Kassaneiti josta tehtiin valitus!!!

  • Viestiketjun aloittaja "Asiakas"
  • Ensimmäinen viesti
kassatyöntekijöiden kouluttaja
[QUOTE="myyjä";22325101]
Mutta ehdottomasti asiakaspalvelutaitoinen kassa ei ala nurista ettei tuotteen vaihtaminen onnistu vaan antaa vaihtaa tuotteen, oli syy kenen tahansa: "asiakas on aina oikeassa".[/QUOTE]

Samaa mieltä. Vaikka se asiakas olisi vasta pakkausvaiheessa pistänyt sormensa jugurttipurkin kannen läpi, niin tyytyväinen asiakas on kaupalle paljon arvokkaampi kuin 50 senttiä maksava jugurttipurkki.
 
[QUOTE="ööö";22324983]Joskus on tullut tehtyä kassan hommia, ja voin sanoa, että ei se tavaroiden "lajittelu" vie yhtään sen enempää aikaa kuin se, että päästää ne menemään yhteen läjään.

Kassa voi hinnan otettuaan laittaa herkemmät tuotteet sinne sivuun ja päästää isommat/kovemmat/kestävämmät tavarat menemään hihnan loppuun asti. Kyllä sen näkee, kenellä on homma hallussa.[/QUOTE]

no,onhan jossain maalaiskaupassa aikaa lajitella ne ostokset siinä skannerin edessä..kyllä se oikeasti vie aikaa,kun hihnalla tulee ensin hevit,helposti rikki menevät tuotteet ja sitten vasta isot ja painavat tuotteet..pidäpä itse niitä tuotteita siinä skannerin lähellä,nostellen ne painavat ja isot kasan yli ensimmäiseksi,jos ei ole mahdollisuutta laittaa niitä sivulle..
 
"Neith"
[QUOTE="Asiakas";22325083]Ompas monet kassatyöntekijät saaneet eilen puhuttelun, kun syyllistävät asiakasta. Kyllä yleensä herkästi rikkoutuneet tuotteet on laitettu sivummalle odottamaan, että ne pakataan. Toki kassoillekin sattuu mokia, mutta miksi siitä pitää asiakasta syyttää? Eli mieheni olisi pitänyt mennä saman tien kassan toiseen päähän ja alkaa pakkaamaan tavaroita ja antamaan kassalle ohjeita, että ei laittaisi tuotteita tulemaan niin nopeasti, koska ei voi mättää ostoksi mielivaltaisesti pusseihin. Mihinkäs ne pakatut ostokset sitten olis laitettu? Lattialle ilmeisesti, kun kärryt olisivat olleet vasta puolillaan pussien täyttyessä. Kysyinkin kassalta, että mitä jos olisin ollut yksin ostosteni kanssa, niin hän vastasi, että SILLOIN hän olisi katsonut miten ostokset menevät lastaus päässä ja ei olisi antanut piirakoiden rikkoutua :D[/QUOTE]

no ikinä en ole moitteita saanut vaikka ripeästi kassalla toiminkin.. enkä ole antanut6 vaihtaa tuotetta jonka asiakas on itse omalla toiminnallaan rikkonut..
ehkä sitä pitäisi itse opetella toimimaan ripeäämin jos se pakkaus on niin haasteellista... ;)
 
"vieras"
mutta onko kassoilla aikaa järkätä jokaisen asiakkaan ostokset siinä skannerin vieressä,jotta painavat tuotteet tulee ensin??vastaus on: EI
Niin ja jos näin tekis, niin silloin vasta tulisikin valitusta niiltä, jotka seisoo jonossa sen ihmisen takana, joka ei osannut itse latoa ostoksiaan kärrystä kassalle järkevässä järjestyksessä...

Ei ole mulla ainakaan ollut ikinä mitään ongelmaa, kun olen laittanut ensin ne painavimmat hihnalle ja viimeiseksi särkyvimmät. Asian voi huomioida jo latoessaan tavaroita ostoskärryyn eikä se vie yhtään sen enempää aikaa kuin mättää niitä ihan summassa sinne.
 
"Asiakas"
[QUOTE="Neith";22325192]no ikinä en ole moitteita saanut vaikka ripeästi kassalla toiminkin.. enkä ole antanut6 vaihtaa tuotetta jonka asiakas on itse omalla toiminnallaan rikkonut..
ehkä sitä pitäisi itse opetella toimimaan ripeäämin jos se pakkaus on niin haasteellista... ;)[/QUOTE]

Ikävä todeta, mutta itselläni ei ole, kun kaksi kättä ja sairaan nopea olenkin. Mihin Neitih laittaa pakatut ostokset miehensä kanssa, jos kärryt ovat vielä täynnä tavaraa?
Jos maksan ruuasta satoja euroja, vaadin myös, että kykenen sen mitä ostan syömään. Olishan nuo piirakat voinu syödä lusikalla lautaselta tai syöttää koiralle. Mutta lähinnä tässä niskakarvat nosti pystyyn kassahenkilön tympeä ja asiaton asiakkaan syyllistäminen sekä se, että tavallaan myönsi virheensä yhdessä lauseessa.
 
"vieras"
No olisko kannattanut laittaa ne piirakat ja muut rikkoutuvat ostoskärryssä samaan kasaan ja latoa ne hihnalle viimoisena, niin ei tätäkään olisi päässyt käymään? Onnistuu ihan hyvin niin, että ostaessaan mättää siihen päätyyn, joka työnnetään kassalle ekana, painavimmat ja kevyimmät toiseen päätyyn. Silloin on ihan sama miten hitaasti pakkaa, kun rikkoutuvien ostosten päälle ei joka tapauksessa tule mitään painavaa. Kassahan pistää tavarat hihnalle siinä järjestyksessä kun itse niitä sinne mättää.

En minä ainakaan syytä kassatyöntekijää, jos ihan hölmöyttäni rikon itse omat ostokseni.

Onneksi valituksenne tuskin aiheuttaa mitään toimenpiteitä, koska esimiehet ovat kaupoissa tottuneet jo siihen, että asiakkaat pelkkää pätemisenhaluaan ja turhantärkeyttään urputtavat kaikesta turhasta joka tapauksessa vaikka kassa olisi ihan huipputyöntekijäkin. Tietty asiakkaalle ollaan mielinkielin ja luvataan laittaa asiaa eteenpäin, se miten näistä ammattivalittajista sitten puhutaan vaikka kahvihuoneessa onkin ihan eri juttu.

Itse en ole työskennellyt koskaan kassalla eikä ole mitään aikomusta työskennelläkään niin kauan kun aikuisilla ihmisillä ei ole minkäänlaisia käytöstapoja asiakaspalveluhenkilökuntaa kohtaan, kaupassa sensijaan muuten kyllä.
 
Kuinka paljon te muuten ostatte kerralla tavaraa? Meillä on noin 200euron lasku ja tosiaan viikon ruuat (monta kestokassia). Vaikka kuinka yrittää laittaa 15 purkkia maitoa/mehua + muut painavat alkuun, niin se loppulta on niin täynnä se hihna, että uutta tulee ja aikaisemmin tulleita ei saa välistä pois. Enkä todellakaan lastaa salaattia ensimmäisenä. Kyllä siinä kiittelee kassaa, joka ei päästä herkempiä purkkeja tuonne sekaan vaan laittaa ne huolellisesti sivuun tai suman nähtyään pitää pienen tauon. Tosin ei minulla useinkaan tuotteet hajoa, mutta välillä tekisi mieli antaa palautetta kassalle tyylistä :D

Jos ostaa kaksi maitopurkkia ja vähän muuta, niin tähän ongelmaa ei ole...
 
REPIKÄÄ TÄSTÄ
Voin omasta kokemuksesta kertoa ettei aina jos olen ukon kanssa ruoka kaupassa voi mennä pakkaamaan ostoksia!!! Ja syy tähän on se, että edellä oleva ihminen ei tajua väistyä edestä pois!!! Mitä vanhempi asiakas edessä sen vaikeampi on siirtyä edestä pois vaikka sanoisitkin asiasta................yritä siinä sitten mennä pakkaamaan...
 
"taas"
Kuinka paljon te muuten ostatte kerralla tavaraa? Meillä on noin 200euron lasku ja tosiaan viikon ruuat (monta kestokassia). Vaikka kuinka yrittää laittaa 15 purkkia maitoa/mehua + muut painavat alkuun, niin se loppulta on niin täynnä se hihna, että uutta tulee ja aikaisemmin tulleita ei saa välistä pois. Enkä todellakaan lastaa salaattia ensimmäisenä. Kyllä siinä kiittelee kassaa, joka ei päästä herkempiä purkkeja tuonne sekaan vaan laittaa ne huolellisesti sivuun tai suman nähtyään pitää pienen tauon. Tosin ei minulla useinkaan tuotteet hajoa, mutta välillä tekisi mieli antaa palautetta kassalle tyylistä :D

Jos ostaa kaksi maitopurkkia ja vähän muuta, niin tähän ongelmaa ei ole...[/QU

Jos ostat noin suuren määrän maitopurkkeja niin miks et jätä niitä kärriin ja sano kassalle
ensimmäiseksi että sulla on vaikka 15 purkkia maitoa ja annat sen yhden purkin sitten kassalle?kassa osaa katsoa sun kärristä että sulla on toi määrä maitoa.sama homma limppareissa.EI VOI OLLA NOIN VAIKEETA!
 
Kuinka paljon te muuten ostatte kerralla tavaraa? Meillä on noin 200euron lasku ja tosiaan viikon ruuat (monta kestokassia). Vaikka kuinka yrittää laittaa 15 purkkia maitoa/mehua + muut painavat alkuun, niin se loppulta on niin täynnä se hihna, että uutta tulee ja aikaisemmin tulleita ei saa välistä pois. Enkä todellakaan lastaa salaattia ensimmäisenä. Kyllä siinä kiittelee kassaa, joka ei päästä herkempiä purkkeja tuonne sekaan vaan laittaa ne huolellisesti sivuun tai suman nähtyään pitää pienen tauon. Tosin ei minulla useinkaan tuotteet hajoa, mutta välillä tekisi mieli antaa palautetta kassalle tyylistä :D

Jos ostaa kaksi maitopurkkia ja vähän muuta, niin tähän ongelmaa ei ole...[/QU

Jos ostat noin suuren määrän maitopurkkeja niin miks et jätä niitä kärriin ja sano kassalle
ensimmäiseksi että sulla on vaikka 15 purkkia maitoa ja annat sen yhden purkin sitten kassalle?kassa osaa katsoa sun kärristä että sulla on toi määrä maitoa.sama homma limppareissa.EI VOI OLLA NOIN VAIKEETA!
Valitettavasti nykyajan järjestelmät vaativat että kaikki erilaiset tuotteet pitää hinnoitella ja merkata erikseen. Mä en osta 15 purkkia samaa tuotetta... Ei ole järkeä jättää vaikka toista purkkia kärryyn ja kassaneiti yrittää pysyä perässä, mitä on yksi, kaksi tai kolme :D
 
"Neith"
[QUOTE="Asiakas";22325282]Ikävä todeta, mutta itselläni ei ole, kun kaksi kättä ja sairaan nopea olenkin. Mihin Neitih laittaa pakatut ostokset miehensä kanssa, jos kärryt ovat vielä täynnä tavaraa?
Jos maksan ruuasta satoja euroja, vaadin myös, että kykenen sen mitä ostan syömään. Olishan nuo piirakat voinu syödä lusikalla lautaselta tai syöttää koiralle. Mutta lähinnä tässä niskakarvat nosti pystyyn kassahenkilön tympeä ja asiaton asiakkaan syyllistäminen sekä se, että tavallaan myönsi virheensä yhdessä lauseessa.[/QUOTE]

olen kykeneväinen nostaman muovikassin lattialle tai sitten jätän siihen pakkaustasolle kunnes kärryt vapautuvat.. yleensä siihen menee se 1-3min että sen aikaa kestän kyllä ilman kärryjä..
mä itse huolehdin siitä että ostokset ovat syötävässä kunnossa kun ne otiin vien, eli omalla toiminnalla varmistan että näin tapahtuu..
ehkä mun etuna on se että olen työskennellyt kassalla ja tiedän millanen homma se on, ruuhka-aikoina kun ihmiset ovat vittuuntuneita ja väsyneitä.. juhlapyhinä, perjantaisin
tiedän miltä tuntuu katselella sitä toimintaa joka on kuin hidastetusta elokuvasta (kun jollain on pakkaaminen hukassa) ja 10 ihmistä jonottaa omien täysien kärryjen ja huutavien nälkäisten lasten kanssa sitä yhtä ihmistä..
kun mä menen kauppaan, haluan hoitaa ostokset nopeasti ja tehokkaasti, haluan päästä pois kassalta nopeasti ja tehokkaasti.. ja mua tuskastuttaa jos joudun jonottamaan yli 5min kassalla, oli sitten kyse kassan hitaudesta 5taikka muista jonossa olijoista..
 
plm
En kyllä yhtään ymmärrä teidän touhujanne.
Itse käyn aina yksin kaupassa enkä ole ajatellutkaan tarvitsevani jonkun avuksi latomaan kamoja hihnalle. Eihän kassa edes ehdi vetää niitä niin nopeasti että niitä täytyisi oikein kahden ihmisen voimin olla laittamassa. Kyllä toisen olisi kannattanut olla pakkaamassa ja varsinkin kun teitä kaksi oli, miksette latoneet tavaroitanne niin että painavimmat ensin?
Mun mielestä täysin aiheeton valitus, olette itse hölmöjä.
 
"Asiakas"
Kuinka paljon te muuten ostatte kerralla tavaraa? Meillä on noin 200euron lasku ja tosiaan viikon ruuat (monta kestokassia). Vaikka kuinka yrittää laittaa 15 purkkia maitoa/mehua + muut painavat alkuun, niin se loppulta on niin täynnä se hihna, että uutta tulee ja aikaisemmin tulleita ei saa välistä pois. Enkä todellakaan lastaa salaattia ensimmäisenä. Kyllä siinä kiittelee kassaa, joka ei päästä herkempiä purkkeja tuonne sekaan vaan laittaa ne huolellisesti sivuun tai suman nähtyään pitää pienen tauon. Tosin ei minulla useinkaan tuotteet hajoa, mutta välillä tekisi mieli antaa palautetta kassalle tyylistä :D

Jos ostaa kaksi maitopurkkia ja vähän muuta, niin tähän ongelmaa ei ole...
Joo, näin meilläkin on tapana tehdä. Kaupasta haetaan kerralla kunnolla tavaraa, eikä siellä rampata, kun korkeintaan kahdesti viikossa. Eli perheellisenä ostosten määrä on se kärryllinen, kun kunnolla ostetaan. Siinä menee jo aikaa, kun laittaa ne 15 litraa juomia pusseihin ja seuraavaksi yrittää pelastaa liharasiat ja pahviset riisipaketit sinappituubin alta, että se ei viillä pakettia auki. Ja tosiaan suostu pakatessani heittelemään ostoksiani miten sattuu kasseihin vaan haluan, että grillibroileri ei sulata esim. pakasteita. Kiitosta todellakin niille kassoille, jotka laittavat ne herkästi rikki menevät tuotteet sivummalle, mitkä voi pakata sitten viimeisenä.
 
"jooooo"
Melko töykeää käytöstä, mutta pakko tässä ärsyttävänä kehuskella, että itselleni ei koskaan käy noin, koska pakkaan tavarat järjestelmällisesti siihen liukuhihnalle. Eli maidot ja muut isot pullot ensin menemään, sitten kaikki kovat isot paketit, kuten jauhot, voit yms. sitten hedelmät ja vihannekset ja vasta lopuksi kaikki pehmeät kuten pullat ja leivät. Toimii takuuvarmasti ja pakkaaminen on helppoa, kun tavarat tulevat hihnalla oikeassa järjestyksessä.
 
"neith"
Kuinka paljon te muuten ostatte kerralla tavaraa? Meillä on noin 200euron lasku ja tosiaan viikon ruuat (monta kestokassia). Vaikka kuinka yrittää laittaa 15 purkkia maitoa/mehua + muut painavat alkuun, niin se loppulta on niin täynnä se hihna, että uutta tulee ja aikaisemmin tulleita ei saa välistä pois. Enkä todellakaan lastaa salaattia ensimmäisenä. Kyllä siinä kiittelee kassaa, joka ei päästä herkempiä purkkeja tuonne sekaan vaan laittaa ne huolellisesti sivuun tai suman nähtyään pitää pienen tauon. Tosin ei minulla useinkaan tuotteet hajoa, mutta välillä tekisi mieli antaa palautetta kassalle tyylistä :D

Jos ostaa kaksi maitopurkkia ja vähän muuta, niin tähän ongelmaa ei ole...
yleensä tulee 5-6 muovikassillista isoista kaupoista.. 2-4 pienemmistä..
jos on painavia tuotteita niin en kaikkia niitä nosta hihnalle, vaan sanon kassalle että niitä on x määrä.. esim nostan kissanhiekka säkkiä sen verran että kassa saa luettua koodin ja sonon että niitä on kaksi, kissan ruokapurkit (ostan ne 6 kpl pakkauksissa) nostan yhden hihnalle ja sanon että niitä on 3 kpl
samoin jos maitoja on enemmän kuin 3kpl
 
"Asiakas"
[QUOTE="Neith";22325534]olen kykeneväinen nostaman muovikassin lattialle tai sitten jätän siihen pakkaustasolle kunnes kärryt vapautuvat.. yleensä siihen menee se 1-3min että sen aikaa kestän kyllä ilman kärryjä..
mä itse huolehdin siitä että ostokset ovat syötävässä kunnossa kun ne otiin vien, eli omalla toiminnalla varmistan että näin tapahtuu..
ehkä mun etuna on se että olen työskennellyt kassalla ja tiedän millanen homma se on, ruuhka-aikoina kun ihmiset ovat vittuuntuneita ja väsyneitä.. juhlapyhinä, perjantaisin
tiedän miltä tuntuu katselella sitä toimintaa joka on kuin hidastetusta elokuvasta (kun jollain on pakkaaminen hukassa) ja 10 ihmistä jonottaa omien täysien kärryjen ja huutavien nälkäisten lasten kanssa sitä yhtä ihmistä..
kun mä menen kauppaan, haluan hoitaa ostokset nopeasti ja tehokkaasti, haluan päästä pois kassalta nopeasti ja tehokkaasti.. ja mua tuskastuttaa jos joudun jonottamaan yli 5min kassalla, oli sitten kyse kassan hitaudesta 5taikka muista jonossa olijoista..[/QUOTE]

Ja kannan kaiken paskan pussien pohjalla kotiini sieltä kaupan lattialta missä ihmiset on rapasinen kenkineen seisoskelleet. Lueppas tekstit ajatuksella, koska nyt ei ollut kyse ruuhka-ajasta ja kyseinen kanssa myönsi virheensä tavallaan, mutta käänsikin asian sitten mieheni viaksi joka ei ollut sanonut kassalle, että tavarat tulevat liian nopeasti. Taisi se kiukkuinen kassaneiti löytyä :D
En mäkään kaupoissa jaksa turhaan oleilla ja pyrinkin välttämään suuria ruuhkia menemällä sinne muulloin, kun perjantaina.
 
"oooo"
Mulla joka ristuksen kerta tulee muovipussi viimeisenä vaikka kuinka heitän sen siihen päälle ja eteen. Pitääkö oikeesti joka kerta sanoa et "laittakko sen muovipussin seuraavaksi" kun alkaa kaivaa sieltä pussin alta kamaa hihnalle. Luulis tajuavan.
 
argggh
[QUOTE="neith";22325602]yleensä tulee 5-6 muovikassillista isoista kaupoista.. 2-4 pienemmistä..
jos on painavia tuotteita niin en kaikkia niitä nosta hihnalle, vaan sanon kassalle että niitä on x määrä.. esim nostan kissanhiekka säkkiä sen verran että kassa saa luettua koodin ja sonon että niitä on kaksi, kissan ruokapurkit (ostan ne 6 kpl pakkauksissa) nostan yhden hihnalle ja sanon että niitä on 3 kpl
samoin jos maitoja on enemmän kuin 3kpl[/QUOTE]

Tuo on muuten aivan järkyttävää, kun niin monet perheet käyttävät vielä noita muovikasseja. Siis oikeasti pistää vihaksi, kun katsoo jonkun monilapsisen perheen kuluttavan yhdellä ostoskerralla jotain kahdeksan muovikassia. Muovikassien valmistaminen ja etenkin niiden hävittäminen on luonnon kannalta äärimmäisen kuluttavaa, joten lopettakaa jo tuo turha kulutus.
 
muovipussi
[QUOTE="oooo";22325641]Mulla joka ristuksen kerta tulee muovipussi viimeisenä vaikka kuinka heitän sen siihen päälle ja eteen. Pitääkö oikeesti joka kerta sanoa et "laittakko sen muovipussin seuraavaksi" kun alkaa kaivaa sieltä pussin alta kamaa hihnalle. Luulis tajuavan.[/QUOTE]

Vinkki sulle, älä laita sitä sinne hihnalle, kerrot vaan kuinka monta pussia otat!
 
"oooo"
Tuo on muuten aivan järkyttävää, kun niin monet perheet käyttävät vielä noita muovikasseja. Siis oikeasti pistää vihaksi, kun katsoo jonkun monilapsisen perheen kuluttavan yhdellä ostoskerralla jotain kahdeksan muovikassia. Muovikassien valmistaminen ja etenkin niiden hävittäminen on luonnon kannalta äärimmäisen kuluttavaa, joten lopettakaa jo tuo turha kulutus.
Ne on nykyään Bio- pusseja. Tuskin kukaan normimuovipusseja enää edes ostaa...???
 
***
Jos kerää tavaroita ostoskoriin, on ostokset laitettava koriin niin, että raskaimmat ovat alla. Tällöin kun tulee kassalle, niin on todella vaikea saada ne painavat sieltä korin pohjalta ensimmäisenä kassalle.
 
[QUOTE="oooo";22325659]Ne on nykyään Bio- pusseja. Tuskin kukaan normimuovipusseja enää edes ostaa...???[/QUOTE]

mä ostan.. :ashamed: mutta mä käytän niitä sekajätepusseina. Bio-pussejahan ei saa laittaa sekajätteeseen. .. tai siis ei saisi jos välittäisi ympäristöstä..
 
warrant
Aika tylyä käytöstä kassahenkilöltä eikä ole kyllä toiminut ohjeiden mukaisesti, mutta sitä voi itsekin laittaa ensin painavammat ja lopuksi vasta helposti rikkoontuvammat. Vaikka kassaneiti laittaisikin sivuun herkemmät ostokset, niin isompi hihnalla tuleva ostos saattaa pyyhkäistä ne mennessään sinne kasvavaan kekoon, jonne taas seuraavaksi tuleva ostos ne rusikoi. Ihan maalaisjärkeä.
 

Yhteistyössä