Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="mä";22392075]Ei ku se rakennusfirma.[/QUOTE]

Niin, mutta eikö ap itse tarkastele asiaa uskonnon näkökulmasta. Siksi ketjun vastauksetkin käsittelevät asiaa nimenomaan uskon näkökulmasta.

uskis
[QUOTE="mä";22392072]Kuten aiemmin mainitsin, Suomessa on uskonnonvapaus ja sinä saat ihan vapaasti olla viimeisellä tuomiolla, mutta sinä et saa määrätä tai määritellä, missä toiset, toisen vakaumuksen omaavat ihmiset ovat.[/QUOTE]

Olen kanssasi tismalleen samaa mieltä. Ja tiedän, että Suomessa on uskonnonvapaus. Mutta haluan varoittaa ja kertoa, mitä Raamattu sanoo. Ja jokainen voi tehdä tuolla tiedolla, niinkuin itse haluaa. Enhän kiellä tässä uskonnonvapautta, vaan harjoitan sitä omassa elämässäni.

Ei toki. Helvetti on nimenomaan tarkoitettu saatanalle ja hänen langenneille enkeleilleen. Ihminen elää luonnostaan ilman Jumalaa juuri synnin takia. Jumala on pyhä, ja oikeudenmukainen. Ilman Jeesuksen sovitustyötä ihminen ei voi tulla Jumalan yhteyteen. Eli jokaisen on nöyrryttävä Jumalan edessä, jos haluaa tulla Hänen luokseen ja päästä taivaaseen. Me olemme jokainen ansainneet kadotuksen omalla elämällämme, omilla töillämme ja tekemättä jättämisillämme. Mutta Jumala, joka on rakkaus, tuli itse maan päälle, ja eli ihmisen elämän synnittömän ja kuoli, jotta me saisimme elää iänkaikkisesti.
Siinäpä todella masentava ajatusmaailma. Ihminen joka elää moitteettomasti läheisiään rakastaen ja auttaen ei pääse väitettyyn taivaaseesi, jos hän ei ole ikinä kuullut jumalasta. Aika sattumanvarainen peruste valikoida ihmisiä yhtään mihinkään.

uskis
[QUOTE="mä";22392084]Joo ja nyt teitä on kaksi, mä olen luopunut :D Menen täten Herran rauhaan![/QUOTE]

Voih. Mutta onneksi meitä on kuitenkin kolme, sillä Isä ei hylkää lapsiaan :heart: . Hyvää yötä.

"äiti 44v"
Vastasin jo edelliselle sivulle :). Eli juu, näin juuri Raamatun mukaan on. Kaikki pahuus on saatanan aikaansaannosta. Tosin Jumala on voimallinen kääntämään myös pahan voitoksi, mutta Hän ei aiheuta pahaa. Jumala on hyvä, Rakkaus, oikeudenmukainen. Ja se oikeudenmukaisuus tapahtuu viimeistään viimeisellä tuomiolla, jossa me kaikki olemme. Uskoimmepa Jumalaan tai emme.
Jos/kun Jumala on olemassa, niin hän on, uskoimmepa me häneen tahi emme.

Hieman brutaali vertaus: Jos minulla on paise persposkessa niin se on persposkessa, vaikka naapurini ei uskoisi minulla paisetta persposkessa olevan.

Alkaa muuten reaktiot hidastua ja teetä on mennyt liikaa. Pitää hakea maitoa! luomumaitoa, kevytluomumaitoa!

uskis
Siinäpä todella masentava ajatusmaailma. Ihminen joka elää moitteettomasti läheisiään rakastaen ja auttaen ei pääse väitettyyn taivaaseesi, jos hän ei ole ikinä kuullut jumalasta. Aika sattumanvarainen peruste valikoida ihmisiä yhtään mihinkään.
Näistä ihmisistä Jumala sanoo Raamatussa, että Hän tuomitsee ihmisen omantunnon mukaan. Jumala on kirjoittanut lakinsa jokaisen ihmisen sydämeen, niin että omatunto kertoo jokaiselle, mikä on oikein ja mikä väärin. Tosin tuon omantunnon äänen voi tukahduttaa. Mutta Suomessa uskoisin, että jokainen ihminen on kuullut Jeesuksesta. Ja Jeesus itse sanoi, että menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni. Myös Hän sanoo, että evankeliumi on julistettava kaikille kansoille ja sitten tulee loppu.

"äiti 44v"
[QUOTE="mä";22392072]Kuten aiemmin mainitsin, Suomessa on uskonnonvapaus ja sinä saat ihan vapaasti olla viimeisellä tuomiolla, mutta sinä et saa määrätä tai määritellä, missä toiset, toisen vakaumuksen omaavat ihmiset ovat.[/QUOTE]

Jos tuomio on totta ja tapahtuu niin KAIKKI siellä tietenkin ovat. Se on loogista.

"kukkuja"
Raamattu on satukirja, vanhatestamentti on Moosen kivitauluista raaputettu ja uusi testamentti ei voi olla Jeesussen aikana kirjoitettu, koska ensimmäinen raamattu on tehty 400 vuotta jälkeen kristuksen syntymän.

uskis
[QUOTE="äiti 44v";22392090]Jos/kun Jumala on olemassa, niin hän on, uskoimmepa me häneen tahi emme.

Hieman brutaali vertaus: Jos minulla on paise persposkessa niin se on persposkessa, vaikka naapurini ei uskoisi minulla paisetta persposkessa olevan.

Alkaa muuten reaktiot hidastua ja teetä on mennyt liikaa. Pitää hakea maitoa! luomumaitoa, kevytluomumaitoa![/QUOTE]

Mulla meni kaksi kuppia teetä...ehkä tarttee keittää vielä muutama kuppi teetä, että pysyy tässä tuolilla. Totta tuo eka vertaus. Ehkä sitä ei suoraan Raamatusta löydy, mutta ajatus kyllä :D.

Näistä ihmisistä Jumala sanoo Raamatussa, että Hän tuomitsee ihmisen omantunnon mukaan. Jumala on kirjoittanut lakinsa jokaisen ihmisen sydämeen, niin että omatunto kertoo jokaiselle, mikä on oikein ja mikä väärin. Tosin tuon omantunnon äänen voi tukahduttaa. Mutta Suomessa uskoisin, että jokainen ihminen on kuullut Jeesuksesta. Ja Jeesus itse sanoi, että menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni. Myös Hän sanoo, että evankeliumi on julistettava kaikille kansoille ja sitten tulee loppu.
Koittaisi nyt päättää minkä mukaan tuomitsee :D Toisin sanoen jos ihminen on muuten elänyt hyvän ja kauniin elämän muttei usko jeesukseen, hän ei pääse taivaaseen? Mutta sarjassa lapsia raiskannut pedofiili pääsee, kunhan katuu kuolinvuoteella?

Jos jumalan pitäisi olla kaikkitietävä, se on kyllä kehittänyt ehkä huonoimman oikeuskäytännön ikinä. Itse asiassa kuulostaa melkein siltä kuin raamatussa pyrittäisiin suosimaan kristittyjä vaikkei olisi mitään oikeaa syytäkään.

uskis
[QUOTE="kukkuja";22392099]Raamattu on satukirja, vanhatestamentti on Moosen kivitauluista raaputettu ja uusi testamentti ei voi olla Jeesussen aikana kirjoitettu, koska ensimmäinen raamattu on tehty 400 vuotta jälkeen kristuksen syntymän.[/QUOTE]

Jaa...en tiedä, mistä olet nuo tiedot saanut. Mutta aikalailla pieleen menee. Kuvaukset esim evankeliumeissa ovat niin tarkat, että niitä ei millään enää 400 vuotta tapahtumisen jälkeen olisi kukaan muistanut. Myös vt:ssa nebukadnessarin pääeunukista löytyi aivan viime vuonna todisteita. Ja kuitenkin tämä henkilö oli hyvin vähäpätöinen Raamatun kertomuksien kannalta, Kuitenkin arkeologiset löydöt tukivat tällaisen henkilön olemassaolon.

"äiti 44v"
[QUOTE="kukkuja";22392099]Raamattu on satukirja, vanhatestamentti on Moosen kivitauluista raaputettu ja uusi testamentti ei voi olla Jeesussen aikana kirjoitettu, koska ensimmäinen raamattu on tehty 400 vuotta jälkeen kristuksen syntymän.[/QUOTE]

Pointti oli?

"kukkuja"
Millään ei ole niin paljon peloteltu, tapettu ja rahastettu ihmisiä, kuin uskon varjolla. Pelotellaan hevetillä, että saadaan ihmiset pysymään kirkossa ja maksamaan veroja, tai mitä kukakin uskonto vaatii jäseniltään. On monelta mennyt terveys ja talot uskon myötä.
En usko, että tämä on oikeaa Jumalan oppia, jos Häntä nyt sitten on olemassa

"milla"
uskis ja äiti 44v olette aivan oikeassa... jatkakaa samaan malliin. :) mun pitää nukkumaan, muuten osallistuisin keskusteluun... siunausta ja hyvää yötä teille ja muillekin. :)

uskis
[QUOTE="kukkuja";22392110]Millään ei ole niin paljon peloteltu, tapettu ja rahastettu ihmisiä, kuin uskon varjolla. Pelotellaan hevetillä, että saadaan ihmiset pysymään kirkossa ja maksamaan veroja, tai mitä kukakin uskonto vaatii jäseniltään. On monelta mennyt terveys ja talot uskon myötä.
En usko, että tämä on oikeaa Jumalan oppia, jos Häntä nyt sitten on olemassa[/QUOTE]

Itsekään en maksa kirkolle veroja, kun en siihen kuulu enää. Helvetillä pelottelu ei varmasti ole kovinkaan rakentavaa. Mutta uskovana haluan kuitenkin varoittaa ja kertoa siitä, mitä Raamattu puhuu. Mä en yleensäkään kannata uskontoja, koska ne ovat ihmisten rakentamia oppijärjestelmiä. Mä haluan uskoa elävään Jumalaan, joka puhuu jokaiselle henkilökohtaisesti ja henkilökohtaisella tavalla. Niinkuin Raamattu sanoo, että vapauteen Kristus meidät vapautti. En tiedä, mistä uskonnosta nyt puhut?

"äiti 44v"
Mulla meni kaksi kuppia teetä...ehkä tarttee keittää vielä muutama kuppi teetä, että pysyy tässä tuolilla. Totta tuo eka vertaus. Ehkä sitä ei suoraan Raamatusta löydy, mutta ajatus kyllä :D.
Rähjäsin täällä koneella viime yönäkin joten pohjia väsymykselle on.

Teetä olen juonut liikaa, alkaa sydän tykyttää ja kädet tärrätä, siksi maitoa ja rasvaa on nyt saatava kun olen huonosti päivällä syönytkin! Rasva auttaa valvomaan!

Minä perinteisesti jään näihin ketjuihin viimeiseksi mutta nyt on näköjään sitkasta porukkaa täällä suohon laulettavana. Modet taas aamulla poistavat ketjun, niin katosi se viimeyön ryssäketjukin. Ja tässä on puhuttu hinttapuliukoista joista ei saa puhua pahaa kuten ei muslimeistakaan. Ja niistäkin jo olen paskan totuuden sanonut.

Että tämä ketju katoaa aamulla. Ihme kun ei meinaa bannia saada nykyään millään.

Minkä ikänen sinä olet? Lapsia? Mulla on lapsia, ai niin mun nimimerkkihän on kin "äiti 44v" :)

Kyllä Raamatussa puhutaan aivan tällaisesta Jumalasta :hug:.
Tjoo.. Uhkailee kostaa ihmisten lapsenlapsille, on hukuttanut lähes koko ihmiskunnan kertaalleen, rääkkäsi yksittäistä miestä sen takia että oli lyönyt vetoa paholaisen kanssa, lähetti poikansa naulattavaksi ristiin, käskee surmaamaan eriuskoisia..

No itse asiassa tämä selittää sen miksi kristityt kuvittelevat uskontonsa olevan jotenkin hyvä ja rakastava. Jos pitää tuollaisen kuvauksen jumalaa lempeänä ja rakkaudentäyteisenä, on maailmankuva selvästikin pahasti kieroutunut.

Ennenkuin joku alkaa kiljua vanhasta testamentista: Muistutan edelleen että uusi testamentti ei kumonnut vanhaa. Jeesushan itse sanoi niin ettei tullut vanhoja ohjeita kumoamaan. Ohjeet ja tarinat mitä vanhasta testamentista löytyy ovat jeesuksen mukaan paikkansapitäviä.

Tästäkään huolimatta en ajatellut ruveta uhraamaan vuohia ihan lähiaikoina.

uskis
[QUOTE="milla";22392112]uskis ja äiti 44v olette aivan oikeassa... jatkakaa samaan malliin. :) mun pitää nukkumaan, muuten osallistuisin keskusteluun... siunausta ja hyvää yötä teille ja muillekin. :)[/QUOTE]

Kiitos :heart:. Siunausta sulle ja kauniita unia :).

Yhteistyössä