Lääkkeellinen tyhjennys eilen ja nyt vuoto lähes loppu!:-o kokemuksiaaaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....?.....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.....?.....

Vieras
Eilen aamuna minulle aloitettiin sairaalassa lääkkeellinen kohdun tyhjennys.
Pienen sydän oli sammunut noin rv 6+5. Oikeasti olis viikot olleet 9+.
Kohtu lähti tyhjenemään sairaalassa. Ei kovia kipuja, mut lääkecoktailitkin oli semmoisia, et en ihmettelekään lähes kivutonta oloa.
Vuoto ei missään vaiheessa ollut mun mielestä niin runsasta, kun ajattelin, että se tulee olemaan.
Hyytymiä tuli ja vuosi, mut ei mitenkään lorilori lorinalla.
Istukaa nähtiin tulevan ulos. Hoitaja niitä klönttejä tarkisteli.
Ultrattiin ennen kotiin lähtöä ja ja katsoi vielä sisätutkimuksellakin se lääkäri vuodon ja tilannetta. Repi siitä pihdeillä jotain ulos mitä oli tulossa.
Ultrassa näkyi vielä sisällä jotain ihan siinä kohdunsuulla kuulema tulossa.
Nooh tuota jotain mikä ultrassa näkyi ei ole näkynyt tulevan ulos, eikä myöskään hyytymiä ja vuoto on lähes olematonta.
Aamullakakaan ei ylösnoustessa hulahtanut mitään.:-o
Musta tää on varsin outoa. Mä oon lukenut ja olettanutkin, et vuoto on jotain pajon suurempaa, eikä se nyt ihan näin nopiaan vähene lähes olemattomiin.
Ei oo kipuja mitään...
Mä nyt tässä mietinkin, et jos se joku mikä ultrassa näkyi jäikin jotenkin jumiin tonne ja estää muunkin (sen veren) vuoton, et siksi vaan tuhruttaa.
Eilen tyhjennys aloitettu lääkkeillä kohdunsuulle klo 8.30 maissa aamulla. Eli tosiaan eikös tässä vaiheessa pitäisi vielä vuodella.

Osastolla jo tuota ihmettelin, mut siellä oli semmonen norsunpiipnaama hoitsu, et oli vähän olo, et anteeksi, kun olen täällä.
Ekanakin tuli mulle ehkäisystä selittämään ja kyseleen, et tarvitsetko.
Tota EEN... Mä en oo täällä aborttia tekemässä. Tää on ihan toivottu ja tää on keskenmeno!
No hoitsun mielestä ihan normia, et vuoto vähenee.
Voi alkaa sitten myöhemmin uudelleen. No joo joo, on varmaan...
Mut, et siel on kuitenkin todistetusti vielä jotain sisällä, et onko hyvä, jos vuoto vaan vähenee.

Tulis nyt ihan itestään kaikki pois... Eikä tulis mitään takapakkeja.

Miten muilla on mennyt vuodon kanssa lääkkeelisen tyhjennyksen jälkeen???
Tähän nyt saa vastata keskenmenon kokeneet ja abortinkin tehneet. Samalla tapaa se tyhjennys tehdään kummallakin.
Et kukaan ei sit rupea "sylkemään" päälle, jos abortin tehneet tulee myös kirjoittamaan!!
Ei sillä, en minä olis halunnut esim samaan huoneeseen abortin tekijän kanssa, mut kuitenkin...
Eikä olla yhtään samassa tilanteessa muuten, kun tyhjennys vaan hoidetaan samalla tapaa.

Eli kokemuksia kokemuksia kaipaan lääkkeelisen tyhjennyksen jälkeisestä vuodosta ja sen ehkä uudelleen alkamisesta ja jaja...

Anteeksi, en osaa auttaa ongelmassasi, mutta aiheen vierestä pakko todeta, että tulipa paha mieli puolestasi. Tuollaisessa tilanteessa soisi hoitohenkilökunnan todellakin olevan tilanteen tasalla. Aivan varmasti tulee keskenmenon kokeneelle hirveä olo, jos hoitaja pitää potilasta abortin tekijänä. Hoitajalle asia saattaa olla aivan se ja sama, mutta potilaalle tuskin. Eikö keskenmenon kokeneille tarjota mitään keskusteluapua tai muuta tukea?!? Jaksamista sinulle! :hug:

Kyllä se tulva sieltä vielä alkaa. Itsekin seuraavana päivänä lääkkeen otosta soitin polille, että mitäs nyt kun vuoto melkein loppui, niin sanoi että odota 2-3pvää ja jos ei vieläkään ala kunnolla, niin sitten lääkäriin. Mutta alkoihan se heti samana iltana.

Itse tein lääkkeellisen tyhjennyksen kotona. Olisi ollut rv 8+ ja syke oli pienellä sammunut jo joskus rv 7 viikolla :( Vedin nappeja ihan hulluna, joten ei ollut kipuja ( normi menkkakipua vain ) ja vuotokin oli melko hillittyä.... hyytymiä tuli paljon mutta seuraavaan päivään mennessä oli jo todella vähäistä. Menin sairaalaan ultraan varmuuden vuoksi kun oli niin epävarma olo että selvisinkö niin helpolla ja vähällä kaikesta. Kyllä - kohtu oli tyhjä...eli mulla kaikki meni "helposti". Oliskohan vuoto kestänyt ( niukkana ) muutaman päivän ja siinä kaikki.

Tsemppiä ja jaksamista! Toivottavasti selvisit rankasta koettelemuksesta eikä raskausmateriaalia jäänyt kohtuun... et joudu kaavintaan tms. Mulla tosiaan ultrassa taidettiin todeta että jotain ihan pientä vielä kohdussa on, mutta se tulee viimeistään seuraavan kuukautisvuodon mukana ulos... Muista että jos tulee kipuja, kuumetta tms. niin menet tarkastamaan tilanteen ettei tule kohtutulehdusta! halit!

Mulla ei tullut ainakaan mitään loristen vaan ihan hillittyä vuotoa oli koko ajan. Sitä aina netistä ja muualta kuulee ja lukee aina ne kauhukertomukset. Harva tulee hehkuttamaan, että menipä hyvin.

mulla sama juttu, meni kesken suunnilleen samoilla viikoilla, ei mitään kauheeta vuotoa ollut, tuli muutama hyytymä ja kotona enää vähän tiputteli, mut loppu nopeasti.

Mäkin luin monia monia kertomuksia, et vuotanut ihan loristen ja tullut tyyliin nytkin kokoisia hyytymiä.
Nooh, ei mulla kyllä.
Siis selkeesti ne riekaleklöntit mikä oli raskausmateriaalia erotti siitä hyytymästä ja ne hyytymätkään ei todellakaan olleet mitään jättimäisiä.

Kolmen viikon päästä verikoe jolla katotaan miten raskaushormooni on laskenut.
Toivottavasti toivotulle tasolle.

Soitin gynepolille ja sanoivat siellä, et voi vuoto vähetä ja alkaa uudelleen.
Joo ja niistäkin olen tietty kauhukertomuksia lukenut noista vuodon uudelleen alkamisista, et sit vuotaa paljon ja ottaa kipiää.

Taidanpa suosiolla jäädä kotiin sunnuntaina, kun olis yhdet synttärit. Ei kovin mukavaa, jos siellä alkaa hurja vuoto.

Miten nopeasti tyhjennyksen jälkeen teillä on testi näyttäny negaa tai raskaushormooni laskenu toivotulle tasolle?

T:ap
Entäs miten pian alkanut menkat?

No näemmä on ihan yksilöllistä... olin myös lukenut kauhukokemuksia. Ambulanssilla sairaalaan, synnytystä kovemmista kivuista, hervottomista hyytymistä jne. Samoilla viikoilla kesken menneillä voi siis tulla ihan maltillisestikin niitä hyytymiä, ei mitään nyrkin kokoisia paloja! Kävin tosiaan sairaalassa tarkastamassa tilanteen kun olin hoitovapaalta palaamassa töihin parin päivän sisään ja ajattelin että kaikki ei tullut ulos enkä haluaisi kaavintaan/saikulle heti kun olen palannut töihin! Iloineh yllätys oli että kaikki oli tullut ulos ( jos tuossa tilanteessa jotain iloittavaa oli ) Menkat alkoi muistaakseni 5-6 viikon sisään... kolmet menkat ehti tulla ja sitten olin uudelleen raskaana. Nyt tuo vauva on 8 kk ja yläkerrassa päikkäreillä <3

Eli tosiaan mahdolista selvitä pienemmälläki ja lyhyemmällä vuodolla.
Vaan se kohdussa ulost tuleva juttu ihmetyttää ja mietityttää.
Ei kai tässä auta, kun seurailla ja toivoa, et ei ihan kauhiaa vuotoa tule, jos uudelelleen alkaa, eikä kauheita kipuja.
On meinaan muutama pieni lapsikin täällä. Hätääntyvät vielä.
Ja korvessa kaukana kaikesta ollaan, et ihan heti ei helposti mihinkään pääse ja saa tenaville hoitajaa. Hetkessä ei ukkokaan töistä pääse kotiin.

T.ap

Kyllä se on mahdollista... itsekin odotin että se kohtuun jäänyt materiaali alkaisi kovasti vuotamaan ( vaikka ultraava lääkäri sanoi että tod.näk. poistuu seuraavien kuukautisten mukana, oli niin pieni määrä ) mutta vuoteli hiljaa pois viikon aikana ja oli kovia menkkakipuja vastaavat kivut sen viikon.

Tsemppiä ja jaksamista! Toivottavasti raskaudut pian uudelleen ! halit

Mul ei vaan oo mitään kipuja ja hiiiirmu niukkaa tuo vuoto. Et ei merkkiäkään, et jotain tulis ulos.
Luulis nyt kipeetä ees vähän tekevän, jos se joku sieltä tulis ulos.

Ja, kun se lääkäri sanoi, et on tulossa se ilmeisesti istukan palaa, mut ei tuu ei...
Eipä sitä itse voi mitään tehdä et pois tulis. Ei auta kai mikään.

t.ap

Yhteistyössä