Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

  • Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
:)
Ok. Minäkö se olin se rakkaudeton? Tämä maailmahan alkaa olla jo melko sekaisin, että sana rakkaudetonkin saa aivan uusia merkityksiä. Mutta miten vain <3
Joo, sä kuule ihan oikeesti olet sairas. Jumalan oman pitää olla rakkaudellinen, koska Jumala on rakkaus, mutta kun teillä on jeesuskortti, niin rakkaudesta viis. Ei ihmistä se saastuta, mikä sisään menee, vaan se mikä ulos tulee.
 
"mä"
[QUOTE="äiti 44v";22391970]Että Jeesus oli siis sun oppejesi mukaan RAKKAUDETON IHMINEN!?

Onko tämä nyt taas tätä taistelua homppeleiden puolesta vai... uusi keino suviksille tuntea itsensä muita paremmaksi on liehua Pride-paraateissa "puolustamassa seksuaalivähemmistöjä" :D
Saa olon tuntumaan niin hyvältä kun tekee "jotain oikeesti tärkeää" ihmisoikeuksien eteen...[/QUOTE]


Tyhmä. Mitä sä selität, kun et tiä mitä siinä kirjassa on.

Mun mielestä homot ja heterot on ihan normaaleja ihmisiä seksuaalisuuden puolesta, mut mikä sun seksissäs niinku sillee mättää :D
 
"mä"
[QUOTE="äiti 44v";22391988]Eihän ketjun säännöissä ole kielletty vastaamasta kenelle mielii... mäkin sulle kyllä vastasin.[/QUOTE]


nii, uskomuksia, joita sä oletit mulla olevan, mutkun ei ole ja se kirja on aika hyvä mun mielestä
 
"äiti 44v"
Voi hyvänen aika. Ei sitten käynyt mielessä että välttämättä kaikki kristityt eivät välttämättä tipahda saman teorian piiriin. Nyt ihan oikeesti, kuule. Jotain tolkkua. Mutta mietipä nyt vaikka huvin ja urheilun vuoksi sitä, kuinka moni suomalainen kuuluisi kirkkoon ellei lapsena olisi jeesuksesta jauhettu? Sitä paitsi kristinuskon pelko on täysin aiheellista, kun muistaa millaisia kärsimyksiä ja silkkaa pahuutta se nimenomainen uskonto on aiheuttanut.

Älykkään ihmisen valinta ei keskimäärin ole uskoa johonkin vain siksi että jossain lukee niin. Kykenetkö käsittelemään tätä ajatusta muuten kuin tunnetasolla? Jos minä antaisin sinulle kirjan jossa lukee että sen sisältö on totta, nielisitkö pureksimatta? Äläkä heti ala pillittää raamatusta ja jumalista, tämä oli nyt yleisen tason kysymys. Jos antaisin sinulle kirjan joka väittää sisältävänsä pelkkää totuutta, uskoisitko mitä siinä sanotaan? Tämä olisi kyllä/ei -kysymys, mutta epäilen että siihen ei päästä..
Esimerkiksi en IKINÄ uskonut kouluaikoina evoluutioteoriaan, vaikka bilsankirjat kuinka yrittivät sitä meille tuputtaa ja minuakin bilsanope aivopesi niin että ihmisoikeuteni saivat tuon tuosta turpaan.
 
äiti 54 v.
[QUOTE="äiti 44v";22391988]Eihän ketjun säännöissä ole kielletty vastaamasta kenelle mielii... mäkin sulle kyllä vastasin.[/QUOTE]


En pysty haistaa kun mä oon niin kipee, etten pysty käveleenkään ja jumalauta, jos mua ei yks fyysisen puolen oman alansa ammattilainen kondikseen saa, mun loppuelämä on kyllä semmosta, että pesee kaikki helvetit mennen tullen, mut siis hei ei millään pahalla
 
äiti 54 v.
[QUOTE="äiti 44v";22391990]Esimerkiksi en IKINÄ uskonut kouluaikoina evoluutioteoriaan, vaikka bilsankirjat kuinka yrittivät sitä meille tuputtaa ja minuakin bilsanope aivopesi niin että ihmisoikeuteni saivat tuon tuosta turpaan.[/QUOTE]

Mä huomaan ihan itsessäni sen, että evoluutio on vielä kovin kesken. :)
 
"äiti 44v"
Jos jumalan aikaansaannoksista olisi yksikin todiste, tätä keskustelua ei edes käytäisi :rolleyes: Mites muuten uudestisyntyneet kristityt, säilyykö teillä ajokortissa alkuperäinen syntymävuosi? Tunnustaako valtio höpöhömppäsyntymät vai ne oikeat jotka pystytään tieteellisesti toteamaan?
No onhan sulla todisteena maailman sadat miljoonat uskovaiset. Et sinä voi todistaa että ne on kaikki hulluja. Ja ilman tieteellisesti päteviä todisteita nuo sinun väitteesi ovat pelkkiä..no, väitteitä.
 
"mä"
[QUOTE="äiti 44v";22391995]No onhan sulla todisteena maailman sadat miljoonat uskovaiset. Et sinä voi todistaa että ne on kaikki hulluja. Ja ilman tieteellisesti päteviä todisteita nuo sinun väitteesi ovat pelkkiä..no, väitteitä.[/QUOTE]

Ihan näin sivullisen heittona vakava kyssä sulle: Oletko sinä Jumalan aikaansaannos?
 
"äiti 44v"
[QUOTE="mä";22391949]Haista vittu ja painu vittuun jauhamasta paskaa.[/QUOTE]

Tässä taas ilmenee ihmisen LUONTAINEN hyvyys joka TÄYSIN kumoaa sen Raamatun näkemyksen, että ihmisessä olis jotain syntiä/perisyntiä/pahuutta.

Ja mitä tieteellisyyteen tulee, niin tämä kannanotto on ehkä eräs tieteellisimmistä lähestymistavoista aiheeseen tässä ketjussa.

Ihana evoluutio! Kohti entistä täydellisempää!
 
"äiti 44v"
Voin vakuuttaa, että jos joku päivä huomaisin alkaneeni uskoa tonttuihin, jumaliin, keijuihin tai muihin tuon sarjan otuksiin, todellakin kiikuttaisin pääni tutkittavaksi.

Laboratory - Wikipedia, the free encyclopedia
Vasemmalta alhaalta löytyy Simple English -nappi, jos satut tarvitsemaan. Mikäli hämmenystä aiheuttaa jumalajuttujen puute, se johtuu siitä että laboratoriot toimivat oikeassa maailmassa.
Mä olen pipetoinut labrassa. Ja leikellyt rottia. Ja tehnyt eläinkokeitakin. Vaikka se on brutaalia tappaa niitä tieteen nimissä. Mutta olen tappanut.
 
"mä"
[QUOTE="äiti 44v";22391997]Tässä taas ilmenee ihmisen LUONTAINEN hyvyys joka TÄYSIN kumoaa sen Raamatun näkemyksen, että ihmisessä olis jotain syntiä/perisyntiä/pahuutta.

Ja mitä tieteellisyyteen tulee, niin tämä kannanotto on ehkä eräs tieteellisimmistä lähestymistavoista aiheeseen tässä ketjussa.

Ihana evoluutio! Kohti entistä täydellisempää![/QUOTE]

Joo, kun uskis jauhaa pastaa kymmenettä kertaa, sille on ihan hyvä sanoo vähän järeemmin, niin on toivoa :D
 
[QUOTE="äiti 44v";22391995]No onhan sulla todisteena maailman sadat miljoonat uskovaiset. Et sinä voi todistaa että ne on kaikki hulluja. Ja ilman tieteellisesti päteviä todisteita nuo sinun väitteesi ovat pelkkiä..no, väitteitä.[/QUOTE]
Sadat miljoonat uskovaiset, joilla ei ole myöskään mitään todisteita jumalasta. Mikä todistaa sen että he nimenomaan ovat joko tällä alueella yksinkertaisia, herkkäuskoisia tai puhtaan mielenvikaisia.
 
"mä"
[QUOTE="äiti 44v";22391997]Tässä taas ilmenee ihmisen LUONTAINEN hyvyys joka TÄYSIN kumoaa sen Raamatun näkemyksen, että ihmisessä olis jotain syntiä/perisyntiä/pahuutta.

Ja mitä tieteellisyyteen tulee, niin tämä kannanotto on ehkä eräs tieteellisimmistä lähestymistavoista aiheeseen tässä ketjussa.

Ihana evoluutio! Kohti entistä täydellisempää![/QUOTE]

Ihmisessä on Raamatun, lempikirjasi, mukaan sekä hyvää että pahaa. So?
 
uskis
[QUOTE="äiti 44v";22391999]Mä olen pipetoinut labrassa. Ja leikellyt rottia. Ja tehnyt eläinkokeitakin. Vaikka se on brutaalia tappaa niitä tieteen nimissä. Mutta olen tappanut.[/QUOTE]

Mulla unohtu kans mainita, että olen opiskellut labra-alaa. Siellä ei kyllä tutkittu Jumalan olemassaoloa, vaan keskityttiin ihan alkuaineisiin, erilaisiin yhdisteisiin ja niiden pitoisuuksiin esim vedessä.
 
uskis
[QUOTE="äiti 44v";22392005]Taistelukestävyyttä sinne!

Mä juon teetä! keitähän sinäkin! Tästä tulee pitkä istunto.[/QUOTE]

:), hyvä vinkki. Mäpäs kipitän laittamaan vedenkeittimen päälle. Onneksi huomenna saa nukkua pitkään.
 
"mä"
Sadat miljoonat uskovaiset, joilla ei ole myöskään mitään todisteita jumalasta. Mikä todistaa sen että he nimenomaan ovat joko tällä alueella yksinkertaisia, herkkäuskoisia tai puhtaan mielenvikaisia.
Se on subjektiivista, miten jumalan määrittelee ja sen määrittelevät eri ihmiset eri tavoin - jos määrittelevät. Tämä kuuluu kyllä ihan yleistietoon. Suomessa saa uskoa Jumalaan ja Suomessa saa olla ateisti ja Suomessa saa olla ihan mitä vaan siltä väliltä. Niin on laki laadittu ja jos sä haluat siihen muutoksen, ole yhteydessä päättäjiin.
 
"äiti 44v"
Joo, sä kuule ihan oikeesti olet sairas. Jumalan oman pitää olla rakkaudellinen, koska Jumala on rakkaus, mutta kun teillä on jeesuskortti, niin rakkaudesta viis. Ei ihmistä se saastuta, mikä sisään menee, vaan se mikä ulos tulee.
Ja miestenvälinen perseenreijän kairaus, se tuonkin mukaan saastuttaa. Ehkä ei se mikä sisään menee mutta varmastikin se, mitä noista aukoista ulos tulee :( yök...

Se olet sitten sinäkin homovastainen. Pidä omana tietonas, voit saada suviksilta turpaan kaupungilla.
 
uskis
Sadat miljoonat uskovaiset, joilla ei ole myöskään mitään todisteita jumalasta. Mikä todistaa sen että he nimenomaan ovat joko tällä alueella yksinkertaisia, herkkäuskoisia tai puhtaan mielenvikaisia.
Ok. No sitten on niin. Mä en kyllä ole koskaan ollut mikään herkkäuskoinen, vaan tarvitsin ihan Jumalalta itseltään todistuksen Hänen olemassaolostaan. Ja sen sain. Mutta vaikeahan tätä on sulle todistaa. Sun pitää kohdata Jumala henkilökohtaisesti uskoaksesi, onko Hän olemassa vai ei.
 

Yhteistyössä