Mä ainakin oon ollu lasten kanssa kotona siihen asti, kun he täyttävät 3v. Vain ja ainoastaan lasten etua ajatellen, se kun menee mun oman moraalinikin edelle. Vaikken aina nauttinut olla kotona, niin tiesin silti että se on lapsilleni hyväksi. Mun ylpeyteni antaa sille myöten.Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300554:Jos asuu alueella missä ei saa oikeenlaista työtä voi muuttaa.
Pitääkö hommata lapsia jos ei pysty niiden jälkeen meneen töihin. Kannattaisko ennen niiden hommaamista miettii oma työtilanne. Hommata vaikka koulutus alalle jossa ei tarvi tehdä sellasia vuoroja joiden kanssa ei yh pysty elämään.
Mutta eikös se päivähoito tule yhteiskunnalle paljon kalliimmaksi kuin lasten kotihoito? Itse menen takaisin töihin, kun lapsi on 1v2kk, mutta en todellakaan ole puntaroinut kuinka paljon tämä rasittaa tai keventää sinun verotaakkaasi... Aika paljon suuremmat asiat on siinä puntarissa.Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300554:Jos asuu alueella missä ei saa oikeenlaista työtä voi muuttaa.
Pitääkö hommata lapsia jos ei pysty niiden jälkeen meneen töihin. Kannattaisko ennen niiden hommaamista miettii oma työtilanne. Hommata vaikka koulutus alalle jossa ei tarvi tehdä sellasia vuoroja joiden kanssa ei yh pysty elämään.
Menee pointti paremmin perille kun kirjottaa vähän mustavalkoisesti. Mut joo joo on aina yllättäviä tilanteita missä on hyvä että sossu ja kela jeesaa. Mutta mä en voi hyväksyä että joku on vaan kotona sen takia että rahaa saa sossusta. Mä en hyväksy tota periaatetta ettei mennä töihin kun saman rahan saa perseellään maatenkin.Nimimerkki töihin siitä: sä olet jo naurettava tuon mustavalkoisuutesi kanssa! Taidat olla porvoosta...
Ja sun turkkilaises ei ene töihin edes kesälläEi mua ainakaan yhtään hävetä nostaa opintotukea joka kuukausi . Ja töihin EN mene ennen ensi kesää, jos sittenkään.
Vaikka olisi lapsen etu olla kotona?Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300592:Menee pointti paremmin perille kun kirjottaa vähän mustavalkoisesti. Mut joo joo on aina yllättäviä tilanteita missä on hyvä että sossu ja kela jeesaa. Mutta mä en voi hyväksyä että joku on vaan kotona sen takia että rahaa saa sossusta. Mä en hyväksy tota periaatetta ettei mennä töihin kun saman rahan saa perseellään maatenkin.
Turha murehtia. Helsingin kaupunki ottaa käyttöön Paltamon mallin, eli sossusta saa rahaa vain työtä vastaan, ja ensi kesänä hallitus tekee sellaisen budjetin että tälläkin palstalla luuserimammat saavat itkupotkuraivarit kun joutuvat menemään töihin.Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300592:Menee pointti paremmin perille kun kirjottaa vähän mustavalkoisesti. Mut joo joo on aina yllättäviä tilanteita missä on hyvä että sossu ja kela jeesaa. Mutta mä en voi hyväksyä että joku on vaan kotona sen takia että rahaa saa sossusta. Mä en hyväksy tota periaatetta ettei mennä töihin kun saman rahan saa perseellään maatenkin.
ei niitä töitä yksinkertaisesti ja ihan oikeasti riitä kaikille. tää on fakta enkä ymmärrä millä perusteella voit edes väittää muuta. ootko yhtään ottanut selvää asiasta?Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300400:Riippuu mitä hakee. Riippuu mitä töitä on valmis hakemaan ja tekemään ja millasella hakemuksella. Eikä varmaan yhtään auta työnsaantia että on maannut lasten kanssa monta vuotta kotona laiskottelemassa. Työtä tekevä saa aina töitä ja työtä oikeesti jos haluaa niin sitä kyllä löytää. Työkkäri kyllä hommaa harjoittelupaikkoja ja aina pääsee työelämässä alkuun jos vaan on valmis töitä tekemään. Moni vaan ei ole valmis luopumaan tuistaan.
No sun kirjotuksista paistaa, että et vain tiedä tarpeeksi asioista. Haluat vain olla jotain mieltä.Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300592:Menee pointti paremmin perille kun kirjottaa vähän mustavalkoisesti. Mut joo joo on aina yllättäviä tilanteita missä on hyvä että sossu ja kela jeesaa. Mutta mä en voi hyväksyä että joku on vaan kotona sen takia että rahaa saa sossusta. Mä en hyväksy tota periaatetta ettei mennä töihin kun saman rahan saa perseellään maatenkin.
Ja sä olet sossusta.Nimimerkki töihin siitä: sä olet jo naurettava tuon mustavalkoisuutesi kanssa! Taidat olla porvoosta...
Kaukana siitä. Mun ei ole tarvinnut sossussa käydä koskaan. Osaan kuitenkin ymmärtää niitä, jotka heidän apuaan joskus tarvitsee.Ja sä olet sossusta.
Eli jokaisen joka tulee raskaaksi ilman suunnittelua, pitäisi tehdä abortti?Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300661:Senkun olet sitten kotona mutta maksa ite omat laskusi ja vuokrasi. Älä käy sossulta ja kelalta ruinaamassa toimeentulotukia ym. Jos oot lapsia hommannut oot varmaan miettinyt että miten ne elätät? Jos ei oo varaa niitä maksaa niin pitääkö hommata?
Ja miissä ne niiden lapset sillä aikaa olis? eikö tässä ollu puhe työttömistä äideistä? Teillä on kieltämättä nyt käytössä aika ihmeellinen logiikka..Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300752:Ehkä niitten työttömien ei tartte tehdä meidän pihatöitä mutta ne vois mennä haravoimaan kaupungin puistoja. Ne vois autella vanhainkodeissa, päiväkodeissa...