Montako tupakoivaa odottajaa löytyy täältä nyt?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vieras2
Ei yhtään!Itsekästä touhua, jos haluaa lapsia pitäisi kyllä pystyä sen 9kk olla polttamatta.(poltin itse askin päivässä ennen raskautta enkä yhtään raskausaikana) Toisin sanoen haluat tehdä tulevasta lapsestasi lapsettoman ja aiheuttaa hänen terveydelleen haittaa. Kannattaisi kokeilla nikotiinivalmisteita ja polta raskauden jälkeen niin paljon kun haluat.

HOBLADII
tupakoiva olen mut en tällä hetkellä raskaana. enkä ole polttanu raskausaikana enkä sitä kyllä hyväksykään. Noo mut eipä siitä tunnu kummemmin haittaakan aiheutuvan. pari kaveria ainakin saanu täysin terveitä normaalikokosia lapsia vaikka polttanukin. Ite oon juonu ekassa raskaudessa alus kun en tienny olevani.. eipä vielä vaurioita näy mut nehän saattaakin ilmetä vasta kouluiäs.. vituttaa.. mut ei voi mitään kun ei tienny

Noin 10 menee päivässä. Tiedän että teen kauhean väärin ja tavotteena on lopettaa kokonaan ja kyllä se tulee onnistumaankin.
tsemppiä, ihan varmasti onnistut:hug:
itse poltin n. 10 tupakkaa kahdessa ensimmäisessä raskaudessa ja 2 viimeistä onnistuin olemaan polttamatta. Nyt tuon viimeisen raskauden jälkeen olen siis ollut polttamatta 4 vuotta. ja poltin yli 30 savuketta/päivä, eli kyllä onnistut!

noita-lady
Reilu aski päivässä, rv 14. on sitä ennenkin tupakoitu raskaana.. Tiedän että parempi ois olla ilman, mutta mun mielestä kireähermoinen odottaja on sikiölle ehdottomasti pahempi ku tupakoitsija!

Ei mikään sikiö stressikehossa pysy, itse ainakin persuksiin ammuttu karhu ilman tupakkia. Vihatkaa pois, jokainen taplaa tavallaan.

nii on mut minulle sano sairaalassa lääkärit et parempi polttaa se pari päiväs ku käyttää laastaria... ja on sitä häkää noiski pakokaasuis.. kovasti yritän lopettaa mut ei oikei elämä muutenkaa loista ja aina oon tupakkaan turvautunu...

Reilu aski päivässä, rv 14. on sitä ennenkin tupakoitu raskaana.. Tiedän että parempi ois olla ilman, mutta mun mielestä kireähermoinen odottaja on sikiölle ehdottomasti pahempi ku tupakoitsija!

Ei mikään sikiö stressikehossa pysy, itse ainakin persuksiin ammuttu karhu ilman tupakkia. Vihatkaa pois, jokainen taplaa tavallaan.
joo oon samaa mieltä! minä ainaki tärisen ku hullu jos en sitä tupakkaa saa paria päiväs.. ja ku pikkuneiti mahas kasvaa täysin normaalisti ja sanovat et kaikki on täysin kunnossa, ei mitään vikaa :) kohta se sielt poiski tulee :))

klisee
nii on mut minulle sano sairaalassa lääkärit et parempi polttaa se pari päiväs ku käyttää laastaria... ja on sitä häkää noiski pakokaasuis.. kovasti yritän lopettaa mut ei oikei elämä muutenkaa loista ja aina oon tupakkaan turvautunu...
Samat lääkärit varmaan sanoi, että parempi polttaa kuin lopettaa, koska lopetus on niin kauhia stressi..? Kumma, miten jokaisella röökaavalla odottajalla on sattumalta aina lääkäri, joka sanoo noin;)

[QUOTE="joo";22344054]Lauriina17, miksi halusit lapsen noin nuorena?[/QUOTE]

joo en oo tainnu sanoo et halusin? mut en uskaltanut kaikkien paineiden alla mennä neuvolaan joten menin myöhäs eikä aborttia saanut tehdä..

Mä väitän että tuo "stressi" on vaan heikkojen selittelyä käytökselleen ilman suurempia perusteita. Neuvolassakin aina vaan hyssytellään tupakoivia odottajia.

Lopettaminen on muuten ihan äärettömän helppoa. Lakkaa polttamasta sitä prkleen röökiä. Odotusaika jos mikä on otollisin aika lopettamiselle! Ihan oikeasti, olo on hetken kurja mutta kohenee HUOMATTAVASTI kun tupakat on lopullisesti tumpattu.

uskaltaakohan tunnustaa
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;22343991:
tsemppiä, ihan varmasti onnistut:hug:
itse poltin n. 10 tupakkaa kahdessa ensimmäisessä raskaudessa ja 2 viimeistä onnistuin olemaan polttamatta. Nyt tuon viimeisen raskauden jälkeen olen siis ollut polttamatta 4 vuotta. ja poltin yli 30 savuketta/päivä, eli kyllä onnistut!
Kiitos kannustuksesta! :)

Vaikka itse poltankin niin musta on vähän tyhmää puolustella sitä. Itse ainakin tiedän tekeväni todella väärin lasta kohtaan, olisi parempi olla polttamatta. Itselleni tupakoinnin lopettaminen on todella vaikeaa. Välillä olen kyyneleet silmissä polttanut. Hirvittäähän se itseänikin että tulenko olemaan kyllin hyvä vanhempi kun en pysty suojelemaan lastani nytkään. Minulla on tupakkaan todella paha riippuvuus. Tuntuu että oikeasti menee mielenterveys jos pitää olla polttamatta. Joillekin tupakasta irti pääseminen ei ole niin helppoa kuin muille. Olen kai sitten kovin itsekäs ihminen. Mielestäni ei kumminkaan kannata verrata sitä miten joku toinen on päässyt helposti irti - minä en pääse helposti ja itse sen tiedän, myöskin edellisistä lopetusyrityksistä.

Neuvolassa polttamiseeni ei ole reagoitu oikein mitenkään. On vaan sanottu että parempihan se olisi ilman. Olen käyttänyt korvaushoitoa muttei se auta. Vauva on kasvanut normaalisti.

Silti suurin toive oliskin päästä tupakasta irti.. mulle se vaan aiheuttaa kauheaa masennusta enkä kestä sitä. Vuosia kärsin vaikeasta masennuksesta ja tiedän mitä se on ja "tupakkamasennus" ei ole sama asia, mutta kumminkin hankaloittaa elämää. Juu ja tiedän että tupakointi vaikeuttaa vauvan elämää.

Mutta ihan tosissani yritän irti pyristellä!

Mä väitän että tuo "stressi" on vaan heikkojen selittelyä käytökselleen ilman suurempia perusteita. Neuvolassakin aina vaan hyssytellään tupakoivia odottajia.

Lopettaminen on muuten ihan äärettömän helppoa. Lakkaa polttamasta sitä prkleen röökiä. Odotusaika jos mikä on otollisin aika lopettamiselle! Ihan oikeasti, olo on hetken kurja mutta kohenee HUOMATTAVASTI kun tupakat on lopullisesti tumpattu.
Mä olen ihan samaa mieltä.

klisee
joo oon samaa mieltä! minä ainaki tärisen ku hullu jos en sitä tupakkaa saa paria päiväs.. ja ku pikkuneiti mahas kasvaa täysin normaalisti ja sanovat et kaikki on täysin kunnossa, ei mitään vikaa :) kohta se sielt poiski tulee :))
No justiinsa, SUSTAHAN tässä onkin kysymys, mitä väliä lapsella. Kukaan ei pysty antamaan mitään terveystakeita tupakoimattomankaan odottajan sikiöstä, joten ilmeisesti sun lääkäris on meedio. Muista sit olla lapsesi apuna, jos se joskus itkee oppimisvaikeuksiaan koulussa tai lisääntymisongelmiaan hedelmöitysklinikalla.

Tsemppiä lopettajille:flower:
Itse olen aina lopettanut kun olen raskaaksi tullut, nyt tällä kertaa tosin poltin vain satunnaisesti mutta ekassa raskaudessa poltin ennen plussaa 2 askia päivässä eli tosi paljon.. Aluksi vähensin pariin tupakkiin päivässä mutta kun näin vauvan ultrassa liian pienenä viikkoihin nähden niin lopetin heti.. Sit alkoikin kasvamaan ja olikin loppujen lopuksi pari viikkoa ennen la:ta jo tosi suuri poju ja ottanut viikoissa kiinni :)

Samat lääkärit varmaan sanoi, että parempi polttaa kuin lopettaa, koska lopetus on niin kauhia stressi..? Kumma, miten jokaisella röökaavalla odottajalla on sattumalta aina lääkäri, joka sanoo noin;)
minä oon jo viikol 28 ja kuulemma terve ja iso tyttö tulos :) nyt poltan sen pari päiväs enää :) poltin alkuraskaudesta kun oli tuo masennus ja kaikki nii melkei 30 päiväs.. ja ku en oikee suostunu sitä itelleni myöntää et oon raskaana... ni jos viel masennuksen päälle stressaisin ni ei ois kuulemma kovin hyvä..

HOBLADII
Taidan tästä mennä tupakille :) kärvistelkää odottajat.. Onneks en oo raskaana! Ite oon 2 raskautta ollu polttamatta, ja imettänykin molempia lapsia yli vuoden. Nyt oon röökini ansainnu ja saan hyvällä omalla tunnolla polttaa :) odottakaa tekin vaan rauhassa! äkkiä se aika menee!!

Yhteistyössä