isänpäivälahjat..mitä mä ostan tuolle miehelle kenen lapsi on vielä mulla mahassa?

Jotkut ovat äitejä vuosikausia, ilman että oikeasti tuntevat olevansa äitejä. Toiset taas saavat yhteyden lapseen jo raskausaikana, niin että kokevat vahvasti, että mahassa kasvaa heidän lapsensa, ja jonka äitejä he vahvasti kokevat olevansa. Meitä on niin erilaisia, kukin taplatkoon tyylillään.
Täh?? Ollaan äitejä vaikkei ollakkaan äitejä??
Tottakai tulevat äidit saavat yhteyden raskausaikana sikiöön ja tulevaan lapseensa ja tuntevat sen rakkauden. Mutta todellinen äiti on sitten, kun lapsi on sinulla maailmassa, syntynyt. Silloin sinusta on myös tullut äiti. Entäs ne naiset, joiden raskaus on päättynyt? Ovatko hekin äitejä?

En minä ainakaan oman keskenmenoni jälken tuntenut oloani tai tituleerannut itseäni äidiksi!

Viimeksi muokattu:
"sondersson"
Mä en tajua sellasia tylsimyksiä joitten mielestä isän- ja äitienpäivää ei voi viettää vielä raskausaikana, eikä saisi muistaa muita ku omaa isää! Minä ainaki juhlin noina päivinä ylipäätään vanhemmuutta ja lapsia, itse olen kokenut olevani äiti raskausaikanakin ja lasten isän tulleen jo isäksi ennen syntymääkin. Ja mä onnittelen naapurit, sukulaiset, tuttavat, kaikki tietämäni äidit ja isät noina päivinä. Lasteni isää on mukava muistaa lahjalla, kakulla, kortilla ja kukilla yms. Onhan hän tehnyt koko vuoden kaikennäköistä meidän hyvinvointimme eteen. Ja tää ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö kiitollinen voi olla joka päivä. Mun mielestä on kivaa, että sille on myös oma, erityinen päivänsä.

Melko pikkusieluista porukkaa
Oletteko oikeasti noin pihejä vai kuuluuko vain perusluonteeseenne se, että toisille ei saisi antaa lahjoja kuin vasta äärimmäisessä hädässä ja todella hyvillä perusteilla.
Mielestäni lahjoja voi ostaa toiselle vaikka joka hemmetin päivä, jos siltä tuntuu, ja toinen siitä tulee iloiseksi.

plm
Ihana. tuon logiikan mukaan jos ostat miehelle synttärilahjan, voit ostaa sen minä hyvänsä päivänä joka on jonkun muun synttäri. Sillä eihän sillä ole väliä, onko silloin juuri sen kyseisen miehen synttärit.
Aidosti hauska idea muuten.

Nyt ei ollut kai kyse yleisesti isänpäivän vietosta vaan lahjan antamisesta sielle TIETYLLE isälle.
No itse asiassa syntymäpäivä on henkilökohtainen päivä jokaisella :)
Mutta joo, ostan monesti lahjoja läheisilleni ihan ilman mitään syytä.
Hurjaa!

"sondersson"
Lisään vielä, että mä olisin ollut superloukkaantunut, jos mua ei oltais muistettu äitienpäivänä jolloin olin viimeisilläni raskaana. Ja mua muistikin silloin oma mies, mun ja hänen vanhempansa, kaverit ja tuttavat ketä sattui vastaan tulemaan jne.

teet oikeassa paikassa
ääääää mä en kestä mitä toopeja täällä on! Nyt on menny aamukahvit pahasti sekaisin isoisän linimenttien kanssa! Miettikää, miettikää oi hyvät naiset että oletko sinä JO ÄITI jos vauva ei ole syntynyt? Vai oletko sinä TULEVA äiti?
Voihan sille TULEVALLE isälle/äidille ostaa silti sen lahjan ja onnitella.

toiset ne vaan tykkää muistaa rakkaimpiaan välillä vaikka ilman virallista paperiakin :)

"sondersson"
"Muksu"
[QUOTE="sondersson";22364718]Lisään vielä, että mä olisin ollut superloukkaantunut, jos mua ei oltais muistettu äitienpäivänä jolloin olin viimeisilläni raskaana. Ja mua muistikin silloin oma mies, mun ja hänen vanhempansa, kaverit ja tuttavat ketä sattui vastaan tulemaan jne.[/QUOTE]

Just joo, varmaan ap provoilee täällä :LOL:

shitzu
itse sain ystävättäreltäni viestin viime äitienpäivänä "Onnea tulevalle äidille äitienpäivän johdosta!", jotenki aika hassua onnitella, olin tuolloin aika alussa raskaana vielä... mutta olin toki otettu :)

"hmmm"
Samoin, mutta tässä ei nyt ollut kyse siitä...
Eikä pihiydestä eikä mistään yleisestä isänpäivänä onnittelusta. Menee mammoilla nyt keskustelussa puurot ja vellit sekaisin.
no mistä tässä sitten oli kyse? jos ei kerran isänpäivä onnitteluista tai lahjoista myös tuleville iseille?

oli sitten jo isä tai tuleva isä, niin isä kuitenkin.

lissää
:headwall: :headwall. :headwall: kun ei kerralla tullut selväksi.
Kyse oli siitä että ei ymmärretty logiikkaa. Logiikka ja tunteet eivät kuulu samaan lauseeseen, vaan logiikka ja järki. Saa sitä tunteilla, tottakai saa, mutta järjellä ajattelusta oli nyt kuitenkin kyse. Virallisesti isä ei ole isä ennen kuin lapsi on maailmassa, eikä äiti ole äiti. Sitä et voi muuksi muuttaa.
Melko outo palstapoliisi.
Mutta saahan hänellä mielipide olla. Eihän siinä logiikkaa kaivatakaan.
Kyllä isänpäivä on varmaan ihan yleisesti kaikille isille tarkoitettu. Kuin myös äitienpäivä.

Peesi vieraalle, joka kysyy että mikä se sitten on, jolla on lapsi mahassa. Jos sitä ihan äidiksi kutsutaan neuvolakäynnillä. Että tällaista logiikkaa. Mahtaako Poliisi nyt hyväksyä tämän.

"sondersson"
[QUOTE="Muksu";22364732]Just joo, varmaan ap provoilee täällä :LOL:[/QUOTE]

no mitä? Äitini kanssa ostettiin toisillemme kukkia ja sen sellasta. Meillä kyllä muistetaan toisia myös muuten vaan. Mutta kaikki tuollaset päivät on ihania :heart:

plm
naurettavaa
[QUOTE="sondersson";22364718]Lisään vielä, että mä olisin ollut superloukkaantunut, jos mua ei oltais muistettu äitienpäivänä jolloin olin viimeisilläni raskaana. Ja mua muistikin silloin oma mies, mun ja hänen vanhempansa, kaverit ja tuttavat ketä sattui vastaan tulemaan jne.[/QUOTE]

tää nyt on jo ihan naurettavaa!!!

"vieras"
Mitään lasta ei ole, ennen kuin lapsi on syntynyt!

Siis juhliiko joku raskaana oleva, esikoistaan odottava jo oikeasti äitienpäivää, vaikka ei ole vielä edes äiti?

Jos isä olisi isä jo raskausaikana, niin miksi isyys tunnustetaan vasta lapsen syntymän jälkeen?

Ja miettikään lausetta "lapsi syntyy", niin se lapsi syntyy silloin, eikä jo raskausaikana.

Hitsi mitä hölmöjä täällä riittää....varmasti on monen monta vuotta aikaa viettää sitä oikeaa äitienpäivää ja isänpäivää, miks ihmeessä pitää ottaa förskottia vuodella??

"vieras"
Oletteko oikeasti noin pihejä vai kuuluuko vain perusluonteeseenne se, että toisille ei saisi antaa lahjoja kuin vasta äärimmäisessä hädässä ja todella hyvillä perusteilla.
Mielestäni lahjoja voi ostaa toiselle vaikka joka hemmetin päivä, jos siltä tuntuu, ja toinen siitä tulee iloiseksi.
Saa antaa lahjoja vaikka joka päivä, nyt ei ole kyse siitä. Vaan siitä, että miksi pitää tekemällä tehdä toisesta isää, että voisi antaa nimenomaan isänpäivälahjan, jos toinen ei vielä ole isä!!

Huom harmaana
[QUOTE="vieras";22364946]Hitsi mitä hölmöjä täällä riittää....varmasti on monen monta vuotta aikaa viettää sitä oikeaa äitienpäivää ja isänpäivää, miks ihmeessä pitää ottaa förskottia vuodella??[/QUOTE]

Se on sitä kaikkihetimullenyt-sukupolven käytöstä ; )

"hmmm"
Se on sitä kaikkihetimullenyt-sukupolven käytöstä ; )
mitä pahaa tai väärää siinä sitten on jos juhlistaa myös tulevaa isää tai äitiä?
eikö jokainen kuitenkin tee niinkuin tykkää, toinen tuntee olevansa äiti vasta kun se lapsi on tullut sieltä synnytyskanavasta ulos, toinen tuntee olevansa äiti jo ensimmäisistä sydämensykkeistä lähtien, onko se jotenkin sit muilta pois, mikäli joku tykkää juhlia ennen lapsen syntymää.

ja tolla yllä, ei sitä lasta tunnusteta omaksi mikäli on avioliitossa syntynyt, onko siis avioliitossa syntyneen lapsen isä oikeutettu juhlimaan isänpäivää, koska ei ole lasta tunnustanut?

"vieras"
[QUOTE="hmmm";22365460]
ja tolla yllä, ei sitä lasta tunnusteta omaksi mikäli on avioliitossa syntynyt, onko siis avioliitossa syntyneen lapsen isä oikeutettu juhlimaan isänpäivää, koska ei ole lasta tunnustanut?[/QUOTE]

Mä niin arvasin, että tähän takerrutaan. Avioon syntyvän lapsen isäksi oletetaan aviomiestä, joten sitä ei erikseen tarvitse tunnustaa.

Mutta pointti olikin se, että jos kerran isä olisi jo isä raskaudenkin aikana, niin miksi isyyttä ei sitten tunnusteta tyyliin vaikka ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen? Siksi, koska lasta ei varsinaisesti ole ennen kuin on syntynyt. Mahassa oleva vauva ei ole vielä henkilö, hänellä ei ole vielä henkilötunnusta jne. Lapsi on virallisesti lapsi sitten, kun on syntynyt. Ja isä on isä sitten, kun lapsi on syntynyt. Raskausaikana ollaan tuleva isä.

hmmmm

Itse en sentään ystäviltä ja kadunmiehiltä onnitteluja odottele, mutta joo, olisin kyllä ollut varsin loukkaantunut, jos mieheni ei äitienpäivää olisi huomoinut mitenkään, kun vielä odotin viime keväänä esikoistamme.

Yhteistyössä