Mä olen raskaana ja lopetin kokonaan pian raskaustestin jälkeen. En pystynyt ihan suoraan lopettamaan, vaan pari viikkoa poltin korkeintaan yhden savukkeen päivässä niin että kävin 1-3 kertaa päivän aikanaa tupakalla, mutta en polttanut kokonaista savuketta vaan imaisin miehen tupakasta parit savut tai tumppasin melkein saman tien kun olin sytyttänyt oman...
Mä olen ihan varma että kaikki odottavat äidit vetävät elimistöönsä erilaisia myrkkyjä ja haitallisia aineita enemmän tai vähemmän mm. elintarvikkeiden ja kosmetiikan mukana ja niin tietoisesti kuin tiedostamattakin, enkä halua suoriltaan tuomita ketään, kun tiedän valitettavasti omastakin kokemuksesta että tupakkaan voi olla pahasti koukussa niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Mutta yrittäkää edes
Mulla menossa rv 32 eikä kuukausiin ole tehnyt mieli tupakkaa, olen siitä tosi onnellinen. Itselläkin on fyysisesti parempi olo ilman, eikä mene rahaakaan hukkaan. Mä luulen lisäksi, että ne rahat, jotka normaalisti olisivat menneet mulla tupakkaan, kattavat ihan älyttömän ison osan kaikista vauvaa varten tehdyistä hankinnoista ja ihanista uusista vaatteista joita olen raskausaikana joutunut ostamaan.
Alkuun oli ihan hirveetä olla ilman, mutta kannatti kärvistellä ja pysyä lujana. Harmi että mies polttaa edelleen...