Uskaltaisitko ottaa läppärin mukaan synnärille?

• Viestiketjun aloittaja "Äitix3"
  • Ensimmäinen viesti
"Äitix3"
Kohta olis taas lähtö tays:siin ja mietin jotta mitä taas pakkailen mukaan...
Mietin jotta onkohan liian arvokasta tavaraa läppäri ottaa sairaalaan mukaan?
Olis edes jotain tekemistä niillä välein kun vauva nukkuu, vieraita kun ei juurikaan
saa käydä :/

Minä en ollut synnyttämässä, mutta sairaalassa leikkauksessa nyt kesällä ja minulla oli miniläppäri mukana, tosin se taidettiin tuoda vasta sen leikkauksen jälkeen minulle. Mutten sitten loppujen lopuksi paljon sitä jaksanut käyttää.

"vieras"
siis miksi ihmeessä pitäisi ottaa läppäri mukaan synnärille?huh huh.
pelkäät siis että tylsistyt parissa päivässä? No sitten lapsen saaminen tulee olemaan sulle suuri shokki!

Eikö tärkeämpää ole vauvaan tutustuminen ja oma lepo?

Järki käteen nyt!

aloittaja
[QUOTE="vieras";22240528]siis miksi ihmeessä pitäisi ottaa läppäri mukaan synnärille?huh huh.
pelkäät siis että tylsistyt parissa päivässä? No sitten lapsen saaminen tulee olemaan sulle suuri shokki!

Eikö tärkeämpää ole vauvaan tutustuminen ja oma lepo?

Järki käteen nyt![/QUOTE]

Kyllä todellakin TIEDÄN jo tylsistyväni ;) En mä nyt tiedä voiko se enää niin suuri shokki olla mulle kun ennestään jo 2kertaa oon synnyttänyt :D Niiiiin, ja kummallakin kertaa on vauvat olleet niin rauhallisia ettei oikein oo ollut itellä mitään tekemistä ja nukkumisesta ei mulla tuu sairaalassa yhtään mitään.

Muille ISO KIITOS fiksuista vastauksista =)

No meillä ainakin huonekavereiden kanssa oli aika solidaarista elämä että en ainakaan niitten pelkäis kamojani varastavan :) jos mulla ois ollu niin oisin kyllä viimereissulla ottanu mukaan kun kuukauden siellä osastolla makasin...

"vieras"
Kyllä todellakin TIEDÄN jo tylsistyväni ;) En mä nyt tiedä voiko se enää niin suuri shokki olla mulle kun ennestään jo 2kertaa oon synnyttänyt :D Niiiiin, ja kummallakin kertaa on vauvat olleet niin rauhallisia ettei oikein oo ollut itellä mitään tekemistä ja nukkumisesta ei mulla tuu sairaalassa yhtään mitään.

Muille ISO KIITOS fiksuista vastauksista =)
Et voi tietää millainen 3.vauvasi on. Sitäpaitsi tieokoneesta lähtee säteilyä,onko kiva että vastasyntyneen vieressä pitää heti pitää kone auki 24h.
Kännykät sekoittavat sairaalan laitteita. senkö takia tarvitset nyt läppärin mukaan kun känny ei voi olla auki?

En vaan ymmärrä tollaista ajattelutapaa.

Minusta lapsen saaminen on aina myös tutustumista itseensä,koska väkisinkin tulee niitä tylsistyneitä hetkiä.

uig
Kyllä saa kännykkä pääkaupunkiseudulla sairaaloissa olla tietyillä alueilla auki, mm. osastoilla. Minä nettailin viikon sairaalassaoloaikanani puhelimellani sen mitä piti, ei kyllä tulisi mieleenkään ottaa synnärille läppäriä mukaan. Jotenkin hassua

läppäri
[QUOTE="vieras";22240579]Et voi tietää millainen 3.vauvasi on. Sitäpaitsi tieokoneesta lähtee säteilyä,onko kiva että vastasyntyneen vieressä pitää heti pitää kone auki 24h.
Kännykät sekoittavat sairaalan laitteita. senkö takia tarvitset nyt läppärin mukaan kun känny ei voi olla auki?

En vaan ymmärrä tollaista ajattelutapaa.

Minusta lapsen saaminen on aina myös tutustumista itseensä,koska väkisinkin tulee niitä tylsistyneitä hetkiä.[/QUOTE]

Millä vuosisadalla olet sairaalassa ollut osastolla? Siellä saa olla läppärit ja kännykät mukana ja auki. Ainut on, jos joutuu kipupumppua käyttämään, niin sen aikana ei saa käyttää kännykkää tms. laitetta. Ja se kipupumppu jos on, se tietää pitempää sairaalareissua kuin 2 päivää.

"Martta"
Itse jouduin viettämään sairaalassa viikon verran jo ennen synnytystä ja läppäri oli kyllä mukana. Siinä ehti mukavasti katsomaan muutaman leffan jonka oli halunnut nähdä sekä pelaamaan mielipelejä, mukavan rentouttavaa ja aikakin kului nopeammin. Eli siitä vaan!

Mie en kestä sairaala-aikaa yhtään kahden synnytysreissun perusteella ja menee aivan itkeä tuhertamiseksi siellä jos ei oo muuta ajateltavaa.. mihinkään lehteen tai kirjaan en jaksa keskittyä kuitenkaan.
Minä varaudun siihen, että vauva hereillä vain silloin kun syö ja se muu aika on tylsää.. en osaa sairaalassa nukkua päivällä ollenkaan ja yötkin vähän sitä sun tätä. Jos vauva on "työläämpi" tapaus niin sitten se läppäri jää vaan avaamatta, eipä tuo paljoa kassissa paina.

Olen kysynyt tutulta kätilöltä jo etukäteen ja kännykkä saa olla auki ja läppäri+ mokkula käytössä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja läppäri;22240614:
Millä vuosisadalla olet sairaalassa ollut osastolla? Siellä saa olla läppärit ja kännykät mukana ja auki. Ainut on, jos joutuu kipupumppua käyttämään, niin sen aikana ei saa käyttää kännykkää tms. laitetta. Ja se kipupumppu jos on, se tietää pitempää sairaalareissua kuin 2 päivää.
meidän sairaalassa ei saanut osastolla olla kännyhkkä auki.
ruokahuoneessa sai.
eikä siitä nyt kovin pitkä aika ole kun synnytin.

Mutta tapansa kullakin.
Mulle synnärille meno on lapsen kohtaamista,jännittävää alkututustumista,
eikä tulisi mieleenkään surffailla jossain netissä.

Nykyään ihmiset on kyllä oikeesti aivan nettiaddiktoituneita. on se sitten facebook tai palsta tai joku muu. Mutta yrittäkää saada sisältöä elämäänne jostain muualtaKIN. Eikö lapsen saaminen ole sitten yhtään sen kummempaa,että pitää vaan miettiä millä viihdyttäisi itseään sairaalassa?
säälittävää mun mielestä.,ja surullista.

[QUOTE="vieras";22240644]meidän sairaalassa ei saanut osastolla olla kännyhkkä auki.
ruokahuoneessa sai.

Mutta tapansa kullakin.

Nykyään ihmiset on kyllä oikeesti aivan nettiaddiktoituneita. on se sitten facebook tai palsta tai joku muu. Mutta yrittäkää saada sisältöä elämäänne jostain muualtaKIN. Eikö lapsen saaminen ole sitten yhtään sen kummempaa,että pitää vaan miettiä millä viihdyttäisi itseään sairaalassa?
säälittävää mun mielestä.,ja surullista.[/QUOTE]

Ihan missä muualla vaan sanottuna, kuin NETISSÄ, tällä olisi painoarvoa.

Meillä oli läppäri synnärillä mukana, mutta eipä synnytyksen jälkeen siihen ehtinyt kajota kuin sen verran että laitettiin facebookiin pikaisesti ilmoitus vauvan syntymästä, mitat ja kellonaika. :)

Ota ihmeessä. Mä en olisi "ehtinyt" surffailemaan, koska vauva roikkui rinnassa kiinni lähes 24/7. :)
Ja oli sun eka lapsi? Tokan kanssa sitten osaat olla niin että vaikka se on tissillä niin sulla on ainakin toinen käsi vapaana vaikka ruokailua tai netissä roikkumista varten :D

Vauvat nukkuvat suurimman osan ajasta, joten kyllä siinä ehtii tylsää tulla riippuen tietenkin kuinka kauan sairaalassa joutuu hengailemaan.

äiti kohta kahdelle
[QUOTE="vieras";22240644]meidän sairaalassa ei saanut osastolla olla kännyhkkä auki.
ruokahuoneessa sai.

Mutta tapansa kullakin.

säälittävää mun mielestä.,ja surullista.[/QUOTE]

Tosiasia on se, että "ei-vaativa" vauva nukkuu lähes koko ajan sairaalassa. Kyllä siinä aika käy pitkäksi. Vai häiritsetkö sinä rankan syntymäkokemuksen läpikäyneen vauvasi unta sillä jännittävällä alkututustumisellasi? Ja ei kai se äitikään ympäri vuorokauden siellä sairaalassa nuku. Miksi siis läppärin ja kännykän käyttö on jotenkin tuomittavampaa ajanvietettä kuin naistenlehdet, romaanit tai vaikka käsityöt? Ja ainakin meidän kaupungin sairaalassa noiden laitteiden käyttö on sallittua.

Itse en ota läppäriä mukaan synnärille, mutta pisti ärsyttämään tuollainen vouhkaaminen, ymmärrän hyvin, miksi joku ottaa.

"vieras"
kyllä ottaisin,kolme kertaa synnärillä olleena ja joka kerta pitkästynyt totaalisesti.En ole ollut väsynyt,enkä kyllä ole saanut nukuttuakaan siellä,toisekseen olen sellainen ihminen että koko ajan pitää olla jotain tekemistä ;) Vauvat on nukkunut suurimman osaksi aikaa ja huonekaveritkin ollut hiljaista sorttia,paitsi kerran niin kyllä olisi ollut ihana kun olisi ollut läppäri mukana ja oisi voinut roikkua netissä :D ajatelkoot vaikka riippuvaiseksi ;)

Yhteistyössä