Eikö teidän mielestä joulun ajatus yhtään kärsi noista kalliista krääsäjoulukalentereista?

Ostan lapsille suklaa-kalenterit ja itselle kuva-kalenterin. Ajatus siitä että maksaisin 3 tunnin palkan yhdestä kalenterista ja vielä useammalle lapselle on ihan älytön :) Ja haluan myös opettaa lapsilleni rahan arvoa.

Ei, lapsista ei tule tuota menoa ahneita.

Jos lapsi elää vuodesta 341 päivää ns. normaalisti ja häntä sitten 24 päivää vähän enemmä lahjotaan (ja hei nyt puhutaan jostain yhdestä legopalasta tai pet shopista/päivä joka sieltä kalenterista kurkistaa) niin ei se tee yhdestäkään lapsesta ahnetta tms.

Ja mitä siihen joulun ajatukseen tulee, niin kuka määrittelee mikä se joulun ajatus on. Joku ehkä odottelee Jeesuksen syntymäjuhlaa ja sitärataa, mutta me odotamme koko perheen juhlaa johon hyvin olennaisesti liittyy lahjat ja hyvä ruoka. Ja siihen sopii ihan kivasti kallis krääsäjoulukalenteri.

Meillä tosin tehdään se krääsäkalenteri itse ja se jaetaan 3 lapsen kesken, mutta kuitenkin.

"Myy"
Meillä ei ole ollut "krääsäkalenteria" eikä sen puoleen suklaakalenteriakaan, viime vuonna tein itse tytölle kalenterin mutta se oli niin hankalaa että olen todella onnellinen että joku on keksinyt tuon "krääsäkalenterin". Kyllä täytyy sanoa että helpottaa mun arkea kummasti.
Ja en ole huomannut että tuo tyttö olisi mitenkään ahne tai tavaroiden perään.

No ei varsinaisesti joulu kärsi siitä (en mä mieti joulukalenterin sisältöä sen syvällisemmässä merkityksessä ) mut jotenkin muuten mä alan pikku hiljaa olla noita aikas kalliita kalentereita vastaan ja toisaalta se on aika nurinkurista kun en vielä tiedä yhtään millainen kalenteri muksulle tänä vuonna tulee :ashamed:

Non compos mentis
Ostan lapsille suklaa-kalenterit ja itselle kuva-kalenterin. Ajatus siitä että maksaisin 3 tunnin palkan yhdestä kalenterista ja vielä useammalle lapselle on ihan älytön :) Ja haluan myös opettaa lapsilleni rahan arvoa.
No en mä nyt tiedä, eikö nuo kalenterit pyöri suunnilleen niissä hinnoissa, missä ihan perusannos raflassa ois? Miksi vain aikuisilla on oikeus johonkin kivaan?

"vieras"
[QUOTE="hipu";22301729]Mä en osta ikinä lapsille niitä krääsäkalentereita. Epäekologisuuden huippuja![/QUOTE]

on se vaan luojan lykky että mä en ole ekologinen ihminen.. mun ei tarvitse kieltää itseltäni ja lapsiltani kaikkea kivaa.

"hipu"
[QUOTE="vieras";22301745]on se vaan luojan lykky että mä en ole ekologinen ihminen.. mun ei tarvitse kieltää itseltäni ja lapsiltani kaikkea kivaa.[/QUOTE]

Ja mä joudun kertomaan lapsilleni, että sun kaltaisten takia maailma hukkuu paskaan.

jkkk
minusta joulussa on parasta kaikenlaisten lahjojen antaminen. Harmi vain kun lapset jo niin isoja, ettei lelulehdistä löydy mitään kivaa. Joten jos ne jonkin krääsäkalenterin just haluaa, niin ostan sen tai sit Fazerin suklaakalenterin (minkä ostan ittellekin joka vuosi).

"vieras"
[QUOTE="hipu";22301757]Ja mä joudun kertomaan lapsilleni, että sun kaltaisten takia maailma hukkuu paskaan.[/QUOTE]

Siinäpä kiva ja toiveikas elämänasenne... etenkin jos tuota syötetään jo lapsillekin.

[QUOTE="minttu";22301412]Mun lapsi on vielä niin pieni, ettei ymmärrä joulukalenterien päälle, mutta ikinä en tule hänelle krääsäkalenteria tai suklaakalenteria hankkimaan. Mun mielestä lapsen ei tarvitse aloittaa päivää suklaalla, mutta se on vain mun mielipide. Meidän tyttö saa ihailla kaunista kuvakalenteria, kuten itsekin aikoinaan.[/QUOTE]

Näin meilläkin. Kuvakalenterit on ihanimpia.

"vieras"
[QUOTE="hipu";22301757]Ja mä joudun kertomaan lapsilleni, että sun kaltaisten takia maailma hukkuu paskaan.[/QUOTE]

ja mä taas joudun kertomaan lapsilleni et just tollasten turhantärkeiden viherpiipertäjien takia maailmasta loppuu kaikki kiva

[QUOTE="vieras";22301842]ja mä taas joudun kertomaan lapsilleni et just tollasten turhantärkeiden viherpiipertäjien takia maailmasta loppuu kaikki kiva[/QUOTE]
Jeps. Omasta puolestani ottaisin lähipiiriin paljon mieluummin mukavan tuhlarin joka ei lässytä koko ajan luonnosta, kuin hipin joka valittaa kaikesta kivasta.

Maapallo on jatkanut olemassaoloaan miljardeja vuosia, kestänyt meteorit ja jääkaudet. Ja nyt jengi on huolissaan tuhoutuuko maailma kun ostetaan kaupasta muovipusseja ja jätetään alumiinitölkit kierrättämättä :D

Ennen oli ennen ja nyt on nyt.Ennen ei vanhemmatkaan tuhlanneet itseensä niin paljon mitä nykyään.Siihen aikaan sopi se kuvakalenteri mutta nyt tähän aikaan täytyy olla tarjolla ne krääsäkalenterit toki.
Meillä on tyttärillä ollut suklaakalenterit ja tulee nytkin.Ihan hyvin voisin suoda lapsilleni sen kalliimman krääsäkalenterin rahan puolesta.Tuhlataanhan me aikuisetkin omiin napoihimme.
En kuitenkaan ole kiinnostunut ottamaan yhtään ainutta pikkulelua meille enää koska niitä on talo pullollaan ennestäänkin.Eikä edes kaikilla leikitä niin ei voisi perustella edes niiden tarvetta.Suklaa sentään menee AINA tarpeeseen :D

[QUOTE="vieras";22301327]Mäkin mietin tälle joululle legokalenteria. Vois tosiaan tehdä sen vaikka itse, ne valmiit on niin kalliita. Meillä on ostettuna partiolaisten kalenteri jo, kun poika on partiossa ja myy niitä. Todennäköisesti anoppi kantaa taas suklaakalenterit pojille (mikä ei haittaa tietenkään), mutta se on hauska kun se sitten ihemttelee joulukuun alussa, että ai vieläkö niillä on nuo kalenterit. Sen mielestä ne pitäs syödä kerralla ja joulukalentereita pitäs olla monta.[/QUOTE]

mä ihan tarkoituksella katson tänä vuonna, kannattaako legon oma kalenteri vai palaanko "pilko paketti" useampaan osaan eri päiville metodiin. Sen mitä katsoin, niin Castlessa on hienompia paloja kuin Cityssä eli jälkimmäine taitaa kannattaa mutta City ei.

Meillä on ollut esikoisella itsetehty kalenteri, 24 pussukkaa joista on löytynyt joku ylläri aina, pieni leluauto, suklaa, magneettipukki, pähkinöitä jnejne. Tosin kalliiksihan tuonkin saa tulemaan jos oikeen innostuu haalimaan kaikkea kivaa pientä pussukoihin, mutta tuleepahan sellasia juttuja mitä itse haluaa antaa :D

"vieras"
Minusta krääsäkalenteri on kuitenkin parempi kuin suklaakalenteri. Eniten ihmettelin tuota Kinderin kalenteria jossa on 4 suklaamunaa, 4 suklaapatukkaa jne jotain suklaapalloja. Kenelle on terveellistä syödä joulukuun ajan joka päivä karkkia???

Kyllä nyt legopalikat on huomattavasti parempi vaihtoehto.

Mutta siitä olen samaa mieltä että kalentereiden hinnat ovat ihan törkeitä. Onneksi niitä ei ole pakko ostaa :)

"vieras"
mä ihan tarkoituksella katson tänä vuonna, kannattaako legon oma kalenteri vai palaanko "pilko paketti" useampaan osaan eri päiville metodiin. Sen mitä katsoin, niin Castlessa on hienompia paloja kuin Cityssä eli jälkimmäine taitaa kannattaa mutta City ei.
Minä olen todennut, että legon valmis tulee edullisemmaksi. Se on yllättävän edullinen, kun vertaa siihen määrään, mitä siitä saa legoja. Saman hintaisesta paketista ei tavaroita monelle päivälle riitä, että niistä saisi jotain kasaan. Ei oikein lasten kärsivällisyyskään riitä, että rakentaisi jostain jutusta pari palaa ja sitten jatkoa saisi vasta seuraavana päivänä. Ensimmäisellä ostokerralla olin epäileväinen, aikaisemmin olin tuota pilko juttua tehnyt edullisista poistotarjouspaketeista. Pääsee huomattavasti vähemmällä vaivallakin. Odottelen, että mistä saisi halvalla kanta-asiakastarjouksena tänä vuonna.

"poikia3"
Noin ajatellen mulle sen joulukalenterin hinta on alle yhden tunnin palkan arvoinen. Mutta ostin tänäkin vuonna pojille legokalenterit, siksi että ne on musta suht fiksu paketti. Suklaakalentereissa mielestäni suklaa on ihan karmean makuista, ja miksi ihmeessä karkkia pitäisi syödä joka ikinen päivä?

Meillä lapset rakastavat legoja, paketeista tulevilla hahmoilla ja muilla legoilla on varmasti käyttöä pitkäksi aikaa.

Luukkujen avaaminen ennen joulua, on meillä sitä joulun odotusta, lapset tietävät koska joulu tulee ja laskevat kalenterista öitä ja päiviä. Jouluna lapset saavat meillä melko paljon lahjoja, mutta meillä tavaroiden hankinta keskittyy jouluun ja syntymäpäiviin.

"poikia3"
Meillä on ollut esikoisella itsetehty kalenteri, 24 pussukkaa joista on löytynyt joku ylläri aina, pieni leluauto, suklaa, magneettipukki, pähkinöitä jnejne. Tosin kalliiksihan tuonkin saa tulemaan jos oikeen innostuu haalimaan kaikkea kivaa pientä pussukoihin, mutta tuleepahan sellasia juttuja mitä itse haluaa antaa :D
Meillä on tuommoinen myös, mutta ollaan laskettu, että tulee kalliimmaksi kuin legokalenteri.

"poikia3"
[QUOTE="vieras";22301675]Mä järkytyin kans kun näin kaupassa kalenterin,joka makso 20€.Kuka ihan oikeasti ostaa lapselleen sellaisen??[/QUOTE]

Legokalenterit on ainakin useampana vuonna loppuneet kaupasta kesken, ja niistä on saanut sitten huutiksessa hyvät rahat. Minä ostin legokalenterit kolmelle pojalle eli 3 * 21,95. Ja kyllä ne Castlet taitavat taas loppua kaupoista kesken.

"vieras"
Meillä saa lapset suklaakalenterit, niinkuin aiempinakin vuosina ja itse sellaiset haluavat. Ei niillä krääsäjutuilla mitään tee, hetken huumaa mut suklaa on aina suklaata ;) kokonaan kalenteria en kiellä lapsilta, se kuuluu siihen joulun odotukseen. Ja itse en saanut lapsena joka vuosi mitään kalenteria ja se harmitti ihan hirveesti, kaikilla kavereilla oli aina jotain hienoja. Sama lahjojen kanssa, jos on varaa niitä ostella, niin miksi pitäisi pihistellä. Mä tykkään et lahjoja riittää ihan jokaiselle ja kaikilla on iloinen mieli!! :)

Yhteistyössä