Kauheimmat korvaasi kalskahtavat nimet

• Viestiketjun aloittaja Meille ei ikinä J-nimiä!!
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Ajattelin tyttäreni nimeksi Aidaa, se on kaunis nimi :) mutta kaikistahan nimistä tuollaisia rallatuksia keksii! " Nanna, Nanna, oi saanhan sua panna" on yksi esimerkki. Tuossa Nannan voi korvata Sanna, Anna, Hanna, Janna...

"Aida"
[QUOTE="...";30613559]Ajattelin tyttäreni nimeksi Aidaa, se on kaunis nimi :) mutta kaikistahan nimistä tuollaisia rallatuksia keksii! " Nanna, Nanna, oi saanhan sua panna" on yksi esimerkki. Tuossa Nannan voi korvata Sanna, Anna, Hanna, Janna...[/QUOTE]

"Hei mennään aidalle istuskelee ja hengailee"
"Kysyiksä aidalta, tuleekse kanssa?"
"Mennään aidan kanssa treenaa aitajuoksuu"

"jane"
Kotonohan ne idiootit kiusaamisenas oppii. Nimet, ihonväri, seksuaalinen suuntautuminen, vanhempien ammatit, asuinseutu, oletettu (korkea tai matala) tulotaso jne jne.

Päiväkodin työntekijänä voin kertoa, että vanhemmista näkee nopeati mikä tulee olemaan meininki lapsen kanssa. Joillekkin on parasta vain antaa lapio ja ämpäri ja viedä nurkan taakse omiin oloihin.

"Tiitu"
oman sukupolveni kasarihirvitykset Esa, Teemu, Pasi, Riikka, Tuija, Pia, Johanna,, Anu

ja sitten uudemmista nämä Joeliina, Poppy Onneli, Tianna, Wolferiina.. en tajua, miten tuollaiset vitsiltä kuulostavat voivat mennä läpi! :O

.....
Pahin nimi Pinkki ja kenties myös Kisu, joka yhdellä tv:ssä esitellyllä perheellä oli... onko nimet loppuneet kesken vai miksi annettu tuollaiset? Kyllähän ne kuulostaa kivalta pikkutytöllä, mutta entäpä aikuisena työelämässä?

"Aida"
Mun nimi on Aida eikä mua oltu kiusattu yhtään ala-asteella mun nimestä. Kiusaaminen alkoi seiskan syksyllä ihan eri syystä. Välillä se ärsyttää kun opettajat sanoo Aadaks tai Iidaks mut muuten sillä nimellä pärjää ????????

"hhh"
Kiira, Kiia, Kaius aivan järkyttäviä. Jenina, Jessica, Janina samaa kastia. Meidän lapsillamme on luonto-/merkitysnimet, mutta emme kyllä sovi yhden kommentoijan kuvaukseen. Lapsemme ovat huoliteltuja, urheilullisia, hoikkia ja hyvin käyttäytyviä. Nimimakuja on moneen junaan. Eipä se toki ole minulta pois, jos joku haluaa antaa lapselleen vaikkapa tuollaisen J-nimen. :)

"nanna"
Hei täähän oli hauska ketju, vaikka vanha. Ei pidä lukea niin vakavalla mielellä. :)

Mä olisin teininä halunnut poikieni nimiksi Jonne, Joona ja Jimi. ("teininimiä" joo :D )

Meidän poikien nimet on nykyään ihan jotain muuta, kaikki alkavat eri kirjaimella, ei edes J:llä, mutta yhdistävänä tekijänä on R-kirjain siellä keskellä.

Kaksosille haluttiin samalla kirjaimella alkavat nimet, koska ovat kaksoset (paitsi, että jos olisivat olleet poikia, ei olisi tullut samalla kirjaimella alkavia nimiä, vaan nimet jotka olis rimmannut isoveljien nimiin). Tyttöjen nimissä ei ole ärrää, koska mua miellyttää eniten sellaiset pehmeät tyttönimet, kuten esim. Nanna, Milli, Anna...
Ristiäisissä sukulaiset olivat veikanneet, että tytöistä tulee Jadessa ja Jemina, no ei tullut, ei vaan ole meidän tyylisiä nimiä. Vaikka muiden mielestä olisi sopineet meidän prinsessoille.

Mitään c-virityksiä ei haluttu, koska sukunimenä ihan tavis suomalainen nimi.

Itse en tykkää noista kovin suosituista nimistä, enkä myöskään niistä, jotka ovat mielestäni koirannimiä. Esim. Vili, Jami, Luca. En tietenkään sano kenellekään päin naamaa, että oletpas ruman ja kamalan nimen lapsellesi antanut, koska antajan mielestä nimi on varmasti ollut se kaunein omalle pienokaiselleen.

"fia"
[QUOTE="hhh";30777579]Kiira, Kiia, Kaius aivan järkyttäviä. Jenina, Jessica, Janina samaa kastia. Meidän lapsillamme on luonto-/merkitysnimet, mutta emme kyllä sovi yhden kommentoijan kuvaukseen. Lapsemme ovat huoliteltuja, urheilullisia, hoikkia ja hyvin käyttäytyviä. Nimimakuja on moneen junaan. Eipä se toki ole minulta pois, jos joku haluaa antaa lapselleen vaikkapa tuollaisen J-nimen. :)[/QUOTE]

Anteeks, mutta huoliteltuja lapsia?

"hhh"
:) Siis siistit vaatteet ja hiukset. Tilanteen mukainen pukeutuminen, ei esim. juhliin collareissa (sitäkin olen nähnyt!). Kotipäivinäkin kivat, nätit vaatteet ja hiukset siististi kammattuina. Kivempi niitä nättejä lapsia on katsella, kuin epäsiistejä. :)

Yhteistyössä