isänpäivälahjat..mitä mä ostan tuolle miehelle kenen lapsi on vielä mulla mahassa?

näppylät
Monikohan tässäkin ketjussa taas hehkuttaa kuinka haluaa ostaa lapsensa isälle isänpäivälahjan ja kuinka on ihanaa muistaa lapsen isää, sitten taas itkeä volistaan kun äitienpäivä tulee ja taaskaan ei se mies muistanut minua ja äidilleen kyllä vein ja sanoin minullekin vielä että enhän ole sen äiti ..
meillä ainakin molemmat muistaa toisiaan isänpäivänä minä miestä, äitienpäivänä mies minua, ei välttämättä ostetulla lahjalla, vaan esimerkiksi tekemällä aamupalan, tuomalla kukkia, halailemalla, suukottelemalla ja onnittelemalla.
myös syntymäpäivät ja nimipäivät muistetaan, kuten hääpäiväkin.
Surullista kun niin monen parisuhteessa ei ole minkäänlaista halua muistaa tärkeitä päiviä.

no jo on :D
:LOL: Joo, onnee tuoreelle isälle heti yhdynnän jälkeen :D :D

Noh, jokainen taaplaa tyylillään, ja tehkööt siis miten haluaa, mutta ohan tosta logiikka kaukana jos mahavauvan isälle ostetaan lahja isänpäivänä...

AP, miehesikin varmasti arvostaisi enemmän jotain elettä, kuin materiaa?? Eikö ole totta? Käristykset ja muusit pöytään ja kuiskaat korvaan että ai laav juu ;)

Huom harmaana
[QUOTE="huoh";22364530]en mä tiedä luetteletko sen tunteeksi vai järjeksi että hedelmöittymiseen munasolu tarvitsee siittiön, ja niitä tulee miehestä. Kun alkio muuttuu sikiöksi, on se ihan oikea elävä lapsi, jonka ovat saaneet aikaan mies ja nainen., eli lapsen isä ja äiti. Vai meinaatko että se lapsi alkaa elää vasta sillä hetkellä kun se putkahtaa ulos mahasta? Mikä sun kantas muuten on aborttiin? Hyväksyt sen ilmeisesti aika pitkille viikoille, ainakin jos mielipiteesi ova yhtään linjassa keskenään.[/QUOTE]

WTF? Sulla taitaa nyt viirata kohtalaisen pahasti, jos meinaat että jos ei pidä miestä isänä ennen kuin lapsi on syntynyt, hyväksyy myöhäisen abortin. Aidosti tämän palstan mammojen logiikka ällistyttää ja hieman huolestuttaakin.

....
:headwall: :headwall. :headwall: kun ei kerralla tullut selväksi.
Kyse oli siitä että ei ymmärretty logiikkaa. Logiikka ja tunteet eivät kuulu samaan lauseeseen, vaan logiikka ja järki. Saa sitä tunteilla, tottakai saa, mutta järjellä ajattelusta oli nyt kuitenkin kyse. Virallisesti isä ei ole isä ennen kuin lapsi on maailmassa, eikä äiti ole äiti. Sitä et voi muuksi muuttaa.
Kerro tuo niille "virallisille" tahoille. Esim. äitysneuvollassa puhutellaan ja kaikissa kaavakkeissa kyllä määritellään äidiksi, vaikka vauva on vielä mahassa.

kymysys
WTF? Sulla taitaa nyt viirata kohtalaisen pahasti, jos meinaat että jos ei pidä miestä isänä ennen kuin lapsi on syntynyt, hyväksyy myöhäisen abortin. Aidosti tämän palstan mammojen logiikka ällistyttää ja hieman huolestuttaakin.
jos ei pidä miestä isänä ennen kuin lapsi on syntynyt? niin piditkö itseäsi äitinä ennen kuin lapsi oli syntynyt?

Huom harmaana
[QUOTE="huoh";22364530]en mä tiedä luetteletko sen tunteeksi vai järjeksi että hedelmöittymiseen munasolu tarvitsee siittiön, ja niitä tulee miehestä. .[/QUOTE]

Tähän piti vielä todeta että tuo on puhdasta biologiaa, siis TIEDETTÄ. Tieteellä ja tunteella ei ole mitään tekemistä keskenään, kai sen nyt sentään ymmärrät?

...
Minä kyllä ymmärsin tuon logiikan. Jos et pidää isää isänä, ennen kun lapsi syntyy, niin on mahdotonta, että pitäisit sikiötä lapsena, ennen kun se syntyy. Jos kerran mahassa kasvavalla sikiöllä ei vielä ole isää eikä äitiä, ei se logiisen päättelyn mukaan voi olla vielä lapsi, vaan jotain muuta.

???????????
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;22364572:
Mutta ei siellä neuvolassakaan juhlita äitienpäivää kuin vasta kun lapsi on syntynyt...:headwall:
Öööö, juhlitaanko teidän neuvollassa isänpäivää sitten kun lapsi on syntynyt???? Melko omalaatuista. Juhlittekko neuvolan kanssa jouluakin?

sangen hupaisaa
kyllä me omalla tavallamme juhlistetaan isänpäivää perheessääme, toki meillä kun lapsia jo on, lapset tekee kortit ja minä leipasen edellisiltana voilepäkakun jääkaappiin mitä mies saa aamulla kahvin kanssa maistella. Mutta minä en lahjaa osta, lapsia toki ohjaan lahjan ostossa ja korttien teossa, mutta ne ovat lapsilta eikä minulta. Minä toimin "sivullisena hengettärenä" leipurin roolissa ja kahvinkeittäjänä :) Odotin meidän esikoista aika loppusuoralla aikoinaan kun oli isänpäivä, muistan että ajelin edellsenä päivänä konditoriaan ja hain meille leivokset, aamulla keitin kahvia ja "yllätin" miehen sillä että olin ostanut jotain herkkuja ihan vain meille, mutta en sitä nyt lahjana pitäisi.,.. huomion osoituksena ehkä. Aapeetaki kehottaisin johonki vastaavaan :)

No jos lapset on kovin pieniä, niin ihan jo käytännön syistä tarvitaan toisen vanhemman organisointia. Siksi toisekseen, onhan se hyvä edes kerran vuodessa kiittää ja huomioida toista siitä, että hän on lastesi toinen vanhempi.
Näin juuri. Miksi se on niin ihmeellistä että äiti hankkii isälle pienten lasten puolesta jonkin lahjan? Musta olisi ankeaa jos esimerkiksi isäksi tänä vuonna tullut ei saisi mitään ensi viikolla koska lapsi ei osaa itse tehdä mitään vielä. Varsinkin jos sitä isyyttä on odotettu kauan ja hartaasti. Päivä olisi vain yksi muiden joukossa.

tsiisus :O
kyllä minä olen TULEVA äiti rv 10+2 ja mieheni TULEVA isä! Edes minä, joka tuota elävää ihmisen alkua sisälläni kannan, en tunne olevani vielä äiti : / Vasta kun vauva huutaa mahan päällä, sinä hetkenä minusta tulee äiti.

...
No jos totta puhutaan niin en. Tulevana äitinä, mutta en äitinä.
Jotkut ovat äitejä vuosikausia, ilman että oikeasti tuntevat olevansa äitejä. Toiset taas saavat yhteyden lapseen jo raskausaikana, niin että kokevat vahvasti, että mahassa kasvaa heidän lapsensa, ja jonka äitejä he vahvasti kokevat olevansa. Meitä on niin erilaisia, kukin taplatkoon tyylillään.

plm
Te olette kyllä niin ääliöitä etten voi käsittää.
Mitä väliä jos joku haluaa ostaa lahjan vaikka ihan muutenkin vaan?
Missään ei sanota että tämä on OMAN isän päivä vaan isäinpäivä eli saa muistaa ihan ketä haluaa, isää, tulevaa isää, isoisää jne.
Kasvakaa aikuisiksi!

.,.,
Missään ei sanota että tämä on OMAN isän päivä vaan isäinpäivä eli saa muistaa ihan ketä haluaa, isää, tulevaa isää, isoisää jne.
Kasvakaa aikuisiksi!
niinpä, kyllä mä ainakin onnittelen appiukkoakin isänpäivänä, hänkin on isä, ehkei minun isäni mutta isä kuitenkin, samoin onnittelen veljeäni, hänestä tuli kuukausi sitten isä, joten onnittelut hänkin ansaitse minulta, vaikke minun isäni olekkaan.
sitä ollaan nykyään niin järkeviä ja ajatellaan niin loogisesti, että unohtuu ihan se päivän tarkoitus, voihan isäpuoltakin onnitella, tai adoptioisää, vaikkei biologista suhdetta olisikaan.

Huom harmaana
Kasvakaa aikuisiksi!
Ihana. tuon logiikan mukaan jos ostat miehelle synttärilahjan, voit ostaa sen minä hyvänsä päivänä joka on jonkun muun synttäri. Sillä eihän sillä ole väliä, onko silloin juuri sen kyseisen miehen synttärit.
Aidosti hauska idea muuten.

Nyt ei ollut kai kyse yleisesti isänpäivän vietosta vaan lahjan antamisesta sielle TIETYLLE isälle.

"huoh"
Sä taidat olla niitä naisia jotka pitävät oman mielipiteensä ihan periaatteen vuoksi vaikka kuinka tajuaisit kesken väittelyn olevasi väärässä. :D

kraaaaa
ääääää mä en kestä mitä toopeja täällä on! Nyt on menny aamukahvit pahasti sekaisin isoisän linimenttien kanssa! Miettikää, miettikää oi hyvät naiset että oletko sinä JO ÄITI jos vauva ei ole syntynyt? Vai oletko sinä TULEVA äiti?

Huom harmaana
[QUOTE="huoh";22364644]Sä taidat olla niitä naisia jotka pitävät oman mielipiteensä ihan periaatteen vuoksi vaikka kuinka tajuaisit kesken väittelyn olevasi väärässä. :D[/QUOTE]

Miten niin väärässä? Eli kaikki ne tässä ketjussa, jotka eivät vietä isänpäivää ennen kuin lapsi on maailmassa, ovat sinusta väärässä. Okei. ihan kuinka vaan.

Yhteistyössä