiti vaan niin kovin kaukana että hoito apua ei pysty antamaan.

Tinsku86 Saako udella että mikä koira teillä on :) ?

Mulla on itsellä aavistuksen notkoa alaselässä ja mulla auttaa siihen kun kuljen korkokengillä, korkoa pitää olla sen verran että se muuttaa aavistuksen selän asentoa niin sitten on hyvä olla. Kahdessa edellisessä raskaudessa kävelin laitokselle korkokengillä :D, niillä oli vaan paras kulke kun selässä tuntui hyvältä.
 
:kieh: Voi pylly ja sen särky.... aamuyön tunnit menee pyöriessä ja kolmas yö putkeen |O Lonkkien tienoot särkee ja pakaran alta, ihan toivotonta nukkua.... Nyt ei enää jaksais liikkua eteenpäin mut pakkohan se on...

Meillä on tippunut lumi maahan :) se piristää... pari senttiä vaan, mut onneks löysin kunnon talvikengät ja jopa takinkin bongasin..

Mukavaa päivää mammat :D
 
Huomenta!!

Calumet saapihan sitä udella. Hurttimusrakkimus on saksanpaimenkoiran ja collien sekoitus.. 4 vuotias kastroitu uros.

Pitääpä koittaa tuota korkokenkäilyä. ihan tajuton kipu..ja just tuossa notkossa.

Vielä tää ja huominen töitä ja sitten vkonloppuvapaa!! <3
 
neuvolassa käyty: siis kurkkaamassa että bebellä on kaikki hyvin kun edellinen km tuli vkolla 11+6 ja tänään on viikkoja 11+5 ja mitä ihanaa: sielä se meidän masukki köllötteli, pienet kädet, pienet jalat sielä se morjensti mamille että täällä on kaikki kuten pitääkin olla: olen hurjan iso kaveri jo! :,) vierähti miljoona kiveä sydämmeltä <3

MMILIA JA BEBE 11+5
 
Ihania uutisia mmilia08, varmasti kivi vierähti sydämeltä :hug: Kiva että ottivat huomioon sun km:n ja olivat ymmärtäväisiä.

sannikki Uih, inhottavaa tollanen kipuilu :( Ootko ottanut paracetamolia? Mulla on kauhea päänsärky ollu jo eilisestä asti ja arvon tässä että otanko vai kärsinkö..

Calumet Aika vaikuttavaa että sulle on mennyt korkkarit jalkaan kun oot synnärille lähtenyt :D Mun ystävän jalat oli ku täyteen puhalletut kumihanskat kun hän oli viimeisillään :D

Huh, täällä on taas iltaisin pukannut huonoa oloa. En oo oksentanut, mutta vatsassa kiertää ja inhottava ja vetämätön olo. Noh, kyllä se siitä :) Onneks aamut on helppoja ainakin!

Pitäis alkaa varata aikaa ultraan :)

Lily ja 8+4
 
neljä+yksi laskettuaika päivitetty.:)

Lily-jane Joo, soitin neukkutätsylle kun se np-ultra kutsu tuli viikolle 13+3 että mun pää ei kestä että voitasko ultrata/ kuunnella sydänääniä lähempänä niin se käski tulla torstai aamuna katsastamaan tilanteen. :p Nyt voi hehkuttaa koko maailmalle onnea! :) <3

harhis teillä ei vissiin oo ultra mahdollisuutta neuvolassa.. Se on mun mielestä tosi ikävää koska sydänääniä ei pakolta saa kuulumaan ennen viikkoa 12.. Toivotaan kumminkin että kaikki on hyvin...
 
Onpa kiva, että mmilia pääsi ultraan ja että kaikki oli hyvin. Minusta on tärkeää, että neuvola joustaa tuollaisissa asioissa!

Harhaanjohtaja mullakaan ei kuulunut ekassa neuvolassa sydänäänet ja huolettaa. Tosin viikkoja mulla on vähemmän. Surffailin sitten netissä ja löytyi paljon tietoa siitä, kuinka tosi monilla kuulunut ekan kerran vasta viikoilla 11-12. Toivottavasti teilläkin kuuluu jo maanantaina!

Oma olo mulla on suhteellisen hyvä. Pahoinvointia on jonkun verran, mutta ei pahasti. Muisti vaan tuntuu pätkivän ja puhun välillä ihan mitä sattuu!

Kajo ja masuvauva 9s viikko
 
Aiemmissa raskauksissa mulla on kuulunu jo näillä viikoilla..neuvolatätikin oli varma että saadaan kuulumaan kun ei oo yhtään ylimääräistä eristettä tossa mahan päällä, mut eipä vaan kuulunu. Pitää toivoo että pikkuinen oli jossain piilosilla..Keskeytynyt keskenmeno kummittelee entistä enemmän nyt mielessä:'(
 
Saako ottaa näin raakaa kalluppia: paljon teillä on lähtöpaino? / jos ei halua painoo sanua niin vaikka sit bmi ? tj..

Itte painaan 79kg. PALION. :,/ mutta tännää puntari näytti 74.5 miten tää on mahdollista? sama puntari neuvolassa. :D =D siis kahes viikos ja risas - 4.5kg =D
 
Meidän terkkari on sanonut ettei kuuntele sydänääniä ennenkuin 12+ viikoilla, ettei äidit turhaan huolestu. Tuo ettei ääniä saada kuulumaan, on varmasti aika raastavaa :( Itse ajattelen, ettei tarvitsekaan kuunnella kun ultra on kuitenkin tulossa.

Tinskulle piti vielä kommentoida, et hauskasti noista ultrakuvista "huomaa" että olet vielä nuori. Tai siis niinku et minä oon vanha, kun mun äiti ei ollu koskaan kuullut edes dopplerilla sydänääniä, ennenkuin oli mun kanssa neuvolassa kakkosen raskausaikana :)

Häntä pystyyn mammat, kohta alkaa olot helpottaa :)

Riksumi
 
Tervehdys kaikille ja olen iloinen heidän puolestaan ketkä ovat saaneet hyviä uutisia np-ultrissa! :)

Pakko kommentoida Halinapin massukuvaa, koska ollaan tasantarkkaan näköjään samoilla viikoilla menossa ja oma mahani suhtkoht samaa kokoa kun sun! Eli joko se on vauvamassu eikä pelkkä pläskikasa? :D Kuitenkin raskauden aikana oon laihtunu 2kg, tuskin se lähtis kaikkialta muualta paitsi mahasta? Niinhän,niinhän? :D anna sen olla vauvamassu, anna..
Tosiaan ei ole mitään iltaturvotusta, jos tää on pelkkää turvotusta nii sit tää on 24/7 turvotusta! Ei paljoo enää peitellä..

Järkyttävät päänsäryt ollut jälleen, panadolii mennyt enemmän ja vähemmän. Pelottaa koko ajan että menee migreeniin asti.. luulin tosiaan raskauden aikana pääseväni kokonaan eroon tästä päänsärystä, mutta tais tulla kahta kauheempana takasin. :headwall:

Miten olette töissänne/kotonanne huomioineet sen, nosteletteko mitään painavaa ym. vai oletteko huomioineet ollenkaan?
Itse äsken nostin suhtkoht painavaa laatikkoa, heti tuli että AINIIN, olen raskaana, ehkä kannattas välttää :D

Josta pääsenkin siihen aiheeseen, kun en enää huomaa edes olevani raskaana (ellen katso alaspäin ja huomaa järkyttävää pömppömahaa) kun ei minkäänsortin oireita juuri ole. Ja sekös tässä pelottaa kun edelleen se np-ultra kummittelee.. pelottaa aivan sairaasti jos siellä vaan kuolleena onkin vauveli :/

Tuli taas pitkää tekstiä itestäni, mut tänne on tosi hyvä tulla purkamaan fiilikset ku kaikki kaveritkaan ei vielä tiedä kelle vois näistä puhuu! :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!!
Tiistaina oli toinen neuvola ja penen murusen sydänäänet kuulin ensimmäisetä kertaa,itkuhan siinä tuli :heart: ja eilen sitten ultra jossa kans kaikki näytti hyvin olevan.Siellä se kirppu heitteli voltteja ja saatiin vähän houkutella kääntymään oiken päin että niskaturvotus saatiin mitattua, oli 1,1 eli riskirajojen alapuolella. Helpottunut tunne.Kätilö joka siis ultrasi totesi että tämän takia oot pyttyä halaillu wc:ssä,juu nauratti siinä vaiheessa kun pahin ällötys ja heikotus ohi :)

Oin yövuorossa ja oli pitkä yö!aamulla olin ihan poikki mutten saanut nukuttua 12 pidempään..Wc:hen piti herätä ja piristy vaan.. No jos illalla sais torkuttua.

Mun äiti lupas ottaa huomenna meijän neidin yökylään,aattelin miehelle ehdottaa elokuviin menoa ja ravintelissa syömistä.Saas nähdä :)

Jaksamista kaikille pahoinvoinnin kanssa taisteleville ja onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille!

Perdy 12+0
 
Perdy Ihania uutisia, onnea! :)

-anni Mä kannan normaalisti kaikki perusjutut, niinku ruokakassit, mut en mitään superpainavaa, esim huonekaluja ym mies ei anna nostella. Ehkä sitä voisi, jos ei vaan tekisi mitään yhtäkkisiä liikkeitä, mutta pelaan ainakin varman päälle. :) Ja joo, mullakin sairas päänsärky eilen ja tänään huonon olon lisäks..

Mulla on toinen ultra ensi viikolla (silloin viikkoja 9+2) ja tarkotus olisi ekaa kertaa kuunnella sydänääniä, kun varhaisultrassa se sydämen jumputus vaan näky. Asutaan siis Englannissa ja täällä on vähän eri ultrakäytännöt. Ostin muuten tänään sea band- rannekkeet, katotaan auttaako tähän vellomiseen.

Painogallupista: Painoa mulla on 60 kg ja pituutta 170 cm. Masusta ei vielä tietoakaan, mutta koska eka lapsi kyseessä niin en edes odota että näkyis ennen rv. 15-18. Enkä tiedä pamahdanko kunnolla, vai miten paino käyttäytyy. Oon kyllä päättänyt, että yritän pitää 10 kg maksimina, yritän syödä hyvin, mutta vältellä turhia herkkuja. Onneks en oo hirveä makean ystävä, vaikka välillä tulee suklaapatukka vetäistyä. Mut, heh, näin mä sanon nyt, katotaan sit myöhemmin :D

Lily ja 8+4
 
/snip/
Miten olette töissänne/kotonanne huomioineet sen, nosteletteko mitään painavaa ym. vai oletteko huomioineet ollenkaan?
Itse äsken nostin suhtkoht painavaa laatikkoa, heti tuli että AINIIN, olen raskaana, ehkä kannattas välttää :D

Josta pääsenkin siihen aiheeseen, kun en enää huomaa edes olevani raskaana (ellen katso alaspäin ja huomaa järkyttävää pömppömahaa) kun ei minkäänsortin oireita juuri ole. Ja sekös tässä pelottaa kun edelleen se np-ultra kummittelee.. pelottaa aivan sairaasti jos siellä vaan kuolleena onkin vauveli :/

Tuli taas pitkää tekstiä itestäni, mut tänne on tosi hyvä tulla purkamaan fiilikset ku kaikki kaveritkaan ei vielä tiedä kelle vois näistä puhuu! :)
Mä olen kanssa herännyt siitä pahimmasta koomasta, joskin nyt alkaa näemmä lunssaa pukkaamaan... Mutta tosiaan olo on niin hyvä että välillä unohdan koko jutun, ja sitten kun bvauhdilla nousen ylös niin nipsaa alamahasta että "Äiti hiasta!" Vau.fi uutiskirjeessö ainakin oli että nyt alkaakin 10. viikolla useimmilla helpottamaan. Että varmaan siellä sinullakin on kaikki ihan hyvin. :)

Nosteluista Meillä on tulossa valtava muutto työpaikalla, ja ajattelin sitä ennen kertoa esimiehelle ja työkavereille että en muuten riuhdo niitä laatikoita siellä eturintamassa kun on kallis lasti kyydissä. Olen silti huomannut että hyvin nopeasti on tullut muistutus jos olen tehnyt liikaa, eli alamahaa vihlaisee tai tulee paha olo. Että en usko että pystyykään tekemään liikaa, kaikille oman vointinsa mukaan, niinhän sitä kai neuvotaan. :wave:

MJ & Salarakas 9+2
 
Tosi kiva kirjoitin äsken pitkän jutun ja nyt se viskas kaiken jonnekkin bitti avaruuteen :kieh:.

Lilly-Jane Mä odotin koko raskauden ajan (ekasta) että koska ne jalat turpoo :rolleyes:, mut ei ne sit vaan turvonnu.

Tinsku86 Kyllä se teidän kaveri varmaan nauttiikin kun pääsee ulkoileen, on kuitenkin rodut suht eläväisiä ja touhua kaipaavia. Meillä kansa täällä (Irl) kaveri joka kaipaa liikuntaa. Tarvis varmaan jonkun ajan päästä lähteä käymään ulkona lenkillä, on sen verran hienon näköinen ilma ja jos saisin samalla hinkattua tuo kaverin lumella. Haisee siis sen verran pahalta tuo herra, ei viitsi itseään pestä. Mietin kyllä että pistäiskö kokeilla ku on kuulemma nykyään koirien kuivapesu ainetta. Mahtaakohan auttaa tälle kun ei normi koira shampookaan auta hmm...

Olin tänään sitten sielä lääkärineuvolassa. Kaikki hyvin.

Sydänääniä jouduttiin jonkun aikaa etsimään. Pikkuinen oli asettunut tuohon (minusta katsoen) oikealle puolelle osaksi häpyluun alle ja suoraan virtsarakon päälle (ihmekös että käynkin jatkuvasti pissalla :D ), kone näytti koko ajan että kuuluu taustalla pikkuisen ääni mutta korvalla sitä ei vaan kuullut. Oli ihan lääkäri kun haki niin kauan että kuultiin kunnolla :heart:.

-anni Mä nostelen edelleenkin samalla lailla, kai tuo vaikuttaa kun käyn tosiaan siellä salilla ja nostelen siellä painoja samalla lailla kuin tähänkin asti. Kasvatan siis lihasmassa koko ajan.
Puhuin tänään asiasta lääkärin kanssa ja hän sanoi että samalla lailla voin jatkaa kunhan varon etten päälleni painoja pudota.

Perdy Ihania hetkiä sinulla ollut :heart:

Calumet + :heart: 10+6
 
Viimeksi muokattu:
Kantamisia en kauheesti välttele tai siin sit lopetan jollen jaksa tai rupee sattumaan. Mut viimeraskaudes kannoin huonekalujakin harvase viikko ku vaihtelin jatkuvast huoneiden järjestyst, pahin oli jenkkisängyn keskipatja ku ei taitu edes. Yks haaverikin kävi tuon patjan kanssa kun kaaduin pahassa kohdassa enkä saanut käsillä tukea ja alle jäi avohyllykkö josta siis rämähdin läpi ja ruuvi raapas mahan auki, sillon sattu. Oli pakko lopettaa siihen ja maata hetki ja kuunnella liikkuuko vielä, viikkoja tais olla sillon jo 35.

Paino ennen raskautta n.60kg ja pituus 160cm ja n.62kg painan jo nyt. Olen laihduttanut koko alkuvuoden ja se tulee niiiiiiin helposti takas ku nyt on itsekuri tosi alhaalla. Ja vaikka raskausdiabetes kummittelee ni silti lipsun joka päivä.
 
Kantamaan joudun ihan urakalla töissä. Ei auta vielä livetä siitä hommasta, saa työkaverilta outoja katseita. Oon siis ambulanssissa töissä. Kannan niin pitkään kun alkaa tuntua ikävältä. Sit pitää pyytää keikoille kantoapua kun en enää kykene.

Tänään on ollut ihana vapari! Ei oo oksettanu, oon siivonnu, laitellu jouluvaloja, käyny vähä shoppailemassa ja laittanu ruokaa pitkän kaavan mukaan. Huomenna sit taas töihin.

Bre ja pikku 9+4 (10+6) oonj ossain välissä laskenu viikot väärin...,ut jotain noita main se taitaa olla...
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ei mitään uutta. Välillä etoo, mut ei koko ajan enää :p. Olo on ihan hyvä, maha on kasvanu, en tiiä onko turvotusta, mut kai tuo pääasiassa sitä on, ku on suurempi syömisen jälkeen, mut aamusinkin on jo isompi ku ennen raskautta.

Liikkeistä mie ootan sitä, et pääsen taas tuntemaan ekat liikkeet :heart: ja sitä, et ne voimistuu siitä. Ekasta tunsin ensimmäiset liikkeet jo rv14 ja tokasta rv12, et kyl se on ihan yksilöllistä millo ne tuntuvat. Saas nähä millanen potkija tää kolmas on, ku edelliset on ollu erilaisia, tyttö potki paljon enemmän, mut ei nii kovia potkuja ja poika, ku ei mahtunu potkimaan loppuajasta kunnolla ni ne oli kovempia ja suorempia potkuja, mut ihania kummatkin :heart:.

Testeistä kyselisin, et millä testeillä työ ootte testanneet plussan?! Mielenkiinnosta kyselen vaan, ku mie testasin päivää aikasemmin digitestillä negan ja en uskonu siihen vaan testasin Davidin-testillä haamun, joka sit vaan vahvistu ja vahvistu ja apteekin omalla plussan ja First Signalillakin :D. Eli oon testannu tästä paljon enemmän ku edellisistä. Minuu hymyilyttää vaan, et mitäköhän se digitesti näyttäis nyt, ku masussa tosiaan on vauva, omin silmin nähty, ja se näytti negaa :LOL: :LOL:. Mie kyl testasin liian aikasin sillä, ois pitäny oottaa siihen asti, et kuukautiset on myöhässä. No, tämmöstä vaan ihmettelen täällä.

Calumet sie kirjotit, et sie käyt joka päivä salilla ni miten sie oon lasten hoidon järjestäny?! Ihan uteliaisuuttani kyselen, ku huomasin, et siullakin on 2 lasta ja miekin kävin enne raskaaksi tuloa salilla, mut en ku 2-3 kertaa viikossa. Nyt en oo sit saanu aikaseks mennä. Tää ei oo millään pahalla vaan ihan mielenkiinnolla kyselen.

Pyyter ja masuasukki 9+2 ( 8+2)
 
Harhis, mulla 10+3 tänään neuvolan mukaan ja sydänäänet ei kuulunu mullakaan. Sanoi kyllä, että on huono se heidän dobleri. Mut huoli iski sen verran, että maanantaiksi varasin ajan Mehiläisen ultraan. Tosin eka ultrakin olis jo 29.11, mut en taida jaksaa odotella. Toisaalta en vielä jaksa stressata, kun ei mulla ole mitään vuotoja tai kipuja ollut. Mutta maanantaina sit viisaampi.

Painosta mä oon 159 ja nyt näytti vaaka 54kg, varmaan pari kiloo noussu, kun makaan ihan koko ajan. Toivotaan, että ei hirveesti yli kympin noususkaan. Tosin ainahan ne on lähtenyt kyl pois.

Mul meni muuten joku reilu vartti neuvolassa ja ihana täti ei mitään opuksiakaan mulle mukaan antanut. Ärsyttää vaan, kun nyt joutuu joka tapauksessa siihen hiton sokerirasitukseen. Ihmettelen, että miksi vuosi sitten ei tarvinnu mennä... Sillon katsoi, et kun mulla ei ole ylipainoa, vauvat olleet suht pieniä ja jopa pienentyneet kertakerralta, ja sokeria ei pissas ollu, niin turhaan mulle tekee. Ja nyt tarvii sit mennä. Tosin enhän mä edes tiedä onko siellä mahassa ketään... Jotenkin ärsyttävää, kun neuvoloissa ei voi olla hyvät vehkeet, vaan jollain huonolla doblerilla kuuntelee...

Tuli vaan omaa napaa nyt...

Töllerö ja ötökkä 10+3
 
Pyyter-2 Mullahan on nuo lapset eka ja eskari ikäset eli aina kun voin käyn sillä välin kun ovat koulussa, eskarissa ja jos iltaan menee salille meno niin mies on heidän kanssaan tai menen sillä välin käymään kun lapset ovat omissa harrastuksissaan =). Aika hyvin ollaan saatu aina sumplittua niin että jokainen pääsee omin harrastuksiin ja menoihin. Mulla vuorotyö niin järjestelen sen mukaan noita menoja.
On nuo lapset olleet välillä salillakin mukana =),
 
Calumet Ok =)! Siulla onkin vanhemmat lapset ku miulla, ku tyttö vasta vähän yli 3 v ja poika kohta vasta 10kk, joten siitä syystä täällä omat harrastukset on jääny vähän vähemmälle. Uskallatko muuten tehdä vatsalihasliikkeitä salilla?! Mie en : /. Miusta se ei vaan tunnu jotenkin omalta, joten sen takia salilla käynti on jääny. Oon käyny 2 kertaa sen jälkeen, ku tulin raskaaks ni tekemäs yläkropan ja jalat. Oon kyllä ajatellu taas ruveta käymään.

Painosta 79,3kg ja oon 172cm pitkä, et vähän on ylipainoa, mut ei mitenkään häiritsevästi.
 
Hei kaikille! :)

Ihana kun niin monella jo hyviä ultra kuulumisia :)

mmilia: Kiva että suhun ja sun pelkoon suhtauduttiin noin positiivisesti. Se on tärkeää että asiakas otetaan tosissaan. Ja hyvä että kaikki oli hyvin :)

Täällä neuvolassa käyty ja kaikki ok. Ultrakone oli rikki, mutta sydänääniä kuunneltiin ja kuului ne, hyvinkin voimakkaasti :) :heart:

Laskettu aika on nyt sitten 21.6. Sitä ei tarvitse vielä muuttaa listaan, koska se saattaa vielä muuttua nt-ultrassa. Joka on jo 2.12! Sillon viikkoja omien laskujen mukaan 10+ jotain mutta neukkutätin mukaan jo 11+2. Sen mukaan mä nyt sitten menen. Meillä ei olekaan enää nt-ultra Kokkolassa keskusairaalalla niinkuin ekasta oli, vaan naapurin kunnan tk:ssa ja siellä ultran tekee lääkäri! Huippu juttu! Sitten sitä seuraava lääkärineuvola on 21.12. Tiistaina labrat.

Neukussa kesti 45 min suunnilleen ja neukkutäti oli ihan ok. Ekasta raskaudesta inhosin sitä. Mutta sillä taiskin sillon olla jotain alko-ongelmaa. Nyt sitten varmaan on päässyt siitä vähän irti. Toivottavasti ainakin.

Painosta oli joku kyselly: Itse painoin tänään neukussa 59,4 ja pitkä olen noin 166cm. BMI 22. Esikoisesta paino nousi 11 kiloa, joten niihin samoihin lukuihin yritän jäädä tämänkin kanssa.

Nosteluista: Mä kyllä olen vielä nostellut samalla tavalla kuin ennenkin. Tosin eipä ole tullutkaan tilannetta että pitäs miettiä onko liian painava. Ehkä se sitten tulee ajan kanssa se varominen.

Liikkeistä: Esikoisesta tunsin viikolla 19+. En tiedä tästä kakkosesta sitten. Sen näkee, toivottavasti pian :D Se on niin ihana tunne kun tuntee liikkeet :)

Nyt tää lähtee lenkille, ei auta, pakko saada ittesä liikkeelle :D Hyvää päivänjatkoa ja parempia oloja niille joilla huonovointisuutta tai kipuja :flower:

CanWen ja kyytiläinen 9+2 (omien laskujen mukaan 8+2)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä