tassuttelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lilli"

Vieras
Onko kenelläkään kokemuksia? Ja osaisiko joku neuvoa?

Olen lehdistä lukenut tassutteluohjeita, mutta olen kai tyhmä, mutta ihmettelen, kun niissä neuvotaan tassuttelemaan vauvan selkää ja pakaroita. Miten ihmeessa toteutan sen, kun vauva nukkuu selällään ja niin on neuvottukin neuvolassa. Mä en tajua... jos siis joku voi auttaa :D!

Tuo mahan päällä pitäminen saattaa vaan aktivoida vauvaa. Muistan lukeneeni noin ja ainakin meillä pitää paikkansa. Voihan se toki toimiakin, kokeile.

Minkä ikäinen vauva on? Jos osaa kääntyä, niin voi nukuttaa mahalleen. Meillä poika nukahtaa lähes aina kyljelleen, mutta kääntyy siitä mahalleen.

[QUOTE="lilli";22458471]vauva on 5,5kk ja osaa kääntyä, mutta miksi sitten nauvolassa kielletään nukuttamasta mahalleen?[/QUOTE]

Kai siinä on riskinsä, esim. pikkuvauvaa pitäisi nukuttaa selälleen, niinhän tuo meilläkin nukkui pienenä. Mutta minkäs teet, jos vauva haluaa nukkua mahalleen. En todellakaan ole kääntämässä selälleen. :O Vain imetyksen ajaksi käännän kyljelleen, siitä saa sitten siirtyä haluamaansa asentoon.

Kai siinä on riskinsä, esim. pikkuvauvaa pitäisi nukuttaa selälleen, niinhän tuo meilläkin nukkui pienenä. Mutta minkäs teet, jos vauva haluaa nukkua mahalleen. En todellakaan ole kääntämässä selälleen. :O Vain imetyksen ajaksi käännän kyljelleen, siitä saa sitten siirtyä haluamaansa asentoon.

Meillä laitoksella opettivat nukuttamaan kyljelleen. Nyt tosin vauva jo kaksiviikkoinen ja harvemmin pysyy kyljellään, kun kiepsauttaa itsensä selälleen.

Siinä vaiheessa, kun vauva itse osaa mennä omiin asentoihinsa, vauvaaa ei tarvitse nukuttaa selälleen. Meillä ei ainakaan mahan päällä käden pitäminen aktivoi.

Meillä ainakin tarrataan hanakasti käteen kiinni, jos yrittää mahan päällä pitää. Mutta itsekin siis ihmettelin tuota, kun vauva oli pienempi, nyt nukkuu lähes aina mahallaan (1v1kk). Muutos tapahtui muistaakseni joskus puolen vuoden kieppeillä.

Yhteistyössä