Eikö teitä luusereita yhtään hävetä

• Viestiketjun aloittaja .......
  • Ensimmäinen viesti
Työtön valtion elätti
Nostella vain kaikkia mahdollisia tukia eikä viitsitä mennä töihin. Tuolla suunniteltiin jo että ilmoittaudutaan työkkäriin että saa vähän lisää rahaa mutta ei viitsitä mennä töihin! Älytöntä.
Saman tien kaikki vammaiset, mielenterveysongelmaiset, pitkäaikaissairaat ym. pois valtion tuilta. Töihin vaan kaikki itseänsä elättämään, ettei verorahat mene hukkaan. Mistäs näille ja muille työtävieroksujulle töitä löydetään?

Muuta vaikka maahan, missä valtio ei tule millään lailla kansalaisiaan ja tule sitten tänne tai mihin haluatkin valittamaan. Jos enää kehtaat.

Töihin siitä
Tiedän esim. erään automyyjän jolla kk-palkka on juuri tuo, ja monella pienellä paikkakunnalla ei auta valittaa jos palkka on pieni eikä työpäivä kestä sitä 8h päivässä vaan 6h....tai työajat on muuten päin h* niin ettei sitä palkaa vaan kerry.

Luulitko todella ettei tällaisia ole?
Ai kk palkka 500€ Suomessa on kuitenkin olemassa minimipalkat. Ei kukaan voi saada töistä 500€/kk. Paitsi jos on provikkapalkalla pelkästään. Mut sitten on ihan oma vika jos ei saa myytyä autoja. Paska myyjä ja kannattais varmaan vaihtaa vaikka prisman kassaksi, koska sieltä tienaa paljon paremmin

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Työtön valtion elätti;22300170:
Saman tien kaikki vammaiset, mielenterveysongelmaiset, pitkäaikaissairaat ym. pois valtion tuilta. Töihin vaan kaikki itseänsä elättämään, ettei verorahat mene hukkaan. Mistäs näille ja muille työtävieroksujulle töitä löydetään?
Ei, vaan turhat ihmiset pois kotoa laiskottelemasta ja tuet niille kelle kuuluvat, eli mainitsemillesi ryhmille.

oikeasti???
Pitäisi elää sillä sillä miehen palkalla eikä hakea kotihoidontukeakaan??? Vai pitäisi olla kh-tuella mutta työttömäksi ei saisi ilmoittautua? Valaiskaapa vähän tuota teidän mustavalkoista ajatusmaailmaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300162:
Pakkoko se lapsi on viedä päivähoitoon jos mies kerran on lomautettuna?
No pakko ainakin paikka valmiiksi hakea. Lomautus voi päättyä tai mies löytää uuden työn. Eikä sitä heti voi uudestaan hoitovapaalle töistä jäädä.

Hitto te olette joskus niin valmiita tuomitsemaan. Paljon minä rahaa tällä hetkellä vien, jos saan kotihoidontuen 314e, josta maksan myös veron!

Töihin siitä
Alkuperäinen kirjoittaja Työtön valtion elätti;22300170:

Muuta vaikka maahan, missä valtio ei tule millään lailla kansalaisiaan ja tule sitten tänne tai mihin haluatkin valittamaan. Jos enää kehtaat.
Mielenterveysongelmaiset ja pitkäaikaissairaat on vähän eri juttu kun laiskat työkykyiset ihmiset jotka makailee lastenkanssa päivät pitkät kotona vaan koska ei viitti mennä töihin

ev
Pakkoko on olla noin mustavalkoinen?! Meillä mies lomautettiin yllättäen. Ja en todellakaan aio viedä alle vuoden ikäistä lastani päivähoitoon.
no ei tietenkään ymmärretä muuttuvia tekijöitä elämässä. jos miehellä on töitä kun vauva syntyy, on miehellä töitä vielä 20v siitä eteenpäin. 1

tai jos käyt töissä, on palkkasi automaattisesti päälle tonnin ja kyllähän sillä yh ilman elareita pärjää... ja plaa plaa.

kuten sanoin, mun silmät aukes kaverini tilanteesta. ei ole helppo mutta hän koittaa parhaansa ja tekee kaiken alusta saakka itse, leivät sun muut jotta rahat riittää. ja mä näen sen kaverini taistelun päivittäin, se ei ole mitään feikkiä, laiskuutta tmv. itseasiassa tää kaverini on yksi toimeliaimmista, rehdeimmistä ja aherimmista ihmisistä.

vaikka hän on kolmatta vuotta työttömänä, ei hän makaa kotona. hän käy vapaaehtois töissä päivisin kun lapsensa on koulussa, tulee kotiin, vääntää ruuat, tekee kotihommat ja lisäksi LEIKKII ja askartelee ja ulkoilee lapsensa kanssa. aina heillä on joku projekti siellä meneillään, leipovat tai jotain. mä käyn töissä ja puuhaan lasten kanssa paljonkin, mutta kakkoseksi tuolle naiselle jään. :)

Töihin siitä
vaikka hän on kolmatta vuotta työttömänä, ei hän makaa kotona. hän käy vapaaehtois töissä päivisin kun lapsensa on koulussa, tulee kotiin, vääntää ruuat, tekee kotihommat ja lisäksi LEIKKII ja askartelee ja ulkoilee lapsensa kanssa. aina heillä on joku projekti siellä meneillään, leipovat tai jotain. mä käyn töissä ja puuhaan lasten kanssa paljonkin, mutta kakkoseksi tuolle naiselle jään. :)
Mutta en mä ole valmis maksaan verojani sen takia että joku saa olla hyvä äiti ja leikkii ja leipoo päivät pitkät omien lastensa kanssa. Menis töihin siksi aikaa kun lapset on koulussa

taustalta
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300189:
Ai kk palkka 500€ Suomessa on kuitenkin olemassa minimipalkat. Ei kukaan voi saada töistä 500€/kk. Paitsi jos on provikkapalkalla pelkästään. Mut sitten on ihan oma vika jos ei saa myytyä autoja. Paska myyjä ja kannattais varmaan vaihtaa vaikka prisman kassaksi, koska sieltä tienaa paljon paremmin
On niin helppo tuomaroida toisia. Kyllä se kävi jo hyvin selväksi etteivät jotku voi täällä käsittää ettei asiat monenkaan ihmisen kohdalla ja monellakaan paikkakunnalla toimi niin kuin niiden pitäisi. Kun ette vain pysty, niin ette vain pysty.

Teidän veroista :D
Kannattaa ottaa selvää mihin kaikkeen muuhun niitä verorahoja käytetään.
Taitaa nämä asiasta kiihoilevat olla itse sellaisia äitejä, joiden oli pakko mennä töihin, kun omalla miehellä oli niin paska palkka.

"sama"
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300231:
Mutta en mä ole valmis maksaan verojani sen takia että joku saa olla hyvä äiti ja leikkii ja leipoo päivät pitkät omien lastensa kanssa. Menis töihin siksi aikaa kun lapset on koulussa
mutta kun pointti oli juuri ettei hänen kannata mennä töihin vaikka saisi klo 8-16 paikan. hän joutuisi vielä tiukemmille mitä nyt on. ja kuten sanoin, hän asuu paikkakunnalla jossa muutenkin duunit kiven alla, se mitä on tarjolla on vuorotyötä ja hällä ei ole sellaiseen mahdollisuutta. lapsi on tokalla, eli liian pieni viettää illat yksin kotona kun äiti olisi töissä. kaverillani ei ole tukiverkkoa joka voisi auttaa lapsen hoidossa.

minä aikoinaan tuomitsin päässäni tän kaverini vaan lusmuksi mutta minulle on tullut selväksi että hän on tällä hetkellä tilanteeseensa täysin vallaton. hänellä ei ole muuta vaihtoehtoa. tai on, mutta sitten hän menettäisi jo valmiiksi vähistä rahoistaan vielä lisää. lapsen isä ei ole missään tekemissä lapsensa kanssa, ei maksa elareita ei mitään. kerran vuoteen, jouluna, laittaa tekstiviestin.

älä marise
Ala itse sitten maata kotona ja elää tuilla jos niin vituttaa maksaa meidän yhteiskunnan pohjasakan elämistä. Jos sua noin kovasti käy kateeksi. Mikä sua estää?

Töihin siitä
On niin helppo tuomaroida toisia. Kyllä se kävi jo hyvin selväksi etteivät jotku voi täällä käsittää ettei asiat monenkaan ihmisen kohdalla ja monellakaan paikkakunnalla toimi niin kuin niiden pitäisi. Kun ette vain pysty, niin ette vain pysty.
Mut jos asiat ei mee niin kuin suunnittelee niin sitten niille asioille pitää tehdä jotain. Eikä jäädä kotiin makaamaan tuilla. Työttömät voi kouluttautautua ja saada aina töitä jos vaan viittii. Ei tarvi jäädä kotiin valittaan kun ei saa töitä. Ja aina on töitä tarjolla jos vaan on valmis tekemään. Kaikista ei vao aina tulla lääkäreitä ja professoreita. Kannattaako sitä nyt esim olla automyyjänä jos ei saa myytyä yhtää autoja? Kannattaisko mennä markettiin myyjäksi ja saisi paljon paremmat rahat kun jonku 500€.

Ja jos omalla paikkakunnalla ei ole töitä niin sitten voi aina ottaa auton alle ja ajaa sinne naapuripaikkakunnalle. Tai muuttaa Helsinkiin missä varmasti on töitä.

"sau"
Mutta oletteko ajatelleet, että monet näistä osa-aikahommista ovat kenties varsin tärkeitä töitä: siivousta, vammaisen henkilön avustamista jne. Jos kukaan ei niitä viitsi tehdä, jää joku aina jostakin paitsi. Ja kait nyt jokainen ymmärtää, että se, joka töitä tekee, töitä myös saa. Kuka jonkun vuosikausia huvin tai hyödyn vuoksi pitkäaikaistyöttömänä lusmuilleen haluaisi palkata!?

Itse teen mitä tahansa töitä ihan vaan siksi, että terveen aikuisen tulee mielestäni tehdä jotakin leipänsä eteen. Tiedän, että tienaisin ihan samat rahat työttömänä ja jos hakisin lapsistani elarit. Mutta niin en tee. Minun työpanokseni on tärkeä! Jos en palkastani kauheasti veroa maksaisikaan, niin ainakin hän, ketä avustan osaa antaa työlleni arvoa!

Töihin siitä
Teidän veroista :D
Kannattaa ottaa selvää mihin kaikkeen muuhun niitä verorahoja käytetään.
Taitaa nämä asiasta kiihoilevat olla itse sellaisia äitejä, joiden oli pakko mennä töihin, kun omalla miehellä oli niin paska palkka.
Ei ole tarvinnut. Kyllä meidän rahat riittä toisin kun sun. Me vaan ollaan hommattu lapset sellaisessa elämäntilanteessa että oli varaa. Eikä niin kun moni tällä palsatalla. Täällä ollaan tahallaan työttömiä että saadaan parempia tukia kun kotihoidon tuki ja täällä hommataan lapsia opiskeluaikoina että saadaan vielä tukia. Sitten köyhänä opiskeliana, suurperheen äitinä kikkaillaan noilla tuilla kun sossu elättää lapset ja maksaa laskut.

Hommatkaa lapsia sellaisessa elämäntilanteessa että pystytte ne ite maksaan.

"sipuli"
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300311:
Mut jos asiat ei mee niin kuin suunnittelee niin sitten niille asioille pitää tehdä jotain. Eikä jäädä kotiin makaamaan tuilla. Työttömät voi kouluttautautua ja saada aina töitä jos vaan viittii. Ei tarvi jäädä kotiin valittaan kun ei saa töitä. Ja aina on töitä tarjolla jos vaan on valmis tekemään. Kaikista ei vao aina tulla lääkäreitä ja professoreita. Kannattaako sitä nyt esim olla automyyjänä jos ei saa myytyä yhtää autoja? Kannattaisko mennä markettiin myyjäksi ja saisi paljon paremmat rahat kun jonku 500€.

Ja jos omalla paikkakunnalla ei ole töitä niin sitten voi aina ottaa auton alle ja ajaa sinne naapuripaikkakunnalle. Tai muuttaa Helsinkiin missä varmasti on töitä.
Ai työttömät saa aina töitä kunhan vaan hakis?!?! Ei voi ihminen enää tosta paljon tyhmempi olla.

Keittiönoita
Ei tule hävettämään. Teen nykyisin 70-80 tuntista työviikkoa ja heti, kun voin lyödä hanskat tiskiin, ne myös lyön ja alan elää elämäntapaintiaanina.Töitä tehköön ne, jotka työnteosta tykkkäävät.

Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300354:
Ei ole tarvinnut. Kyllä meidän rahat riittä toisin kun sun. Me vaan ollaan hommattu lapset sellaisessa elämäntilanteessa että oli varaa. Eikä niin kun moni tällä palsatalla. Täällä ollaan tahallaan työttömiä että saadaan parempia tukia kun kotihoidon tuki ja täällä hommataan lapsia opiskeluaikoina että saadaan vielä tukia. Sitten köyhänä opiskeliana, suurperheen äitinä kikkaillaan noilla tuilla kun sossu elättää lapset ja maksaa laskut.

Hommatkaa lapsia sellaisessa elämäntilanteessa että pystytte ne ite maksaan.
Minä olen mielestäni kotonaoloni lapseni kanssa ansainnut. Olen tehnyt töitä yli 13v olematta päivääkään työtön. Maksanut siis niitä veroja jo aika paljon. Ja kyllä olemme tehneet lapsen siinä elämäntilanteessa, että siihen on varaa! Eikä kukaan voi sanoa, että lomautus ei olisi yllättävä käänne elämässä. Muuten kyllä rahamme riittäisi mainiosti! Mua suututtaa lähinnä tuo sinun asenne. Ymmärrän pointin, mutta niin yleistävästi kirjoitat.

Töihin siitä
[QUOTE="sipuli";22300373]Ai työttömät saa aina töitä kunhan vaan hakis?!?! Ei voi ihminen enää tosta paljon tyhmempi olla.[/QUOTE]

Riippuu mitä hakee. Riippuu mitä töitä on valmis hakemaan ja tekemään ja millasella hakemuksella. Eikä varmaan yhtään auta työnsaantia että on maannut lasten kanssa monta vuotta kotona laiskottelemassa. Työtä tekevä saa aina töitä ja työtä oikeesti jos haluaa niin sitä kyllä löytää. Työkkäri kyllä hommaa harjoittelupaikkoja ja aina pääsee työelämässä alkuun jos vaan on valmis töitä tekemään. Moni vaan ei ole valmis luopumaan tuistaan.

ev
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300400:
Riippuu mitä hakee. Riippuu mitä töitä on valmis hakemaan ja tekemään ja millasella hakemuksella. Eikä varmaan yhtään auta työnsaantia että on maannut lasten kanssa monta vuotta kotona laiskottelemassa. Työtä tekevä saa aina töitä ja työtä oikeesti jos haluaa niin sitä kyllä löytää. Työkkäri kyllä hommaa harjoittelupaikkoja ja aina pääsee työelämässä alkuun jos vaan on valmis töitä tekemään. Moni vaan ei ole valmis luopumaan tuistaan.
ole yh, jolla ei ole mitään tukiverkkoa ja asut alueella jossa ei ole saatavilla itsellesi kuin vuorotöitä.

jätätkö lapset yksin kotiin illoiksi kun olet duunissa vai oletko mieluummin työtön?

kaikki ei ole niin mustavalkoista. kaikkialla ei ole samoja työmahdollisuuksia. eikä kaikilla ole miestä, äitiä, tätiä, naapuria joka vahtisi lastasi sillä aikaa kun olet töissä. olettaen siis että lapsi on vaikka eka-tokaluokkalainen eikä enää tarhassa jolloin olisi vaihtoehtona vuoropäiväkoti.

herää jo unestasi.

Töihin siitä
ole yh, jolla ei ole mitään tukiverkkoa ja asut alueella jossa ei ole saatavilla itsellesi kuin vuorotöitä.

jätätkö lapset yksin kotiin illoiksi kun olet duunissa vai oletko mieluummin työtön?

kaikki ei ole niin mustavalkoista. kaikkialla ei ole samoja työmahdollisuuksia. eikä kaikilla ole miestä, äitiä, tätiä, naapuria joka vahtisi lastasi sillä aikaa kun olet töissä. olettaen siis että lapsi on vaikka eka-tokaluokkalainen eikä enää tarhassa jolloin olisi vaihtoehtona vuoropäiväkoti.

herää jo unestasi.
Jos asuu alueella missä ei saa oikeenlaista työtä voi muuttaa.

Pitääkö hommata lapsia jos ei pysty niiden jälkeen meneen töihin. Kannattaisko ennen niiden hommaamista miettii oma työtilanne. Hommata vaikka koulutus alalle jossa ei tarvi tehdä sellasia vuoroja joiden kanssa ei yh pysty elämään.

Yhteistyössä