Uskaltaisitko ottaa läppärin mukaan synnärille?

• Viestiketjun aloittaja "Äitix3"
  • Ensimmäinen viesti
madicken harmaana
On erikoista että tulee edes mieleen ottaa läppäri mukaan. Vai onko niin kiire kertoa kaikista asioista eri kanavaliia, että ei malta odottaa sitä muutamaa päivää että pääsee kotiin? Vai onko vaikeaa vaan olla ja kohdata omia ajatuksia?

Miksi ei voisi käyttää sairaalassaoloaikaa vaikka lukemalla kirjaa tai lehtiä? Ihastelemalla vauvaansa? Tutustumalla muihin äiteihin? Ja kyllä netissä roikkuminen mielestäni eroaa kirjan lukemisesta...
Kyllä minulla esikoisen syntyessä olisi ollut tarve jutella äidin tai siskon kanssa. Toki pärjäsi nuo 3 vrk ilmankin, tai siis muutam minuutin puheluiden ja tekstiviestien avulla. Kuitenkin tuo kääntöyrityksen päätyminen kiireelliseen sektioon, sen perään down-epäily ja diagnoosin varmistuminen olivat asioita jotka saivat sairaalassaolon tuntumaan ahdistavalta varsinkin kun tuo kontakti läheisiin jäi noin heikoksi.

Sektion jälkeen ei heti päästetty sairaalasta pois vaikka mielelläni olisinkin lähtenyt. Varsinkin kun vauvaa jouduttiin vähän tutkimaan ja opettamaan syömään. kirjoihin en pystynyt keskittymään ja vauvalehdet alkoivat ahdistaa nekin, niitä terveitä vauvoja joita näki myös heti kun huoneen ovesta astui ulos. Muiden äitien kanssa en todellakaan jaksanut jutella, päinvastoin välttelin noita tilanteita minkä pystyin.

"vieras"
Mites,onko sairaaloissa jotkut omat nettiyhteydet vai vaatiiko mokkulan? Meillä on kotona langaton enkä mä sit tee läppärillä sairaalassa mitään jos siellä ei oo valmista yhteyttä :/

"vieras"
[QUOTE="jaa-a";22244024]kyllä minusta on erikoinen ajatus ottaa läppäri mukaan. Synnärille mennään synnyttämään eikä viihdyttämään itseään!!!![/QUOTE]

No anteeks. Lupaan istua hiljaa sängyllä ääntäkään päästämättä ne ajat kun vauva nukkuu,ettei vahingossakaan semmosta vahinkoa pääsis käymään että tuntisin viihtyväni.

"shihtzu"
[QUOTE="jaa-a";22244024]kyllä minusta on erikoinen ajatus ottaa läppäri mukaan. Synnärille mennään synnyttämään eikä viihdyttämään itseään!!!![/QUOTE]

No eihän kukaan sitä läppäriä synnyttäessään käytäkään, mutta sitten siellä osastolla, vai mitä siellä pitäisi tehdä, olla ja möllöttää, niin että pää meinaa hajota.
Mulla oli viimeksi lukemista ja ristikoita ja telkkariakin saatoin katsella vaikka keskellä yötä, kun yhden hengen huoneessa asustelin, mutta silti meinasi pää hajota. Ne iltalehdet mitä mulla oli, oli nopeasti luettu, kirjaa ei jaksanut koko ajan lukea, eikä niitä ristikoita tehdä. Puhelimella juttelin muutamaan otteeseen kavereiden kanssa ja telkkaria katsoin kun katsottavaa tuli, tosin silloin ei sitäkään juuri tullut.
Lapsi veteli 4-6 tunnin unia, joten mulla sitä aikaa siinä riitti ja sektion jälkeen kun ei pahemmin sieltä huoneesta mihinkään liikuttu.
Lapsen isä kävi joka iltapäivä pikaisesti vierailulla, muuten olin siellä ihan itsekseni vauvan kanssa.

Yhteistyössä