Miten kirkosta eroaminen vaikuttaa elämään?

• Viestiketjun aloittaja "Öööö"
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
[QUOTE="vieras";22257594]Siis jos vanhemmat ei kuulu kirkkoon niin eikö lasta saa kastaa?Ja jos onkin eronnut kirkosta jossain kohtaa niin voihan sitä liittyä takasin sitten vanhoilla päivillään jos hautauskulut huolettaa.[/QUOTE]

Miksi kukaan haluaisi lapsensa kastettavan, jos ei itsekään usko moiseen? Aika monissa kristillisissä suuntauksissa on tarjolla vain aikuiskaste muutenkin.

Keittiönoita
[QUOTE="Kökkö";22257583]No lähinnä varmaankin joku piha-alue, jota pidetään hautapaikkana.[/QUOTE]
Jeps, jos tontti on asuinrakennukselle tarkoitettu, niin sitten varmaan voi vaikuttaakin tontin hintaan. Mutta harva kai pihalleen haluaisi omaa läheistäänkään ripotella...tai no, en minä tiedä.

"Kökkö"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22257647:
Jeps, jos tontti on asuinrakennukselle tarkoitettu, niin sitten varmaan voi vaikuttaakin tontin hintaan. Mutta harva kai pihalleen haluaisi omaa läheistäänkään ripotella...tai no, en minä tiedä.
Aika moni haluaa.

Keittiönoita
[QUOTE="Kökkö";22257672]Aika moni haluaa.[/QUOTE]
Oikeesti? Mä olen ollut siinä käsityksessä, että tuhkansa ripoteltavaksi haluavat tuhkat yleensä mereen, jokeen, kalliolta alas heitettäväksi, tunturille, metsään tms paikkaan eikä suinkaan omalle pihalleen.

"Kökkö"
[QUOTE="Kökkö";22257704]Ihmiset ei monestikkaan ajattele kovin selkeästi noissa tilanteissa ja jos se on ollut vainajan tahto niin........[/QUOTE]

No moni ja moni, mutta, jos noin 30 000 ihmisen seurakunnassa 2-3 vuodessa. Mä pidän sitä aika paljona.

ärh
[QUOTE="vieras";22257594]Siis jos vanhemmat ei kuulu kirkkoon niin eikö lasta saa kastaa?Ja jos onkin eronnut kirkosta jossain kohtaa niin voihan sitä liittyä takasin sitten vanhoilla päivillään jos hautauskulut huolettaa.[/QUOTE]

No ne hautauskulut on samat kuului kirkkoon tai ei, on tullut selville tämäkin. Tapakristitty olen, mutta sen verran nykyaikainen että haluaisin saada rahoilleni jotain vastinettakin mitä en nyt koe saavani.

"ankkamuki"
[QUOTE="johanna";22257257]Mitä sillä kirkollisverolla loppujen lopuksi saa? Hautajaisista joutuu maksamaan joka tapauksessa. Mitä siitä hyötyy että maksaa kirkollisveroa? Kirkossa saa jokainen käydä kuitenkin. Kirkollisen vihkimisen saa jos haluaa, mutta mitä muuta??
Kertokaa hyvä syy maksaa noin 400e/vuosi![/QUOTE]

Ei sillä taida saada mitään....

Tunnustava kristitty
Erosin kirkosta noin 20v sitten, löysin hengellisen kodin muualta.
Olen viime kesänä liittynyt uudelleen, voin sanoa kuuluvani kirkon konservatiivisempaan siipeen. ;)
Haluan olla siellä kuitenkin, tukemassa ja rukoilemassa, heitä jotka ovat "tulilinjalla" asioista puhumassa.

Yhteistyössä