Kauheimmat korvaasi kalskahtavat nimet

• Viestiketjun aloittaja Meille ei ikinä J-nimiä!!
  • Ensimmäinen viesti
viisaus ei asu meissä
Vain mieleltään köyhät jaksavat inhota joitakin nimiä ja nyt on muotia vihata J:llä alkavia nimiä. He ovat siis trendikkäitä ja mieleltään köyhiä, joiden elämänarvot hohtavat pinnallisuutta.

"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22372609]No nuo J-nimet on kyllä melkoisia. Jessica on mun inhokkini. Yes Sika!

Mutta on J-nimissä toki hyviäkin. Mutta nämä uudet J-nimet tökkivät.[/QUOTE]

itseasiassa mä kuulin tossa yks päivä kaupan pihassa ton. siinä oli kaks n.10-12v tyttöä. kolmas tyttö tuli kaupan pihaan niin alkoi huutelu "sika, jes sika" tyttö kävi kaupassa ja jatkoi matkaa ja koko sen ajan kun nuo kaksi tyttöä tuon jessikan näkivät jatkui tuo sika jes sika- huutelu

J-nimisen tytön äiti
Siis kertokaa nyt MIKÄ niissä nimissä ärsyttää?? Te ootte ihan uskomattomia.. :(
Oman tyttöni nimi tulee Johanneksesta, eli raamatusta, eli miten se voi olla joku trendinimi? Miksi ikinä avasin tätä ketjua..

Alkuperäinen kirjoittaja Meille ei ikinä J-nimiä!!;17632675:
Ne on kyllä melkein kaikki J-alkuiset minun mielestä. Onhan niitä täällä tullutkin mutta henk. koht. en haluaisi mielellään tutustua äidin kanssa jonka lasten nimet olisivat esim.

Janica, Jasmin, Janessa, Janina, Jemina, Jessica, Jonna/Jenna-Julia..

Pojista ei ihme kyllä tule mieleen kuin kaksi ärsyttävää J-nimeä: Jere ja Jesse
Molempia tunnen ja kaikkia tietämäni Jeret ja Jesset tulee köyhistä lähiöistä ja pojat on tosi ADHD-tapauksia.
Älä huoli, mä en haluakaan kavereikseni ihmisiä jotka perustaa käsityksensä lasten nimiin! Vähän munaa mamma ja keksi parempi provo.
Tervesin, tyytyväinen J-alkuisten lastensa nimiin oleva äitee.

Nomen est omen?
Se on aika jännä että melkein voi jo lapsen nimen perusteella arvata äidin iän ja persoonallisuuden ja lastenhuoneen sisustuksen ym. :D Takuuvarmasti on tyttöjen huoneissa nalle puh-tauluja seinillä liian korkealle ripustettuina, Barbie-verhoja ja lastulevyhyllyköitä. Poikien huoneessa taas takuuvarmasti pleikkari, tappelu-ukkoja, tekstiilejä Disneyn 3D-leffa-aiheilla jne. :p
Hahhaa. En osta ollenkaan tuota teoriaasi, paitsi että tämän ketjun aloittajasta tulee kyllä sellainen olo, että on kovasti rajoittunut ja pinnallinen ihminen. :D

Hauska muuten tuo päätelmäsi siitä, minkälaisia neurologisia oireyhtymä Jesse- ja Jere-nimisillä pojilla on. Minun tuntemani kaksi Jesseä ja yksi Jere ovat mitä rauhallisimpia teini-ikäisiä poikia, joista kukin on omassa urheilulajissaan aivan lajin huippua Suomessa.

Sinä toki saat pitää mielipiteesi - minä mielelläni seurustelen näiden fiksujen poikien äitien kanssa ja uskon, että kaikki muutkin heidät tuntevat niin tekevät. :)

En tykkää nimestä Veeti. En kyllä inhoakaan mutta kun se laulaja (?) on ihan kamalan ällöttävä. Tulee aina se mieleen. Ja luontonimet vähän tökkii vaikka aika suloisia lapsia niiden kantajina on ollutkin.

"anni"
Kaikki nämä väkisin "hienommaksi" tehdyt nimet kuten
Janica, Mico, Mica, Jessica, Carita.. Samoin ne nimet jolla haetaan jotakin erikoisuutta, esim. Jiko ja Päivänsäde.
Toisaalta vihaan myös nimeä Outi, mutta se liittyy johonkin ihan muuhun.

"Jipii"
Huh, ai että monta kyrsii j-alkuiset nimet... no tunnen sata Johannaa ja useampia näistä: Jesse, Jere, Joonatan, Jasper, Jasmin, Jiina, Jemina, Jessica yms yms...

Mua tympii nuo top10 nimet: Aino, Emma, Vilma, Onni, Aleksi, Eetu... melkein suru tulee puseroon kun näkee kastettujen nimissä jonkun Aino Emilian tai Onni Aleksin... siis näillä tulee olemaan kovasti kaimoja aina ja ikuisesti. Aivan kuten minulla on ollut koulussa ja työpaikoilla. On aina sekoitettu minut toisiin... EN SUOSITTELE ANTAMAAN KENELLEKÄÄN NÄITÄ TOP10 NIMIÄ ELI VOISIVAT VANHEMMAT VILKAISTA SITÄ VÄESTÖREKISTERIN SIVUA ENNEN LAPSEN NIMIÄMISTÄ!!! TOP10 NIMET ON JO KÄYTETTY!!!
Mun lapsen nimi oli top kympissä kun lapseni syntyi 7v sitten. Annoimme nimen silti, koska pidimme nimestä. Ei tosin ollut kärkipäässä kymmenikköä. Tähän päivään mennessä ei ole tuttavapiirissä, päiväkodissa tai suvussa tullut vastaan samaa nimeä, vaikka nimi on edelleen siellä top kympissä. Muutaman samannimisen tiedän olevan, mutta emme siis tunne.

"Jipii"
Ihaniapas :D Varsinkin verrattuna näihin Felicia/Jannica/Luca/Nico/Ella/Aada hirvityksiin.

Mua ärsyttää myös se, jos ne nimet rimmaa keskenään. Esim. Jami ja Jenny. Tai Ella ja Eetu. Nella ja Netta (hyi kauhistus :x ). Jotenki tökeröä.

Myöskin sit nä ulkomaiset nimet yhdistettynä supisuomalaiseen sukunimeen. Julkkisesimerkkeinä toimii hyvin Felicia Sievinen ja Victoria Eerikäinen.
No mut tuon Eerikäisen isä ei kyllä ole mikään supisuomalainen...

"vieras"
Heh heh. Melkoinen ketju.. Meillä on Jesse, valtavan rauhallinen ja kiltti 3-vuotias poika, täysin muuta kuin mitä nämä stereotypiat antavat olettaa.

Tuntuu kummalliselta tällainen nimien arvostelu, lapsi ei joka tapauksessa mahda mitään sille, minkä nimen vanhemmat ovat antaneet. Toivottavasti ei tartu tuo arvostelu omien lapsienne suuhun, surkeaa jos "väärän" nimen omaavat saavat sitten kuulla siitä päiväkodissa tai koulussa.

Miä en vihaa mitään nimeä,mut toki on muutamia mitä en missään nimessä antas omille lapsille..

Veeti,Vilma,Venla,Pauli,Kaapo...onhan noita. Yleensä nää top 10 nimet kärsii jonkin sortin ylikäytöstä mun mielessäni ja siks en kauheesti diggaa,mut mulle on ihan sama mitä muut antaa lapsille nimeks,ei huononna heitä ihmisenä:)

Hmm... No mulla on ilmeisesti joku T-juttu kun Tiinat, Taina, Tanjat, Tiiat ym. osuvat johonkin hermoon.. En mä siis mitenkään välttele tuon nimisiä ihmisiä mutta en vaan pidä nimestä. Nimi ei kuitenkaan miestä/naista pahenna.
Unna on kans aika outo, ja muutenkin jotkut "oudot" nimet ihmetyttää välillä..

Pojista en oikein osaa sanoa, ehkä joku Timo (ja taas T!)....

Yhteistyössä