Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

  • Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Teillä sit aikasemmin on elämä ollu yhtä ruusuil tanssimista?

Miten se kirkosta eroaminen ton osi voinu aiheuttaa.Jumala rankasee siit ettet enää maksa kirkollisveroo,vai mitäkä?
Voithan sä ihan vapaasti uskoa jumalaan vaikket kirkkoon uskoiskaan.
 
"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22391708]Voin olla muiden ihmisten mielestä tyhmä,ei se haittaa.
pääasia on että tunnen olevani turvassa.
ei mua haittaa muiden negatiiviset mielipiteet lainkaan ja jos jotakuta ei kiinnosta jutella näistä asioista en tuo niitä esille. jokainen elää elämänsä niinkuin parhaaksi näkee, jotku uskoo Jumalaan ja toiset taas ei.[/QUOTE]

Eikös se melkein ole Isossa Kirjassa luvattu että kun joku uskoon tulee, niin siitä alkaa ihmisten pilkka ja jopa vainot?

Että ilmeisesti jos ei kukaan vittuile ja solvaa niin kannattaa tarkistaa onko ylipäätänsä edes koskaan tullut uskoon!? :D
 
[QUOTE="vieras";22391708]Voin olla muiden ihmisten mielestä tyhmä,ei se haittaa.
pääasia on että tunnen olevani turvassa.
ei mua haittaa muiden negatiiviset mielipiteet lainkaan ja jos jotakuta ei kiinnosta jutella näistä asioista en tuo niitä esille. jokainen elää elämänsä niinkuin parhaaksi näkee, jotku uskoo Jumalaan ja toiset taas ei.[/QUOTE]
Kyllä mua kiinnostaa. Eritoten se, miten aikuinen voi uskoa kirjaan, jonka sanoma on "tämä on totta koska tässä lukee niin"?

Veikkaan suorilta että sinullekin on asia lapsesta pitäen tuputettu. Uskovaiset on kuin tupakkateollisuus, mitä nuorempana saa koukutettua, sen parempi. 30-vuotias joka ei ole aiemmin ollut tekemisissä uskonnon kanssa nauraisi katketakseen tarinalle juutalaisesta zombista jonka lihaa syömällä pystyy lentämään taivaseen, mutta herkkäuskoiselle lapsellehan se menee toisinaan läpi.
 
uskis
Kyllä mua kiinnostaa. Eritoten se, miten aikuinen voi uskoa kirjaan, jonka sanoma on "tämä on totta koska tässä lukee niin"?

Veikkaan suorilta että sinullekin on asia lapsesta pitäen tuputettu. Uskovaiset on kuin tupakkateollisuus, mitä nuorempana saa koukutettua, sen parempi. 30-vuotias joka ei ole aiemmin ollut tekemisissä uskonnon kanssa nauraisi katketakseen tarinalle juutalaisesta zombista jonka lihaa syömällä pystyy lentämään taivaseen, mutta herkkäuskoiselle lapsellehan se menee toisinaan läpi.
No mulle ei ainakaan tuputettu, kun vanhemmat ei ole uskossa. Ihan aikuisena löysin Jeesuksen. Ja voisin sanoa, että 80% uskovista ystävistäni on myös tullut aikuisena uskoon, joten sun "teoriasi" hiukan ontuu...
 
"zxz"
Kyllä mua kiinnostaa. Eritoten se, miten aikuinen voi uskoa kirjaan, jonka sanoma on "tämä on totta koska tässä lukee niin"?

Veikkaan suorilta että sinullekin on asia lapsesta pitäen tuputettu. Uskovaiset on kuin tupakkateollisuus, mitä nuorempana saa koukutettua, sen parempi. 30-vuotias joka ei ole aiemmin ollut tekemisissä uskonnon kanssa nauraisi katketakseen tarinalle juutalaisesta zombista jonka lihaa syömällä pystyy lentämään taivaseen, mutta herkkäuskoiselle lapsellehan se menee toisinaan läpi.
Ala meneta uskoa, kylla se aurinko paistaa viela risukasaankin.
 
No mulle ei ainakaan tuputettu, kun vanhemmat ei ole uskossa. Ihan aikuisena löysin Jeesuksen. Ja voisin sanoa, että 80% uskovista ystävistäni on myös tullut aikuisena uskoon, joten sun "teoriasi" hiukan ontuu...
Ei välttämättä, jos 80% ystävistäsi on erityisen herkkäuskoisia. Uskovatko naistenlehtien dieetteihin, horoskooppeihin, suolalamppujen terveysvaikutuksiin tms?

Miten muuten löysit jeesuksen? Listasitko paperille asioita jotka vaikutti jeesustarinassa järkeviltä, vai kävitkö jossain tapahtumassa?
 
"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22391713]niin siis tämä kyseinen herrasihminen tietenkin tarkoitti sitä,että miksei pysyny hengissä maapallolla :)

ootko uskovainen?[/QUOTE]

Ymmärsin, että tarkoitti. Minä käsittelin sanaa "pelastua" laajemmassa merkityksessä.

Olenko uskovainen? Toivottavasti ainakin elämäni lopussa, nyt taidan kiroilla liikaa ja muutenkin leuhottaa... mutta älyllä ajatellen kristinusko on ainoa mihin edes teoriassa kenenkään kannattaa ikinä uskoa. Tämän tajusin jo 12-vuotiaana. Muut uskonnot ovat pelkkää ihmisen omaa pönötystä.

Jeesushan on historiallinen henkilö ja itse kyllä uskon että hän oli juuri se kuka Raamatun mukaan väittikin olevansa. Eli siis Jumalan Poika.

Mutta en minä samanlainen uudestisyntynyt kristitty ole kuin vaikka Grace jolla on mm. rukousketju täällä. Kunnioitan suuresti ihmisiä joilla on vahva kristillinen vakaumus. Kuten vaikka P. Räsäsellä. Sensijaan en kunnioita näitä jotka menevät yleisen mielipiteen ja muotivirtausten mukana mihin sattuu, kuten vaikka piispat ja arkkipiispa. Pelleporukkaa! Kenkää niille kaikille!
 
uskis
Ei välttämättä, jos 80% ystävistäsi on erityisen herkkäuskoisia. Uskovatko naistenlehtien dieetteihin, horoskooppeihin, suolalamppujen terveysvaikutuksiin tms?

Miten muuten löysit jeesuksen? Listasitko paperille asioita jotka vaikutti jeesustarinassa järkeviltä, vai kävitkö jossain tapahtumassa?
En käynyt tapahtumissa, vaan kiersin ne kaukaa. Ja Raamattua en lukenut aikaisemmin, kun en siitä mitään tolkkua saanut. Yksinkertaisesti vain rukoilin mielessäni, että jos sä Jeesus oot olemassa, niin näytä se mulle niin, että voin uskoa. Mutta jos et, niin ok, unohdan koko jutun :).
 
uskis
Ei välttämättä, jos 80% ystävistäsi on erityisen herkkäuskoisia. Uskovatko naistenlehtien dieetteihin, horoskooppeihin, suolalamppujen terveysvaikutuksiin tms?

Miten muuten löysit jeesuksen? Listasitko paperille asioita jotka vaikutti jeesustarinassa järkeviltä, vai kävitkö jossain tapahtumassa?
Vielä tähän palaan, etten usko mihinkään noista edellesistä :): Jeesus riittää. Uskotko sä horoskooppeihin ja suolalamppuun?
 
En käynyt tapahtumissa, vaan kiersin ne kaukaa. Ja Raamattua en lukenut aikaisemmin, kun en siitä mitään tolkkua saanut. Yksinkertaisesti vain rukoilin mielessäni, että jos sä Jeesus oot olemassa, niin näytä se mulle niin, että voin uskoa. Mutta jos et, niin ok, unohdan koko jutun :).
Jos se lähetti sinulle signeeratun valokuvan, näkisin mielelläni sen myös itse. Kuten epäilemättä moni muukin.
 
Kiesus
Kyllä teillä varmasti on ollut jotakin oireita jo aikaisemmin että lähditte taloanne tarkastuttamaan? Vai tuliko tarkastaja ovelle välittömästi kun painoit enteriä eroakirkosta.fi sivustolla? Ja lapsen terveydellä ei kannata leikkiä, hevonkuuseen sieltä asunnosta niin kauaksi aikaa kun ongelma on korjattu.
 
"äiti 44v"
Kyllä mua kiinnostaa. Eritoten se, miten aikuinen voi uskoa kirjaan, jonka sanoma on "tämä on totta koska tässä lukee niin"?

Veikkaan suorilta että sinullekin on asia lapsesta pitäen tuputettu. Uskovaiset on kuin tupakkateollisuus, mitä nuorempana saa koukutettua, sen parempi. 30-vuotias joka ei ole aiemmin ollut tekemisissä uskonnon kanssa nauraisi katketakseen tarinalle juutalaisesta zombista jonka lihaa syömällä pystyy lentämään taivaseen, mutta herkkäuskoiselle lapsellehan se menee toisinaan läpi.
Paskapuhetta taas, nopeastipa taas romahdit tavalliselle tasolle.

Kiinassa on tällä hetkellä 50 000 000 - 100 000 000 kristittyä (tarkkaa lukua ei ole) ja nämä siis TODELLAKIN ovat OIKEITA TOSIUSKOVIA eikä mitään suomalaisen evlutkouhon tyyppisiä nimikristittyjä.

Ja jos sinä nyt YHTÄÄN MITÄÄN Kiinan historiasta tiedät niin tiedät ainakin sen, että siellä ei uskovaiset vanhemmat ole näille ihmisille kristinuskoa näiden lapsuudessa tuputtaneet!
MAON KOMMUNISTISESSA KIINASSA!!!

Ja kristinusko kasvaa Kiinassa koko ajan ja nopeasti, siis kannattajien määrä.

Että mites tämän selität?
 
uskis
Jos se lähetti sinulle signeeratun valokuvan, näkisin mielelläni sen myös itse. Kuten epäilemättä moni muukin.
Ei toki. Sain paljon paljon parempaa. Siinä hetkessä, kun olin sanonut noin, tuli sisimpääni valtava rauha ja sellainen yliluonnollinen voima. Ja elämäni muuttui välittömästi. En voinut kiistää enää, etteikö Jeesus eläisi ja vaikuttaisi. Ja tästä on vuosia, ja sama rauha on edelleen. Jumala on kuljettanut kaikki nämä vuodet ja ososittanut, että Hän elää ja välittää meistä. Hän on mukana elämämme jokaisessa tilanteessa. Mutta riippuu itsestämme, haluammeko Hänet elämäämme vai ei.
 
"äiti 44v"
Ei välttämättä, jos 80% ystävistäsi on erityisen herkkäuskoisia. Uskovatko naistenlehtien dieetteihin, horoskooppeihin, suolalamppujen terveysvaikutuksiin tms?

Miten ...
Kumpikahan se vaatii herkkäuskoisempaa tyyppiä, usko Jeesukseen vai jonkun selvänäkijän höpinöihin? Tai siihen että kohta rakennamme siirtokunnan Marsiin? Tai siihen että monikulttuurisuus onnistuu Suomessa vaikka muualla se on mennyt kautta historian totaalisesti päin helvettiä?

:D

Herkkäuskoisuutta riittää kuule meistä jokaiselle, vain uskon kohteet vaihtelee.
 
[QUOTE="äiti 44v";22391800]Paskapuhetta taas, nopeastipa taas romahdit tavalliselle tasolle.

Kiinassa on tällä hetkellä 50 000 000 - 100 000 000 kristittyä (tarkkaa lukua ei ole) ja nämä siis TODELLAKIN ovat OIKEITA TOSIUSKOVIA eikä mitään suomalaisen evlutkouhon tyyppisiä nimikristittyjä.

Ja jos sinä nyt YHTÄÄN MITÄÄN Kiinan historiasta tiedät niin tiedät ainakin sen, että siellä ei uskovaiset vanhemmat ole näille ihmisille kristinuskoa näiden lapsuudessa tuputtaneet!
MAON KOMMUNISTISESSA KIINASSA!!!

Ja kristinusko kasvaa Kiinassa koko ajan ja nopeasti, siis kannattajien määrä.

Että mites tämän selität?[/QUOTE]
Meinaat että kommunismin aikana ne uskonnot vaan hävisi mystisesti ja kaikki muuttui ateisteiksi, ei kotioloissa harjoitettu mitään uskontoja? Kristinuskokin ollut Kiinassa sentään 600-luvulta saakka.

Siksi toisekseen sekin että iso kouluttamaton työläisväestö saadaan kääntymään johonkin aatteeseen tai uskontoon pikemminkin puoltaa kuin kieltää tuota teoriaa lapsista. Jos ei ole koulutettu harrastamaan loogista ajattelua ja medialukutaitoa, periaatteessa vastaanottavuus voi olla hyvinkin lähellä lasta.
 
uskis
[QUOTE="äiti 44v";22391800]Paskapuhetta taas, nopeastipa taas romahdit tavalliselle tasolle.

Kiinassa on tällä hetkellä 50 000 000 - 100 000 000 kristittyä (tarkkaa lukua ei ole) ja nämä siis TODELLAKIN ovat OIKEITA TOSIUSKOVIA eikä mitään suomalaisen evlutkouhon tyyppisiä nimikristittyjä.

Ja jos sinä nyt YHTÄÄN MITÄÄN Kiinan historiasta tiedät niin tiedät ainakin sen, että siellä ei uskovaiset vanhemmat ole näille ihmisille kristinuskoa näiden lapsuudessa tuputtaneet!
MAON KOMMUNISTISESSA KIINASSA!!!

Ja kristinusko kasvaa Kiinassa koko ajan ja nopeasti, siis kannattajien määrä.

Että mites tämän selität?[/QUOTE]

Ja se vielä, että kristinusko on Kiinassa kielletty ja nämä uskovat saavat kokea jatkuvaa vainoa uskonsa tähden. Mutta koska he ovat kohdanneet ja oppineet tuntemaan ELÄVÄN Jumalan, he kestävät ja jaksavat.
 
Ja se vielä, että kristinusko on Kiinassa kielletty ja nämä uskovat saavat kokea jatkuvaa vainoa uskonsa tähden. Mutta koska he ovat kohdanneet ja oppineet tuntemaan ELÄVÄN Jumalan, he kestävät ja jaksavat.
Edelleenkin, jos 100 miljoonaa kiinalaista olisivat kohdanneet elävän jumalan, olisi hyvin todennäköistä että edes yksi heistä olisi napannut valokuvan. Ellet sitten ehdota että ne 100 miljoonaa kiinalaista ovat umpi-idiootteja? Mikä kyllä tarkemmin ajatellen selittäisi sen uskovaisuuden.
 
"äiti 44v"
Jos se lähetti sinulle signeeratun valokuvan, näkisin mielelläni sen myös itse. Kuten epäilemättä moni muukin.
Sulleko tuo riittäisi? Kuka tahansa meistä voi tehdä tuon!!

Minä kyllä tahtoisin Jeesukselta jotain vähän yliluonnollisempaa ulostuloa!

Esimerkisi sellaista ihmettä että ihminen kykenee yhtäkkiä uskomaan ja Raamattu avautuu päivänselvänä vaikka vielä äsken se tuntui ihan olevan puutaheinää ja kaikki uskovaiset lähinnä vitutti ja vaikutti hulluilta!

Mutta sinä, sinä pyydät signeerattua valokuvaa!!!? Olet sä tollo!
 
uskis
Edelleenkin, jos 100 miljoonaa kiinalaista olisivat kohdanneet elävän jumalan, olisi hyvin todennäköistä että edes yksi heistä olisi napannut valokuvan. Ellet sitten ehdota että ne 100 miljoonaa kiinalaista ovat umpi-idiootteja? Mikä kyllä tarkemmin ajatellen selittäisi sen uskovaisuuden.
Valokuvan? Ja sekö sulle todistaisi jotain tänä photoshoppauksen aikakaudella :D. Jumala on kuule paljon enemmän, kuin joku valokuva. Ja Hän kyllä ilmaisee itsensä, kun ihminen on siihen valmis ja nöyrtynyt. Ei Hän ole mikään pelle, joka näyttäytyy kun joku napsauttaa sormea. Ei ei.
 
[QUOTE="äiti 44v";22391834]Sulleko tuo riittäisi? Kuka tahansa meistä voi tehdä tuon!!

Minä kyllä tahtoisin Jeesukselta jotain vähän yliluonnollisempaa ulostuloa!

Esimerkisi sellaista ihmettä että ihminen kykenee yhtäkkiä uskomaan ja Raamattu avautuu päivänselvänä vaikka vielä äsken se tuntui ihan olevan puutaheinää ja kaikki uskovaiset lähinnä vitutti ja vaikutti hulluilta!

Mutta sinä, sinä pyydät signeerattua valokuvaa!!!? Olet sä tollo![/QUOTE]
Mitä kumman järkeä on pyytää täysin abstraktia käsitettä? Kuvitteletko että joku pystyy analysoimaan sen laboratorio-olosuhteissa? Tai no, ensin varmaan pitäisi kysyä: Haluatko että selitän mikä on laboratorio? Tai tieteellinen menetelmä?
 
uskis
[QUOTE="äiti 44v";22391834]Sulleko tuo riittäisi? Kuka tahansa meistä voi tehdä tuon!!

Minä kyllä tahtoisin Jeesukselta jotain vähän yliluonnollisempaa ulostuloa!

Esimerkisi sellaista ihmettä että ihminen kykenee yhtäkkiä uskomaan ja Raamattu avautuu päivänselvänä vaikka vielä äsken se tuntui ihan olevan puutaheinää ja kaikki uskovaiset lähinnä vitutti ja vaikutti hulluilta!

Mutta sinä, sinä pyydät signeerattua valokuvaa!!!? Olet sä tollo![/QUOTE]

Sama kokemus mulla ennen. Ei ois voinut vähemmän kiinnostaa, kuin uskova ihminen tai joku tilaisuus. Ja Raamattu oli kirjaimellisesti täyttä hepreaa, joka ei millään tavalla vaikuttanut mun elämääni. Kun tulin uskoon, ja avasin Raamatun, se aukesi saman tien ymmärrykseeni.
 
Valokuvan? Ja sekö sulle todistaisi jotain tänä photoshoppauksen aikakaudella :D. Jumala on kuule paljon enemmän, kuin joku valokuva. Ja Hän kyllä ilmaisee itsensä, kun ihminen on siihen valmis ja nöyrtynyt. Ei Hän ole mikään pelle, joka näyttäytyy kun joku napsauttaa sormea. Ei ei.
Itse asiassa jumala on paljon vähemmän kuin valokuva. Valokuvia on olemassa.
 
uskis
Mitä kumman järkeä on pyytää täysin abstraktia käsitettä? Kuvitteletko että joku pystyy analysoimaan sen laboratorio-olosuhteissa? Tai no, ensin varmaan pitäisi kysyä: Haluatko että selitän mikä on laboratorio? Tai tieteellinen menetelmä?
Voi voi. Raamattu sanoo, että älkää heittäkö helmiä sikojen eteen, etteivät he tulisi ja raatelisi teitä. Samoin se sanoo, että välttäkään turhia väittelyitä. Oletko oikeesti kiinnostunut Jumalasta, vai haluatko vain väittelemisen vuoksi väitellä. Mä ainakin lopetan tän lapsellisen jauhamisen, jos ei tule tuon asiallisempaa tekstiä. Ymmärrän kyllä, että sä saatat olla hyvinkin kiinnostunut Jumalasta ja verhoat sen tuohon tyyliin, mutta oikeesti asioista voi jutella ihan aikuismaisesti, ilman että nimittelee toisin ajattelevia.
 

Yhteistyössä