Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

  • Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
Voi voi. Raamattu sanoo, että älkää heittäkö helmiä sikojen eteen, etteivät he tulisi ja raatelisi teitä. Samoin se sanoo, että välttäkään turhia väittelyitä. Oletko oikeesti kiinnostunut Jumalasta, vai haluatko vain väittelemisen vuoksi väitellä. Mä ainakin lopetan tän lapsellisen jauhamisen, jos ei tule tuon asiallisempaa tekstiä. Ymmärrän kyllä, että sä saatat olla hyvinkin kiinnostunut Jumalasta ja verhoat sen tuohon tyyliin, mutta oikeesti asioista voi jutella ihan aikuismaisesti, ilman että nimittelee toisin ajattelevia.
Todella yllättävää että kirjassa jolla pyritään rekryämään aatteelle uusia jäseniä kehotetaan olemaan väittelemättä niiden kanssa joille puppu ei ole mennyt läpi..
 
"äiti 44v"
Meinaat että kommunismin aikana ne uskonnot vaan hävisi mystisesti ja kaikki muuttui ateisteiksi, ei kotioloissa harjoitettu mitään uskontoja? Kristinuskokin ollut Kiinassa sentään 600-luvulta saakka.

Siksi toisekseen sekin että iso kouluttamaton työläisväestö saadaan kääntymään johonkin aatteeseen tai uskontoon pikemminkin puoltaa kuin kieltää tuota teoriaa lapsista. Jos ei ole koulutettu harrastamaan loogista ajattelua ja medialukutaitoa, periaatteessa vastaanottavuus voi olla hyvinkin lähellä lasta.
Vai että "loogista ajattelua" ja "medialukutaitoa" edellytetään palstalla jossa äidit ovat 3 vuotta olleet Savanna/Milannan kusetettavina ja kun se tyyppi eilen tämän ITSE TEILLE paljasti niin moni mutsi täällä ihan suoraan KIELTÄYTYI uskomasta että nimimerkki olis feikki!

Ja kyllä, kristinusko ei takuulla rehottanut Kiinassa Maon aikana siten että se selittää nuo kristittyjen määrät NYT! Eikä kristinusko edes ole tuon maailmankolkan valtauskontoja, ei ole vieläkään. Että älä jauha paskaa.

Se että nuo sinun selityksesi riittävät sinulle on SINUN häpeäsi!

Mutta ainahan se pitää yrittää jotain mussuttaa aivopesusta lapsena ja kouluttamattomuudesta ja lukutaidottomuudesta ja maalaistolloista! Mites teikäläiset muutoin pysyisivät nupistaan tasapainoisina kun kristinuskonpelko on niin paha!? Kaikki maailman kristityt uskovathan OVAT tosiaan kouluttamattomia maalaisia. Niinkuin nyt vaikka Päivi Räsänen :D :D Ja moni muu. Kaikki ne Oxfordin ja Cambridgen käyneet evankelistatkin kuten vaikka David Pawson, Derek Prince, Graham Turner (ydinfyysikko btw)... Ihan on lukutaidotonta maalaistolloa. Kotona aivopestyjä joka äijä... vaikka kaikki eivät edes ole uskovaisista kodeista (jotkut on).
 
uskis
[QUOTE="zxz";22391869]Vain vanhatestamentti oli alunperin kiejoitettu hebreaksi, ei koko raamattu.[/QUOTE]

Tiedän ;). Tuo olikin vain mielikuva, kuinka vaikea mun oli Raamattua ymmärtää ennen uskoon tuloa. UT on kirjoitettu kreikaksi.
 
heteroksi syntynyt
[QUOTE="äiti 44v";22391767]

Jeesushan on historiallinen henkilö ja itse kyllä uskon että hän oli juuri se kuka Raamatun mukaan väittikin olevansa. Eli siis Jumalan Poika.

Mutta en minä samanlainen uudestisyntynyt kristitty ole kuin vaikka Grace jolla on mm. rukousketju täällä. Kunnioitan suuresti ihmisiä joilla on vahva kristillinen vakaumus. Kuten vaikka P. Räsäsellä. Sensijaan en kunnioita näitä jotka menevät yleisen mielipiteen ja muotivirtausten mukana mihin sattuu, kuten vaikka piispat ja arkkipiispa. Pelleporukkaa! Kenkää niille kaikille![/QUOTE]

Luepas Carmichael Jeesuksen elämä ja kuolema, tai lukekaa kaikki, sen saa kirjastosta, niin tiedätte, mikä on totuus.

Pelleporukkaa ovat kaikki rakkaudettomat toisten ihmisten parisuhteisiin puuttuvat ihmiset!!!
 
uskis
Luepas Carmichael Jeesuksen elämä ja kuolema, tai lukekaa kaikki, sen saa kirjastosta, niin tiedätte, mikä on totuus.

Pelleporukkaa ovat kaikki rakkaudettomat toisten ihmisten parisuhteisiin puuttuvat ihmiset!!!
Jännä, kun mullekin aina tulee vastaan ihmisiä, jotka sanovat, että luepa tämä ja tuo kirja, niin... Ei mun tartte. Mä uskon Raamattuun ja ihmisten mielipiteet saa olla mitä on. Käytän vähäisen vapaa-aikani mieluummin Raamatun tutkimiseen ja lukemiseen, kuin skeptikkojen kirjojen parissa. Ja tämä ei ole pahalla. Jokainen saa lukea, mitä haluaa ja parhaaksi kokee. Uskonko enemmän ihmistä vai Jumalaa. Ja niin, tiedän, seuraava kommentti on että onhan Raamattukin ihmisten kirjoittama ;).
 
"äiti 44v"
Edelleenkin, jos 100 miljoonaa kiinalaista olisivat kohdanneet elävän jumalan, olisi hyvin todennäköistä että edes yksi heistä olisi napannut valokuvan. Ellet sitten ehdota että ne 100 miljoonaa kiinalaista ovat umpi-idiootteja? Mikä kyllä tarkemmin ajatellen selittäisi sen uskovaisuuden.
Jos sinä TOSISSASI käyt tätä keskustelua Jumalan olemassaolosta TUOLLA TASOLLA, niin sinä ehdottomasti olet umpi-idiootti itse. Sun lähestymistapasi on idioottimainen lähes vaikka tutkimuksen ja pohdinnan kohde olisi mikä tahansa muukin ilmiö tai asia kuin Jumala.

Onko sulla valokuva painovoimasta? Siis PAINOVOIMASTA? Ei sen aikaansaannoksista!

No niin, ei ole Jumalastakaan kuvaa. Mutta aikaansaannoksistaan on valokuvia. Nyt vois joku uudestisyntynyt kristitty linkittää tänne pästäkuvansa. Tai valokuvan kiinalaisesta seurakunnasta joka TUSKIN syntyi painovoiman vaikutuksesta. Tai lukutaidottomuuden vaikutuksesta.
 
heteroksi syntynyt
Jännä, kun mullekin aina tulee vastaan ihmisiä, jotka sanovat, että luepa tämä ja tuo kirja, niin... Ei mun tartte. Mä uskon Raamattuun ja ihmisten mielipiteet saa olla mitä on. Käytän vähäisen vapaa-aikani mieluummin Raamatun tutkimiseen ja lukemiseen, kuin skeptikkojen kirjojen parissa. Ja tämä ei ole pahalla. Jokainen saa lukea, mitä haluaa ja parhaaksi kokee. Uskonko enemmän ihmistä vai Jumalaa. Ja niin, tiedän, seuraava kommentti on että onhan Raamattukin ihmisten kirjoittama ;).

Väitätkö sinä Saatanan oma rakkaudeton pelle olevasi nimimerkki äiti 44v, jolle viestini kirjoitin???
 
"äiti 44v"
Mitä kumman järkeä on pyytää täysin abstraktia käsitettä? Kuvitteletko että joku pystyy analysoimaan sen laboratorio-olosuhteissa? Tai no, ensin varmaan pitäisi kysyä: Haluatko että selitän mikä on laboratorio? Tai tieteellinen menetelmä?
Jos SINÄ alkaisit yhtäkkiä uskomaan Raamattuun ja Jumalaan, tulisit uskoon, niin kiikuttaisitko sinä pääsi johonkin labraan tutkittavaksi ja analysoitavaksi? Eikö sinulle riittäisi se että sinä ITSE analysoit ja toteat omalla järjelläsi tapahtuneen?

Mutta joo, selitäpäs minulle, mikä on laboratorio? Odottelen selitystä... annahan tulla.
 
[QUOTE="äiti 44v";22391879]Vai että "loogista ajattelua" ja "medialukutaitoa" edellytetään palstalla jossa äidit ovat 3 vuotta olleet Savanna/Milannan kusetettavina ja kun se tyyppi eilen tämän ITSE TEILLE paljasti niin moni mutsi täällä ihan suoraan KIELTÄYTYI uskomasta että nimimerkki olis feikki!

Ja kyllä, kristinusko ei takuulla rehottanut Kiinassa Maon aikana siten että se selittää nuo kristittyjen määrät NYT! Eikä kristinusko edes ole tuon maailmankolkan valtauskontoja, ei ole vieläkään. Että älä jauha paskaa.

Se että nuo sinun selityksesi riittävät sinulle on SINUN häpeäsi!

Mutta ainahan se pitää yrittää jotain mussuttaa aivopesusta lapsena ja kouluttamattomuudesta ja lukutaidottomuudesta ja maalaistolloista! Mites teikäläiset muutoin pysyisivät nupistaan tasapainoisina kun kristinuskonpelko on niin paha!? Kaikki maailman kristityt uskovathan OVAT tosiaan kouluttamattomia maalaisia. Niinkuin nyt vaikka Päivi Räsänen :D :D Ja moni muu. Kaikki ne Oxfordin ja Cambridgen käyneet evankelistatkin kuten vaikka David Pawson, Derek Prince, Graham Turner (ydinfyysikko btw)... Ihan on lukutaidotonta maalaistolloa. Kotona aivopestyjä joka äijä... vaikka kaikki eivät edes ole uskovaisista kodeista (jotkut on).[/QUOTE]
Voi hyvänen aika. Ei sitten käynyt mielessä että välttämättä kaikki kristityt eivät välttämättä tipahda saman teorian piiriin. Nyt ihan oikeesti, kuule. Jotain tolkkua. Mutta mietipä nyt vaikka huvin ja urheilun vuoksi sitä, kuinka moni suomalainen kuuluisi kirkkoon ellei lapsena olisi jeesuksesta jauhettu? Sitä paitsi kristinuskon pelko on täysin aiheellista, kun muistaa millaisia kärsimyksiä ja silkkaa pahuutta se nimenomainen uskonto on aiheuttanut.

Älykkään ihmisen valinta ei keskimäärin ole uskoa johonkin vain siksi että jossain lukee niin. Kykenetkö käsittelemään tätä ajatusta muuten kuin tunnetasolla? Jos minä antaisin sinulle kirjan jossa lukee että sen sisältö on totta, nielisitkö pureksimatta? Äläkä heti ala pillittää raamatusta ja jumalista, tämä oli nyt yleisen tason kysymys. Jos antaisin sinulle kirjan joka väittää sisältävänsä pelkkää totuutta, uskoisitko mitä siinä sanotaan? Tämä olisi kyllä/ei -kysymys, mutta epäilen että siihen ei päästä..
 
[QUOTE="äiti 44v";22391905]Jos sinä TOSISSASI käyt tätä keskustelua Jumalan olemassaolosta TUOLLA TASOLLA, niin sinä ehdottomasti olet umpi-idiootti itse. Sun lähestymistapasi on idioottimainen lähes vaikka tutkimuksen ja pohdinnan kohde olisi mikä tahansa muukin ilmiö tai asia kuin Jumala.

Onko sulla valokuva painovoimasta? Siis PAINOVOIMASTA? Ei sen aikaansaannoksista!

No niin, ei ole Jumalastakaan kuvaa. Mutta aikaansaannoksistaan on valokuvia. Nyt vois joku uudestisyntynyt kristitty linkittää tänne pästäkuvansa. Tai valokuvan kiinalaisesta seurakunnasta joka TUSKIN syntyi painovoiman vaikutuksesta. Tai lukutaidottomuuden vaikutuksesta.[/QUOTE]
Jos jumalan aikaansaannoksista olisi yksikin todiste, tätä keskustelua ei edes käytäisi :rolleyes: Mites muuten uudestisyntyneet kristityt, säilyykö teillä ajokortissa alkuperäinen syntymävuosi? Tunnustaako valtio höpöhömppäsyntymät vai ne oikeat jotka pystytään tieteellisesti toteamaan?
 
uskis
[QUOTE="äiti 44v";22391918]Jos SINÄ alkaisit yhtäkkiä uskomaan Raamattuun ja Jumalaan, tulisit uskoon, niin kiikuttaisitko sinä pääsi johonkin labraan tutkittavaksi ja analysoitavaksi? Eikö sinulle riittäisi se että sinä ITSE analysoit ja toteat omalla järjelläsi tapahtuneen?

Mutta joo, selitäpäs minulle, mikä on laboratorio? Odottelen selitystä... annahan tulla.[/QUOTE]

:LOL:, :D. Taitais labrassa tulla ruuhkaa, kun uskikset kiikuttavat päänsä mikroskoopin alle ;).
 
[QUOTE="äiti 44v";22391918]Jos SINÄ alkaisit yhtäkkiä uskomaan Raamattuun ja Jumalaan, tulisit uskoon, niin kiikuttaisitko sinä pääsi johonkin labraan tutkittavaksi ja analysoitavaksi? Eikö sinulle riittäisi se että sinä ITSE analysoit ja toteat omalla järjelläsi tapahtuneen?

Mutta joo, selitäpäs minulle, mikä on laboratorio? Odottelen selitystä... annahan tulla.[/QUOTE]
Voin vakuuttaa, että jos joku päivä huomaisin alkaneeni uskoa tonttuihin, jumaliin, keijuihin tai muihin tuon sarjan otuksiin, todellakin kiikuttaisin pääni tutkittavaksi.

Laboratory - Wikipedia, the free encyclopedia
Vasemmalta alhaalta löytyy Simple English -nappi, jos satut tarvitsemaan. Mikäli hämmenystä aiheuttaa jumalajuttujen puute, se johtuu siitä että laboratoriot toimivat oikeassa maailmassa.
 
Viimeksi muokattu:
uskis
Voi hyvänen aika. Ei sitten käynyt mielessä että välttämättä kaikki kristityt eivät välttämättä tipahda saman teorian piiriin. Nyt ihan oikeesti, kuule. Jotain tolkkua. Mutta mietipä nyt vaikka huvin ja urheilun vuoksi sitä, kuinka moni suomalainen kuuluisi kirkkoon ellei lapsena olisi jeesuksesta jauhettu? Sitä paitsi kristinuskon pelko on täysin aiheellista, kun muistaa millaisia kärsimyksiä ja silkkaa pahuutta se nimenomainen uskonto on aiheuttanut.

Älykkään ihmisen valinta ei keskimäärin ole uskoa johonkin vain siksi että jossain lukee niin. Kykenetkö käsittelemään tätä ajatusta muuten kuin tunnetasolla? Jos minä antaisin sinulle kirjan jossa lukee että sen sisältö on totta, nielisitkö pureksimatta? Äläkä heti ala pillittää raamatusta ja jumalista, tämä oli nyt yleisen tason kysymys. Jos antaisin sinulle kirjan joka väittää sisältävänsä pelkkää totuutta, uskoisitko mitä siinä sanotaan? Tämä olisi kyllä/ei -kysymys, mutta epäilen että siihen ei päästä..
Patmos - Blogi

Tässä mm esimerkki kristittyjen "pahuudesta". Ala säkin tekemään jotain tämän ihmiskunnan hyväksi, ja lopeta täällä jankuttaminen.
 
uskis
[QUOTE="mä";22391949]Haista vittu ja painu vittuun jauhamasta paskaa.[/QUOTE]

Ok. Minäkö se olin se rakkaudeton? Tämä maailmahan alkaa olla jo melko sekaisin, että sana rakkaudetonkin saa aivan uusia merkityksiä. Mutta miten vain <3
 
"äiti 44v"
Luepas Carmichael Jeesuksen elämä ja kuolema, tai lukekaa kaikki, sen saa kirjastosta, niin tiedätte, mikä on totuus.

Pelleporukkaa ovat kaikki rakkaudettomat toisten ihmisten parisuhteisiin puuttuvat ihmiset!!!
Että Jeesus oli siis sun oppejesi mukaan RAKKAUDETON IHMINEN!?

Onko tämä nyt taas tätä taistelua homppeleiden puolesta vai... uusi keino suviksille tuntea itsensä muita paremmaksi on liehua Pride-paraateissa "puolustamassa seksuaalivähemmistöjä" :D
Saa olon tuntumaan niin hyvältä kun tekee "jotain oikeesti tärkeää" ihmisoikeuksien eteen...
 

Yhteistyössä