Maaliskuun mussukat 2011 *Marraskuussa*

Kaana
ensiks lataat aijaa.comiin sen kuvan, sinne tulee ne linkit suoraan latauksen jälkeen. maalaat sen pikku kuvan (tai ison,kummin vain) linkin ja kopioit sen tänne.
kuvan pitäs näkyä suoraan sit ku lähetät laittamas viestin.
OLIPA HANKALASTI SELITETTY;toivottavasti sait selvää
 
Pieni poikamme syntyi eilen klo. 04.55.Paino: 533g ja pituutta: 28cm Poika sinnittelee elämästään kovin voimin Helsingissä tehohoidossa paremmissa puiteissa. Nyt vaan yritämme miehen kanssa sinnitellä, koska tällä hetkellä ei voi tietää mitä tapahtuu. Siirryimme Helsinkiin pojan mukana eilen, mies tuli aamulla tavaroiden kanssa. Minä pysyttelen Hesingissä niin kauan kun on tarve ja miehen pitää käydä töissä että saadaan laskut ja muut maksettua.Yleensä rv 23 ei aleta elvyttämään tai edes hoitamaan, mutta onneksi oli erikoislääkäri mies, oli aivan ihana. Eli meillä oli enkeleitä matkassa! Itse olen aika väsynt, uupunut ja masennuksen artaallakin jo, mutta pikku pojan eteen teen mitä vaan, jotta hän selviää!

Juli ja Pikkukeskonen vähän yli vuorokauden
 
Viimeksi muokattu:
Voi Juli :hug:
Todella paljon voimia teille ja pienelle paljon suojelus enkeleitä matkaan mukaan.
Pikkuinen poika varmasti on ja toivon koko sydämestäni että kaikki menisi hyvin.
Mun pikkuserkku sai 10v. sitten 500g painavan keskostytön ja hänestä kasvoi täysin terve reipas neito.

Meillä oli tänään rakenne ultra ja kaikki oli muuten hyvin, mutta pienen munuaisaltaat olivat laajentuneet. Onneksi kävi hyvä tuuri ja pääsemme jo huomenna naistenklinikalle lääkärin tutkimuksiin. Ei tarvii odottaa ja kyynelehtiä ens viikkoon. Tosin vielä ei tiedä tuleeko kromosomi tutkimuksetkin mukaan.

Baba oli onnellinen kun kuuli ja näki että pieni oli siellä etusormi pystyssä. Muslimit kuulema rukoilevat näin. Totesi että siellä hänen pieni musliminsa on.
Vauvan koko vastasi viikkoja ja kaikki muut mitat oli normaalit. Painoa pikkuisella oli 450g ja istukka oli kuulema hyvässä paikassa takana.

Silvia ja Vili Anna? 21+1 joka on ehkä ujo neiti :heart:
 
Kiitos teille jotka ootte kommentoineet ja rohkaisseet tässä mun isään liittyvässä huolessa. Tänään se soitti ja oli onneks selvinpäin! En kerennyt sen kans oikein kyllä jutella kun olin just koulussa.

dogitar: Et menny mitenkään liian henkilökohtasiin :) Isältä kysyinkin kun maanantaina sen kans puhuin, että eikö sitä ilahduta kun on lapsenlapsi tulossa ja eikö hänen ole mukava nähdä pikkuinen jne, ja onhan se kuulemma. Ajattelinkin että käytän vielä viimeisen oljenkorren ja kerron että mulle olis niin tärkeää että lapsella olisi pappa, ja lapselle kans tärkeää tottakai. Isä on tosi lapsirakas (ja myös eläinrakas vaikkei se tähän liity) ja tiedän että hän nauttisi lapsen seurasta. :)

Naurukohtaus: Kauheaa kun ei hoideta kunnolla koska kyseessä on alkoholisti! :eek: Ihan surkeaa. Uskon todella että on ollut sulle tosi vaikea paikka kun isäs kuoli hoitovirheen vuoksi. :hug:
Alkoholismi on yllättävän yleistä.. ei tarvi kun tätä ketjua lukea niin monella on läheisenä alkoholisti. Yhdellä kaverilla on vaikeaa kun sen lasten isä on narkkari ja vankilassa sillon tällön ja aina "reissuillaan". Ne ei siis ole (enää) yhdessä mutta lasten takia surullista. Isompi on jo koululainen ja suree sitä kun isä ei tulekaan vaikka on luvannut jne. Tosi raskaasti lapsi ottaa asian. Ja äiti on siinä aika avuton, ei voi muuta kun lohduttaa lasta ja yrittää kertoa että isällä on riippuvuus sairautena. Nuorempi on vielä niin pieni ettei ymmärrä.

Mua on alkanut sekin pelottaa, että jos mulle tapahtuu jotain, miten lapsen sitten käy.. Jos vaikka sairastun vakavasti ja kuolen. Ennen en tosiaan ole asiaa edes ajatellut mut kun on lapsi tulossa niin kyllähän sitä tällaista miettii. Kun ei se lapsen isäkään ole kuvioissa. Mutta turha kai sitä on nyt itseään rasittaa tuota miettimällä.

pahkuratäti, ahaa sulla on harjottelu loppunut :) Tuuhan nykäseen hihasta jos mua näät ja mäki koitan katella ympärilleni :D Mulla ei olekaan enää ku huominen ja perjantai koulua ja sitten alkaa harjoittelu tk:ssa. Ihanaa ei tarvi enää kulkea Oulaisissa. :)
Mä tunsin vauvan ekat liikkeet kunnollisesti vasta muutama päivä sitten, 19+5. Joskus 18. viikolla tunsin sellasta kutitusta mut sitäkin vaan parina päivänä. Ja nytkin vielä tosi epäsäännöllistä millon tunnen mitään.

Tiitulipiituli: Mulla on ollut sellaista pistämisen tapaista kipua. Välillä se tuntuu oikeella/vasemmalla/alhaalla.. Sitten välillä jossain emättimen seutuvilla kuten parasta aikaa nytkin. Inhottavan tuntoista!

Hankinnoista Mä sain kaverilta tänään taas muutamat vauvan vaatteet ja toiselta kaverilta vauvan tyynyn (tai se pieni lipare) ja täkin ja vuodevaatteita :) Ja sitten ostin yhden tosi hienon yhdellä lapsella olleen pari vuotta vanhan sitterin 15 eurolla. Vauvanvaatteita on aika paljon. Sitten rattaat ja vaunut ja kaks auton turvakaukaloa. Oon ostanut kun on tullut halvalla eteen. Kertokaahan te kokeneet että kannattaako hoitopöytää hankkia? Vai ajaisko hoitopatja (vai mikä sen nimi on) esim. pesukoneen päällä vessassa saman asian? Oon monilta kuullut että hoitopöytä on turha, mut toiset sitten taas sanoo että se on ehdoton..

Parvekevaunuista oli aiemmin asiaa. Hyvä kun tuli puheeksi, enhän mä muuten olis hoksannut tollastakaan asiaa :D

Juli87: Voi, toivon kovasti voimia ja jaksamisia teidän pienelle, ja teille vanhemmille!! :hug:

Mistähän mun vielä piti kirjoittaa.. Tosi kiire päivä ollut, kellonympäryksen oon ollut muualla. Vauvan liikkeet tuntui ihanan selkeesti kun syönnin jälkeen makasin selällään. Muuten en niitä oikeen tunnekaan paitsi selinmakuulla.

LD + Pikkunen 20+2

(edit, niin joo Silvia Logolle piti toivottaa tsemppejä huomiselle! :) )
 
Viimeksi muokattu:
LD Tuo pelko, että itselle käy jotain kun lapsi on syntynyt taitaa myös olla aika yleistä. Mä olen meinaan joka raskaudessa tollasia pohtinut ja pelännyt. Mutta ne on mennyt ohi, onneksi. Koska ei tästä elämästä muuten mitään tulisi.
 
Juli87: Voimia ja parasta onnea toivottelen pienen pojan johdosta.:heart:

Sukupuoligallup: En ole ihmisille jaksanut teroittaa, että meille ei menetysten jälkeen ole TIETENKÄÄN mitään väliä kumpi tulee, mutta ihana yllätys oli tuo poikalupaus kahden tytön (yhteinen 4v ja miehen 10v) lisäksi. Mulla on vielä ultra tulossa parin viikon päästä, jolloin varmaankin vielä tarkistellaan.

Vatsanympärys: 110cm , eli ryhiksiin minäkin.=) Kun olin menossa synnyttämään esikoistani, olin 134cm pyöreä.=)

Toivis ja poikanen 21+3
 
Juli87 Paljon Onnea ja voimia tulevaan pikku miehelle :heart:
Jos vaan jaksat niin käy kertoilemassa täällä miten siellä menee..
Käynnistykö sulla synnytys ihan yllättäen vai oliko jotain merkkejä ilmassa?

Hui, itteäki alkaa pelottamaan, et mitäs jos tää vauva jo syntyy.. Nyt jo meijänki pinossa yks syntyny, HURJAA! :O

Kumpa muiden pikkuset pysyis kyydissä :heart:

Täällä vointi on ihan hyvä. Selkää vihottelee kun istuu, muuten on ihan hyvä. En tiiä johtuuko tää kipu ollenkaan raskaudesta, kun se on tosta lapojen välistä kipee.

Nyt saunaan. :)

Nunnika +Pikku-neiti rv 23+2
 
Julille täältäkin onnittelut pienestä pojasta ja paljon voimia ja enkeleitä tulevalle taipaleelle! Jos haluat ja jaksat kertoa, niin minuakin kiinnostaa antoiko pikkuinen mitään ennakkovaroituksia tulevasta synnytyksestä tai onko ennenaikaiselle synnytykselle keksitty mitään syytä?
 
Juli87, onnea ja tsemppiä jatkoon! Toivotaan, että pieni jaksaa taistella ja pitää kiinni elämästä. Oikein paljon voimia sinulle ja miehellesi ja etenkin pienelle ihmiselle! :hug:

Täällä ei kummempaa, väsymys on helpottanut huomattavasti, mutta olispa silti kiva tehdä vajaata työviikkoa. |O Näin keskiviikkoiltaisin on yhtä väsynyt kuin ennen raskautta perjantaisin.. Mahassa myllerretään kovasti, ihanaa! Perjantaina saavutetaan puoliväli. :) Rakenneultra on ensi maanantaina..

Mömmis ja Vipeltäjä 19+5
 
juli87 onnittelut kuitenkin.... ja onneahan te eritoten nyt jatkossa tarviittekin :heart: ajatella että niin se meidänkin pinoon syntyi ensimmäinen..

Voimia jaksamiseen, ja nuku ja syö niin hyvin kuin mahdollista niin auttaa varmasti jaksamaan sekin ... Onneksi saitte hyvän lääkärin... Olihan vauva muuten ihan terve, että nyt vaan jokainen eletty päivä vie eteenpäin :) Ja sinä olet nyt ÄITI :) (en muista oliko tämä sun eka...)

JA sit kun jaksat, niin myös minua kiinnostaa kuinka kaikki lähti käyntiin, oliko merkkejä etukäteen, millaisia ja kuinka kauan???
Itseä supistelee rasituksessa ja yhtenä iltana iltapalalla jos niin että en voinut kuin hengitellä vaan... Että semmosta... Mutta ennenkaikkea, VOIMIA, ja varmasti tää maalis-pino on täysillä hengessä mukana jokaisen tunninkin....
:hug: :hug::hug::hug::hug::hug:

jaaa ja mitäs tänne piti kommentoida muuta, meni nyt ajatukset ihan toisaalle........... ei oikein osaa laittaa nyt mitään.. ehkä hiljennyn miettimään asioita ja lähetän voimaa antavan halauksen Julille :wave:

Hämmentynyt Floweri ja rakkauspakkaus 22+1
 
Huomenia!

Jep, on se hurjaa ajatella, että ensimmäinen maaliskuinen on maailmassa! :heart: Mäkin olisin kiinnostunut tietämään oliko mitään ennakoivia merkkejä...

Influenssarokote: En meinaa ottaa. Oikeastaan syy on aika paljolti se, että en ole koskaan aiemminkaan ottanut, en edes raskaana ollessa. Ei ole sen painavempia syitä.

Oletteko teetä juonut nyt raskausaikana? En ole mitenkään kovasti ennenkään teetä juonut, mutta nyt on sitten tuo räkätauti mikälie iskemässä päälle, kurkku sattuu, kauhee nuha jne. ja meinaisin, että tuo tee tekis hyvää tolla kurkkukivulle.

Sukupuolesta vielä: Toivottaren kanssa oon vähän samoilla linjoilla, että kun edellinen raskaus tosiaan päättyi keskenmenoon, niin on hirveen vaikee toivoa oikeastaan mitään muuta kuin sitä, että tällä kertaa tää pikkunen pysyisi matkassa. Oon vielä niin taikauskoinen, että pelkään että jos jotain toisarvosta oikeen paljon toivoisin niin kaikki menisi ihan pieleen...

Mä olen nyt joka yö tällä viikolla herännyt keskellä yötä, ja heti tullut hirvee paniikki jos en ole tuntenut vauvan liikkeitä. Varmaan jotenkin tuo ensiviikon ultra on alkanut jo alitajunnassa kummittelemaan. Onneksi nuo liikkeet on kyllä tuntuessaan niin paljon voimistuneet, että on siellä jonkunsortin kasvua tapahtunut :heart:

Tää päivä meneekin ihan vaan lepäillessä varmaan, että saisi tän kaameen olon pois. Inhottavaa olla kipeenä!!!

Mindi83 19+4
 
voimia Julille
muistan vieläki sen tunteen,ku ittellä tuli keskoslapsi. (oli tosin vajaan kilon painavampi)

LD mulla oli ekan aikana hoitopöytä,mut aika usein tuli kuitenki ihan sängyn päällä hoidettuu.
Nyt se on PAKKO hommata ku ei oo vaatteille paikkaa (vaikka asutaan omakotitalos!) nää kaapit ku on vuodelta kypärä ja nahka eikä oo uusittu lattiaremontin yhteydessä aikoinaan :mad: oon kyl miehelle siitä sanonu,mut sama ku seinille puhuis!

Mindi juo kuumaa mustaherukkamehua. Siin on paljo C-vitamiinia...

Tää lähtee ny yllättävän vapaapäivän johdosta Vaasaan kierteleen kirppareita. (pomo sairastu pahaan flunssaan ja ei halua,et mulle tarttuu)

tombatar ja tuleva jalkapalloilija 20+3
 
Juli87 voimia hurjasti teille vanhemmille sekä pikku-miehelle!:heart: Onneksi hän on hyvässä hoidossa! Todella toivon, että kaikki menee hyvin:hug:
Uskomatonta, että ensimmäinen maalisvauvakin jo syntynyt! Just päivittelin tuota helmikuisiin syntynyttä tyttöä ja nyt tämä... Ja noin pienillä viikolla molemmat! Hurjaa! Mun esikoinenhan syntyi rv 31+4 ja sekin tuntui jo kovin aikaiselta ja hankalalta itselle sisäistää. Saati sitten kun syntyy 4kk etuajassa! Huh...

Tässä menee ajatukset ihan sekaisin.. mutta siis...
Olimme eilen siellä 4D-ultrassa ja voi että miten ihana kokemus se olikaan! Oli ihmeellistä nähdä vauva niin selkeästi, kasvot, sormet, varpaat jne. siellä hän maiskutteli lapsivettä ja liikuskeli kovasti:heart: Kaikki rakenteet näyttivät juuri siltä kuin pitikin ja muutenkin vastasi viikkoja. Painoa poitsulla oli 458g :heart: muistoksi saatiin läjä kuvia ja dvd.





(kuvat vähän huonolaatuisia kun olen kameralla ottanut kuvista kuvan, mutta eiköhän niistä jotain selvää saa)

~miraci ja mini-mies rv 21+6~
 
Huomenta kaikille ja ensinnäkin alaleuka tippui taas alas että mitä ensimmäinen maaliskuinen on syntynyt :confused: Onnea Juli87 ja suuresti voimia jatkoon. On todellakin hurjaa että näillä viikoilla jo syntyy. Toivon sydämmeni pohjasta pienelle onea hänen ensimmäisille kuukausilleen (ja tietysti siitä eteenpäinkin) ja myös teille vanhemmille paljon voimia. En oikeeen tiedä mitä muuta osaisin sanoa mutta täällä ollaan ainakin hengessä 110% mukana :heart::hug:

SaaraN On hyvin mahdollista että olemma samassa palstailleet ja minäkun olen viellä tämmöinen pitkänlinjan palstalainen. (Ensimmäistä kertaa avasin 2+ sivut jo esikoista kuumeillessa.) Mukavaa kuulla että on joku muukin jolle tulee samanlainen ikäero lapsille :D Niin ja mukava myös että liityit myös joukkoon :wave:

mindi83 Kiitos tuntuu jo että vatsa on valtava :LOL: Joku muukin kysyi noista kuvien lisäämisistä Eli itse en osaa lisätä kun tuon aijaa.com : in kautta. Eli siis Aijaa.com - Free Image Hosting - Share Images -> Etusivulta voi lisätä ilman mitään kirjautumista ym kuvan. Kun kuva on latautunut palvelu tarjoaa erinlaisia linkkejä ja www.osoitteen elikin tuon aijaa.com/kuvan numero. Sitten vain tänne tuosta maapallon kohdasta lisää linkki ja se osoite siihen. Näin minä olen tehnyt mutta tietääkseni sivuille saisi lisättyä myös suoraan kuvan mutta siihen ei ole ohjeita koska tosiaan olen tietokoneiden kanssa varsin tumpelo :LOL: Toivottavasti joku hyötyi tästä sepityksestä tai ylipäänsä ymmärsi kun paras en ole oikeen selostamaankaan :LOL::LOL:

ON: Täällä rinsessa potkii kovasti ja liikkuu.. Viellä on tilaa ei enään kovin kauaa. Kauheat iskias kivut on ja närästys öisin mihin ei pure minkään maailman rennie.. : /
No tämä on tätä kun mennään jo raskauden paremmalla toisella puoliskolla..

Dindei+ pikku 23+4
 

Yhteistyössä