Rv18 ja vaikea hengittää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VaikeaOlla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VaikeaOlla

Vieras
Koko aamun ollut hirveä olo, hengittäminen on raskasta ja tuntuu, että pakko mennä pitkälleen. Pitää ihan tietoisesti hengittää voimakkaasti ja syvään, kun muuten tuntuu, että happi loppuu. Päässä on "kumma" olo, sellainen hutera ja outo. Söin, mutta ei auttanut. Olen myös nukkunut riittävästi ja levännyt. En tajua. Mistä voi johtua?

Kun musta tuntuu etten jostain syystä saa happea, ellen hengitä suun kautta ja syvään niin tuntuu että sitä happea ei saa. Isäni kuoli keuhkoveritulppaan 50-vuotiaana, nyt alkoi pelottaa tuo kakkosen viesti. Olen vielä nuori, 23 vuotta enkä polta, joten miten mulla muka voisi olla sellainen? Päässä tavallaan "kihelmöi", on outo olo, tai tuntuu että pää puutuu???

Alkuperäinen kirjoittaja Mittasin:
Mun leposyke on nyt 90, onko se ok?

Minulla oli myös korkea syke raskausaikana eli tuskin tuokaan kamalan vakava merkki on. Jos olet niin huolissasi että syke nousee ja sen takia hengitys vaikeutuu tai sitten päinvastoin?
Soita neuvolaan jos oikein kovin alkaa vaivaamaan =)

Kiitos vastauksista. Ehkä tämä on normaalia, en viitsi neuvolaan soittaa jos soitankin turhaan ja kuormitan heitä. Pakko mennä nyt makaamaan, kun on niin outo olo ja pyörryttää, toivottavasti olo on myöhemmin parempi!