Pakko hengittää syvään koko ajan. Mikä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Pari päivää on ollut tunne, että on pakko vetää syvään henkeä aina välillä. Siis tiheään, huomattavasti tiheämpään kuin tavallisesti. Ihan kuin olis vähän hengästynyt koko ajan, vaikka ei oo. Aiemmin ei oo ollut tälläistä. Mistähän mahtaa olla kyse? Mitään erikoista ei oo ollu. Alkaa rasittaa.

Mulla on ollut jaksoittain tota useampia vuosia, todella rasittavaa. Kun olen miettinyt mistä voi johtua, niin syynä saattaa olla se, että mulla on koko yläkroppa sellasessa ikijumissa, vasen puoli selästä, todennäköisesti rintakehän puoli kokonaan, hartiat, niska ja jumin pahentuessa sitten aiheuttaa tota "hengitysvaikeutta". Toinen syy saattaa olla stressi ja paniikkikohtaus/ahdistuneisuus.. En millään ole vielä selvittänyt että kumpikohan noista se syy mahtaisi olla... Voihan se olla joku kolmaskin..

No täysipäiväinen työ ja pienet lapset, että kiirettä riittää, mutta ei mitään kummempaa. Hengittäminenkään ei oo tavallista raskaampaa, vaan ihan kuin olis ylimääräinen hapentarve tai ilmasta puuttuis happea. Mut ei kai joka paikassa voi huono ilmakaan olla. Eilen luulin, että kokoushuoneessa on huono ilma, mut ilmeisesti ei ollut sitä kuitenkaan.

Pitäiskö yrittää sit venyttelyä kuitenki. Hengitys kyllä tuntuu menevän perille, hetkeksi tulee ihanan "hapettunut" olo aina kun vetää henkeä. Ja sit kohta taas uudestaan.

Raskaana en ole. Muistan ,että loppuraskaudessa oli vähän samanlaista, mutta tässä ei oo koko ajan raskas hengitys vaan hapentarve tulee ajoittain ja siihen hetkeksi auttaa syvään hengitys. Mutta vain hetkeksi.

tuo on todella tuttu tunne niiltä hetkiltä kun mulla on ollut hemoglobiini matala. Eli ilma kyllä kulkee mutta happi ei siirry vereen. Tarkistappas hemoglobiinisi =)

sama juttu itsellä ollut pari päivää ja silloin tällöin esiintyy myös. eilen kävelylenkillä rattaiden kanssa tuntui että joutui oikein haukkomaan kuin ei saisi happea tarpeeksi.
itsellä kyllä vuoden läpeensä nenä hieman tukkoinen, eli jotain kroonista nuhaa tms.

voisko johtua sisätilojen ja pattereiden lämmityksestä nyt kun ilmat viilenneet?

joskus illalla avaan makkarin ikkunaa nukkumaan mennessä jos hengitys ahdistaa, tulee unikin paremmin. nyt vaan alkaa olemaan vähän kylmä jo...

Yhteistyössä