Esikoista yrittämään loppuvuodesta tai 2011?

Millimolli: jos haluat vakkaripaikan ennen vauvaa niin et sano raskautumis yrityksistä mitään. mutta jos on ihan sama saatko sen vai et niin sit sanot. tai voit tietty sanoa ja toivoa et työnantaja on reilu ja antaa paikan sinulle silti. teistä se kiinni on. :) onnea muille yritykseen..
Minun mies ei paljon korvaa lotkauta jos vauva asioi hänelle juttelen. minun entinen työkaveri :) sai tyttövauvan viime viikol ja toinen kaveri toivottavasti synnyttää kahden viikon sisällä.
 
Torstai 11.11.

Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

ulleli83.........27...............2...............31/28-32............8.-12.11
Epa_88........22................1................29/28-30..........11.-13.11
Syksy2010...29................2.................26/33-34.............19.11
Liina87........23.................6............ ...18/29...................23.11
millimolli......25................3...............15/28-30.............24-26.11
kais-a..........22................2........... ......21/36..................26.11.
sindi^^........25................4............. ...14/28-32.............25-29.11
sakara.........34................1................18/32-36..............28.11
Sassy..........22................2........... ......6/31-34..............7.-10.12
AnniMu........20................2............. ...2/32......................10.12
Nannie.........20................2............ .....26/?.....................?
Avocado.......28................1..................21/?....................?
Ambrosia85..25...............1...................2/?.........................?
popsis..........28...............1..................11/?......................?
Karoliina-87..23...............1...................?.........................?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa


Renesmee...............28..................... ..........marraskuu 2010
köppiäinen...............24....................... .......joulukuu 2010 Juliane....................24.................. ............marras-joulukuu 2010
eltsu81...................29............ ..................joulukuu 2010?
Hennu86.................24..................... ..........joulukuu 2010
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Tupu_.....................25................. ..............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25............. ..................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24.................... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23................. ..............huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........huhtikuu 2011
Susimieli.................21..................... ..........huhti-toukokuu 2011?
Peepe.....................25................................kesä 2011
tryffeli89.................21.................................2011
rallinelli



Plussanneet: :flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5 .2011..........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010....24.6.2011..........yk1
Liisakaisa......27.........7.11.2010.....18.7.2011...........yk1

Taustalla:
Lunea


---------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
white gold joo mulla kanssa viime "tauon" aikana tosiaan se 10 läks, osa varmasti nesteistä. TIsseistäkin läks mut ei sinäänsä huono, kun katos selkäkivut :D Nyt jos käy samoin niin kernaasti kyllä voisin tisseistä pitää kiinni vaikkakin kyllähän ne turpoaa raskauden aikana ihan kuten koko mimmi muutenkin :D

Ja se mikä uutta -kesän menkkojen siirron jälkeen ei menkkojen aikana oo kusettanu näin helvetisti. Ramppaan vessassa kolmesti yössä isolla pissalla vaikken edes juo juurikaan. Nesteitä lähtee ihan tajuttomattomasti siis. En tiiä oisko pillereiden siirto jotenkin pistäny kropan pihtaamaan, vai onko kierto muka luonnollisesti kohdillaan?
Kesän jälkeen kun on ollu vaana kipua ja vähän verta pyyhittäessä, mutta nyt on ihan rehelliseesti vuotoa kipuje lisäks ja lähtee toi menkkojen tuoma turvotus.

millimollli tsempit teille lopetukseen =) Raskaana olevallehan se saattaa olla helpompaa jos rööki aiheuttaa kuvotusta ym, mutta jos ei helpolla meinaa päästä eroon niin mun mielestä ei liikaa pidä stressata.
Itse me miehen kanssa tosiaan lopetettiin kesällä. Vedettii champix kuurit ja hyvin on tehonnu vaikka syötiinkin vaan kuukauden verran siitä kolmesta :) Vaikka meidän piti jättää ehkäsy pois vasta häiden jälkeen. niin se toimi omalla kohdalla todella hyvänä motivaattorina - Yllättävän hyvin pysyny röökistä erossa ku tietää ettei ainakaan mitään saarnoja tuu saamaan tai itsekään tartte tuntea huonoa omaa tuntoa aiheesta.
Vahvasti myös epäilen etten ilman champixia olis voinut lopettaa, en vaikka olisin raskaana ollut (ellei tosiaan tässä vaiheessa olis luonto tullut vastaan).
 
VOIHAN VAUVAKUUME etten sanois.
Kävin eilen kirjastosta lainaamassa parit vauvakirjat, että saan johonkin kanavoitua vauvamietteeni.

On tää kyllä sellaista tunteiden vuoristorataa. Joinain päivinä on ihan ok odotella sopivampaa aikaa, ja toisina päivinä meinaa tulla itku kun sylissä on tyhjää. Asiaa ei auta monen ikätoverin raskauden seurailu (kiitos facebook<3) tai kuvat heidän vauvoistaan.

Mie oon jo suunnitellut kaiken, on sata perustetta miksi meidän pitäisi juuri NYT aloittaa.
Muutettiin toiseen kaupunkiin miehen ammattikorkea opiskeluja varten, ja minä en ole lukuisista yrityksistä huolimatta löytänyt töitä. Unelmani on olla lapsen/lasten kanssa kotiäitinä eli samallahan se tässä menisi jos kerran näyttää että neljävuotta tässä työttömänä joutuu kökkimään kotona. Ja olisi miehelläkin aikaa vauvahommiin enemmän opiskelu aikana kun sitten työelämään ensi kertaa mennessä. Rahahan on tiukilla tietysti mutte eikös se aina pikkulapsi perheissä ole? Ja sitten jos talous vetää oikein tiukalla niin tän neljän vuoden jälkeen lapsi olisi sen verran isompi että saattaisin hätätapauksessa raskia sen laittaa hoitoon sitten kun muutetaan täältä opiskelijahelvetistä toiseen kaupunkiin, parempien työmahdollisuuksien perässä. Ja saattaa olla että miehen valmistuttua ulkomaat kutsua joten ennemmin synnyttäisi täällä ja "valmiiden" lasten kanssa muuttaisin. Harmi vain että miehen " ei VIELÄ"-asennetta en ole hyvistä perusteluista huolimatta onnistunut kääntämään. Perhana. En vaikka vauvalehdessäkin oli juttu kuinka opiskeluaika on monella tapaa hyvä aika tehdä lapset ja kuinka tärpissä saattaa kestää ja kuinka rintasyöpääkin ehkäisisi lasten teko nuorena :whistle: Ei kääntynyt miehen pää asiantuntija lausuntojenkaan lukemisesta.

Mutta vaikka toi miehen vastahankaisuus niin paljon välillä sapettaakin niin pakko sanoa että on se silti ihana! Saan kuumeilla melko rauhassa ja kouhottaa asiasta niin paljon kuin sielu sietää. Faktatieto-iskut ei kuulemma haittaa sitä. Eilenkin käskin sen laittaa leffan pauselle että sain luettua sille kuinka kohtu on ihmeellinen kun se synnytyksen jälkeen kutistuu kilon painoisesta 60 grammaiseksi viikossa, hetken se mietti ja kyseli sitten tuleekos silloin jotain vuotoja ja kauanko sellaiset kestää. Näytti vielä ihan tyytyväiseltä kun sanoin ettei se mikään niagara kauaa ole ja muutamassa viikossa helpottaa. Kumma tyyppi. :D
Ainoa mihin se asetti rajan on se että sellaista "meille vauva-heti vauva-jooko vauva" kinuamisia sekä kuulemma erityistä (sen mielestä mulla on joku vauvakuume kaiho-ketse) anovaa ilmettä se sanoi kestävänsä vain KERRAN päivässä. Kun kuulemma muuten tulee huono-omatunto kun se jahkailullaan saa minulle pahan mielen ja pettymyksen. Se oli jotenkin niin ihana että melkein tuli huono-omatunto itselle kun kehtaan kuumeilla.:heart:
 
AMBROSIA85 Mieki lopetin kaks vuotta sitte champixilla, kestin 10 kuukautta ja oli ihanan helppoa. Sitten heikkona hetkenä päissään, sitten seuraavalla kerralla meniki jo aikaisemmin illala, sitten alko töissä meneen...
Viimeks vedin viime keväällä champix kuurin, mutta sillä kertaa kävi niin, joka siitä champixista tai jostain muusta johtuen, että pääkoppa oli melko sekaisin ja itkeskelin koko ajan ja tuntui että maailma kaatuu päälle. Mies sanoi, että nyt lopetat sen champixin, että ennemmi veät sitä röökiä, entä masennut tuon paskan kanssa. Eli en saa champixia enää syödä. JA se ei oikee ole suositeltavaakaan, ku aikoo paksuks.

Mutta nyt mulla o nii kova röhä ja tuntuu, että tää ei parane. Että heti kun tuo voimassa oleva aski loppuu, niin olen urhoollisesti päättänyt yrittää lopettaa sen tupakoinnin. Jo nyt, ennen vauvaa.

Eilen vau.fissa kävin tutkailemassa tilannetta, siellä o semmone raskauslaskuri. Ni jos nyt tuun paksuks ni se la oli 4.elokuuta. Ja koska kehittyy kaikki osat sillä. Se oli aika hauska. Mutta en sen enempää siitä, kun se vaan aiheuttaa sitä vauvahysteriaa :D

Nyt tällä hetkellä toivon eniten parantuvani ja pysyväni terveenä. Alkaa palamaan pinna tämän sairastamisen kanssa :D
 
Tsempit millimolli <3
Onhan se raskas rupeama, enkä väitä että meilläkään olis mennyt kivuttomasti (hyvä ettei menny koko parisuhde :D)

Tekis mieli sanoa että nyt on hyvä syy olla polttamatta kun aikoo raskautua, mutta mä en ole mikään tai kukaan moraalisoimaan :) Mä oon hengessä mukana ja tuu vaikka mulle aukoo päätä jos meinaa hermo mennä :) <3

joo, mä kanssa odottelen parantumista kuin kuuta nouseavaa. Töihinkin jo mielin vaikka sitä apinalaumaa varsinaisesti ikävä olekaan :)
 
Ambrosia85 Mulla meni Champixilla siis tosi kivuttomasti viimeks. Pääosin tupakantuskat o mulla aivokopassa vaan tapana jota muka tartten. Viime sunnuntai meni töissä 7 tuntia putkeen ilman tupakkaa ku ei voinu käyä. Asennoiduin sillee, että nyt ei sitte kaivata sitä tupakkaa.

Tuskin tarvii päätä aukoa sulle :) Mie olen viimeksikin ollu nii innoissani, ku pysty hengittään ja iho kirkastui ja kaikkea. Ees kiloja ei tullu sillo. Tiiän, että tulee tekee mieli kaikkea mausteista ja sitruunalla maustettua vettä.

Joo kyllä tää sairastaminen sais jo loppua, alkaa tympii ku pysty tekee mitään. Kaikki vaan menee kamalaan kaaokseen, ja alkaa ahistaan ku o vaa isompi määrä tehtävää ku paranee :(

Mutta eiköhän tämä tästä jos höyryhengittelee :)
 
Mulle ei varmaa kiloja tullu siks, ku aina jos laihun pari kiloa on iha kamala nälkä. Jos lihon nii menee pitkän aikaa, ettei oo nälkä. Mulla o selvästikki biologinen paino tämä :D ( selittää ihminen, joka on liian laiska laihuttamaan :) )
 
Lucky you millimolli (ja miks aina meinaan kirjottaa molliolli :D?).
Noh, mä optimistisesti toivon että nyt ku pillerit on poissa ni painokin tippuu.. saas nähdä. Tosin ei tää kipeenä sohvalla makaaminen ja suklaan syöminen kyllä edesauta yhtään ;) vaan kun sattuu alavatsaan ja kaikkea :(
 
HYVÄ KU MUISTUTIT! Mullaha o suklaata laukussa, nyt riiviönä tuhoamaan se. Höyryhengitys autto vähä, samalla sai vähä puristella finnejä pois :)
Molliolli aikamme juontaja legenda, Jyrkihä oli kova sana ku oltiin teinaripenskoja, mie ainaki muistan joskus 12 vee olin Jyrkin electric sirkus disessä, ja olin nii helkkarin aikuinen, lol :D
 
HYVÄ KU MUISTUTIT! Mullaha o suklaata laukussa, nyt riiviönä tuhoamaan se. Höyryhengitys autto vähä, samalla sai vähä puristella finnejä pois :)
Molliolli aikamme juontaja legenda, Jyrkihä oli kova sana ku oltiin teinaripenskoja, mie ainaki muistan joskus 12 vee olin Jyrkin electric sirkus disessä, ja olin nii helkkarin aikuinen, lol :D
Ai sinäkin Brutukseni :LOL:

Minä turhamaisuuksissani omaan akryylikynnet ja näillä ei kyllä onnistu yhdenkään finninpiuristelu ellei sitten oikeesti oo räjähdysherkästä kyse :(

ja ei, kylhä 12v tyttö on jo aikuinen, voi olla menkat ja kaik :D
 
Epa Don't you worry, mie olen testannu parissa kuussa jo kymmenen negaa. Tästä voimme päätellä, että olen liian innokas testailija :) Siihe tottuu, mie varmaan menisin shokkiin jos oliski positiivinen, ku tottunu siihe negatiiviseen tulokseen.
 
Epa älä toivo semmosii, mie päätin edellisen niagarakohtauksen jälkeen, etten enää koskaan halua menkkoja. Ei tää luomuna tallaamine oo mun juttu.
Meä suvusa o kaikilla iha hullut menkat, äitiltä vasta poistettii kohtu niitte takia. Et 20 vuotta tästä ni pääsee itteki varmaa samaan kurimukseen :(
 
Torstai 11.11.

Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

ulleli83.........27...............2...............31/28-32............8.-12.11
Epa_88........22................1................29/28-30..........10.-12.11
Syksy2010...29................2.................26/33-34...........18.-19.11
Liina87........23.................6............ ...18/29...................22.11
millimolli......25................3...............15/28-30.............24-26.11
kais-a..........22................2........... ......21/36..................26.11.
sindi^^........25................4............. ...14/28-32............25-29.11
sakara.........34................1................18/32-36.............25.-29.11
Sassy..........22................2........... ......6/31-34...............6.-9.12
AnniMu........20................2............. ...2/32......................11.12
Nannie.........20................2............ .....26/?.....................?
Avocado.......28................1..................21/?....................?
Ambrosia85..25...............1...................2/?.........................?
popsis..........28...............1..................11/?......................?
Karoliina-87..23...............1...................?.........................?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa


Renesmee...............28..................... ..........marraskuu 2010
köppiäinen...............24....................... .......joulukuu 2010 Juliane....................24.................. ............marras-joulukuu 2010
eltsu81...................29............ ..................joulukuu 2010?
Hennu86.................24..................... ..........joulukuu 2010
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Tupu_.....................25................. ..............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25............. ..................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24.................... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23................. ..............huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........huhtikuu 2011
Susimieli.................21..................... ..........huhti-toukokuu 2011?
Peepe.....................25................................kesä 2011
tryffeli89.................21.................................2011
rallinelli



Plussanneet: :flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5 .2011..........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010....24.6.2011..........yk1
Liisakaisa......27.........7.11.2010.....18.7.2011...........yk1

Taustalla:
Lunea


---------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Muutaman päivän tauon jälkeen täällä taas. Tervetuloa uusille :)
Tässä viikossa ei taas ole ollut mitään hyvää paitse se että tänään on perjantai. Oon vielä tulossa näköjään kipeeksikin viikonlopun kunniaks.
Maanantaista asti on ollut ovis?kipuja ja näyttävät jatkuvan vielä tänäänkin. Isäntä on ollu niin väsyny, et on nukahtanu heti kun on sänkyyn päässy, joten jos ei tänäänkään mitään tapahdu, niin pitää taas ensi kiertoon odotella. Vähän on semmonen fiilis että ovis meni jo vaikka tänään vasta kp 15 mennään... Nyt en oo itteeni millään ovistesteillä kiusannu,masentaa jo muutenkin.
Mites ulleli83, joko oot testaillu?
 
sindi täällä sama: heräsin viimeyönä siihen kun yskitti ja kurkku kun kaktus. Strepsils suussa sain nukuttua seiskaan asti. Mitä sitä nyt nukkumaan kun on vapaapäivä. |O Tänään on perjantai niin jospa sun miehes piristyis kuitenkin viikonloppua vasten niin että pääsisitte vielä tänään peittoja pöllyttelemään. Ei peli vielä ole menetetty. :) Mäkin tulin siihen tulokseen että turha kiusata itseään ovulaatiotesteillä kun ei se tärppäämiseen vaikuta kuitenkaan. Tsempit sulle jaksamiseen muuteskin. :hug:

Mun osalta tämä kierto on taasen menetetty. Illalla alkoi pieni tuhru ja yöllä kun kävin vessassa niin tuli jo niinkun normimenkoissakin. Nyt se tosin on jo laantunut siihen perustiputteluun. Onhan se tosiaan jo kp 19. Kunhan kunnon menkat alkaa soitan terkalle ja pyydän varaamaan lääkäriltä soittoajan ja haluan ne terot. Ei noista minipillereistä oo mitään tehoja vaikka nyt oonkin omatoimisesti nostanut annoksenkin kahteen tablettiin päivässä. :ashamed:
 
Moiii, tääl mä olen juu taustalla. Vähän taukoa yrittämiseen kun löydettiin kysta oikeasta ovariosta ja kierrot heittelee 20-32 välillä. Ainakin loppuvuoden ajattelin ihmetellä asettuuko kierto mihinkään, että viitsii edes arvailla tapahtuuko ovulaatio tai ei. Meni heti se yk 1 mönkään kun todettiin se kysta, ja yk2 ei päässyt edes alkuun kun menkat alkoi viikko sen jälkeen kun edelliset loppui. Edellinen kierto sit vaan ihmeteltiin, ja nyt olis neljäs kierto menossa pillereiden lopetuksen jälkeen, kp muistaakseni 10/20-32. Ei tarvitse tosin listalle laittaa. Luulen, että aloitetaan alusta joskus tammikuussa se virallinen yrittäminen. Tämäkin kierto saattaa mennä pyllylleen kun tuli ikävä allerginen reaktio taas eräästä pähkinäjogurtista, eikä oikein huvita pupuilla...

Plussatuulia kaikille ja onnea jo plussanneille!
 
Perjantai 12.11.

Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

ulleli83.........27...............2...............32/28-32............8.-12.11
Epa_88........22................1................30/28-30..........10.-12.11
Syksy2010...29................2.................27/33-34...........18.-19.11
Liina87........23.................6............ ...19/29...................22.11
millimolli......25................3...............16/28-30.............24-26.11
kais-a..........22................2........... ......22/36..................26.11.
sindi^^........25................4............. ...15/28-32............25-29.11
sakara.........34................1................19/32-36.............25.-29.11
Nannie.........20................3............ ....2/26....................6.12
Sassy..........22................2........... ......7/31-34...............6.-9.12
AnniMu........20................2............. ...3/32......................11.12
Avocado.......28................1..................22/?....................?
Ambrosia85..25...............1...................3/?.........................?
popsis..........28...............1..................12/?......................?
Karoliina-87..23...............1...................?.........................?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa


Renesmee...............28..................... ..........marraskuu 2010
köppiäinen...............24....................... .......joulukuu 2010 Juliane....................24.................. ............marras-joulukuu 2010
eltsu81...................29............ ..................joulukuu 2010?
Hennu86.................24..................... ..........joulukuu 2010
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Tupu_.....................25................. ..............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25............. ..................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24.................... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23................. ..............huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........huhtikuu 2011
Susimieli.................21..................... ..........huhti-toukokuu 2011?
Peepe.....................25................................kesä 2011
tryffeli89.................21.................................2011
rallinelli



Plussanneet: :flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5 .2011..........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010....24.6.2011..........yk1
Liisakaisa......27.........7.11.2010.....18.7.2011...........yk1

Taustalla:
Lunea


---------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Viimeksi muokattu:
Lunea Tosi paska mäihä :(

Kuten muillakin, mullaki menee tää kierto iha poskelleen varmaanki. Olen niin nuhakuumeesa ollu koko viikon, että jep jep. Pitää juua yskänlääkettä ämpärikaupalla, ja buranaa menis varmana kanssa jossen yrittäis vältellä ( olen muutaman ottanu, ilman ei pärjää)
JA edelleen jatkuu tämä perkeleen nuha :D

Äiskä oli tilannu mulle näytelehen VAUVA nimellä, ukko sai säpsyt et nyt se tilailee jo tommosia. Mie vaa kihisen tyytyväisyydestä ku se höpsöttää :D
 
Pikainen päivitys, täällä kp 2. Ihan hyvä, että menkat alkoivat, olipahan tylsää odotella, kun tiesin niin varmasti, ettei tällä kertaa tärpänny. :)

Ostin Clearbluen ovulaatiotestipakkauksen. :LOL:

Nii ja sille, joka kyseli aiemmin täti-ilmaisusta. Tulee englannin kielen sanasta aunt, jota käytetään yleisesti enkunkielisillä vauvafoorumeilla. Itse en tädillä hienostelusta välitä, vaan puhun suoraan menkoista. :D
 

Yhteistyössä