Esikoista yrittämään loppuvuodesta tai 2011?

Avocado teilläkin häät tulossa?
Meillä hääpäivä kanssa lyöty lukkoon ja en ymmärrä miks en sterssaa.. en häistä enkä raskaaks tulosta enkä siitä että oonko räjähdyspisteessä alttarilla vaiko synnärillä :D

Huh, kohta kotio niin pääsee lenkille. Alko painonpudotus. Tammikuussa viimeistään sitte VVH-kuuri päälle ;)
 
eltsu81 miula tuli tyhjennysvuoto 4 pv päästä kun olin jättänyt pillerit pois. Jätin pillerit pois kesken kierron, n. viikko olis ollu vielä jäljellä. Sen jälkeen kierto on ollu tuon 28-32 pv, ei tiputtelua välillä. Hankala sanoo siun kohdalta, kun tää on niin yksilöllistä. Finnejä alkoi ilmestyä n. 2 kk kuluttua, eikä noita haitaksi asti ole, onneksi.
sansu86 :hug: voimia siule
Miula on ollut nyt ihmeellinen kierto. En oo ovista yrittänyt bongailla enkä greippimehua juonu. Pientä kipuilua on kuitenkin ollut jo yli viikon verran ja lauantaina oli tosi kostea olo. Peittoja päästiin heiluttelemaan vasta su ja eilen. Jotenkin vaan tuntui oma ja myös miehen aktiivisuus olevan vasta nyt huipussaan. Jospa se ovis ois ollutkin vasta nyt kp 16 jälkeen, mikähän voi hyvin olla mahdollista...pientä toivetta siis elättelen loppukuulle. Niin, eilen huomasinkin ihan uuden jutun illalla...pyyhkiessä tuli hieman verta ja sen jälkeen sitä ei enää tullutkaan. Ajattelin ensin et nyt on kroppa sekasin kun menkat alkaa, mut ei kuitenkaan. Mitähän lie ollut...
Nyt kiireen vilkkaa töihin :)
 
Sansu86, olen pahoillani :| Varmasti tuntuu todella pahalta...

Eltsu81, minulla ei tullut tiputteluvuotoa ja menkat tuli harvemmin kuin normaalisti. Finnejä alkoi tulla muutaman kuukauden kuluttua lopettamisesta.
 
köppiäinen
eltsu81 minä voisin tänne sulle kirjoittaa oikein (kauhu)romaanin pillereiden lopettamisesta, mutta yritän pitää kohtuudessa :D

Lopetin marraskuussa 2008 pillerit 5 vuoden melkein yhtäjaksoisen käytön jälkeen (välissä 3kk pois ja merkin vaihto). Lopettamispäätös tuli verenpaineen nousemisen myötä. Noh, pillerit olivat tosiaan keinotekoisesti pitäneet verenpainetta koholla, nyt ollaan ihannelukemissa.

Mutta mitäs muuta: 3 kk lopettamisesta menkat tuli kuin pillereiden aikaan: kierto oli 28. Sitten pari kiertoa mentiin noin 30, kunnes sitten kesällä 2009 huideltiin muutama kierto siellä noin 40-50 päivän kierroissa. Kaupan päälle pitkistä kierroista tuli himoturvotukset. Kierrot alkoivat lopullisesti tasaantua vasta 1- 1,5 VUOTTA lopettamisen jälkeen.

Maaliskuulla (4kk lopettamisesta) alkoi olemaan merkkejä epäpuhtauksista iholla, kesällä 2009 mulla oli jo oikeastaan akne (jota siis minulla EI ollut ennen pillereitä!). Ja nyt kahden vuoden jälkeen arvet alkavat vaalenemaan naamalla ja "aknekausi" on häviämässä. Kävin tuosta aknesta lääkärissä, mutta en tahtonut ottaa siihen antibioottikuuria sisäisesti enkä a-vitamiinikuureja enkä myöskään hormoneja: joten sain tuta koko hormoonimylläyksen kokonaisuudessaan :D

En enää ikinä, korostan IKINÄ tule käyttämään hormonaalista ehkäisyä!

Mutta jotenkin voisin uskoa, että pillereiden lopettamisen jälkeen tulevat kierrot olisivat hedelmällisiä: mullakin ne olivat niin säännöllisiä ja menivät vielä ok sillä "väärällä hormonitoiminnalla". Tiputtelua ei tullut ikinä.

Sansu86 tsemppiä! Ja tsemppiä häihin myös :heart:
 
Täällähän onkin useampi tuleva morsian ! :)
En stressaa häistä ainakaan vielä... ensi viikon maanantaina pitäis mennä vihkipapin puheille :) no okei, pikkusen alkaa jo jännittää... mutta kun ei meillä mitkään megaisot häät tule olee nii rennosti vaan... kaikilla tutuilla kun on ollu kesähäät nii me tehäänki sit poikkeus :)
Yritän olla masentumatta noista miehen reissutöistä, mutta se on vaikeaa... kun olen mulle-kaikki-nyt-heti tyyppi...:ashamed:
Greippimehua oon litkinyt vaikka kuinka... siis jo 2kuukautta putkeen noin 3-4dl päivässä. mutta apua, olenko tehnytkin väärin ku oon juonu koko kierron ajan, eli joka päivä, enkä vaa ovikseen asti !??? mutta oon huomannu että limailu on paljon runsaampaa kun ilman mehua oli.
Mutta ei sen kummempaa tällä kertaa, nyt ois pari päivää vapaata töistä ja pääsen käymään siskoni luona pitkästä aikaa :) jospa sitä reissussa ajatukset huilais vauva- sekä hääasioista pari päivää ( epäilen kyllä, mutta..) :D
 
Hei kaikki! Olen pidempään jo lueskellut tätä palstaa ja nyt päätin liittyä kun löytyi niin itselle sopiva ketju... Toivottavasti mukaan mahtuu vielä!

Eli, päätettiin miehen kanssa n. 3 viikkoa sitten aloittaa vauvan yrittäminen uuden vuoden jälkeen. Tää tuli aika puskista, miehen ehdotus siis, vaikka mulla onkin ollut vauvakuume tasaisena jo muutaman vuoden ajan. Valittelin siinä kuinka pillereitä en oikein haluais enää syödä ja mies kysyi että kuinka paljon niitä mulla vielä on jäljellä. No, kaks liuskaahan niitä, johon mies vaan että lopetetaan sitten sen jälkeen :) Eli tosiaan uuden vuoden juhlistamisen jälkeen alkaa meillä yritys. Siinä mielessä hyvä ajoitus, että sain juuri vakituisen työpaikankin, eli se puoli on kunnossa.

Ite en jaksais yhtään enää odottaa, tekis mieli vaan ostella vauvan vaatteita ja kutoa minikokoisia tossuja :D Varsinkin kun monet ystävät on nyt viime aikoina saanut vauvoja. Lisäksi oon töissä sellaisella alalla, että vauvoihin väkisinkin törmää :) Ainoana huolena ehkä on se pillereiden lopettaminen, vaikka en ookkaan niitä syönyt vasta kuin kaksi vuotta - pelottaa miten sekaisin elimistö ja hormonit on sen jälkeen ja kuinka pitkään. Mutta sittenhän sen näkee.

Eli mut saa lisätä siihen yrityksen myöhemmin aloittavien listaan, ilmoittelen kun päästään tositoimiin :D .
 
eltsu81 mä varmaan sinuna lopettaisin pillerit ennen matkaa. Mulla tiputtelu on vaivannut aina vaan just ennen menkkoja, ei koskaan jälkeen. Naama rupes kukkimaan normaalin malliin varmaan pari kuukautta renkaitten jälkeen.
sansu86 aika epäreilua isältä. :hug: Toivottavasti hän osaa myös pyytää anteeksi myöhemmin, ei tollanen ihan äkkiä unohdu.
Sassy nyt toivomaan vaan supersiittiöitä. ;) kyllähän ne voi sen 7 päivää elellä, toivo ei ole menetetty. :) Ei siitä greippimehun juomisesta varmaan haittaa ole ollut. Harvemmin sitä ruoka-aineilla on ehkäiseviä vaikutuksia. :) Tai sanotaan että papayalla olisi mutta mene ja tiedä.
Avocado sehän on aluksi vaan muutamista soluista koostuva alkio. Sehän saa rakennusaineensa aluksi siitä ruskuaispussista eikä äidistä. Sydänkin alkaa lyödä vasta 6 viikolla niin eihän se alkoholi vaikuta ennen sitä. Jokainenhan toki päättää miten tekee mutta en mä ainakaan oo ajatellu pidättäytyä mistään ennen kun oikeesti näen plussan testissä. Hulluksihan muuten tulee jos rajottaa jatkuvasti kuukaudesta toiseen itseään että "jos" onkin raskaana. Turhaa stressaat flunssasta. :) Pitää luottaa siihen että kyllä luonto hoitaa.
köppiäinen mäkin oon miettiny että uskaltaakohan sitä enää hormonaalisia ehkäsyjä ottaa. Musta tuntuu että tää mun tiputteluvuotokin johtuu siitä kun venkslasin kierukan ja renkaitten kanssa kun tuntu ettei mikään sovi. Harmittaa että kierukan jälkeen edes alotin renkaat kun kierto oli sillon ihan kunnossa.
Tindetar Tervetuloa! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Tindetar!

Ei täällä sitten ollutkaan tänään kp 1 :(, en tiedä missä menkat viipyvät?!? lähes poikkeuksetta on aina alkaneet tiistaina, kun lauantaina ottaa renkaan pois, mut ei tietenkään nyt :confused: voiskohan johtuu siitä et nyt pidin 2 rengasta putkeen, kun yleensä vaan sen yhden... odotellaan odotellaan..
 
juuh noh häihin hän ei saa kutsua. ja puhelimesta poistin isätunnuksen ja hän on vain etunimellä. ei minun isäni tule koskaan pyytämään anteeks tosi asia ettei hän ole meit halunnut. eikä aio koskaan tunnustaa mua tyttärekseen. ja me mennään maistraatis naimisiin ja on vain pienet syömiset joten minä en häitä panikoi. ainakaan vielä. :) Mutta tervetuloa uusille ja onnea kaikille jotka romanttiselle matkalle menee.
 
Tiistai 16.11.

Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

Syksy2010...29................2.................31/33-34...........18.-19.11
Liina87........23.................6............ ...23/29...................22.11
millimolli......25................3................20/28-30.............24-26.11
kais-a..........22................2........... ......26/36..................26.11.
sindi^^........25................4............. ...19/28-32.............25-29.11
sakara.........34................1................23/32-36.............25.-29.11
Nannie.........20................3............ ....6/26....................6.12
Sassy..........22................2........... .....11/31-34...............6.-9.12
ulleli83.........27...............3................6/28-32...............8.-12.12
Epa_88........22................2.................4/28-30...........10.-12.12
AnniMu........20................2............. ...7/32......................11.12
Avocado.......28................1..................26/28-33....................?
Ambrosia85..25...............1...................7/?.........................?
popsis..........28...............1..................16/?......................?
Karoliina-87..23...............1...................?.........................?
Renesmee..29...............1...................1/28?.........................13.12?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa


köppiäinen...............24....................... .......joulukuu 2010 Juliane....................24.................. ............marras-joulukuu 2010
eltsu81...................29............ ..................joulukuu 2010?
Hennu86.................24..................... ..........joulukuu 2010
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Tupu_.....................25................. ..............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25............. ..................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24.................... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23................. ..............huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........huhtikuu 2011
Susimieli.................21..................... ..........huhti-toukokuu 2011?
Peepe.....................25................................kesä 2011
tryffeli89.................21.................................2011
rallinelli



Plussanneet: :flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5 .2011..........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010....24.6.2011..........yk1
Liisakaisa......27.........7.11.2010.....18.7.2011...........yk1

Taustalla:
Lunea


---------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Tiistai 16.11.

Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

Syksy2010...29................2.................31/33-34...........18.-19.11
Avocado......28................1................26/28-33............18.-23.11
Liina87........23.................6............ ...23/29...................22.11
millimolli......25................3................20/28-30.............24-26.11
kais-a..........22................2........... ......26/36..................26.11.
sindi^^........25................4............. ...19/28-32.............25-29.11
sakara.........34................1................23/32-36.............25.-29.11
Nannie.........20................3............ ....6/26....................6.12
Sassy..........22................2........... .....11/31-34...............6.-9.12
ulleli83.........27...............3................6/28-32...............8.-12.12
Epa_88........22................2.................4/28-30...........10.-12.12
AnniMu........20................2............. ...7/32......................11.12
Renesmee.....29...............1...................1/28?...................13.12
Ambrosia85..25...............1...................7/?.........................?
popsis..........28...............1..................16/?......................?
Karoliina-87..23...............1...................?.........................?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

köppiäinen...............24....................... .......joulukuu 2010 Juliane....................24.................. ............marras-joulukuu 2010
eltsu81...................29............ ..................joulukuu 2010?
Hennu86.................24..................... ..........joulukuu 2010
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Tindetar.....................................................tammikuu 2011
Tupu_.....................25................. ..............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25............. ..................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24.................... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23................. ..............huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........huhtikuu 2011
Susimieli.................21..................... ..........huhti-toukokuu 2011?
Peepe.....................25................................kesä 2011
tryffeli89.................21.................................2011
rallinelli



Plussanneet: :flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5 .2011..........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010....24.6.2011..........yk1
Liisakaisa......27.........7.11.2010.....18.7.2011...........yk1

Taustalla:
Lunea


---------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Viimeksi muokattu:
Eltsu, sinuna odottaisin varmaankin matkan yli. Jos jo nyt jännitän oireita ja tiputtelua, niiden "odottelukin" voi haitata matkaa turhan paljon. Itse olin tyytyväinen että odotettiin häämatkan yli. Päästiin keskittymään itse matkaan. Helppo mun tietysti on sanoa, kun olen juuri päässyt odottelusta. Vaikea kysymys.

Alkaneiden menkkojen kunniaksi päivitin koko listan (toivottavasti oikein). Olen ihan fiiliksissä kivuistakin tänään. Tuntuu että ollaan jo päästy aloittamaan. Totta puhuen olen hetkittäin leijunut jossain sfääreissä. Voi voi, jos tässä vaiheessa kierrokset on tällaiset, mitä sitten, kun se jännäpäivä tulee, HUH :)
 
Päivitettiin Renesmeen kanssa samaan aikaan..Tsemppiä yritykseen! :)

Ja tervetuloa Tindetar :)

sansu86, tosi ikävä tilanne :( Mun miehen isä oli myös häipynyt, kun mies oli 2v, kun ei hänestä vissiin isäks ollu eikä oo tekemisissä juurikaan sen jälkeen ollut taikka nähnyt. Se on yksi syy, miksi tiedän että mun miestä mietityttää, sillä hän ei halua toistaa isänsä virheitä vaan haluu todella olla valmis isyyteen..Vaikka hyvä isähän hänestä tuleekin :)

Ja kiitos kaikille kokemuksista pillereiden lopetuksesta! Saattaa olla, että onpi vika liuska menossa ;) Mä oon ehkä vähän poikkeavuus, mut mä taas uskon pillereiden olevan enempi hyvästä ku pahasta ja itsellä niiden käyttö on vain vähentänyt monia ongelmia, mitä oli ennen pillereitä. Mutta oishan se kiva tosiaan ne lopettaa :)
 
helloo!

Haah mulla o maailman paras tuuri.. Hain take away teen, kiehuvaa vettä siinä ja eiköhä se lentänyt käsille, ei muutaku kädet lumihankeen. Ja nyt istuskellaan kädet sidottuna :D

Mut kävin ostaa ittelle uuden ihanan villaneuleen ja toppatakin ja pipon. Et vaikka kädet o tuskissaan ni on kuites tyylikäs :D

Nyt syyää sitte buranaa, vaikka olen sitä raskautumistoiveitten vuoksi vältelly ku ruttoa. Tosin alkaa työhommien vuoksi (se vakkarimahis) tuntuu, että ei oo maailman kamalin asia jos tovin ootteloo ootteloa :D

Mut silti oon iha täpinöissää jos nyt losahan paksuks :D

Sansu Mulla o parin kaverin kanssa semmoinen viiniklubi, jossa illan päätteeks haukutaan isiämme ja uhataa soittaa niille kännipuhelu. Tuu sieki sinne meä "Daddy didn't love me"-kerhoon, se helpottaa aina :D

Mut ny o pakko lopetella ku ei voi kirjotella oikee hyvin :(
 
=eltsu81;22470385]Tiistai 16.11.

Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

Syksy2010...29................2.................31/33-34...........18.-19.11
Avocado......28................1................26/28-33............18.-23.11
Liina87........23.................6............ ...23/29...................22.11
millimolli......25................3................20/28-30.............24-26.11
kais-a..........22................2........... ......26/36..................26.11.
sindi^^........25................4............. ...19/28-32.............25-29.11
sakara.........34................1................23/32-36.............25.-29.11
Nannie.........20................3............ ....6/26....................6.12
Sassy..........22................2........... .....11/31-34...............6.-9.12
ulleli83.........27...............3................6/28-32...............8.-12.12
Epa_88........22................2.................4/28-30...........10.-12.12
AnniMu........20................2............. ...7/32......................11.12
Renesmee.....29...............1...................1/28?...................13.12
Ambrosia85..25...............1...................7/?.........................?
popsis..........28...............1..................16/?......................?
Karoliina-87..23...............1...................?.........................?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

köppiäinen...............24....................... .......joulukuu 2010 Juliane....................24.................. ............marras-joulukuu 2010
eltsu81...................29............ ..................joulukuu 2010?
Hennu86.................24..................... ..........joulukuu 2010
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Tindetar.....................................................tammikuu 2011
Tupu_.....................25................. ..............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25............. ..................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24.................... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23................. ..............huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........huhtikuu 2011
Susimieli.................21..................... ..........huhti-toukokuu 2011?
Peepe.....................25................................kesä 2011
tryffeli89.................21.................................2011
rallinelli
hapisikatakamura......29..............................kesä 2011


Plussanneet: :flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5 .2011..........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010....24.6.2011..........yk1
Liisakaisa......27.........7.11.2010.....18.7.2011...........yk1

Taustalla:
Lunea


---------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
hyppään tänne joukkoon iloiseen :), itselläni on 3 lasta ennestään:tyttäret 8v ja 7v sekä poika 5v.
miehelläni ei ole ennestään biologisia lapsia ja hän haluaisi vielä yhden lapsen lisää,joten tässä sitä odotellaan ,että minun opintoni päättyvät keväällä ja sitten alamme ihan tosissaan suunnittelemaan lasta.
kova on vauvakuume ,mutta vielä pitäisi hetki malttaa.
 
Keskiviikko 17.11

Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

Syksy2010...29................2.................32/33-34...........18.-19.11
Avocado......28................1................27/28-33............18.-23.11
Liina87........23.................6............ ...24/29...................22.11
millimolli......25................3................21/28-30.............24-26.11
kais-a..........22................2........... ......27/36..................26.11.
sindi^^........25................4............. ...20/28-32.............25-29.11
sakara.........34................1................24/32-36.............25.-29.11
Nannie.........20................3............ ....7/26....................6.12
Sassy..........22................2........... .....12/31-34...............6.-9.12
ulleli83.........27...............3................7/28-32...............8.-12.12
Epa_88........22................2.................5/28-30...........10.-12.12
AnniMu........20................2............. ...8/32......................11.12
Renesmee.....29...............1...................2/28?...................13.12
Ambrosia85..25...............1...................8/?.........................?
popsis..........28...............1..................17/?......................?
Karoliina-87..23...............1...................?.........................?
Juliane.........24................1..................1/?........................?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

köppiäinen...............24....................... .......joulukuu 2010
eltsu81...................29............ ..................joulukuu 2010?
Hennu86.................24..................... ..........joulukuu 2010
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Tindetar.....................................................tammikuu 2011
Tupu_.....................25................. ..............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25............. ..................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24.................... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23................. ..............huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........huhtikuu 2011
Susimieli.................21..................... ..........huhti-toukokuu 2011?
Peepe.....................25................................kesä 2011
tryffeli89.................21.................................2011
rallinelli
hapisikatakamura......29..............................kesä 2011


Plussanneet: :flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5 .2011..........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010....24.6.2011..........yk1
Liisakaisa......27.........7.11.2010.....18.7.2011...........yk1

Taustalla:
Lunea


---------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.[/QUOTE]
 
Yrityksen aloittaneet
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

Syksy2010...29................2.................32/33-34...........18.-19.11
Avocado......28................1................27/28-33............18.-23.11
Liina87........23.................6............ ...24/29...................22.11
millimolli......25................3................21/28-30.............24-26.11
kais-a..........22................2........... ......27/36..................26.11.
sindi^^........25................4............. ...20/28-32.............25-29.11
sakara.........34................1................24/32-36.............25.-29.11
Nannie.........20................3............ ....7/26....................6.12
Sassy..........22................2........... .....12/31-34...............6.-9.12
ulleli83.........27...............3................7/28-32...............8.-12.12
Epa_88........22................2.................5/28-30...........10.-12.12
AnniMu........20................2............. ...8/32......................11.12
Renesmee.....29...............1...................2/28?...................13.12
Ambrosia85..25...............1...................8/?.........................?
popsis..........28...............1..................17/?......................?
Karoliina-87..23...............1...................?.........................?
Juliane.........24................1..................1/?........................?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

köppiäinen...............24....................... .......joulukuu 2010
eltsu81...................29............ ..................joulukuu 2010?
Hennu86.................24..................... ..........joulukuu 2010
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Tindetar...................22................................tammikuu 2011
Tupu_.....................25................. ..............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25............. ..................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24.................... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23................. ..............huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........huhtikuu 2011
Susimieli.................21..................... ..........huhti-toukokuu 2011?
Peepe.....................25................................kesä 2011
tryffeli89.................21.................................2011
rallinelli
hapisikatakamura......29..............................kesä 2011


Plussanneet: :flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5 .2011..........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010....24.6.2011..........yk1
Liisakaisa......27.........7.11.2010.....18.7.2011...........yk1

Taustalla:
Lunea


---------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Piti päivittää listalle oma ikä, siis 22 :) Jos jotakin oleellista infoa tipahti, niin sitten oon dellaillut liian innoissani niitä alku- ja loppulätinöitä sieltä :)

Hei mitä mieltä ootte siitä tutkimuksesta, josta uutisoitiin nyt muutama päivä sitten, että raskaana ollessa ei saisi meikata? Voi siis tutkijan mielestä aiheuttaa sikiövaurioita tms. Onko kukaan meinannut lopettaa meikkaamista / vaihtaa luomukosmetiikkaan / olla välittämättä koko jutusta? Tässä linkkiä mtv3:n sivuilla olevaan juttuun: Lumene: Kemikaalialtistuminen ei tule vain kosmetiikasta - MTV3.fi - Uutiset - Kotimaa

Pisti vain minut miettimään, että jos siinä sittenkin on jotain perää... Eipä vissiin yhtään kukaan huomaa, että on raskaana kun yhtäkkiä ei käytäkään enää meikkia vrt. ennen joka päivä :D
 
Tindetar se on typerä väite että meikkaamisesta olisi haittaa ainakaan tämän tutkimuksen perusteella. Sehän perustui Turussa tehtyihin tutkimuksiin ja yllättäen sairastuneiden miesten äitien yhdistävä tekijä olivat tutkimuksen mukaan meikit :confused: Ihan kuin lähes kaikki äidit eivät meikkaisi... Ja todellakin, meikkien kemikaalialtistus on varmaan pienimmästä päästä kokonais-altistuksesta. Kun luin aiheesta niin Turussa on jotain paikallisia ongelmia saasteista, mitkä ennemmin selittäisivät ongelmat. Ikinä ei saisi tutkimusta tehdä vain pienellä alueella, tulokset eivät voi silloin olla luotettavia. Itse aion jatkossakin meikata hyvällä omalla tunnolla :)
Ärsyttää vaan kun jotkut ottavat tämän "tutkimuksen" todesta ja ehkä jatkossa raskaana olevat saavat pahoja katseita meikkaamisensa takia : /
 
Jos kaikki tutkimukset pitäisivät 100% paikkaansa, niin raskaana olevien naisten pitäisi varmaan heti alusta saakka elää steriilissä huoneessa 9 kk :D

Juu en aio lopettaa meikkaamista jos ja kun raskaudun. Vaikka voin käydä kaupassa ilman meikkiä pipo silmillä, niin kyllä pitää saada olla turhamainen ja kaunistua raskaana ollessaankin. :)
 

Yhteistyössä