Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
"mä"
[QUOTE="vieras";22392041]En ole uskovainen. Mutta jos olisin itse eronnut kirkosta ja olisin jollain tapaa kuitenkin uskossa, eli uskoisin hyvään ja pahaan. Niin ensiksi mä epäonnesta epäilisin saatanaa enkä Jumalaa. Vai enkö ole tarpeeksi kuluttanut uskonnontunnilla penkkiä.. ja tulkintani on virheellinen?[/QUOTE]

Mä en halua olla missään tekemisissä Saatanan kanssa. Epäonnen kohdatessa, mä keksin ihan muut, jopa luonnolliset syyt. Mua ei pätkän pätkää huvita uskoa Saatanaan.

"äiti 44v"
Yhdysvaltojen edellinen presidentti perusteli Lähi-itään hyökkäämistä jumalalla, ja sinä murehdit sitä että minä pidän uskontoa sairautena. Kannattaisi olla ennemmin huolissaan siitä että samaa mieltä olevien määrä nousee liian hitaasti.
Rauhanuskonnon turbaanipäiset/kaavutetut edustajat ovat tänäänkin täyttäneet median uutisilla pommipaketeista ja räjähtäneistä pommeista. Kalle kustaan huoruuseikkailut ovat jääneet ihan palstatilaa vaille eikä homoistakaan ole mahtunut kirjoittamaan kuin ihan vain pakollisen.

uskis
[QUOTE="zxz";22392025]Moon vieny rautanaytteita laboratorioon.
(Saako talla yhtaan pistetta?)[/QUOTE]

Kyllä saa. Nyt sun pitäisi tietää, mikä laboratorio on. Eli et siis ole aivan tyhmä :).

[QUOTE="mä";22392049]Kyllä. Minulla on onni päästä sellaisen hoitajan vastaanotolle ensi viikolla, joka tekee työn fyysisesti. Muistathan kertomuksen tyypistä, joka tulvan tullen kiipesi talonsa katolle. Veneilijä tarjosi apua ja mies sanoi: "Ei ei, Jumala auttaa." Helikopterimies tarjosi apua, mutta mies vastasi: "Ei ei, Jumala auttaa." Hukuttuaan mies pääsi taivaaseen ja tivasi Jumalalta: "Mikset auttanut minua, vaikka lupasit?" Jumala vastasi: "Kyllä minä lähetin sekä veneen että helikopterin."[/QUOTE]
Jännittävää, tarinasi kieltää vapaan tahdon, josta jeesushullut yleensä jaksavat meuhkata. Ilmeisesti veneilijällä eikä helikopteripilotilla ei kuitenkaan ollut sitä vapaata tahtoa, kun kerran jumala heidät lähetti matkaan eivätkä he itse päättäneet lähteä.

Löytyykö jotain tuontyyppistä tarinaa raamatusta? Voisi painaa mieleen jatkoa ajatellen.

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22392041]En ole uskovainen. Mutta jos olisin itse eronnut kirkosta ja olisin jollain tapaa kuitenkin uskossa, eli uskoisin hyvään ja pahaan. Niin ensiksi mä epäonnesta epäilisin saatanaa enkä Jumalaa. Vai enkö ole tarpeeksi kuluttanut uskonnontunnilla penkkiä.. ja tulkintani on virheellinen?[/QUOTE]

Nyt uskis vastaamaan ettei tule virhetulkintoja! (jotain tohon suuntaan mäkin ajattelen)

[QUOTE="äiti 44v";22392052]Rauhanuskonnon turbaanipäiset/kaavutetut edustajat ovat tänäänkin täyttäneet median uutisilla pommipaketeista ja räjähtäneistä pommeista. Kalle kustaan huoruuseikkailut ovat jääneet ihan palstatilaa vaille eikä homoistakaan ole mahtunut kirjoittamaan kuin ihan vain pakollisen.[/QUOTE]
En minä sitä sanonutkaan, että kristinusko olisi ainut taikauskoihin perustuva aate joka on sairaus. Ne kaikki ovat. Mitä isompi uskonto, sen haitallisempi maailmalle.

lol
Jännittävää, tarinasi kieltää vapaan tahdon, josta jeesushullut yleensä jaksavat meuhkata. Ilmeisesti veneilijällä eikä helikopteripilotilla ei kuitenkaan ollut sitä vapaata tahtoa, kun kerran jumala heidät lähetti matkaan eivätkä he itse päättäneet lähteä.

Löytyykö jotain tuontyyppistä tarinaa raamatusta? Voisi painaa mieleen jatkoa ajatellen.
Miehellä oli vapaa tahto. Huom.: Kertomus on tosiaan vain kertomus, ei tieteellinen fakta :D

"vieras"
[QUOTE="mä";22392051]Mä en halua olla missään tekemisissä Saatanan kanssa. Epäonnen kohdatessa, mä keksin ihan muut, jopa luonnolliset syyt. Mua ei pätkän pätkää huvita uskoa Saatanaan.[/QUOTE]

Mut eikö kristitty uskovainen nimenomaan usko saatanan olemassa oloon eli pahaan sekä Jumalaa, eli hyvään. Siksi ihmettelen, et miksi Jumalaa syytetään pahasta jos kerran opetetaan, että se on hyvä ja saatana on paha.

[QUOTE="vieras";22392062]Mut eikö kristitty uskovainen nimenomaan usko saatanan olemassa oloon eli pahaan sekä Jumalaa, eli hyvään. Siksi ihmettelen, et miksi Jumalaa syytetään pahasta jos kerran opetetaan, että se on hyvä ja saatana on paha.[/QUOTE]
Julmuus hyvällä omallatunnolla on ahdasmielisille herkkua. Siksi kristinuskoon keksittiin helvetti.

uskis
[QUOTE="äiti 44v";22392057]Nyt uskis vastaamaan ettei tule virhetulkintoja! (jotain tohon suuntaan mäkin ajattelen)[/QUOTE]

Vastasin jo edelliselle sivulle :). Eli juu, näin juuri Raamatun mukaan on. Kaikki pahuus on saatanan aikaansaannosta. Tosin Jumala on voimallinen kääntämään myös pahan voitoksi, mutta Hän ei aiheuta pahaa. Jumala on hyvä, Rakkaus, oikeudenmukainen. Ja se oikeudenmukaisuus tapahtuu viimeistään viimeisellä tuomiolla, jossa me kaikki olemme. Uskoimmepa Jumalaan tai emme.

"mä"
[QUOTE="vieras";22392062]Mut eikö kristitty uskovainen nimenomaan usko saatanan olemassa oloon eli pahaan sekä Jumalaa, eli hyvään. Siksi ihmettelen, et miksi Jumalaa syytetään pahasta jos kerran opetetaan, että se on hyvä ja saatana on paha.[/QUOTE]

Joo, mut mä en haluuuu olla sen kanssa tekemisissä, en haluu ja jos se vaatii sen, että en ole kristitty, niin sitten en ole. :)

"mä"
Vastasin jo edelliselle sivulle :). Eli juu, näin juuri Raamatun mukaan on. Kaikki pahuus on saatanan aikaansaannosta. Tosin Jumala on voimallinen kääntämään myös pahan voitoksi, mutta Hän ei aiheuta pahaa. Jumala on hyvä, Rakkaus, oikeudenmukainen. Ja se oikeudenmukaisuus tapahtuu viimeistään viimeisellä tuomiolla, jossa me kaikki olemme. Uskoimmepa Jumalaan tai emme.

Kuten aiemmin mainitsin, Suomessa on uskonnonvapaus ja sinä saat ihan vapaasti olla viimeisellä tuomiolla, mutta sinä et saa määrätä tai määritellä, missä toiset, toisen vakaumuksen omaavat ihmiset ovat.

"mä"
[QUOTE="vieras";22392071]Eli, ap:n olisi pitänyt kysyä. Koetteleeko saatana nyt minua koska erosin kirkosta, koska Jumala ei kosta niiden oppien mukaan mitä on opetettu.[/QUOTE]

Ei ku se rakennusfirma.

"vieras"
[QUOTE="mä";22392070]Joo, mut mä en haluuuu olla sen kanssa tekemisissä, en haluu ja jos se vaatii sen, että en ole kristitty, niin sitten en ole. :)[/QUOTE]

Mutta, eikö usko juuri tee sen, että ihminen ei ole pahan kanssa tekemisissä. Siksihän ap:kin pelkää Jumalan kostoa vaikka vähän uskontotunteja kuuntelemalla olis voinut jo ymmärtää, että Jumala ei kosta vaan se on saatana joka koettelee. (Ja nämä on taas ihan maallikon pohdintoja )

uskis
Julmuus hyvällä omallatunnolla on ahdasmielisille herkkua. Siksi kristinuskoon keksittiin helvetti.
Ei toki. Helvetti on nimenomaan tarkoitettu saatanalle ja hänen langenneille enkeleilleen. Ihminen elää luonnostaan ilman Jumalaa juuri synnin takia. Jumala on pyhä, ja oikeudenmukainen. Ilman Jeesuksen sovitustyötä ihminen ei voi tulla Jumalan yhteyteen. Eli jokaisen on nöyrryttävä Jumalan edessä, jos haluaa tulla Hänen luokseen ja päästä taivaaseen. Me olemme jokainen ansainneet kadotuksen omalla elämällämme, omilla töillämme ja tekemättä jättämisillämme. Mutta Jumala, joka on rakkaus, tuli itse maan päälle, ja eli ihmisen elämän synnittömän ja kuoli, jotta me saisimme elää iänkaikkisesti.

"äiti 44v"
En minä sitä sanonutkaan, että kristinusko olisi ainut taikauskoihin perustuva aate joka on sairaus. Ne kaikki ovat. Mitä isompi uskonto, sen haitallisempi maailmalle.
Kristinusko on isoin mutta vähiten haitallinen. Mä muuten ennustan että ennenkuin sä potkaiset tyhjää niin sä olet tullut Jeesususkoon. Sä olet niin raivokas tyyppi että noi tollaset kun kääntyy niin siinä saa ihmiset pötkiä kadulla pakoon kun sä alat uskoas tuputtamaan (kutsutaan myös evankelioimiseksi).

Sussa on jotenkin sellainen kristityksi kääntyvän haju, mä haistan se tänne asti. Ei susta nyt uutta Paavalia tule mutta joku pikkutekijä kuitenkin.

Haluaisiko jumala estää pahuuden, muttei kykene? Sitten hän ei ole kaikkivoipa.
Pystyisikö hän estämään pahuuden, muttei halua? Sitten hän on pahansuopa.
Onko hän sekä halukas että kykenevä? Mistä pahuutta sitten edes tulee?
Eikö hän ole halukas eikä kykenevä? Miksi edes kutsua häntä jumalaksi.

Ateistit, nauraneet uskovaisten kehäpäätelmille jo vuodesta 33 AD :)

Yhteistyössä