KESÄ 2010 hoidot

VOI EI Gabi!! :hug: En osaa ees kuvitella, miten pahalta susta tuntuu tän kaiken lisäks vielä tuokin!!:( Toivon niin koko sydämestäni, että tilanne muuttuu vielä, ja pääsette jatkamaan hoitoja! Voimia! :heart:

Ja samaa mieltä desperaten kanssa siitä, ettei ketään poistettais listalta! Mähän sanoin jossain vaiheessa, että kohta mä oon yksin koko palstalla, ja nyt näyttää siltä, et nii kohta käy!! Älkää nyt kaikki kadotko jonnekkin!! Miimii, Gabi, Shayna... Vaikka kyllä mä ymmärrän, et on raskasta ehkä välillä lukee näitä juttuja, mutta kyllähän tänne kirjottaminen helpottaakin, eikös me olla kaikki se todettu jo jossain vaiheessa? Ja me ollaan itsekkäitä eukkoja, eikä haluta missään nimessä luopua teistä, ootte tärkeitä! :heart: Ja minä en sitten ainakaan osaa päivittää listaa...

Kielovanamo... voi, melkein itku pääsi, kun luin tota sun Gabille kirjottamaa juttua! Oli niin kauniisti kirjotettu! Ihanaa, kun sä viittit ja haluat edelleen täällä käydä meitä tsemppaamassa! :heart: Ja kuten joku muukin sanoi, nii ei olla ollenkaa taidettu huomata kysyä sun kuulumisia!! Mutta kerro meille vaan omatkin kuulumises ihan rohkeesti, tai mä ainaki haluan kuulla! Että ei tarvii ajatella, että se tuntuis meistä pahalta... vaikka me varmana ollaanki sulle tosi kateellisia, mut myös tosi onnellisia sun puolesta! :heart:

Eintel: Säkö plussasit ekasta ivf:stä? Saako udella, mikä teillä on lapsettomuuden syynä? Kaikki, jotka on plussannu ekasta ivf:stä, antaa mulle itelle nyt jotenki tällä hetkellä kauheesti toivoo tohon tulevaan omaan ekaan ivf:n... Oliko teillä muuten lyhyt vai pitkä hoito? Ja onnea vielä oikein paljon!:)
 
Kaikki, jotka on plussannu ekasta ivf:stä, antaa mulle itelle nyt jotenki tällä hetkellä kauheesti toivoo tohon tulevaan omaan ekaan ivf:n...
Aivan sama tunne mulla! Ja hirmusesti oon kattonukin juttuja ekasta ivf:stä... Kävin aamulla ultrassa. Paljon pieniä rakkuloita ja 2 ihan jätti-isoa, jotka oli jääny viime kierrosta. Eivät kuulemma haittaa kiertoa mitenkään. No nyt sama annos (menopur 225 ky) jatkuu ja perjantaina UÄ. Niin ja Orgalutran tulee nyt mukaan.
 
Tää on kyllä uskomaton paikka, miten hienosti kaikki tukevat toisiaan!

Lakka ja Sera: ekasta ICSIstä plussasin, kahden tuloksettoman inssin jälkeen. (Tuskin uskon sitä vieläkään. Ja joka kerta kun vessassa käyn etsin punaista paperista...) Viljelyä maljalla eli perus-ivf:ää ei edes yritetty, sillä lapsettomuuden syy on miehen siittiöissä, huonosti liikkuvia ja normaalia vähemmän eläviä. Nyt tällä hoitokerralla pestyjen simppojen tilanne oli itse asiassa ihan kohtalainen, mutta aikaisemmin on ollut vaan 5-10 prosenttia normaaleista määristä. Ja lyhyellä hoidolla mentiin.

Toivoa on!
Taustailen täällä vielä, en vielä uskalla siirtyä mihinkään plussanneiden ketjuun edes...

Ja toivon kaikkien muiden tavoin, että Gabi ja Miimii jaksavat taas kerran nousta alhosta. Lämpimiä ajatuksia teille kaikille!
 
Mä en nyt valitettavasti muista teidän kaikkien taustoja niin tarkasti, mut onko kellään kokemusta tästä et missä vaiheessa vuoto on alkanut pieleen menneen hoidon jälkeen. En ole viime keskiviikon jälkeen lugesteroneja laittanut eikä mitään merkkiä vuodosta edelleenkään, arghh... Mullahan oli kylläkin jonkinlainen heikko plussa se raskaustesti (kotitesti kahteen kertaan negatiivinen) mut verikokeessa matala hcg. Tietenkin kyseessä voi olla tuulimuna tai kohdunulkoinen. Pitäis varmaan positiivisesti yrittää ajatella et kun se johonkin on kiinnittynyt niin ei näköjään ainakaan helpolla irtoa. Toivottavasti niin myös mahdollisessa seuraavassa hoidossa.
 
Voi Gabi :hug: Mitä lohduttavaa osaisin sinulle sanoa.. :( Mua niin harmittaa sun puolesta. Enkä mitenkään voi tietää miltä susta tuntuu, mutta uskoisin tietäväni sen verran että suru on kauhean suuri. Sure nyt aivan rauhassa, se että antaa itselleen luvan surra, on ainakin minua auttanut monen monituista kertaa! Mutta lupaa meille että surun jälkeen jaksat taas nostaa itsesi pystyyn :heart: Ja mä en myös muiden mukaan halua että sinä (tai Miimii) lähdette yhtään minnekkään täältä! Teidän ei tarvitse jaksaa tsempata meitä, mutta purkakaa edes itseänne tänne! Ja jos tämä paikka ei ole se mihin haluatte itseänne purkaa, niin toivon että kuitenkin jonnekkin purkaisitte! Ootte tärkeitä, muistakaa se! :heart:

ON: Tänään suuntaan Ouluun! Ihan kohta olisi lähtö.. klo:12.00 meillä on se ensikäynti aika! En tiedä ehdinkö päivittelemään kuulumisia tuoreeltaan. Mulla on yksi koulutus illalla! Eli jää nähtäväksi milloin palaan linjoille!
 
Heissan kanssasisaret!!

Barba:jokos sulla oli se ultra/ pas? tuuppa kertoon heti et miten kävi:heart:

Sera:Elä pelkää et jää ainoax tänne palstalle, mun mies sano jo ajat sitte et mä oon kohta yksin tolla palstalla kun tietää meijän huonon tuurin.Mä siis jään ainakin sun kaverix.
Aivan mahtavaa miten kaikki täällä tosiaan puhaltavat yhteen hiileen, tää on ihan mahtava porukka kyllä ja toivottavasti plussaajatkin jaksais olla vielä täällä meitä kannustamassa!!!
On:täällä taas ihan täys menkkaolo, mahaa juilii ja joka paikkaa turvottaa sikana.Mulla hajoo kyllä pää jos taas tulee negaa.Henkiset voimavarat on tosiaan ny lopussa ja pakkanen tyhjä/ rahat.no perjantaina alkaa menkat jos ei oo onnannu niin tietääpähän miten viikonloppunsa viettää:pimeessä peiton alla ja synkistellen elämää.
Evita:mulla alkanu yleensä menkat ihan ajallaan pieleen menneissä hoidoissa( muitakaan kun ei oo koskaan ees ollu )paitsi kun luget oli mukana niin viivytti kiertoa ja piti menkat poissa käytön aikana.toivotaan ettei sulla oo kyse ainakaan mistään kohdun ulkopuolisesta tms vaan hcg jostain syystä lisääntys vaan hitaasti:heart:
Miimii:ihanaa kun tulit takas positiivisella mielellä ja totta hemmetissä saat kehua ja olla ylpeä tyttärestäsi, niin oisin minäkin.Ainakin osaat arvostaa lastasi kun tiedät ettei mikään mikä liittyy lasten saamiseen jne oo todellakaan itsestäänselvyys.:hug:Nauti hetkistä tyttösi kanssa!!!!
Oon ihan pulassa kun Gabi ei oo päivittämässä listaa niin ei tälleen nopsaan ikin pysty kattoo et mikä tilanne kelläkin päällä ilman et selailee vanhoja kirjotuksia!!!
halauksia kaikille!!!!
 
Oulun reissun kuulumisia: Pitkällä kaavalla tehdään IVF meille.. Minun toivomuksestani. Lääkärille olisi sopinut kumpi kaava tahansa. Ensi viikolla aloitan sumuttelut ja vko:lla 46 olisi tarkoitus olla punktio! Kiva oli käynti muutenkin.. Tuntui että meitä kerrankin kuunneltiin ja asiamme otettiin vakavasti, eikä mitenkään väheksyen! Kiva mieli jäi käynnistä! =)

Eli niin se taisi Sera käydä että meillä on punktio samalla viikolla ja piinaillaan sitten yhdessä!
 
Eina, hienoa!! Näin ne viikot livahti ohi ja ootte jo tässä pisteessä :)

Mä kans oottelen Barban kuulumisia! Toivottavasti kaikki ok..

Miimii :hug: Mä niin toivon, että teidän ihana pieni tyttö sais sisaruksen!

Gabi, jos tätä luet, niin oot varmasti meidän kaikkien ajatuksissa!! Voimia!

Desperate, Sera ja muut, tottakai mä käyn täällä tsemppaamassa. Tää on oikeesti mun mielestä ihmeellisen ihana ketju, en ymmärrä, mistä se yhteenkuuluvuus ja kannustuksen henki tulee, mutta en todellakaan voi teitä jättää. Sitä paitsi kyllä se oma identiteetti heiluu niin vahvasti vielä siellä lapsettomuuden puolella, vaikka ihan oikeesti alkaa näyttää tosi tosi todennäköiseltä, että kokonaan lapsettomiksi me ei ainakaan jäädä.
Täytyy sanoa, että kyllä tää alkuraskaus on aivan ihanaa, mutta välillä myös aika raastavaa.. Jos oireet hetkeksikin helpottaa, niin alkaa mieleen hiipiä pelko, että onko meiän vauva kuollut. Vaikka kuinka nyt yrittää takoa itelleen päähän, että se on hyvin epätodennäköistä, jo kaks kertaa on nähty sydämen syke, mulla ei oo mitään vuotoa eikä kipuja, eikä riskitekijöitäkään oo mitään muuta ku ikä (eikä sekään ihan mahoton, kohta 36), niin silti meinaa ilkeä pieni ääni välillä päässä pelotella. Onneks suuren osan aikaa oon ollu oikeestaan ihan huomattavan rauhallinen ja levollinen olo, ja tuntuu ihmeelliseltä miten todelliselta lapsi tuntuu jo nyt vaikka onkin vasta sellanen joku 2-3cm pitkä pikkuinen, suloinen otus :) Nyt kyllä tuntuu piiiitkältä ajalta, kun seuraava ultra on vasta kolmen viikon päästä, mutta onhan tässä syksyn mittaan itse kunkin kohdalla huomattu, että kyllä tää aika koko ajan menee eteenpäin :)

Voimia ihanat naiset!! :heart:
 
Despe ja Kielo ( ja kaikki muutkin:) ) Täällähän minä!
Ultrassa kävin jo maanantaina ja kaikki oli sillon jo valmista,siis limis ok...mut meidän klinikalla kuulema suositellaan et ennen PAS:ia lugeja pitäs keretä käyttää mielellään ainakin 3 päivää,en tiiä onks muuallakin niin??? Nyt siis lugeja tungen tiedätte kyl minne ja zumeja popsin naamaan perjantaihin asti:p Tai tottahan toki pitempäänkin,mut sillon ois siirto jos vaan pakkasukot selviää.

Kovasti väännettiin kättä lekurin kaa kahden alkion siirrosta,siis JOS kaksi selviää,mut ei se oikein innokkaalta vaikuttanut:headwall: Mut sen näkee sit perjantaina,kuinka käy.Piinailua siis vaan viikon verran lisää ennen ku todellinen piina edes alkaa: /
Mut ilmottelen sit miten käy...
Ja eihän me nyt sit Despen kans keretäkään piinailla yhdessä,höh,mut paljon lähetän sinulle plussatuulia!!!

Kielo tosi ihanaa on kuulla sinunkin kuulumisia,lisää vaan:heart:

Sit tais Sera ja Lakka ainakin olla jo tositoimissa,onnea muniksien kasvatteluun ja Einallakin hoito lähenee,vautsi:)

Sori,jos unohdin nyt jonkun,tää piti vain olla pikainen piipahdus,mut taisikin tulla romaani:LOL:

Kaikille mukavaa syyspäivää!!!
 
Eina: Jippii, kiva että on piinistelykaveri sitten! :heart: Hyvä että pääsitte heti alottamaan hoidon, ja että ekasta käynnistä jäi hyvä mieli! Saako udella, miks halusit pitkän hoidon? Mua kun huolestuttaa niin se omien hormoonien lamauttaminen... iiiik, pelottaa! :ashamed: Mitä lääkettä sä sumuttelet? Kun mulla piti olla kans sumut, mut sitte ilmotettiin, että koko lääkettä ei ees saa tällä hetkellä Suomesta! Ja nyt pistänki sitte yhen piikin samana päivänä, ku sumujen piti alkaa, ja siinä se! :confused: Toivottavasti toimii yhtä hyvin, kuin sumut! Ainaki pääsen itte helpommalla :) Mut nyt paaaljon peukkuja meille molemmille, että päästään piinailemaan yhessä ja sitten tietty myöhemmin plussailemaan!! :whistle: :D

desperate: Peukut pystyssä sulle plussan puolesta! :heart:

barbapörrö: Niiin toivon ja jännitän täällä sun pakkasukkojen puolesta! Toivotaan, että ovat sitkeitä ja selviävät, ja saat vielä lääkärinki ylipuhuttua kahden siirtoon!! :heart:
Ja en mä viel mihinkää tositoimiin oo päässy, vielä ootellaan vajaa pari viikkoa, ennen, kun saan sen "jarru"piikin pistää ees... aika matelee!!: / Eli siis Einan kanssa samassa aikataulussa mennään :)

Aurinkoisia syyspäiviä kaikille ihanaisille naisille! :heart:
 
Kiitos kaikille tuestanne. Voitte kuvitella, että mä olen vaan ihan pihalla. Mieletön pelko ja yhtä suuri toivo vuorottelee. Ja sitten siinä on välissä suurensuurta vihaa sekä haarniskanlujaa kuorta, kun ei halua näyttää maailmalle miltä tuntuu.

Jäin tänään sairaslomalle. Ja sain ajan terapeutilta, jota tapasin ja tapasimme sairauden ollessa päällä.

Kuukautiset alkoi tiistaina. Samana päivänä mieheni soitti Taysiin ja siirsi hoitoa "kuukaudella". Hoitojen lopettaminen/katkolle jääminen on tällä hetkellä pieni murhe verrattuna siihen pelkoon, että menetän mieheni ja avioliiton ja rakkauden.
 
Gabi suurensuuri ja lämmin halaus :hug: Uskon ja toivon että tää on ohimenevä kriisi ja pääsette kyllä jatkamaan yhdessä, elämää ja hoitoja, ja loppujen lopuksi teillä on vauvakin perheessä. Sitähän maksaisi kyllä ihan mitä vaan, kun tietäisi mikä päivä se tapahtuu, tai edes mikä vuosi!

Mullakin alkoi menkat, 30 pv kierto, eli back to normal. Ei tuo suolipaska ainakaan sitä nyt onneksi sekoittanut, niin kuin olen lukenut että voi tehdä joillekin naisille. Kaksi päivää nyt maha ja suoli tuntunut suht normaalilta. Toivottavasti tää ei ole mikään tilapäinen häiriö.
 
Tänään hcg 454. Huomenna aamulla taas uusi hcg ja gynen polille ultraan...Vahva epäilys siis kohdunulkoisesta raskaudesta. miks kaikki mitä ensimmäisenä ajattelen ja pelkään toteutuu? tai jostain syystä osaan heti aavistaa että mistä on kyse! pitäisköhän alkaa ennustajaksi???
 
Mä oon kans kielovanamon ja muidenkin kanssa samalla kannalla siitä asiasta, että tää on ihana ketju! :heart:

barbapörrölle peukut pystyssä sulatuksen puolesta! Toivottavasti selviävät ja toivotaan että lääkäri suostuisi siirtämään kaksi!

Sera: Halusin pitkän hoidon juuri tuon vuoksi, koska siinä on tuo omien hormonien lamauttaminen. Mulla on niin vahva epäilys endosta, että sen vuoksi tuon halusin. Lääkäri puolsi ihan täysin kantaani. (Mullehan on tehty tähystys, jossa ei selviä näkyviä pesäkkeitä ollut, mutta selvää kiristystä oli kohdun takana sekä suolistossa. Lisäksi tähystyksessä nähtiin että kohtuni on kirjava ---> viittaa endometrioosiin) Itse epäilen että kyllä sitä endoa siellä jonkin verran olisi koska kärsin (suoraan sanoen) ihan helvetin moisista kivuista menkkojen aikaan! Menkkojen aikaan varsinkin mun suolisto on kovilla (juuri siellä esim. oli sitä kiristystä tähystyksessä)... Ulostaminen on täyttä TUSKAA ja pienenkin ilman liikkuminen suolistossa sattuu aivan saatanasti! :ashamed:

Mulla olis Sera sumutteluihin määrättynä Suprecur, eli eri ko sulla.. Eikös sulla ollu Synarela?

ON: Tänään kävin apteekissa että olisin ostanut lääkkeet... Mutta eihän siellä ollut tuota suprecuria kuin yksi pullo (tarvitsen kaksi)! En uskaltanut ostaa sitä yhtäkään pulloa, vaikka alkuun sillä olisinkin päässyt, kun ei kuitenkaan tiedä tullaanko sitä suprecuria saamaan lisää siihen mennessä kuin ensimmäinen pullo loppuu! Aikoivat soittaa minulle huomenna apteekista, jos tuota suprecuria ei saada lisää tähän hätään! En tiedä miten meidän hoidon aloituksen käy jos sitä ei saada ensi viikkoon mennessä? :(

Gabi: Toivottavasti sairasloma auttaa ja tämä tosiaan olisi vain ohimenevä vaikea jakso teidän elämässänne :hug:

Kiva kuulla miimii että suoli on hiukan rauhoittunut ja että menkat kuitenkin tulivat ajallaan... jospa se tästä pikkuhiljaa elämä alkaisi sinullakin kääntymään edes hitusen parempaan suuntaan!

Voi evita :hug: Toivottavasti ei kuitenkaan olis kohdunulkoinen, vaikka huonolta kyllä vaikuttaa. Jaksamista sulle tosi paljon...
 
Voi evita! Toi on ihan hirveistä hirveintä, kahdesti kokenut! En sois kenellekään. Tietysti toivotaan toivotaan toivotaan vielä ettei kyse ole ku:sta :hug:

Tänään rysähti kunnon pommi postista sitte taas.. Se erikoislääkärin vastaanotto (kiireellinen lähete!?!) on tammikuun puolivälissä!! Se ei mulle käy. Ei todellakaan. Meidän hoidot piti tehdä helvetti sentään tämän vuoden puolella. Ja niitä ei tehdä ennenkuin siltä gastroent. erikoislääkäriltä on saatu puoltava lausunto. Mä meen sitte yksityiselle ja käytän kaikki meijän säästöt siihen ja sitten vingutetaan vissiin Visaa että saadaan se lapsi joskus. Me joudutaan laskemaan pennejä ja kikkailemaan että saadaan ruokaakin tällä hetkellä! V**tu että tää on niin sairasta kaikki!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa tytöt!
Miimii Voihan saakeli!!! Uskomattomat jonot lekurille, oliskohan ne vaihtanu vastaanottavassa yksikössä lähetteen kiireellisyyttä pienemmäksi? Mikään ei ole kamalampaa kuin tunne siitä että aika vaan valuu hukkaan... Kauheasti tsempitystä, että jaksat taistella kaikkia näitä mutkia vastaan ja kaikki vielä järjestyy :heart:
Eina Se olis sitten kohta menoa teilläkin =) Jos teillä on siedettävän matkan päässä Yliopiston apteekkia, niin niillä on kyllä aina kaikkea varastossa. Eli jos ei muuta vaihtoehtoa niin hurauttakaa reissu sinne! Toivottavasti hoito pääsee alkamaan ajallaan!
Barba Voi toivottavasti pääset pian piinistelemään! Mä pidän peukkuja teidän huuru-ukoille, ja pidä pintasi sen kahden alkion suhteen!
Sera Samassa veneessä ollaan... aika matelee... Mutta pian hetki koittaa ja päästään odottelemaan lisää =D

Odottelen kuukautisia tällä viikolla alkaviksi. Nyt päivä 35, eli vähän myöhässä ollaan. Miehen kanssa tänään juteltiin ja hän sanoi, että oon varmaan raskaana. Kolmen sekunnin hiljaisuus ja purskahdettiin aivan hillittömään räkänauruun :LOL: Musta huumori :heart: Tänään hain karmeen kasan lääkkeitä. Aloitetaan joko suoraan kun kuukautiset alkaa tai sitten syön pari viikkoa pillereitä että saadaan aikatauluja sovitettua. Riippuu siitä minä päivänä alkaa.

Olen ollut vähän heikoilla jäillä. Olevinaan vahvana, mutta tuntuu, että jaksaminen on hiuskarvan varassa. En ole oikein pystynyt käydä täälläkään, kun toisten plussauutiset on tuntunu niin pahalta ja on tullut itku. Mikä ei ole ollenkaan tapaistani. Myös toisten huonot uutiset olen tuntenut tosi voimakkasti, niin kuin kaikki tapahtuisi itselle. Olen jotenkin herkistynyt kaikelle pahalle. Kuulin yhdet raskausuutiset viime viikolla ja sain paniikkikohtauksen ja itkin koko päivän. Se kyllä teki ihan hyvääkin, on ollut taas parempi olo. Mutta kyllähän tämä varjostaa päiviä. Nyt kuitenkin kun uusi hoito on alkamassa, olo on taas parempi. Pelkäsin, että uusi hoito työntää mut alas kuilun reunalta, mutta näyttäisi käyvän päinvastoin. Tuskaisuudesta iso osa varmaan johtuu vain siitä, että odottaa ja odottaa ja aika kuluu ja unelma tuntuu olevan valovuoden päässä.
Aion tässä seuraavassa hoidossa kokeilla jotain uutta. Nimittäin vaihtoehtoista lääketiedettä. Hoitaja sitä ehdotti ja mähän olen valmis hyppäämään vaikka kaivoon jos joku sanoisi että siitä on hyötyä. Ensimmäinen aika on ensi viikolla. Jos jollain teistä on kokemuksia niin kuulen tosi mielelläni! En tiedä onko oikeasti hyödyllistä, mutta on puoltavia tutkimuksia olemassa ja ei siitä haittaakaan voi olla. Lisäksi sen pitäisi vaikuttaa mielialaan positiivisesti. Jos sitä vaikutusta saisi niin olisin ikionnellinen. Myös placebo-vaikutuksesta olisin kiitollinen =) Mielenkiinnolla ja avoimin mielin kokeilemaan. What´s a couple more needles ;) Pitäiskin laskea monta reikää muhun tämän hoidon aikana tökätään =)!
Nyt on kyllä jotenkin enemmän jalat maassa- olo hoidon suhteen, eikä odotukset ole vielä päätä huimaavat. Mutta tietenkin taas se mukava lämmin pörröinen toivo nurkan takana kurkistelee.
 
Ihanaa Shayna että sä vaikutat kuitenkin jo hieman paremmalla mielellä olevan :heart: Rankkoja juttuja nämä on, siitä ei pääse mihinkään. Sitten vielä kun tuntuu kaikki pahalta. Toisten onnistumiset ja vastoinkäymiset... Ei haluaisi pahaa mieltä toisten onnistumisista, mutta kun se vaan tulee niin sille ei mitään voi. Mulla on itselläni ollut jossain vaiheessa juuri tuo aika kun kaikkien muiden onnistumiset tuntuivat todella pahoilta. Aivan jotenkin itseäni "hävetti" että miksi tunnen näin?! Mutta normaaliahan ja mun mielestäni ainakin hyväksyttävää se on. Vaikka kuinka yritin itselleni silloin toitottaa etten saa näin tuntea.

Ja sit tohon apteekki asiaan vielä... Mä kävin Yliopiston apteekissa :/ Hän yritti katsoa koneeltakin sen saatavuus tietoja, mutta sanoi niiden olevan epäselvät (epäili joskos koko lääke on "toimittajalta" loppu). Eli heillä olisi ollut sitä varastossa, mutta kun eivät ole kai saaneet ja eivät vielä tiedä koska saavat. No huomenissa selvittelevät ja ilmoittavat
 
Kiitos kaikille peukutuksista,ikävä kyllä niistä ei vaan nyt ollut apua.Yksikään alkio ei selvinnyt sulatuksesta:'(
Mä oon niin hajalla,ettei tätä oikein voi edes käsittää.En tiedä miten tästä noustaan vai noustaanko ollenkaan.En taida edes haluta nousta,en yksinkertasesti halua,enkä jaksa kohdata maailmaa.ELÄMÄ ON LIIAN JULMAA,miks tän kaiken pitää tapahtua??? Miks kaikki toivo vetästää pois jo tässä vaiheessa??? MIKSI,MIKSI,MIKSI????

Ihan ku tässä elämässä ei olis ollut jo tarpeeksi vastoinkäymisiä,MÄ EN SELVIÄ TÄSTÄ!!!!!!!!

Barba ja elämä ohi:'(
 
Liityn Barban kanssa samaan "ranteet auki" porukkaan, mulla alko menkat sitte myös tänään ja maailma kaatuu täälläkin.Elämä ei jatku, siltä tuntuu, millää ei oo enää mitään väliä, vaikka rekka ajas yli ei haittaa.Elämä on niin v..tun epäreilua joillekkin kun taas toiset porskuttavat 10 kakaran kanssa kultalusikka suussaan ilman epäonnistumisten häivää.
barba:toi sun juttu on tavallaan vielä kauheempaa ettet päässy ees piinaileen ja jo tossa vaiheessa toivo viedään.Oon sikapahoillani sun puolesta ja voin vaan sanoa, että mulla on tällä hetkellä ihan yhtä paska fiilis ja kaikki kaatuu niskaan.taas tulossa uusi joulu ilman ees toivoa perheestä ja en tiiä miten tästä selvitään.kaikki alkiot meilläkin loppu ja rahoista puhumattakaan.Jos vielä jatketaan niin menee joka tapauksessa ens vuoden puolelle.
luulempa että tänään menee 1 sun toinenkin siideri vaikka huomenna olo sitten vielä kamalampi ja mitään hyötyä ei siitä oo.
T.Despe ja elämä myöskin ohi:'(
 
Gabi: Iso :hug: !! En voi edes kuvitella, miten pahalta susta tuntuu!! :( Uskon kuitenkin, että saatte vielä asiat selvitettyä ja jatkatte yhdessä tätä loputtomalta tuntuvaa yritystä... joka toivottavasti meillä kaikilla vielä jonain päivänä palkitaan sillä kaikkein tärkeimmällä... :heart:

Barbapörrö ja desperate: Myös teille iso myötätunto :hug: !! Ja elämä jatkuu kuitenkin, haluttiimpa me tai ei, pakko vaan nousta aina uudestaan ja uudestaan! Ja tekin kohta jaksatte taas nousta, ja suunnata kohti uutta yritystä. Voimia!

Miimii: No jopas olikin "kiireellinen", TAMMIKUUN PUOLIVÄLI?? Tammikuu tulee nopeesti, mutta tässä tilanteessa siihen on IKUISUUS!! Tiedän tunteen! Jaksuja odotteluun, tai tsemppiä yksityiselle puolelle, jos sinne aiot suunnata. Tosi hieno juttu kuitenki, että oot nyt terveempi! :heart:

Eina: Okei, siis vaikuttaako se hormoonien lamautus jotenki endoon? :O Mutta samaa mä oon kans miettiny, että jos vaikka kuitenki oiski omissa hormooneissa jotain häikkää, vaikka tutkimuksissa ei mitää sellasta ookkaan ilmenny, niin sittenpä ei ainakaa oo niitä sotkemassa mitään! :D Vaikka muuten tosiaan koko homma pelottaa kyllä vieläkin, mut pikkuhiljaa siihenkin ajatukseen alkaa tottua... Joo, ja mulla piti olla Synarela sumuna. Ja se vaihdettiin Procren pistokseen nyt sitten. Ihan varmasti ne kattoo sullekkin jonkun vaihtoehtosen lääkkeen, mulle ainaki hoitaja sanoi puhelimessa HETI, että tehdään hoito tähän kiertoon, ei tarvii huolestuu... arvas raukka varmaan, että mä oisin ihan justiinsa ruvennu huutaa ja haukkunu koko sairaalan lyttyyn, jos ois vielä siirtyny hoidon alotus! :LOL:

Shayna: Kiva kuulla sustakin =) Ja mistä sitä tietää, jos vaikka ootkin kuitenki raskaana! Eihän se kai mahdotonta olis?! :)

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!
 
:hug: Voi barbapörrö, en löydä kyllä sanoja, mutta kovasti olen pahoillani. :hug:

Sitä itsekin miettii usein, että mitä järkeä tässä kaikessa on. Odottamista, epävarmuutta, pelkoa ja pahoinvointia. Eikö kaikki tämä ole jo tarpeeksi annettu, maksettu kova hinta kaikesta. Ja milloin muka on oma vuoro kun sitä on odottanut, odottanut ja odottanut.

Sitten sitä miettii, että mitä pahaa on tehnyt saadakseen osansa näin. Kuinka kauan sitä pitäisi ymmärtää, että tilanne on mikä on.

Kammolla sitä odottaa milloin pasahtaa päässä niin pahasti, että ei kykene mihinkään. Valo tunnelin päässä sammuu. Se on pelkoa pahimmillaan.

Olen ikikiitollinen vertaistuesta täällä, ilman kanssa odotuksen odottajia oma tilanteeni olisi varmasti mutkikkaampaa. Kumpa sinäkin Barba saisit koottua ajatuksiasi sekä voimia eteenpäin!



Alkuperäinen kirjoittaja barbapörrö13;22241481:
Kiitos kaikille peukutuksista,ikävä kyllä niistä ei vaan nyt ollut apua.Yksikään alkio ei selvinnyt sulatuksesta:'(
Mä oon niin hajalla,ettei tätä oikein voi edes käsittää.En tiedä miten tästä noustaan vai noustaanko ollenkaan.En taida edes haluta nousta,en yksinkertasesti halua,enkä jaksa kohdata maailmaa.ELÄMÄ ON LIIAN JULMAA,miks tän kaiken pitää tapahtua??? Miks kaikki toivo vetästää pois jo tässä vaiheessa??? MIKSI,MIKSI,MIKSI????

Ihan ku tässä elämässä ei olis ollut jo tarpeeksi vastoinkäymisiä,MÄ EN SELVIÄ TÄSTÄ!!!!!!!!

Barba ja elämä ohi:'(
 
Barba ja despe EEIIIII :'( oon niin pahoillani. Tää on ihan kauheeta. Menee kyllä usko kaikkeen. Koittakaa pärjätä rakkaat ihmiset :hug:

Ite oon tän päivää soitellu ympäriinsä ja nyt on varalta yksityinen suolilääkärikin varattu, ja terv.asemalta joku SUOMEN kielinen lääkäri soittaa mulle heti maanantaina ja toivottavasti laittaa lisäyksen siihen lähetteeseen siitä kiireellisyyden syystä! Se alibabamustafa ei ollut maininnut näistä hoidoista mitään siihen!! Oon niin raivona. Hoitaja puhelimessa oli ainakin hyvin ymmärtäväinen. Lapsettomuuspolilla on ok, että heti kun saan 'puoltavan' lausunnon gastrolääkäriltä niin kun menkat alkaa niin heti vaan laastarit mahaan. Luojan kiitos siitä. Ja ei tarvi mitään ultria etukäteen passissa. Nyt vaan hirvittävä epäilys ja pelko perseessä tietenkin että suoli ei ole riittävän kunnossa ja lääkäri ei suosittele siirtoa.. :( pelkään todella sitä.

Ja piti vielä sanoa että perseet vetäisin minäkin, jos suoli vaan kestäis!!! :( Mä en pysty ees ottaa yhtään alkoholiakaan nyt tuon s*tnan mahan takia, se repee heti.
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei barbabörrö ja desperate :hug: Elämä on niiin epäreilua! Miksi ihmeessä piti käydä näin?! Aivanko ei olis niitä vaikeuksia jo muutenkin niin paljon! Yrittäkää jaksaa! Olen oikeasti todella pahoillani... :heart:

Sera: Minun tietääkseni se sumuttelu vaikuttaa jollain tapaa endoon.. Mulla on vaan ollu tiedossa että pitkää kaavaa on tapana käyttää juuri noiden sumutteiden vuoksi endo-potilaille (lääkärikin ohimennen mainitsi tästä). Koskaan en ole kuitenkaan sen tarkemmin perehtynyt siihen kuinka suuri hyöty tuosta sumutteesta on endon kanssa jne. (Tai oon mää joskus saattanu kuulla että miten se tarkkaan ottaen siihen vaikuttaa, mutta en kuollaksenikaan enää muista) :)

Jos jollakulla muulla olis tietoa tästä sumutteiden vaikutuksesta endoon on, niin kuulisin ihan mielelläni.

ON: Sain tänään ostettua sitä Suprecuria!! Oli tullut apteekkiin!
 

Yhteistyössä