Olenko suuri syntinen?

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
Omatunto soimannut koko eilisen illan ja ehkä ihan aiheestakin. Koko stooria en nyt kirjoita, mutta voisinkohan antaa itselleni jo anteeksi? Nyt jo itsesyytökset vähän laimenneet..

Meitä kolme naista, jotka olemme tuttuja keskenään. Yhdessä olemme puhuneet avoimesti yhden naisen (Rva x)parisuhdeongelmista ja hänen miehensä äidin kuolemasta. Miehessä ei ns. suurta ongelmaa (ei juo, ole väkivaltainen, hoitaa lapsia yms..)Tämä "rva x" käyttää todella törkeää kieltään miestään kohtaan ja täysin järkyllä tavalla käyttäytyy nyt kun miehen äiti kuollut. Mm.sanoi miehelle, että kaikille helpompi jos äiti kuolisi, kun kerran sairastaakin. Ja kun äiti sitten kuoli, miehen kuullen minulle suorastaan huusi puhelimessa, miten mies kantaa kotiin kaikkea paskaa. Ja tämä paska = miehen äitivainajan tavaroita sekä miehen lapsuusmuistoja (miehen isä kuollut jo vuosia sitten) ja haluaa kysyä mitä mies ja hänen veljensä hänelle maksavat palkkaa, kun hän vapaapäiviään kuluttaa auttaen asunnon siivouksessa. Lisäksi miehen kuullen itkien raivosi puhelimitse, miten heillä ei ole parisuhdetta, kun aika mennyt "helvetin mummon" hyysäämiseen. Tämä helvetin mummo = miehen äiti, joka loppuajan tarvitsi apua ja oli myös sairaalassa.
muutenkin hänellä alkon käyttö lisääntynyt yms. Olin aivan pöyristynyt viimekertaisen puhelun sisällöstä ja laitoin tekstiviestin tälle "kolmannelle". Siihen kirjoitin, miten pöyristyttävää tekstiä tullut ja en ihmettele miksi tappelevat, ei kaikki ole hyvin. tämä viesti sitten hitto soikoon menikin tälle "rva x:lle" ja oli todella loukkaantunut, miksi hänen asiositaan keskenään viestitämme.

Kenenkään asioista ei saisi puhua, kun ko henkilö ei paikalla, tämä lienee kuitenkin melko yleistä. Mitään "salaisuuksia" ei kerrottu mihinkään ja hän on itse avoimesti näistä puhunut kaikkien kuullen. Lisäksi kerroimme hänelle, ettemme hänen parisuhdeongelmiin olla kajottu (sitä epäili myös..), olemme vain pöyristyneitä hänen käytöksestään. Hän kokee meidän pettäneen täysin luottamuksen eikä halua tekemisissä olla.

Mutta kuuluuko ystävän olla "yes yes ihminen", aina samaa mieltä?
Anteeksi sekava sepustus..

Jos ei ole samaa mieltä, ei kannata sanoa jollekin muulle, vaan sille, kenen kanssa ei oo samaa mieltä.

Nythän juuri olit "Joojoo-ihminen", jos et sanonut kaverillesi suoraan, että hän on törkimys, vaan menit sanomaan sen toiselle kaverille.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta;22305128:
Olin aivan pöyristynyt viimekertaisen puhelun sisällöstä ja laitoin tekstiviestin tälle "kolmannelle". Siihen kirjoitin, miten pöyristyttävää tekstiä tullut ja en ihmettele miksi tappelevat, ei kaikki ole hyvin.

Juoruamistahan tuo on. Ei hyvä.

Siis tälle kyseiselle "rva x.lle" olemme sanoneet ihan naamatusten, mitä mieltä olemme hänen käytöksestään. Eilisen puhelun aikana myös tein hänelle hyvin selväksi etten ole samaa mieltä ja sanoinkin hänelle, ymmärtääkö itse miten pöyristyttävää tekstiä tulee..
En ole mitenkään ylpeä siitä, että kolmannen henkilön asioita vatvottiin. Toisaalta toivon kuitenkin, että tämä osaltaan herättää hänet katsomaan myös omaan peiliin..

No, mun mielestä siinä ei kyllä sillon ole mitään väärää, että puhuitte asiasta, jos se on kerran molempien tiedossa ennestään ja olette siitä sanoneetkin sille. Onhan se oikeesti aika inhottava akka, jos niin saan sanoa.

No, mun mielestä siinä ei kyllä sillon ole mitään väärää, että puhuitte asiasta, jos se on kerran molempien tiedossa ennestään ja olette siitä sanoneetkin sille. Onhan se oikeesti aika inhottava akka, jos niin saan sanoa.

No näin mekin jälkeenpäin ajattelimme. Mutta nyt me olemme suuria syntisiä hänen mittakaavassaan.. ja muistissa ei ole , miten hän soitteli meille pari päivää sitten klo 24 täydessä kännissä eikä jälkeenpäin ole edes kysynyt herättikö =/

Mies sanoi, etten mitään menetä jollei enää yhetyttä pidetä. Mutta ei tietenkään ole kiva, jos / kun olen hänen mielensä pahoittanut. jo lastenkin takia toivon todella, että selvittää itsensä ja parisuhteensa.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta;22305687:
No näin mekin jälkeenpäin ajattelimme. Mutta nyt me olemme suuria syntisiä hänen mittakaavassaan.. ja muistissa ei ole , miten hän soitteli meille pari päivää sitten klo 24 täydessä kännissä eikä jälkeenpäin ole edes kysynyt herättikö =/

Mies sanoi, etten mitään menetä jollei enää yhetyttä pidetä. Mutta ei tietenkään ole kiva, jos / kun olen hänen mielensä pahoittanut. jo lastenkin takia toivon todella, että selvittää itsensä ja parisuhteensa.

No pahoittaahan hänkin jatkuvasti miehensä mieltä.

Kyllähän, jos joku ukko aina hakkaisi vaimoaan, niin kyllä siitä puhuttaisiin takanapäin, varsinkin jos oltas jo naamatusten siitä sanottu, eikä sitä kukaan pitäis pahana. Ihmetystähän se herättää, jos joku on puolisolleen hirveän ilkeä.

No pahoittaahan hänkin jatkuvasti miehensä mieltä.

Kyllähän, jos joku ukko aina hakkaisi vaimoaan, niin kyllä siitä puhuttaisiin takanapäin, varsinkin jos oltas jo naamatusten siitä sanottu, eikä sitä kukaan pitäis pahana. Ihmetystähän se herättää, jos joku on puolisolleen hirveän ilkeä.

Toi on kyllä ihan totta.

Jännityksellä odotan kyllä meidän seuraavaa kohtaamista. Miedän pojat kun ovat samalla luokalla ja tytöt samassa pv.kotiryhmässä, niin jossain mutkassa aivan varmasti nähdään.. ja enemmän ehkä mietin myös, mitä ajatuksia on tällä miehellä.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta;22305905:
Jännityksellä odotan kyllä meidän seuraavaa kohtaamista. Miedän pojat kun ovat samalla luokalla ja tytöt samassa pv.kotiryhmässä, niin jossain mutkassa aivan varmasti nähdään.. ja enemmän ehkä mietin myös, mitä ajatuksia on tällä miehellä.

No mies lienee iloinen, että joku on hänenkin puolella joskus?

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta;22305944:
toivon näin.. En vaan ole ihan varma, minkä version mies on kuullut. Naisella itsellään kun vakaa ajatus, että olemme heidän parisuhdettaan ruotineet oikke urakalla.

Niin no ootko sä koskaan sanonut sille miehelle, että kauhistuttaa, milleen sen vaimo sille puhuu?

En ainakaan itse koe olevani narsistinen ja siksi varmaan me "toiset" olemmekin niin pöyristyneitä, miten hän huomioi tai paremmin on huomioimatta läheisiään. Empatiaa ei ole juuri ollenkaan ja nyt kääntää kaiken, että kaikki ovat häntä vatsaan, hän p***a jne.. vaikkei kukaan hänelle niin ole sanonut.

En ole miehelle puhunut näistä asioista mitään. harvoin kun ollaan kahden oltu jossain ja olen kysynyt miten hän jaksaa jne, ollaan hänen voinnistaan puhuttu. En oikein tiedä, miten asian hänen kanssaan ottaisin puheeksi, enkä tiedä onko tarvettakaan.. jos vaan annan olla, plääh ku ei tiiä mikä olis paras..

Minusta on tosi surullista, että miesten fyysisestä ja psyykkisestä väkivallasta voi puhua ja naisten ei. Ajatelkaa millaisia vastauksia tulisi, jos kyseisiä asioita olisikin sanonut mies. Miesten täytyy vaan kestää.

[QUOTE="vieras";22306251]Ja ap:lle, että pienikin tuki voi helpottaa kyseisen miehen oloa kovasti.[/QUOTE]

mietin vain, että jos hänkin ajattelee, että heidän parisuhdettaan reposteltu ja päivitelty laajemmaltikin.. En yhtään tiedä pitääkö mua juoruakkana, onko vihainen, nolo itse, vai mitä..

Mitä voin sanoa, kun hänet kohtaan vai olenko kuin ennenkin? Entä kun näen naisen?

Sanot vain, jos tulee luonteva tilanne, ei missään satunnaisessa tapaamisessa. Puhut vaikka aluksi varovasti siitä tilanteesta vaimon ja teidän välillä ja sitten jos tuntuu siltä, niin enemmän.

Yhteistyössä