Kuinka moni kuorii miehellensä perunat?

• Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
v
Meillä ei koskaan ikinä keitetä perunoita kuorineen, mutta jos keitettäisi, niin en taatusti kuorisi, saisi sitten vaikka syödä kuorineen!

Meidän äiti ei myöskään keitä kuoripottuja, syynä kuulemma se, että joskus kaaauan aikaa sitten oli keittänyt kuoripottuja ja isä oli aina vetänyt ne kuorineen napaan, kun laiskana ei viitsinyt kuoria, niin äiti ei viittinyt kattoa sitä touhua...

[QUOTE="vieras";22123343]Siis tä!? Keittääkö oikeasti näin moni nykypäivänäkin perunansa kuorineen? Meillä ei ole koskaan ollut kuoriperunoita, eikä muuten ollut lapsena omassa kodissanikaan. Myös anoppi ja appi tarjoilevat perunat aina kuorittuina. Olen oikeasti luullut, että vähemmistö keittää (vanhoja) perunoita junttimaisesti kuorineen. Taitavat olla samoja, joille "salaatti" tarkoittaa kurkkusiivua ja pilkottua tomaattia ruskeassa kastikkeessa lilluen...[/QUOTE]

Junttimaisesti keitän kuorineen. Ja vielä junttimaisemmin SYÖN ne kuorineen.

"vieras"
Junttimaisesti keitän kuorineen. Ja vielä junttimaisemmin SYÖN ne kuorineen.
Mun mielestä se ei ole junttimaista, vaan makuasia. Itse en vaan tykkää kuuman perunan kuorimisesta, kun ne kuoret tarttuu joka paikkaan. Ja siinä vaiheessa kun ruoka on vihdoinkin valmista niin haluun käydä äkkiä kimppuun, ei sitä jaksa enää kuorimaan alkaa :D :D Tykkään myöskin siitä, että ruoka näyttää hyvältä ja kuoriperunat eivät vaan yksinkertaisesti ole kovin herkullisen näköisiä.

Leukistinen aksolotli
vAI NIIN, KYLLÄ KUULE HERKULLISIN KALAKEITTO TULEE JUURI PAKASTETURSKASTA. eTTÄ PIDÄ SUU KIINNI VAAN.
Lohi ei sovi keittoon tms.
Täytyy olla samaa mieltä, ainoa syömäkelpoinen kalakeitto on pakastekalakeitto, äidin tekemä.
Lohikeitto on usein inhottavaa, koska moni ei poista lohen pyrstössä olevaa rasvaa ja keittoon tulee härski maku. Kauhein kalakeitto on ollut juuri sellainen lohikeitto.

petuna
Peruna on pyöreä, peruna on soikea, peruna on ruoka ihan oikea. Toisinaan kuorineen keitetyt perunat on tosi herkkua (höyryssä keitän, en vedessä), toisinaan ei niin hyvää. Kuoritut keitetyt perunatkin kelpaa, ranskanperunat, paistetut perunat, perunamuusi ja -sose, röstiperunat käy. Ja jos joku muu kokkaa, niin aina parempi. Minulle isä kuori perunat, kun joskus 30 vuotta sitten oli tosi huonoja perunoita, enkä muuten niitä olisi syönyt (noin yläasteikäisenä). Mut enemmän riisiä ja pastaa syödään.

Lunatic
Täytyy olla samaa mieltä, ainoa syömäkelpoinen kalakeitto on pakastekalakeitto, äidin tekemä.
Lohikeitto on usein inhottavaa, koska moni ei poista lohen pyrstössä olevaa rasvaa ja keittoon tulee härski maku. Kauhein kalakeitto on ollut juuri sellainen lohikeitto.
Todellakin PEESI! Lohikeitto on juuri sitä lohenrasvakeittoa, ja se lohi sellasta pehmeetä oranssia mössöä siellä.. ei sovi ollenkaan keittoon, kuten seiti.

Leukistinen aksolotli
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;22123698:
ja sen kalakeiton voi tosiaanki tehdä muistakin kun lohesta..
Varmaan, mutta kyllä siitä pakastekalastakin saa oikeasti hyvän keiton, jos osaa tehdä Äitin keitto on toistaiseksi parasta, mitä olen saanut, yleensä muualla karmaisevaa. Lohikeittokin on ok, jos se on oikein tehty. Itse en osaa kyllä tehdä ja keksin monta helpompaa ja mieluisampaa ruokaa, niin teen sitten niitä mieluummin.

Varmaan, mutta kyllä siitä pakastekalastakin saa oikeasti hyvän keiton, jos osaa tehdä Äitin keitto on toistaiseksi parasta, mitä olen saanut, yleensä muualla karmaisevaa. Lohikeittokin on ok, jos se on oikein tehty. Itse en osaa kyllä tehdä ja keksin monta helpompaa ja mieluisampaa ruokaa, niin teen sitten niitä mieluummin.
ruuanlaitossa tarvii vähän luovaa hulluutta. helppo on liian tylsää..
siis mulle.

"Lissu"
:D Mitä kysymyksiä. Ei, en kuori miehelle perunoita. Joo, keitetään kuorineen koska on terveellisempää niin, ja koska kuoritta keitetyt maistuvat vetisiltä. Jos kuorin ennen keittämistä, teen muusia. Keittoihin luonnollisesti kuorin ja pilkon perunat. :D

metsänpeitto
Minä kuulkaas junttimaisesti keitän perunat kuorineen, ihan sen vuoksi että en kestä sitä helvetin kutinaa jonka saan käsiini raa'asta perunasta. Toinen vaihtoehto on kuoria perunat juoksevan veden alla, ja se taas tuntuu ihan typerältä juoksuttaa vettä, kun perunat voi keittää kuorineenkin. Sen vuoksi mä teen muusinkin yleensä pakasteesta, ja sosekeitot yritän ajoittaa niin että se on joku muu joka kuorii ne perunat :LOL:

Yhteistyössä