"Öööö"
Alttarilla käyty, kummilapsia on eli niiden suhteen ei mitenkään, mutta entäs hautaus yms. asiat.
no minua ei kyllä toivottavasti ainakaan sinne lykätä... onneksi on myös ei kirkollisia hautausmaita.Samaan kirkkomaahan tod.näk. päätyy myös kirkkoon kuulumaton.
Niitä on ikävän vähän. Kirkko pitää tiukasti kiinni...no minua ei kyllä toivottavasti ainakaan sinne lykätä... onneksi on myös ei kirkollisia hautausmaita.
Juuh...muuttui vissiin vuonna 2004.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22256473:Hautaus maksaa nykyisin kirkkoon kuulumattomille saman verran kuin kirkkoon kuuluvillekin. Tämä asia muuttui muutama vuosi sitten.
Vapaa-ajattelijoiden ylläpitämiä hautausmaita on noin 10. Lisäksi Turussa ja Kauniaisissa on kaupungin ylläpitämä hautausmaa, Helsinkiin sellainen on tulossa.Niitä on ikävän vähän. Kirkko pitää tiukasti kiinni...
Mun tuhkat ripotellaan metsään.no minua ei kyllä toivottavasti ainakaan sinne lykätä... onneksi on myös ei kirkollisia hautausmaita.
No oho, ei mulla kyllä säästy ulkomaanmatkan verran. Sulla taitaa olla hyvät tienestit. Mulla jää 313 ekee vuodessa enemmän rahaa ku en kuulu kirkkoon.tuolla vastauksia
Eroa kirkosta – Usein kysytyt kysymykset
mun elämään ei ole vaikuttanut mitenkään, paitsi rahaa jää enemmän, vuodessa yhden ulkomaanmatkan verran kun en maksa enää kirkollisveroa. annan kyllä osan säästyneistä rahoista hyväntekeväisyyteen.
no kyllä tuolla summalla ulkomaanmatkan tekee helpostiAlkuperäinen kirjoittaja taidan olla köyhä;22256661:No oho, ei mulla kyllä säästy ulkomaanmatkan verran. Sulla taitaa olla hyvät tienestit. Mulla jää 313 ekee vuodessa enemmän rahaa ku en kuulu kirkkoon.
Aijaa, mä olen kuvitellut että usko jumalaan on se juttu, ei kuuluminen johonkin yhteisöön.Mutta sitten ei pääse taivaaseen kun kuolee! :O