Eikö teitä luusereita yhtään hävetä

• Viestiketjun aloittaja .......
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="sipuli";22300808]Ja miissä ne niiden lapset sillä aikaa olis? eikö tässä ollu puhe työttömistä äideistä? Teillä on kieltämättä nyt käytössä aika ihmeellinen logiikka..[/QUOTE]

Olet mestari keksimään tekosyitä ettei sun tarttis mennä töihin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22300811]Miks ihmeessä pitäis elättää toisten lapset? Eikö se riitä että pitää omistansa huolen?[/QUOTE]

No vastaa sit kysymykseen! Pitäisikö jokaisen tehdä abortti, joka tulee vahingossa raskaaksi?

Sitäpaitsi, mitä sä huolta kannat muitten elättämisestä. Ei se auta vaikka kuinka valitat, s on etuus joka myönnetään sitä tarvitseville. En minäkään kannata sitä, että lapsia tehdään liukuhihnalla ihan vaan siks, että saa helppoa rahaa. Mutta toivoisin sinunkin näkevän ihmisten eri tilanteet. Se soppalan luukku kun voi kutsua ihan ketä vaan.

Töihin siitä
[QUOTE="sipuli";22300808]Ja miissä ne niiden lapset sillä aikaa olis? eikö tässä ollu puhe työttömistä äideistä? Teillä on kieltämättä nyt käytössä aika ihmeellinen logiikka..[/QUOTE]

Kysymys esim työttömistä äideistä jotka on tahallaan työttöminä että saa kelalta rahaa ja saa olla vaan kotona. Mutta jos työttömyystuen ehtona olisikin että tehtäisiin jotain yleishyödyllistä työtä. Veronmaksaja saisi rahoilleen vastinetta. Kunta työvoimaa ja lapset menisi tietty hoitoon. Siihen hoitopaikkaan misse mahdollisesti muutama työtön olisi ansaitsemassa niite työttömyysrahojaa.

Vähentäisi kummasti työttömiä jos sen rahan eteen pitäisi vähän nähdä vaivaakin. Kun työtä kuitenkin on tarjolla jas vaan haluaa tehdä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300852:
Kysymys esim työttömistä äideistä jotka on tahallaan työttöminä että saa kelalta rahaa ja saa olla vaan kotona. Mutta jos työttömyystuen ehtona olisikin että tehtäisiin jotain yleishyödyllistä työtä. Veronmaksaja saisi rahoilleen vastinetta. Kunta työvoimaa ja lapset menisi tietty hoitoon. Siihen hoitopaikkaan misse mahdollisesti muutama työtön olisi ansaitsemassa niite työttömyysrahojaa.

Vähentäisi kummasti työttömiä jos sen rahan eteen pitäisi vähän nähdä vaivaakin. Kun työtä kuitenkin on tarjolla jas vaan haluaa tehdä.
Jos sitä työtä on tarjolla, niin sitä kyllä työttömälle tarjotaan. Tai kursseja.

"sipuli"
[QUOTE="vieras";22300823]Olet mestari keksimään tekosyitä ettei sun tarttis mennä töihin.[/QUOTE]

yritä hei seurata tätä keskustelua, jooko? Mulla on töitä, mut olen kyllä ollut myös työttömänä vastoin tahtoani. En ajattele silloin olleeni sen huonompi ihminen kuin nytkään. Innolla odotan et sun elämässä tapahtuu joskus jotain odottamatonta, tuut putomaan korkeelta ja kovaa.

Töihin siitä
[QUOTE="vieras";22300861]Jos sitä työtä on tarjolla, niin sitä kyllä työttömälle tarjotaan. Tai kursseja.[/QUOTE]

Ja kaikki ei silti työtä ota vastaan.

Olen ollut työpaikassa johon työkkäri lähetti työntekiöitä ja haastattelutilanteessa nää patalaiskat paskat sano vaan että älä vaan palkkaa mua. Mä en aio kuitenkaan tehdä töitäni hyvin. Ennemin ovat työttömiä. Ei tartte persettään nostaa sohvalta.

Sitten ne marssii tyytyväisenä työkkäriin ja sanoo ettei taaskaan tärpänny.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300885:
Ja kaikki ei silti työtä ota vastaan.

Olen ollut työpaikassa johon työkkäri lähetti työntekiöitä ja haastattelutilanteessa nää patalaiskat paskat sano vaan että älä vaan palkkaa mua. Mä en aio kuitenkaan tehdä töitäni hyvin. Ennemin ovat työttömiä. Ei tartte persettään nostaa sohvalta.

Sitten ne marssii tyytyväisenä työkkäriin ja sanoo ettei taaskaan tärpänny.
Älä silti yleistä, se on törkeää ja naurettavaa.

"heh"
Ei hävetä. Eletään mukavasti sossun ja kelan rahoilla. Molemmat opiskellaan, mutta ei nosteta opintolainaa, koska molemmilta luottotiedot kuralla.Sossus maksaa sitten tukien muodossa sen mitä muutoin nostaisimme lainana. Erittäin hyvin menee ja kohta valmistumme hyviin ammatteihin.

"sipuli"
[QUOTE="vieras";22300833]No vastaa sit kysymykseen! Pitäisikö jokaisen tehdä abortti, joka tulee vahingossa raskaaksi?

Sitäpaitsi, mitä sä huolta kannat muitten elättämisestä. Ei se auta vaikka kuinka valitat, s on etuus joka myönnetään sitä tarvitseville. En minäkään kannata sitä, että lapsia tehdään liukuhihnalla ihan vaan siks, että saa helppoa rahaa. Mutta toivoisin sinunkin näkevän ihmisten eri tilanteet. Se soppalan luukku kun voi kutsua ihan ketä vaan.[/QUOTE]

miten se on muka helppoa rahaa? totuushan on että ei niistä tuista kellekkään jää rahaa pakollisten ruokien ja laskujen jälkeen.

.....
[QUOTE="sipuli";22300898]miten se on muka helppoa rahaa? totuushan on että ei niistä tuista kellekkään jää rahaa pakollisten ruokien ja laskujen jälkeen.[/QUOTE]

Ja totuushan on se ettei kaikki työtätekevätkään palkallaan rikastu. Toiset vaan tekee töitä ja toiset vetoo lapsen etuun. Kun meidän niko-petteri on vielä niin pieni ettei äiti haluis mennä vielä töihin.

"sipuli"
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300852:

no alkaa kuulostaa jo vähän järkevämmältä kun aikasemmat kommentit..mut mietityttää vielä et kyllähän se päivähoitokin maksaa et eiks toi olis vähän niinkun plusmiinusnolla tilanne? tietenkin se vähentäis niitä jotka on työttömiä vaan laiskuuttaan mut en oikeesti usko että niitä kovin montaa...

Töihin siitä
[QUOTE="sipuli";22300921]no alkaa kuulostaa jo vähän järkevämmältä kun aikasemmat kommentit..mut mietityttää vielä et kyllähän se päivähoitokin maksaa et eiks toi olis vähän niinkun plusmiinusnolla tilanne? tietenkin se vähentäis niitä jotka on työttömiä vaan laiskuuttaan mut en oikeesti usko että niitä kovin montaa...[/QUOTE]

Ei se nyt ihan plus miinus nolla ole. Päiväkodissa kun muutama hoitaja pystyy hoitamaan monen perheen lapset. On se nyt vähän halvempaa viedä lapset hoitoon kun että valtio maksais jokaiselle äidille siitä että hoitavat itse omat lapsensa. Onhan se nyt älyttömän hintaista jos kaikki hoitaisiva itse omansa valtion elättäminä, kun saman homman voi hoitaa päivähoito ja siinä samalla parikymmentä muutakin lasta.

si
[QUOTE="heh";22300894]Ei hävetä. Eletään mukavasti sossun ja kelan rahoilla. Molemmat opiskellaan, mutta ei nosteta opintolainaa, koska molemmilta luottotiedot kuralla.Sossus maksaa sitten tukien muodossa sen mitä muutoin nostaisimme lainana. Erittäin hyvin menee ja kohta valmistumme hyviin ammatteihin.[/QUOTE]

valehtelet. satun meinaan tietämään että jo opiskelee eikä ole luottotietoja niin sossu antaa sen opintolainan sitten. Kaikki joutuu sen ottaa.

M@isku
[QUOTE="vieras";22300643]Maailma on täynnä tekemätöntä työtä. Risusavottaa, siivoomista ja lumitöitä sulle ens alkuun.[/QUOTE]

Voi voi, kyllä tosiaan maailma on töitä täynnä... ei ne koskaan tekemällä lopu. Palkan maksajat noista risusavotoista, siivoomisista ja lumitöistä on sitten asia ihan erikseen.....
Asiat ei oo useimpien kohdalla noin mustavalkoisia, mutta on ehkä jopa ihailtavaa huomata, miten lempeällä kädellä elämän usein niin kova koura on monia kohdellut, kun on päässyt pitkälle näkemättä mitä se todellinen elämä monen kohdalla on.

Ja totuushan on se ettei kaikki työtätekevätkään palkallaan rikastu. Toiset vaan tekee töitä ja toiset vetoo lapsen etuun. Kun meidän niko-petteri on vielä niin pieni ettei äiti haluis mennä vielä töihin.
Mä ainakin olen onnellisena kotona 10kuisen kanssa tietäen, että kokee olonsa turvalliseksi. Ei se kotonaolo aina ole ruusuilla tanssimista ja myönnän joskus kaipaavani töihin. Kuitenkin fakta on se, että noin pienen paikka on kotona. Tästä saan sen suuren 314e kuussa. Palaan takaisin vakituiseen työhöni, kun sen aika on. :)
Hei muuten veronmaksusta murehtivat: oletteko ajatelleet paljonko se lapsen hoito päiväkodissa teille maksaa? :D Hyvää yötä! :heart:

"sipuli"
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300936:
Ei se nyt ihan plus miinus nolla ole. Päiväkodissa kun muutama hoitaja pystyy hoitamaan monen perheen lapset. On se nyt vähän halvempaa viedä lapset hoitoon kun että valtio maksais jokaiselle äidille siitä että hoitavat itse omat lapsensa. Onhan se nyt älyttömän hintaista jos kaikki hoitaisiva itse omansa valtion elättäminä, kun saman homman voi hoitaa päivähoito ja siinä samalla parikymmentä muutakin lasta.
no ei niille kotona oleville äideille kyllä ihan samanlaista palkkaa maksetakkaan kun päiväkodin henkilökunnalle..

M@isku
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300936:
Kyllä se vaan on niin, että kunta säästää ja rutkasti, jos lapsi hoidetaan kotona... ota selvää asioista! Ei ne kulut kunnalla ole ihan noin kun sun ala-asteen matikka, että halvemmaksi se tulee hoitaa useampaa lasta siellä päiväkodissa kuin jos äidille maksetaan kotona hoitamisesta.
Tiedätkö esim. mitä maksaa ihan todellisuudessa sairaalavuorokausi kaikkine kuluineen verrattuna mitä sinä siitä sairaalaan joutuessasi maksaisit....? HUOMATTAVASTI enemmän kuin mitä itse maksat, sama logiikka pätee tuohon päivähoitomaksuun.

si
Alkuperäinen kirjoittaja täällä taas;22300965:
Kuue en valehtele. Asutaan Turussa, jossa ei ole sosiaalista luototusta. Että silleen. Opiskelen lisäksi sossuksi että tiiän kyllä noi jutut. Mua kun ei voi sossut puijata kun olen pian yksi heistä.
tjaa..no teillähän on sit asiat siellä todella hyvin.

"hehheh"
Menen heti palkkatöihin, jos vaan saan jotain. Tiesitkö että keski-ikäisiä maistereita eivät työnantajat ihan heti ole ilman alan työkokemusta palkkaamassa edes siivoamaan tai kassalle?

en nosta tukia, en saa mitään, koska mies saa palkkaa.

Alle kolmevuotiaan hoitaminen kotona ei ole lusmuamista millään tavalla, päinvastoin tehdään arvokasta työtä yhteiskunnan hyväksi ja myös todella säästetään yhteiskunnan varoja tarjoamalla lapselle parhaat mahdolliset eväät elämää varten ja näin säästetään mahdollisia kuluja jotka johtuvat puutteellisesta tuesta varhaislapsuudessa (ja niitä kuluja on nykyään runsaasti!).

Aikansa on kaikelle!

"Vilma"
valehtelet. satun meinaan tietämään että jo opiskelee eikä ole luottotietoja niin sossu antaa sen opintolainan sitten. Kaikki joutuu sen ottaa.
No ei todellakaan mene noin, ei ainakaan täällä. Mullakin on luottotiedot menneet ja saan sitten sen takia toimeentulotukea. Mitään lainaa ei ole edes ehdotettu eikä täällä saa sossusta lainaa. Sen voivat tehdä, että vähentävät jonkun prosenttimäärän siitä toimeentulotuesta sen takia, että ei saa häiriömerkinnän takia lainaa.

Eli älä väitä toisen valehtelevan kun et kerran tiedä kuinka asiat menee.

Yhteistyössä