Muita, keiden appivanhemmat eivät ole koskaan tavanneet toisiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sukusuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sukusuku

Vieras
Meillä on kaksi lasta ja kolmas tulossa. Silti minun ja mieheni sukulaiset eivät ole koskaan tavanneet toisiaan, eivät edes vanhempamme. Minä olen tietysti tavannut mieheni vanhemmat ja mies minun vanhempani, mutta muuten sukulaiset eivät ole päässeet tututstumaan. Samassa kaupungissa kuitenkin kaikki asutaan. Onko täysin omituista? Ei vaan ole ollut luontevaa tilaisuutta esitellä sukuja toisilleen ja asia on vaan jäänyt.

Meillä tällainen tilanne, ollaan tosin oltu vasta vuosi yhdessä ja ensimmäinen yhteinen lapsi tulossa. En näe syytä, miksi vanhempamme tapaisivat toisiaan (ristiäisiä ei tule). Eikä minulla toisaalta ole erityistä mielenkiintoa tavata avopuolisoni muitakaan sukulaisia, esimerkiksi sisaruksia.

Alkuperäinen kirjoittaja vähemmän sukurakas;22369481:
Meillä tällainen tilanne, ollaan tosin oltu vasta vuosi yhdessä ja ensimmäinen yhteinen lapsi tulossa. En näe syytä, miksi vanhempamme tapaisivat toisiaan (ristiäisiä ei tule). Eikä minulla toisaalta ole erityistä mielenkiintoa tavata avopuolisoni muitakaan sukulaisia, esimerkiksi sisaruksia.

Meillä siis se erona, että minä olen kyllä läheisesti tekemisissä mieheni sukulaisten kanssa ja mies minun sukuni kanssa, mutta nämä eri suvut eivät muuten ole koskaan toisiaan tavanneet. En oikein minäkään ymmärrä, miksi olisi erityisen tärkeää heidän olla tekemisissä toistensa kanssa.

Meillä ristiäisissä tapasivat. Lapsi nyt neljä vuotias ja aina on synttärit jaettu kahdelle päivälle tilan puutteen vuoksi, joten eipä ole vanhempamme toisiaan yhtä kertaa enempää tavanneet. Ehkäpä sitten tilanne muuttuu, kun joskus toivottavasti saamme oman talon :)
Anoppini ja minun mummini näkevät kyllä useinkin.

Meillä on kaksi lasta ja kolmas tulossa. Silti minun ja mieheni sukulaiset eivät ole koskaan tavanneet toisiaan, eivät edes vanhempamme. Minä olen tietysti tavannut mieheni vanhemmat ja mies minun vanhempani, mutta muuten sukulaiset eivät ole päässeet tututstumaan. Samassa kaupungissa kuitenkin kaikki asutaan. Onko täysin omituista? Ei vaan ole ollut luontevaa tilaisuutta esitellä sukuja toisilleen ja asia on vaan jäänyt.

Ei luontevaa tilaisuutta?

Entäs häät, lasten ristiäiset/nimenantojuhlat, lasten synttärit???

[QUOTE="vieras";22369501]Eli te ihan tarkoituksella pidätte suvut erillään, muutenhan kaikki olisi kutsuttu samalla kerralla[/QUOTE]

Minkälaisia koteja teillä oikein on, jos sinne mahtuvat molemmat suvut + kaverit ja muut tutut yhtä aikaa?

[QUOTE="vieras";22369501]Eli te ihan tarkoituksella pidätte suvut erillään, muutenhan kaikki olisi kutsuttu samalla kerralla[/QUOTE]

Jaa, ehkäpä tavallaan. Tai siis pääsyy juhlien järjestämiseen eri päivinä on se, että meille ei mitenkään sopisi molempien suvut yhtä aikaa tänne. Ja omat sukulaiseni tapaavat hyvin harvoin toisiaan, joten silloin kun nähdään, on kiva vaihtaa kuulumisia oman suvun kesken. Kaikkea ei voi ja viitsi vieraiden ihmisten läsnäollessa jutella, joten on hauska rauhassa kuulla suvun "juorut".

Alkuperäinen kirjoittaja vähemmän sukurakas;22369519:
Minkälaisia koteja teillä oikein on, jos sinne mahtuvat molemmat suvut + kaverit ja muut tutut yhtä aikaa?

Tai millaisia sukuja on, jos eivät mahdu yhtäaikaa... Meillä kutsutaan vain läheisimmät sukulaiset: molempien vanhemmat ja sisarukset (kummallakin yksi sisarus, miehen veljellä ei ole lapsia), joten ei tuosta isoa porukkaa tule.

Ihan tavallinen rivarineliö, aiemmin kerrostalokolmio. Ja ei me kutsuta juhliin kuin isovanhemmat ja tädit, sedät ja enot sekä tietty kummit. Ja me asutaan heistä kaikista yli 200km:n päässä. He asuu kaikki 60km:n säteellä toisistaanKaverisynttärit on sitten eri asia. Ja mainittakoon vielä, että anopin 50vee kekkerit järjestettiin meillä ja sinne tuli myös minun perhettäni.

Sama tilanne meillä. 2,5v oltu miehen kanssa yhdessä ja ilmeisesti tapaavat sitten ensimmäisen lapsemme ristiäisissä. Vähän vanhanaikaista ja turhaa tutustuttaa niitä toisiinsa, kun kumpiakaan ei oikeastaan edes kiinnosta...

Alkuperäinen kirjoittaja häh?;22369518:
Ei luontevaa tilaisuutta?

Entäs häät, lasten ristiäiset/nimenantojuhlat, lasten synttärit???

Ei ole ollut kihlajaisia, häitä, ristiäisiä...Ja yhdessä olemme olleet jo miltei 8 vuotta... Lasten synttärit järjestetään siis aina kahtena eri päivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja vähemmän sukurakas;22369519:

no. jos meillä kutsutaan sisarukset perheineen, vanhemmat ja jäljellä olevat isovanhemmat niin porukkaa on kolmekymmentä henkeä! siinä alkaa esim talvella torppa natiseen liitoksissaan.

No mun ja miehen vanhemmat ei ole tavanneet, koska mun vanhemmat on kuolleet aikoja sitten.

Lähisukulaiset on olleet lasten ristiäisissä ja vähän laajemminkin aikoinaan meidän häissä.
Jotenkin kummastuttaa tuollanen "ei edes kiinnosta"-asenne. Heillä on kuitenkin yhteisiä lastenlapsia :confused:

Eli ilmeisesti on suurimmalle osalle ihmisistä outoa tällainen, ettei suvut ole koskaan tavanneet. En tiedä, haluaisivatko tavata, kun ei ole koskaan tullut puheeksi vanhempien kanssa. Tosin ovat vissiin jo tottuneet, että emme aina tee asioita perinteiseen tapaan.

Ei ole ollut kihlajaisia, häitä, ristiäisiä...Ja yhdessä olemme olleet jo miltei 8 vuotta... Lasten synttärit järjestetään siis aina kahtena eri päivänä.

Silloin se on teidän tietoinen valinta.

Tuosta tilasta, että meillä on isot suvut eli yht. 7 sisarusta joilla kaikilla perheet. Ja kerran pidettiin synttärit isommassa tilassa (vuokrattiin edulisesti kerhotila) ja muulloin on sitten ollut pari päivää ja oon jakanut vieraita sekaisin niihin.

Meillä on vissiin sitten toisinpäin, appi ja mun isä lähtivät juuri pohjoiseen reissulle ja anoppi ja mun äiti käyvät reissuilla ja vaikka teatterissa useinkin yhdessä.
Ei meillä mitään isoa huvilaa ole mutta kesällä järjestellään juhlia milloin kenenkin pihalla ja sukua on aina kutsuttu mukaan

Alkuperäinen kirjoittaja häh?;22369614:
Jos ette ole naimisissa, eivät ne muuten mitään teidän appivanhempia ole.

Heh, no eipä oo ei jos oikein virallisia ollaan. Tähän laitoin tuon appivanhemmat, mutta oikeassa elämässä kutsun kyllä ihan etunimeltä tai puhun miehen isästä ja äidistä.

Yhteistyössä