Paksusuolen tähystys ja tyhjennys!

  • Viestiketjun aloittaja voivoi
  • Ensimmäinen viesti
voivoi
Onko kokemuksia? Join juuri ekan lasillisen Colonsterilia ja onhan se kamalan makuista! Voi yöks. Lähetin miehen just ostamaan salmiakkitikkaireita, että saa välillä tuo maun pois suusta.

Miten teillä on mennyt tähystys ja tyhjennys?
 
Veteraani
Onhan sulla colonsteril jääkaappikylmää? Tuoremehut on hyviä "välinapsuja". Keitä teetä termariin, koska muutaman litran jälkeen mulle ainakin tuli horkka. Juu ja ne tikkarit on hyvä juttu.

Ihan hyvin menee kun et maistele vaan juot lasin kerralla tyhjäks. Ja sit jotain muuta vähän päälle. Suht tiuha tahti vaan alusta alkaen, älä hellitä vaikka kuinka pahaa tekis.

Tähystys menee hyvin kun et "kuuntele" mitä siellä alapäässä tapahtuu. Ota hyvä asento ja mieti jotain ihanaa esim. vaikka sitä miten ihanaa on kun letkua aletaan vetämään pois päin. Varsinaisestihan tähystys ei koske, mut eihän se kivaltakaan tunnu kun on suoli täynnä ilmaa.

Ja sit tähysytyksen jälkeen reilusti vaan annat pierun paukkua vessassa. :) Lääkärit ja hoitajat tekee tähystyksiä joka päivä eli ei tarvii turhaan kainostella.

Saanko kysyy miks sulle tehdään tähystys?
 
aloittaja
Kiitos Veteraani vastauksestasi! :)

Muutankin vähän tyyliä, olen tässä hörppinyt pikkuhiljaa lasia tyhjäksi. Paras vaan kulauttaa kerralla. :D Eikös se ollut, että muita nesteitä ei saa juoda kuin puoli litraa Colonsterilin lisäksi? Ananasmehua olen olen ottanut aina pikku siemauksen väliin. Hyvin peittää makua.

Tänään soittelin sairaalaan, että haluan kunnon lääkkeet ennen toimepidettä, koska pelottaa niin hemmetisti! Hoitsu vähän lupaili, että saisin lääkettä suoraan suoneen. Toivottavasti siitä on jotain hyötyä.

Mulla on ollut vaikka minkälaista oiretta; ylävatsakipuja, ripulia, muutaman kerran mustaa ulostetta, alavatsakipuja. Vatsa on jo tähystetty ja niitä tuloksia kuulen huomenna.
 
Veteraani
Varmaan tiedät että mehussa ei saa olla hedelmälihaa? Juu ei kannata hirveesti juoda muuta, kyllä se maha täyttyy sillä colonsterililläkin :) Ei mulla tainnu puoleen litraan jäädä...

Rauhottavaa saat ilman muuta tarvittaessa ja jos et oo ennen ko. aineita käyttäny niin kyllä sinä töttöröö oot :)

Kyytiä tarviit kotiin päin ja mahdollista lapsenvahtia, että saat levätä ja nukkua toimenpiteen ja lääkityksen jälkeen. Ja voi olla että yölläkin jonkun verran juoksuttaa vessassa eli et saa välttämättä nukuttua.

Jotain siellä suolistossa on kerta oireilee. Mulla aikoinaan helvetilliset kouristukset ja ei tullu muuta ku verta ja limaa. Maha turpoili silminnähden muutaman minuutin välein. Vähä niinku supistuksia ois ollu :)
 
aloittaja
Juu ei ole hedelmälihaa tuossa mehussa. :) Ennen vatsantähystystä sain jotain nestemäistä rauhoittavaa suun kautta, mutta sillä ei ainakaan ollut mitään vaikutusta. Jospa suoneen laitettuna tehoais vähän paremmin. Kuski on ja mies kotona lapsen kanssa, niin saa toipua rauhassa.

Kovasti kyllä pelottaa, että jos siellä on jotain vakavampaakin. Pyörii kaikenmaailman kasvaimet vaan mielessä. :/
 
Veteraani
Ai, en oo kuullutkaan tuosta nestemäisestä versiosta. En oo ite käyttäny tähystyksissä rauhottavia kun on aina pitäny ite ajaa kotiin. Mut luulisin että se "suoraan suoneen" -versio on tehokkaampi :) Nukutuksessa tähystyksiä ei tehdä, koska potilaan pitää tuntea jos kipu on liian voimakasta.

Kyllähän se pistää miettimään kaikenlaisia vaihtoehtoja diagnoosin suhteen. Pelottaa totta kai! Mut diagnoosikin on helpotus ja saa lääkityksen vaivaan. Mie ainakin olin onnellinen kun se ripulointi ja kivut helpotti. Kun en enää postilaatikollekaan uskaltanu lähtee, olis ollu tavarat housussa :)

Toimenpiteen jälkeen kannattaa alottaa syöminen varovasti ja kevyellä esim. keitolla. Ja pienin annoksin. Ja tietty pitää palkita ittensä hyvin suoritetusta urakasta esim. suklaalla :D
 
"nyyti"
mulle tehtiin kesällä.Juo juoma pillillä niin ei tavallaan maista juomaa,kun laittaa pillin suuhun niin,että sen pää on kielen keskivaiheilla.Oletko sopinut etukäteen esilääkityksestä?Sen saa jos haluaa ja etukäteen ilmoittaa.En tuntenut toiminpiteestä juuri mitään.
 
colin
Juu älä ihmeessä lipitä sitä. Karseen makusta. Ite vedin aina kerralla sellasen puolen litran mukin. Vähän kylmäsi ja puistatti, mutta ei niitä kovin montaa tarvinnut juoda.
 
mä kellotin lasilliset, tyyliin 1 lasi puoli tuntia ja join kylmänä heti.. jos alkaa hidastelemaan niin se menee vaikeaksi, on se niin pahaaaaa..
mulla oli joku stressiripuli sitte lopulta, kesti monta kuukautta ja ei ollut mitään tartuntatautia. meni sitte vaan ohi.

se oli vähän ikävää kun ne pumppas ilmaa sinne suoleen näkyvyyden takia,kiristi kurjan tuntuisesti mutta senkin kesti kyllä. se tyhjennys oli kamalinta
 
Mä sain suoneen lääkkeet automaattisesti,ei ne edes kysyneet. Tyhjennyksen kesti vaikka se olikin hirveä urakka+vessaelämää. Tutkimus sattu tosi paljon vaikka oli suonesta pantu aineita. Mulla ei konkreettista syytä löytyny vatsaongelmille. Ärtynysuoli tuli diagnoosiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja elämä kantaa;22182835:
ja se just oli hyvä kellotuksessa kun sai sitte pitää pitkän tauon ku veti lasillisen nopeesti..
juur näin. Mä sekotin mehuun sillosen ohjeen mukaan ja silti :x Pakko oli vaan sisulla ja äkkiä kurkusta alas.Mulla oli monta litraa sitä litkua, nykyään se on pienempi määrä mikä juodaan.
 
aloittaja
Oon juonut vasta reilu kaks litraa ja voi jumalauta kun tekee pahaa! Äsken meinasin jo oksentaa. Siis onko tuota pakko juoda se neljä litraa? Pönttöön lorisee enää ihan kirkasta nestettä.
 
Veteraani
Yritä juoda vielä, jookosta... uskon et tekee pahaa :(

Olis kurjaa jos tähän astinen juopottelu menis hukkaan... ku tähystys voi epäonnistua jos suoli ei ookkaan kunnolla puhdistunu.

Ajattele ett huomenna tähän aikaan tää kaikki on muisto vain. Oon tääl hengessä mukana!
 
aloittaja
Huh 3 litraa juotu. Semmosta haaleen pissan väristä nestettä tulee. Pitääköhän sen olla ihan kirkasta vai? Tuntuu, että ei vaan pysty enää juomaan, tulee oksennus! :/ Paleltaa ihan järjettömän paljon! Kiitos Veteraani kun tsemppaat ja olet hengessä mukana! :)
 
v
mulla kokemusta tyhjennyksestä kerran phosporalilla (piti juoda vaan 2 lasillista mutta se oli NIIIIIN pahaa, ettei oo tosikaan!!, oksennusrefleksi tuli samantien ja ihan hirveetä oli saada juotua lasi aamulla ja lasi illalla). Ja toisen kerran join just tuota colonsteriliä ja se meni vähän paremmin alas, kylmäna ja vauhdilla se lasillinen aina. Toimenpiteet on tehty ilman lääkitystä ja kyllä niistä selvisi, pientä kipua jossain mutkassa. Minulle tutkimukset tehtiin vatsakipujen takia (niin kovat, että pyörryin)
 
Huh 3 litraa juotu. Semmosta haaleen pissan väristä nestettä tulee. Pitääköhän sen olla ihan kirkasta vai? Tuntuu, että ei vaan pysty enää juomaan, tulee oksennus! :/ Paleltaa ihan järjettömän paljon! Kiitos Veteraani kun tsemppaat ja olet hengessä mukana! :)
kirkasta mul tuli lopuksi. Nykyään sentään saa lopettaa jos tulee kirkasta, ennen oli pakko juoda kaikki siltikin.
 
[QUOTE="Siiri";22183237]Mun mielestä se ohje oli että 2-4 litraa kunnes suolesta tulee pelkkää "vettä". Mä ainakin ravasin vessassa koko yön. Onneksi tähystys oli aamupäivällä.[/QUOTE]

Mulla oli vessassa toimisto kun opiskelijana sitä litkua vetelin. Se piti alottaa jo ajoissa edellisenä päivänä ja lopuksi en päässy pytyltä mihinkään enää. Siinä sitte join aivan tuskalla loput ja väsäsin tehtäviä...
 
Veteraani
Haaleen pissan värinen kuulostaa jo tosi hyvälle :) Nyt kun vielä vetäset sen viimesen litran ni eiköhän se oo siinä! Ajattele: loppusuora häämöttää :) Keitä teetä niin lämpeet ja laita villasukat jalkaan.

Hyvin se huominenkin menee, oot vaan yhtä reipas ku tänään :D
 

Yhteistyössä