Paksusuolen tähystys ja tyhjennys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voivoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itsellä oli toissapäivänä kyseinen operaatio. Omat mietteeni: Tyhjennys ei ollut niin kamala kuin moni väittää, itselle määrättiin juotavaksi moviprep nimistä lääkettä. Sitä piti juoda 4 litraa, mutta join vain sen 2 litraa ja suoli oli sillon jo tyhjä. Se ei ollut kovinkaan pahaa (sitruuna + suola). Kauheampi kokemus oli itse tähystys. Minulla on aika herkkä vatsa kivuille ja se ilman pumppaaminen teki todella kipeää. Lääkäri sitten vaan kysyi että haluanko kipulääkettä + rauhottavia johon suostuin ja sain suonensisäisesti niitä. Tämän jälkeen operaatio oli joksenkin helpompi ja "miellyttävämpi"

Itse kävin tänään paksusuolen tähystyksessä ja sen verran voin omasta kokemuksesta sanoa, että mun mielestä se tyhjennysoperaatio oli paljon pahempi kuin itse tähystys. Mulle määrättiin tyhjennyslääkkeeksi Moviprep-valmistetta, jota olisi pitänyt juoda eilen illalla yksi litra ja tänä aamuna toinen. Eilinen litra meni vielä tahdonvoimalla alas, vaikka yökkäily olikin aika inhottavaa. Tämän aamun toisesta litrasta sain juotua vain 1/3, koska sen jälkeen en vaan saanu litkua alas niin voimakkaan oksennusrefleksin takia. Hyvin oli suoli siltikin tyhjentyny, koska olin siirtyny tosi hyvissä ajoin lähinnä jugurtin ja nesteiden nauttimiseen. Tähystys kesti noin 20 minuuttia ja kyllähän se muutaman kerran mahaan koski aika kipakasti, mutta mun mielestä se ei ollu mitään verrattuna siihen mitä olin kuvitellut. Mut toi tyhjennyslitkun juominen ja pelkästään ajatteleminen aiheuttaa edelleenkin yökötyksen :/ Mulle ei vaan mitenkään sovi se maku, joka oli periaatteessa makea mutta toisaalta tosi suolainen. Appelsiinimehu oli mulle paras mehuvaihtoehto kamalan maun peittämisyrityksessä. Noh, nyt menee sitten pari viikkoa tulosten saamiseen, toivottavasti kaikki kunnossa!

Kaikista paras tyhjennysliuos Phosphoral 2x45ml yks aamul ja toinen illal . Apteekissa maksaa n.26 e Suosittelen oon itse tyhjentäny sillä , sekoitetaan lasilliseen vettä;)

Voiko kuppikuumaa juoda jos siivilöi? Mulla tyhjennetään citrafleet tyhjennysaineella ja ohjeessa on kirkkaita, mutta eihän tuo ole kirkas. Lisäksi illalla 4l juomia ja aamulla 3l. On vaan kovin huono olo nyt.

Olen ripuloinu 5 vkoa veristä vesiripulia ja kärsinyt mahakivuista. Kotoa ei ole voinut lähteä muualle kuin labraan ja lääkärille. Sain sitten peruutusajan tähystykseen, ja se tehtiin eilen. Kipeäähän se teki mutkissa, mutta olen 4 lasta synnyttänyt, joten asenteella menin☺. Mut se tyhjennysaine colon steril oli kyllä jotain hirveän makuista, pikkusen vajaan litran join, enempään en kyennyt. Laitoin miehen hakemaan apteekista picoprep- nimistä jauhetta. Maksoi 28e, kun 4l colon steriliä maksoi 23e. Mut kyllä alkoi elämä hymyillä, kun sain tuon picoprepin! Join sitä lasillisen 16h ennen tähystystä ja toisen lasillisen 6h ennen tähystystä. Lisäksi join n.3l kirkkaita nesteitä (vettä, mehuja, teetä). Suoli tyhjeni näillä hyvin! En ymmärrä, miksi ihmisiä kidutetaan tuolla colon sterilillä! Älkää hyvät ihmiset ostako sitä sontaa, niin sen valmistus joudutaan lopettamaan. Säälittää ne ihmiset, jotka tottelevat kiltisti ohjeistuksia/lääkäreitä/hoitajia, eivätkä uskalla tehdä toisin. Mnäki sain ohjeistuksen tuohon colon steriliin, mut voihan sitä omaa järkeäkin käyttää. Aloin googlettaa muita tyhjennysaineita, ja löysin tuon picoprepin. Miksi kiduttaa itseään paskan makuisilla litkuilla? Ei mulla muuta

Eikaii se pelkkä makuasia ole!
"5.3 Prekliiniset tiedot turvallisuudesta
Sikiövaiheen tutkimuksissa rotalla ja kanilla suun kautta annettu natriumpikosulfaatti ei viitannut teratogeenisuuteen, mutta alkiotoksisuutta havaittiin rotalla annoksilla 1000 ja 10 000mg/kg/vrk ja kaneilla 1000 mg/kg/vrk. Vastaavat turvallisuusmarginaalit olivat 3000–30 000 kertaa ihmisellä oletettavasti käytettäviä annoksia suuremmat.
Rotalla 10 mg/kg vuorokausiannokset lopputiineyden (sikiönkehityksen) ja imetyksen aikana pienensivät poikasten painoa ja eloonjäämisprosenttia. Suun kautta annetut korkeintaan 100 mg/kg natriumpikosulfaattiannokset eivät vaikuttaneet naaras- eivätkä urosrottien hedelmällisyyteen" spc fimea kertoo.
TOSIN tuokaan ei kerro apuaineiden testausta eikä niiden yhteisvaikutusta. Askorbiinihapon vuoksi en voisi käyttää ollenkaan.
Mikä sun tarkoitus oli tuolla postauksella?

Mulle tehtiin tänään tähystys Terveystalolla. Tyhjennysaineeka oli Picoprep. Se toimi oikein hyvin vaikken oikeastaan ruokavaliota ollut keventänyt etukäteen. Ensimmäisen annoksen otin aamulla klo 6 ja toisen otin jo klo 10. Tutkimus oli klo 16:20. Sain kipulääkkeen ennen tutkimusta. Pakko sanoa, että tutkimus sattui minulla aivan järkyttävästi. Alku meni oikein hyvin mutta loppupuolella suoli teki U-käännöksen ja skooppia ei saatu menemään mutkasta vaikka kuinka kauan yritettiin. Huusin ja itkin kivusta niin lääkäri totesi että ei halua minua kiusata kun ei se tunnu menevän, se ei olisi hänen mielestään ollut enää inhimillistä. Suoli kuitenkin oli muuten erittäin hyvässä kunnossa niin sanoi että tuskin siellä lopussakaan mitään on. Koepalat otettiin varmuudeksi. Lääkäri sanoi, että jos minulle joskus pitää jostain syystä tehdä kolonoskopia uudelleen niin minun pitää pyytää puudutusta. Olin kyllä erittäin yllättynyt kuinka kivuliasta se oli. Yleensä mulla on korkea kipukynnys mutta nyt sen yli mentiin ja reippaasti. Mies sanoi että kuuli mun itkun käytävälle.

Hirvitys taas... Tiedän niin monta, joille on tullut siinä toimituksessa reikiä, jopa lapsilla eikä niitä koepaloja pitäisi ottaa ollenkaan:
http://www.biomedicum.fi/index.php?page=391&lang=1

Täytyy olla suolettomien tekemiä nuo käypähoito-ohjeet? Muuta selitystä en enää näe. Kyllä olis pitänyt lopettaa paljon aikaisemmin se kidutus. Kuka siihen oikeuttaa? Ne tutkimukset eivät ole h o i t o a , vai miten se perustellaan?

Mulle tehtiin tänään tähystys Terveystalolla. Tyhjennysaineeka oli Picoprep. Se toimi oikein hyvin vaikken oikeastaan ruokavaliota ollut keventänyt etukäteen. Ensimmäisen annoksen otin aamulla klo 6 ja toisen otin jo klo 10. Tutkimus oli klo 16:20. Sain kipulääkkeen ennen tutkimusta. Pakko sanoa, että tutkimus sattui minulla aivan järkyttävästi. ----- Mies sanoi että kuuli mun itkun käytävälle.
Minkänimisen kipulääkkeen sait? Sehän voi myös aiheuttaa niitä aftoja limakalvoille, jos siinä oli natriumlauryylisulfaattia. Antavatko saman valmisteen kaikille?

Miten nyt voit? Miksi halusivat tähystää?
Kiinnostaa monesta syystä.

Se tyhjennysaine on melkoista... Eikä sitä saa näissä tapauksissa käyttää ollenkaan, ei edes kokeilla, koska vasta-aihe tarkoittaa sitä.
"4.3 Vasta-aiheet
 Yliherkkyys vaikuttaville aineille tai kohdassa 6. mainituille apuaineille
 Kongestiivinen sydämen vajaatoiminta
 Ventrikkeliretentio
 Ruoansulatuskanavan haavaumat
 Toksinen koliitti
 Toksinen megakoolon
 Ileus
 Pahoinvointi ja oksentelu
 Akuuttia leikkaushoitoa vaativa vatsavaiva, esim. akuutti umpilisäketulehdus
 Tiedossa oleva tai epäilty ruoansulatuskanavan tukos tai perforaatio  Vaikea nestehukka
 Rabdomyolyysi
 Hypermagnesemia
 Aktiivinen tulehduksellinen suolistosairaus 3
 Vaikeassa munuaisten vajaatoiminnassa magnesium saattaa kumuloitua plasmaan. Tällöin tulee käyttää jotakin muuta valmistetta."

Nuo asiat siis täytyisi potilaan itse tietää, ennen kuin menee ostamaan valmisteen. Rabdomyolyysista esimerkiksi en ole koskaan kuullut... siis onhan täysin edesvastuutonta koko homma:mad:

Voiko kuppikuumaa juoda jos siivilöi? Mulla tyhjennetään citrafleet tyhjennysaineella ja ohjeessa on kirkkaita, mutta eihän tuo ole kirkas. Lisäksi illalla 4l juomia ja aamulla 3l. On vaan kovin huono olo nyt.
Ei todellakaan, kun katsoo sitä tuoteselostetta. Siitähän suolisto tulehtuu, kun käyttää pari kuukautta päivittäin - ainakin yhden tapauksen muistan...

"- Eli käytännössä vaikka valmiste olisi täysin lainsäädännön mukainen, on mahdollista, että joku henkilö saa siitä ärsytys- tai allergisen reaktion, Tauriala-Rajala korostaa.

Tauriala-Rajala sanoo, että toki EU:n ulkopuolelta kosmetiikkaa ostaessa riskit saattavat olla suuremmat kosmetiikkalainsäädännössä esiintyvien erojen vuoksi.

- Se, mikä on kiellettyä EU-alueella, voi EU tai ETA-alueen ulkopuolella olla sallittua. Tyypilliset lainvastaiset kosmeettiset valmisteet ovat sisältäneet EU:ssa kiellettyjä aineita, esimerkiksi ihovoiteessa on käytetty hydrokinonia.":alien:

"Warthin-Starry- värjäystä käytetään Helicobacter pylorin, Bartonella henselaen, Afipia felisin, spirokeettojen ja muiden pieneliöiden tunnistamiseen kudosleikkeessä. Warthin-Starry- värjäys perustuu tiettyjen bakteerien kykyyn sitoa hopeaioneja liuoksesta. Menetelmän biokemiallisena spesifisenä periaatteena on hopeaimpregnaatio ja argyrofiilinen menetelmä. Spirokeetat sekä muut bakteerit voivat sitoa hopeaioneja värjäysliuoksesta, mutta ne eivät kykene rajoittamaan sitoutuneen hopean määrää. Värjäystä tehtäessä näytelasia inkuboidaan aluksi hopeanitraattiluoksessa puolituntia, jonka jälkeen hydrokinonin avulla kehitetään näyteleikkeisiin sitoutunut hopea sellaiseen muotoon, jota pystytään tarkastelemaan mikroskopoiden. Helikobakteeri ja spi- 17 rokeetat värjäytyvät mustiksi tai tummanruskeiksi taustan värjäytyessä kullankeltaiseksi." Täältä tuo selitys.
Jätteiden kierrätystä vai mitä kummaao_O

Yhteistyössä