voi hyvänen aika. Minusta ap:lla oli hyvät syyt tehdä valitus.
Ensinnäkin, asiakaspalvelutyössä asiakas on oikeassa, vaikka kuinka vituttais ja tekis mieli sanoo pahasti niin se on nieltävä, oltava kohtelias ja toimittava sen mukaan.
Toiseksi. Kassaneidin(miehen) ON katsottava miten ostokset laitetaan. Sen pitäisi tulla esille jo hyvässä perehdytyksessä.
Kolmanneksi. Ei ostajan ole mikään pakko mennä pakkaamaan jo valmiiksi, itse joskus pakkaan (jos kiire) ja joskus ootan että oon maksanu. Sillä hetkellä palvellaan minua enkä ala hosumaan jonojen takia. Riippuu myös ostosmäärästä. Tuotteet on miten sattuu siinä kun ite siihen ladon koska kuten joku jo sano, painavimmat on yleensä siellä alla. Eipä silti oo tarvinnu saada ruttaantuneita tuotteita kovinkaan montaa kertaa, jugurtit on ollu ehjiä jne johtuen kassaneidinkin järkevyydestä ja oma-aloitteisuudesta.
Kassaneidit ei ole sen huonompia kuin muutkaan esim lääkärit. Kuka ne ruuat laskuttaa sitten, jos sinne tulee pikakassoi missä jotku vanhat papat ja mammat vetää viivakoodinlukijasta tavaraa tunnin kun ei ymmärrä niiden päälle, sit pitäs vielä visakortilla maksaa eikä pankilla jne. Eiköhän tuo suju aika hyvin kun on kassalla ihminen joku tottuneesti vetää tuotteet läpi ja laskuttaa.
Työtä voi tehdä ripeästi mutta myös huolellisesti. Kassaneidit on tosiaan usein ne kun saa paskat niskaan asiakkaalta jos on huono päivä, siinä pitäs muistaa oma ammatillisuus ja sulkee korvat niiltä. Jos ei pysty toimimaan asiakaspalvelutyössä ASIAKASLÄHTÖISESTI niin liekö sitten väärä ala kokonaan.
Itse olin muutaman kuukauden kassalla ja asiakkaita näki jos jonkinmoisia, ikinä ei tullu mieleenkää puhua asiakkaille epäkunnioittavasti, oli syy minussa tai heissä. Tykkäsin kyllä olla siellä!