Ateistana raamattu ja hengelliset asiat ovat niin tuntemattomia asioita ettei ole mitään tietoa mitkä on hengellisiä nimiä. Anteeksi siis jos tulevian lasteni nimet mahdollisesti ovat hengellisiä.
En ole koskaan kuullutkaan. Tunnen monia uskovaisia kristittyjä eivätkä he puhu noin tai erottele nimiä noinAika monesti liitetään Raamatussa olevat nimet kristillisyyteen ja sitten vanhemmat paikalliset nimet (esim. suomessa luontonimet) pakanallisuuteen Tai ainakin mulla on sellainen mielikuva.
Voi olla, että se on vaan mun mielikuva.
Et ole ainoa. Liitän helposti sellaiset nimet, jotka ovat suhteellisen harvinaisia, mutta esiintyvät Raamatussa (Noomi, Jeremias esim.) aktiivisempaan kristilliseen uskoon. Sen sijaan Raamatussa esiintyviä nimiä, jotka muuten ovat yleisiä (esim. Saara, Maria), en niinkään yhdistä.Aika monesti liitetään Raamatussa olevat nimet kristillisyyteen ja sitten vanhemmat paikalliset nimet (esim. suomessa luontonimet) pakanallisuuteen Tai ainakin mulla on sellainen mielikuva.
Voi olla, että se on vaan mun mielikuva.
Timo T.A.:n ja Ninan poika on Mikael. .laugh:Mieheni nimi on Christoffer Daniel
ja pojan nimi on Andreas Mikael.
Siinä on kolme hengellistä nimeä ilmeisesti?
En kyllä koe olevani uskovainen, mutten todellakaan pakanakaan.
Andreas tarkoittaa taas miehekästä... saa nähdä
Minusta on perin outoa, ettei lapselle voi antaa sitä nimeä jonka haluaa. Niinkuin tuolla jo kerroin meidän nimistä. Pitäisikö ateistin keksiä omat nimet jotka ovat ateisti nimiä?Tuosta huomaa, että ihan pelkkää pelleilyä koko ateistina oleminen jos ei tuon vertaa mieti asioita. Jos on oikeasti henkeen ja vereen ateisti niin kaikki uskonnollliset nimet on poissuljettuja.
Inisee kuka mitä tahansa tähän, mutta näin se vaan on.
Niin, kun joku kertoo lapselleen keksimänsä erikoisemman nimen, niin sitäkin sitten irvaillaan, että eikö tavalliset Mariat ja Mikaelit kelpaa.Minusta on perin outoa, ettei lapselle voi antaa sitä nimeä jonka haluaa. Niinkuin tuolla jo kerroin meidän nimistä. Pitäisikö ateistin keksiä omat nimet jotka ovat ateisti nimiä?
No se keksii kuka on aidosti ateisti. Ei tulisi mieleenkään antaa hengellistä nimeä lapselle.Minusta on perin outoa, ettei lapselle voi antaa sitä nimeä jonka haluaa. Niinkuin tuolla jo kerroin meidän nimistä. Pitäisikö ateistin keksiä omat nimet jotka ovat ateisti nimiä?
Eli pitää lukea raamattu ollakseen kunnon ateisti?No se keksii kuka on aidosti ateisti. Ei tulisi mieleenkään antaa hengellistä nimeä lapselle.
Ei, vaan jos kiellät uskonnon, olet siitä jollakin tapaa tietoinen, eikö?Olen usein huomannut, että jotkut uskovaiset haluavat määrittää toisten uskovaisten uskovaisuuden laatua ja määrää, mutta että ateistit tekevät samaa toisten ateistien suhteen, se on uutta.
Sinä varmaat tapat ihmisiäkin, ettet vain noudattaisi "älä tapa" -käskyä?Mutta sinä et olekaan ateisti? Jos on agnostikko tahi muuten vain uskonnoista välittämätön, se ei lienekään tärkeää. Itse ateistina se on mulle erittäin tärkeää välttää kristillisiä juttuja.
Ja se, että antaa tietämättään lapselleen nimen joka on Raamatussa, on kristillistä, koska..?Älä tapa-ajatuksen noudattaminen ei ole kristillistä. Tietenkään sinä uskovaisena et sitä(kään) tiennyt.
Ei ole semmoista nimeä vielä tullut vastaan mikä sopisi kaikille ateisteilleNo se keksii kuka on aidosti ateisti. Ei tulisi mieleenkään antaa hengellistä nimeä lapselle.
Kyllä, olen ateisti. En ehkä kuitenkaan sieltä ihan ääripäästä (ehkä ateistin ja agnostikon sekoitus ). Mulle ainakaan nimellä ei ole mitään väliä. Ne nimet joiden tiedän olevan Raamatusta (esim. juuri Jeesus, Matteus, Markus yms. "kuuluisat" nimet), en todellakaan antaisi lapselleni sellaista. Mutta jos en tiedä että nimi on Raamatusta, ja tykkään siitä nimestä (no esim. vaikka Sara-nimi, en tiennyt että se on Raamatusta ennen kuin luin tätä keskustelua), niin silloin voin antaa sen lapselleni.Mutta sinä et olekaan ateisti? Jos on agnostikko tahi muuten vain uskonnoista välittämätön, se ei lienekään tärkeää. Itse ateistina se on mulle erittäin tärkeää välttää kristillisiä juttuja.
no voihan ny, en mä ala raamattua pläräämään siksi, että tietäis mitä nimiä siellä on. Ei mua kiinnosta.Tuosta huomaa, että ihan pelkkää pelleilyä koko ateistina oleminen jos ei tuon vertaa mieti asioita. Jos on oikeasti henkeen ja vereen ateisti niin kaikki uskonnollliset nimet on poissuljettuja.
Inisee kuka mitä tahansa tähän, mutta näin se vaan on.