Pienen lapsen pahat (isot) palovammat, miten parantuneet?

[QUOTE="Neta";22376539]hämmästyttää todella nämä äidit jotka kerkeävät kaksplussalla roikkumaan kun oma lapsi on sairaalassa. miksi ei voi sitäkin aikaa käyttää lapsen vierellä oloon?![/QUOTE]

Luitko yhtään mitä kirjoitin?! Lapsi on teholla, jossa on tarkat vierailuajat!!! Lisäksi mulla on vauva, joka on jo yöunilla! :headwall: Mua hämmästyttää ihmiset, jotka täällä palstalla tuomitsee heti toiset syyttä suotta! Ihan kun tässä ei tarpeeks paska fiilis olis muutenkin!
 
Lisäksi mua on välillä jopa kielletty jopa koskemasta lapseen ja puhumasta suoraan korvaan, koska lapsi ei meinaa pysyä tarpeeksi paikallaan, kun reagoi mun läsnäoloon liikaa. Mä todella olisin hänen luonaan koko ajan, jos se mitenkään olis mahdollista!
 
ei lasta yksin sairaalaan
Pissa ei siis tule kropasta ulos ilman lääkettä! Ei siinä katetrit auta, jos virtsa pysyy rakossa.
Virtsakatetrilla (tässä tapuksessa kestokateri) se virtsa juuri sieltä rakosta pois saadaan.

Jos on kyse pienestä pahoin palaneesta lapsesta, niin sairaalasta kyllä järjestyy mahdollisuus vanhemman yöpymiseen. Yhtään osastoa ei ole vielä omalle kohdalle sattunut jossa näin ei olisi. Sillä aikaa kun äiti käyttää vauvaa neuvolassa tms niin isä voisi olla esikoisen kanssa sairaalassa? Tiedätkö, että hoitajat eivät kerkeä olemaan lapsesi kanssa jatkuvasti? Kuinka pieni kovasti kipeä lapsi tunteekaan turvattomuutta kun kipeänä sängyssään makaa ilman tutun aikuisen seuraa. ;(
 
Pissa ei siis tule kropasta ulos ilman lääkettä! Ei siinä katetrit auta, jos virtsa pysyy rakossa.
Virtsakatetrilla (tässä tapuksessa kestokateri) se virtsa juuri sieltä rakosta pois saadaan.

Jos on kyse pienestä pahoin palaneesta lapsesta, niin sairaalasta kyllä järjestyy mahdollisuus vanhemman yöpymiseen. Yhtään osastoa ei ole vielä omalle kohdalle sattunut jossa näin ei olisi. Sillä aikaa kun äiti käyttää vauvaa neuvolassa tms niin isä voisi olla esikoisen kanssa sairaalassa? Tiedätkö, että hoitajat eivät kerkeä olemaan lapsesi kanssa jatkuvasti? Kuinka pieni kovasti kipeä lapsi tunteekaan turvattomuutta kun kipeänä sängyssään makaa ilman tutun aikuisen seuraa. ;(
Nämä asiat selviävät, kun lapsi siirtyy vuodeosastolle. Tiedän, ettei hoitajat kerkeä olla jatkuvasti läsnä ja teen kaikkeni, ettei lapseni tarvitse olla yksin.
 
---
toivottavasti saatte edes jonkun tutun läheisen sinne kaveriksi ettei tarvitsisi jättää hetkeksikään pientä yksin ilman tuttua seuraa. voin vaan kuvitella miten hirveää meidän kohta 2v:stä olisi olla kipeänä sairaalassa ja jäädä sinne kun äiti isä mummo kummi tms lähtee ja sanoo tulevansa taas joskus, lapsesta ikuisuudelta tuntuvan ajan päästä takaisin, ei hän osaa edes kelloa. ja mikä pahinta sanoo lähtevänsä käymään kotona, varmasti se pienikin haluaisi mukaan sinne kotiin ja palata takaisin siihen normaaliin elämään. voimia kovasti ap-lle, toivottavasti paranee pian ja pääsee kotihoitoon.
 
Pissa ei siis tule kropasta ulos ilman lääkettä! Ei siinä katetrit auta, jos virtsa pysyy rakossa.
Virtsakatetrilla (tässä tapuksessa kestokateri) se virtsa juuri sieltä rakosta pois saadaan.

Jos on kyse pienestä pahoin palaneesta lapsesta, niin sairaalasta kyllä järjestyy mahdollisuus vanhemman yöpymiseen. Yhtään osastoa ei ole vielä omalle kohdalle sattunut jossa näin ei olisi. Sillä aikaa kun äiti käyttää vauvaa neuvolassa tms niin isä voisi olla esikoisen kanssa sairaalassa? Tiedätkö, että hoitajat eivät kerkeä olemaan lapsesi kanssa jatkuvasti? Kuinka pieni kovasti kipeä lapsi tunteekaan turvattomuutta kun kipeänä sängyssään makaa ilman tutun aikuisen seuraa. ;(
Ja tosta pissa-asiasta: mulle sanottiin tänään, että poika on tarvinnut pissaamiseen lääkettä, ei ole siis pissannut ilman jotain lääkettä!
 
ei lasta yksin sairaalaan!
Miten olette toimineet tänä aikana? Oletteko olleet mahdollisimman paljon hänen luonaan, vai antaneet itsenne pitää myös vapaapäivän tai pari sairaalakäynneistä

Lapsesi on edellisenä(?) päivänä pahoin palanut ja sinä jo mietit että voitko pitää vapaapäivän sairaalassa käymisestä oman jaksamisesi takia!! Suututtaa! Tiedätkö, että monet vakavasti sairaat lapset viettävät kuukausienkin mittaisia osastojaksoja ja heidän vanhempnasa ovat jatkuvasti läsnä?
Tässä vaiheessa et edes tiedä kuinka pitkä jakso teitä odottaa. Minulla lapsen sairastuttua ei käynyt vapaapäivien pitäminen pienessä mielessänikään kun oma rakkaani oli huonossa kunnossa.
Mutta meitä äitejä moneksi!

Ammattini puolesta olen nähnyt kuitenkin liian monen pienokaisen itkevän ikäväänsä sairaalasängyissään. Tekee todella pahaa. ;(
 
Voi hyvänen aika sentään, että ihmiset osaa olla ihmeellisiä! Minusta ap saa, ilman minkäänlaista omantunnon tuskaa olla välillä pois sairaalasta kun lapsi on kerta nukutettuna! :stick: Sitäpaitsi, olin lukevinaan ap:n tai jonkun muun kommentista, että teholla on tarkat vierailuajat joten jokatapauksessa ap ei voisi olla lapsensa kanssa koko ajan. Siinä vaiheessa kun lapsi siirtyy osastolle niin on eri asia ja uskon kyllä, että ap tekee kaikkensa, että voi olla siellä lapsen kanssa niin paljon kuin mahdollista.

Ap meillä palovamman kehittyminen lakkas neljäntenä päivänä (lapsi palo kasvoista pahasti). Kolmantena päivänä oli todella pahan näköinen ja neljäntenä vielä varmaan pahempi mutta siitä se ei enää pahentunutkaan. Jospa tekin selviätte vähemmällä kuin miltä alkuun näytti :hug: Meidän tapaturmasta on aikaa muutama vuosi ja jäljellä on enää n. parin euron kokoinen pläntti poskessa joka näkyy sillon kun lasta palelee. Ja pakkasella se paleltuu todella herkästi.
 
hyi hitto
Miten olette toimineet tänä aikana? Oletteko olleet mahdollisimman paljon hänen luonaan, vai antaneet itsenne pitää myös vapaapäivän tai pari sairaalakäynneistä

Lapsesi on edellisenä(?) päivänä pahoin palanut ja sinä jo mietit että voitko pitää vapaapäivän sairaalassa käymisestä oman jaksamisesi takia!! Suututtaa! Tiedätkö, että monet vakavasti sairaat lapset viettävät kuukausienkin mittaisia osastojaksoja ja heidän vanhempnasa ovat jatkuvasti läsnä?
Tässä vaiheessa et edes tiedä kuinka pitkä jakso teitä odottaa. Minulla lapsen sairastuttua ei käynyt vapaapäivien pitäminen pienessä mielessänikään kun oma rakkaani oli huonossa kunnossa.
Mutta meitä äitejä moneksi!

Ammattini puolesta olen nähnyt kuitenkin liian monen pienokaisen itkevän ikäväänsä sairaalasängyissään. Tekee todella pahaa. ;(
Mene pois paha ihminen.
 
ei lasta yksin sairaalaan
Hömppö. En ole tarkoittanutkaan aikaa jolloin lapsi on teholla. Tiedän varsin hyvin, että teholla on tiukat vierailuajat. Ap itse kysyi heti onnettomuutta seuraavana päivänä, että kun lapsi siirtyy osastolle, niin voiko pitää joskus vapaapäivän oman jaksamisensa vuoksi! se jos mikä on ihmeellistä!!

Aikasemmat kommentini koskevat ärjestäin tulevaa aikaa. Aikaa jolloin lapsi on osastolla.
 
Miten olette toimineet tänä aikana? Oletteko olleet mahdollisimman paljon hänen luonaan, vai antaneet itsenne pitää myös vapaapäivän tai pari sairaalakäynneistä

Lapsesi on edellisenä(?) päivänä pahoin palanut ja sinä jo mietit että voitko pitää vapaapäivän sairaalassa käymisestä oman jaksamisesi takia!! Suututtaa! Tiedätkö, että monet vakavasti sairaat lapset viettävät kuukausienkin mittaisia osastojaksoja ja heidän vanhempnasa ovat jatkuvasti läsnä?
Tässä vaiheessa et edes tiedä kuinka pitkä jakso teitä odottaa. Minulla lapsen sairastuttua ei käynyt vapaapäivien pitäminen pienessä mielessänikään kun oma rakkaani oli huonossa kunnossa.
Mutta meitä äitejä moneksi!

Ammattini puolesta olen nähnyt kuitenkin liian monen pienokaisen itkevän ikäväänsä sairaalasängyissään. Tekee todella pahaa. ;(
Olemme olleet hänen luonaan niin paljon, kun se on ollut mahdollista, vaikkei hän sitä nyt edes ymmärrä. Minä en ole miettinyt vapaapäivien viettämistä, vaan anoppi ehdotti niiden pitämistä, jos sairaalajakso venyy. Sen johdosta pohdin asiaa, mutta päädyin siihen, etten niitä aio pitää ja aion olla läsnä niin paljon, kun se on vauvan neuvolan ja tutkimusten puitteissa mahdollista.
 
"Maria"
Viime kuussa minun 3v poikani poltti rintakehänsä ja vatsansa. Oli ottanut mikrosta isosiskon teemukin, joka oli ollut siellä liian kauan ja oli kiehuvan kuumaa. Kaatoi sen vahingossa ja vesi valui tasoa pitkin rintakehälle. En ollut itse kotona vaan lapsilla oli hoitaja joka ei nähnyt tapausta, ihmetteli miksi lapsi huutaa ja paita märkä. Tajusi vasta sitten kun näki teemukin lattialla, ei tiennyt mikrossa olleen mitään. Soitti minulle aivan paniikissa, että lapsi sai kuumaa vettä päälleen. Onneksi olin jo lähellä kotoa. Juostuani paikalle näin tilanteen kauheuden, ja soitin ambulanssin, sekä hoitaja ja isosisko molemmat aivan paniikissa eivätkä tiennet mitä tehdä.
Hätänumerosta käskettiin juoksuttaa haaleaa vettä palaneille alueille. Ambulanssi tuli nopeasti ja poika sai kipulääkettä. Alustava tuomio oli 16% ihosta palanut.
Sairaalassa se aleni 10% ja poika ensiavun jälkeen siirrettiin osastolle, jossa vietti kaksi yötä. Sen jälkeen kävimme palovamma polilla viikon päästä tarkastuksessa jossa todettiin, että ihosiirto on tehtävä pienelle alueelle. Seuraavana maanantaina menimme sairaalaan aamulla, siirre tehtiin nukutuksessa ja pääsimme illalla kotiin. Muutaman kerran olemme käyneet tarkistuksissa, nyt ei enää siteitä. Yksi kontrolliaika on vielä loppukuussa.
Palovamma-alue on vaaleampi kuin muu iho, paitsi siirrekohta ja parantunut tosi hyvin.
Olen todella kiitollinen ettei käynyt pahemmin. Olen itsekin ylivarovainen kuumien vesien ja liesien kanssa....mutta aina ei ehdi jokapuolelle. Vaikka en itse ollut paikalla, silti syytin itseäni tapauksesta koska hoitaja oli uusi ja vaikka oli harjoitellut meillä pari päivää, en ollut jättänyt yksin vielä lasten kanssa, nyt jätin tunniksi....
Ei siinä syyttelyt auta, vahinkoja sattuu...
Ap:lle jaksamisia!
 
[QUOTE="Maria";22377112]Viime kuussa minun 3v poikani poltti rintakehänsä ja vatsansa. Oli ottanut mikrosta isosiskon teemukin, joka oli ollut siellä liian kauan ja oli kiehuvan kuumaa. Kaatoi sen vahingossa ja vesi valui tasoa pitkin rintakehälle. En ollut itse kotona vaan lapsilla oli hoitaja joka ei nähnyt tapausta, ihmetteli miksi lapsi huutaa ja paita märkä. Tajusi vasta sitten kun näki teemukin lattialla, ei tiennyt mikrossa olleen mitään. Soitti minulle aivan paniikissa, että lapsi sai kuumaa vettä päälleen. Onneksi olin jo lähellä kotoa. Juostuani paikalle näin tilanteen kauheuden, ja soitin ambulanssin, sekä hoitaja ja isosisko molemmat aivan paniikissa eivätkä tiennet mitä tehdä.
Hätänumerosta käskettiin juoksuttaa haaleaa vettä palaneille alueille. Ambulanssi tuli nopeasti ja poika sai kipulääkettä. Alustava tuomio oli 16% ihosta palanut.
Sairaalassa se aleni 10% ja poika ensiavun jälkeen siirrettiin osastolle, jossa vietti kaksi yötä. Sen jälkeen kävimme palovamma polilla viikon päästä tarkastuksessa jossa todettiin, että ihosiirto on tehtävä pienelle alueelle. Seuraavana maanantaina menimme sairaalaan aamulla, siirre tehtiin nukutuksessa ja pääsimme illalla kotiin. Muutaman kerran olemme käyneet tarkistuksissa, nyt ei enää siteitä. Yksi kontrolliaika on vielä loppukuussa.
Palovamma-alue on vaaleampi kuin muu iho, paitsi siirrekohta ja parantunut tosi hyvin.
Olen todella kiitollinen ettei käynyt pahemmin. Olen itsekin ylivarovainen kuumien vesien ja liesien kanssa....mutta aina ei ehdi jokapuolelle. Vaikka en itse ollut paikalla, silti syytin itseäni tapauksesta koska hoitaja oli uusi ja vaikka oli harjoitellut meillä pari päivää, en ollut jättänyt yksin vielä lasten kanssa, nyt jätin tunniksi....
Ei siinä syyttelyt auta, vahinkoja sattuu...
Ap:lle jaksamisia![/QUOTE]

Voi vitsi, teillä on kyllä käynyt tuuri! Toivottavasti meilläkin toivutaan yhtä hyvin...
 
"Maria"
Niin on, ihmetellyt kokoajan miten päästiin niinkin vähällä. Odotin alussa pahempaa..
Pakko vielä ylistää lastenklinikan ammattitaitoa...siellä töissä tosi mukavia ihmisiä (paitsi yksi lääkäri joka ajoi minut ulos ensiavusta jonne minut oli toinen lääkäri kutsunut, sanomalla, ei sinua täällä kaivata)
Lapset paranee onneksi nopeasti ja suomessa osataan hoitaa palovammoja hyvin.
 
"AAA"
Voimia DASK! Pienet potilaat toipuvat yleensä hyvin ja nyt tehojaksolla sinun kannattaa kerätä voimia tuleviin koitoksiin! Niin kauan kun poika on nukutettuna ette voi häntä mitenkään auttaa. Mutta kun nähdään vammojen laajuus ja mitä niille tehdään tarvitsette jonkun olemaan pojan vierellä suurimman osan vuorokaudesta. Ihosiirteet aiheuttavat jonkin verran kipua, samoin sidevaihdokset (joitakin tehdään nukutuksessa). Seuranta-ajat on pitkiä ja palovamma-alueesta tulee pitää hyvää huolta jälkeenpäin myös kotona. Ottakaa kaikki apu vastaan mitä saatte, muistakaa kysellä kaikesta mahdollisesta osaston hoitajilta ja sosiaalihoitajalta (auttaa raha-asioiden selvittelyissä, Kela-todistuksissa ym)
 
SyysYö harmailee
En muista miten tämä töytäsy tapahtui voi olla että kompastui tai jotain muuta, mutta se ei ollut pääpointtina, joten voit jättää perheeni syyttelyt rauhaan. Pääpointtina oli kertoa kokemuksesta ja niistä arvista.
tiiru, jätä omaan arvoonsa tuollaiset idiootit epäilijät!!! itselle meinasi myös käydä lapsena köpelösti tuon höyryhengityksen kanssa: olin kovassa nuhassa ja hoitotäti istutti kattilan kanssa pöydän ääreen, roikuin siinä etukumarassa kun yhtäkkiä hoitotädin poika potkaisi pallon suoraan keittiöön. se pallo kun olisi jysähtänyt selkääni, niin olisin takuulla suistunut naama edeltä kattilaan.. :( että varmasti niitä vahinkoja on sattunut tuolla vanhan kansan konstilla.. ja ap:lle voima:hug:
 
"joo"
Paranemista pienelle palovammapotilaalle.
Ja mieleni tekee muistuttaa, että nykyään (ainakin 20 vuotta ollut käytössä, kummitytölllekin muistan annetun) höyryhengitys suositellaan tehtäväksi siten, että höyrystät kylppärin suihkulla ja sinne vaan sitten oleilemaan.
 
Blue
Pahaa tekee tietää faktat. Pieni lapsi tarvitsee läheisen ihmisen vierelleen ollessaan pahoin loukkaantuneena sairaalassa. Piste!
Ettäs kehtaat tulla "muka tietämään" katetreista yms. ja kertomaan totuuksia kun et tiedä puolta sanaakaan ap:n lapsen ja perheen tilanteesta. Ole hiljaa ja pysy poissa, kukaan ei sinua tänne kaipaa!!

Dask! Paljon jaksamista koko perheelle ja voimia pienelle potilaalle!!
 
ei lasta yksin sairaalaan
Ettäs kehtaat tulla "muka tietämään" katetreista yms. ja kertomaan totuuksia kun et tiedä puolta sanaakaan ap:n lapsen ja perheen tilanteesta. Ole hiljaa ja pysy poissa, kukaan ei sinua tänne kaipaa!!

Dask! Paljon jaksamista koko perheelle ja voimia pienelle potilaalle!!

Tämä on keskustelupalsta ja tietääkseni yleisellä puolella jokainen saa osallistua yhtälailla keskusteluun ja jakaa mielipiteensä. Minun mielipiteeni on edelleen se, että lapsi tarvitsee läheisen ihmisen vierelleen osastolle. Se, mitä ihmettelin tässä ketjussa, oli se että äiti jo ensimmäisten viestiensä joukossa kysyy että onko ok pitää vapaapäiviä sairaalasta lapsen luota kun on siirrettynä osastolle. Vastasin tähän oman mielipiteeni.
Toivon enkeleitä pienelle pojalle ja pikaista paranemista. Toivottavasti vanhemmat ovat lapsensa tukena.
 
äiti v.
Voimia ja paranemisia!

Älä tunne omantunnontuskia. Ihan hyvin voit pitää vapaata, ei varmasti kukaan voi olla teholla ja sairaalassa koko ajan. Varsinkin teholla lapsen kanssa on koko ajan joku, ei ole montaa hetkeä että olisi yksin.
Ja lapsi on hyvässä hoidossa, ja sinun on ajateltava toistakin lasta ja omaa jaksamistasi.
 
"riikka"
Mitä läheltä piti tilanteita olette lastenne kanssa kokeneet? Nyt siis kysellään tapauksia joisa ei ole ehtinyt mitään tapahtua mutta olette säikähtäneet pahemman kerran!
Meillä vanhempi lapsi (nyt koululainen) on reilu 1 vuotiaana kurkottanut kivisen pöydän kulmaan ja jotenkin meinas kaataa koko pöydän päällensä! Edelleenkään en käsitä miten se kävi, nimittäin se pöytä painaa aivan mielettömästi enkä olisi edes uskonut että se liikahtaa mihinkään. Olen hysteerikko ja vahdin lapsiani kuin haukka, ja silti meinasi tapahtua pahasti. Onneksi sain kiinni pöydästä, ja muuten en edes tiedä kuinka saatoin lentää paikalle niin nopeasti? Mutta lapsi sai päällensä kaikki kukat kivipöydältä, ruukkuineen päiivneen, mutta yksikään ei hajonnut lapsen päähän, onneksi. Eli säästyimme täysin vahingolta.
 

Yhteistyössä