Kuinka moni kuorii miehellensä perunat?

• Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Huoh";22122953]Kai tuo oli vitsi? En osaa kokata juurikaan mutten kyllä viilaa kynsiäni... Ei siinä ole mitään pahaa että mies kokkaa.[/QUOTE]

ei olekkaan, saa samalla just semmosta ruokaa kun haluaa.

yöks
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22123013:
Olihan tää vitsi? :( Tai edes porvoosta?

Todella pahoin luonnosta vieraantunut ihminen täytyy olla, jos ei kuorineen keitettyjä perunoita osaa syödä.
Täh. Ai että jos joku ei tykkää siitä mistä sinä, niin sitten on luonnosta vieraantunut ja avuton... jep jep. Ihana tää palsta. Me kun ei vaan kumpikaan todellakaan tykätä perunan mausta ylipäätään. Syödään siis lähinnä riisiä ja pastaa. Ja kuumien perunoiden kuorimisesta ei tykätä senkään vertaa. Siksi kuoritaan ne vähät perunat mieluummin ennen keittämistä, ja yleensä tehdään niistä vielä muussia.

"vieras"
Mä en ikinä ikinä ikinä keitä perunoita kuorineen, vaikka tiedän että se olisi parempi (siis niiden terveellisten ainesosien kannalta). Ne kuoret tulee sellasiksi limaisiksi ja niiden perunoiden kuoriminen on ihan tuskaa. Sit kun vielä yrittää niit kuoria tunkea jonnekin ja ne tarttuu joka paikkaan... eih. Kuorten takia jätin lähes aina koulussa perunat syömättä.

Alkuperäinen kirjoittaja yöks;22123057:
Täh. Ai että jos joku ei tykkää siitä mistä sinä, niin sitten on luonnosta vieraantunut ja avuton... jep jep. Ihana tää palsta. Me kun ei vaan kumpikaan todellakaan tykätä perunan mausta ylipäätään. Syödään siis lähinnä riisiä ja pastaa. Ja kuumien perunoiden kuorimisesta ei tykätä senkään vertaa. Siksi kuoritaan ne vähät perunat mieluummin ennen keittämistä, ja yleensä tehdään niistä vielä muussia.
Saahan niitä olla mieltymyksiä, mutta melkoinen kammo miehelläsi kuoriperunoita kohtaan, jos hän sellaisten keittämisestä naapuriin hampurilaiselle lähtisi. :xmas:

Mä sain nykyistä huomattavasti nuorempana osallistua perunoitten nostoon maasta ja se oli omalla tavallaan kiehtovaa; varsinkin hirvikärpästen poiminta hiuksista perunatalkoitten jälkeen. :LOL:

"hmm"
Kyllä meillä mies ihan itse pottunsa kuorii :D Mut mies on kertonu et hänen mummu kuori aina perunat miehelleen,eli mieheni papalle. On tuo ukko joskus siitä mulle vitsaillu et minun pitäis ottaa mummusta mallia. Mut tosiaankin vain vitsaillut :D

mun 5- ja 10-vuotiaiden poikien mielestä tää oli päivän paras vitsi, eivät uskoneet kun sanoin, että tiesittekö, että joku mies on kieltäytynyt syömästä jollei sen vaimo kuori sille perunoita.

keksivät myös muita juttuja mitä se mies kieltäytyy itse tekemästä kuten että "vaimo hei, kaada maito tai en juo". lopuksi päättivät, että ei sellaista aikuista ole olemassakaan, äiti huijasi.

yöks
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22123122:
Saahan niitä olla mieltymyksiä, mutta melkoinen kammo miehelläsi kuoriperunoita kohtaan, jos hän sellaisten keittämisestä naapuriin hampurilaiselle lähtisi. :xmas:
Tai sitten me vaan tunnetaan toisemme sen verran hyvin, että voitais todeta toisen lopullisesti seonneen, jos kuoriperunoita laittais tarjolle. Ehkäpä sinne hampurilaiselle tulis otettua mukaan myös lapset, että puoliso sais selvitellä ajatuksiaan rauhassa. Tai jos se siitä äkkiä tokenisi, lähdettäis kaikki yhdessä...

Alkuperäinen kirjoittaja yöks;22123158:
Tai sitten me vaan tunnetaan toisemme sen verran hyvin, että voitais todeta toisen lopullisesti seonneen, jos kuoriperunoita laittais tarjolle.
Ok. Pitää vaan toivoa, ettei tunneta palstan ulkopuolella..

Mä oon niin pimee, että voisin ihan hyvin laittaa kuorineen keitettyjä perunoita vaikka vieraillekin tarjolle, ja vieraat joutuisivat sitten omatoimisesti miettimään millä tavoin kieltäytyä tarjolla olevista kamalista ruuista...

yöks
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22123200:

Mä oon niin pimee, että voisin ihan hyvin laittaa kuorineen keitettyjä perunoita vaikka vieraillekin tarjolle, ja vieraat joutuisivat sitten omatoimisesti miettimään millä tavoin kieltäytyä tarjolla olevista kamalista ruuista...
Älä huoli, kyllä me osaamme käyttäytyä. Kylässä syödään sitä, mitä tarjolla on. Ja kiitetään kauniisti päälle, vaikkei oikein tykättäiskään. Lapset myös.

"mokka"
Mikäs tasa-arvon mitta tästä perunoiden kuorimisesta on tullut? Jos meillä joku laittaa ruokaa, se joku myös tekee ruoan loppuun asti syömäkelpoiseksi eikä laita puolitekoisena pöytään.

Aiemmin jo kirjoitin, että teen useimmiten valmiiksi annokset, mutta en siinä yhteydessä tullut ajatelleeksi tuota Mamma Italianan tuolla esiin tuomaa pointtia, että onhan siinä toinenkin syy ne perunat kuoria ennen pöytään tuomista, ja se on nimenomaan tuo, että tarjolle laitetaan valmista ruokaa (oli sen tehnyt sitten perheen isä tai äiti).

Outoa, että tästä tällaista meteliä myöskään nostetaan. Juu, sen tiedän että joskus aikoinaan maalla oli tapana tuoda perunat pöytään kuorimattomina, mutta muistelenpa oman isäni vanhempien jo syöneen niin, että perunat olivat valmiiksi kuorittuja pöytään tuotaessa.

[QUOTE="vieras";22123111]Mä en ikinä ikinä ikinä keitä perunoita kuorineen, vaikka tiedän että se olisi parempi (siis niiden terveellisten ainesosien kannalta). Ne kuoret tulee sellasiksi limaisiksi ja niiden perunoiden kuoriminen on ihan tuskaa. Sit kun vielä yrittää niit kuoria tunkea jonnekin ja ne tarttuu joka paikkaan... eih. Kuorten takia jätin lähes aina koulussa perunat syömättä.[/QUOTE]

Sama täällä. Kuoripottuja en keitä ikinä. Maailman viheliäisempää hommaa en tiedä kuin kuumien perunoiden kuoriminen :kieh:

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22123200:

Jos joku tarjoaisi mulle ruoan kanssa kuoriperunoita niin luultavasti vaan jättäisin ne perunat ottamatta ja laittaisin vaan lautaselle sitä jotain muuta mitä perunoiden kanssa on tarjolla. Ne kuoriperunat on vaan niin limasia etten pysty syömään.

[QUOTE="vieras";22123274]Jos joku tarjoaisi mulle ruoan kanssa kuoriperunoita niin luultavasti vaan jättäisin ne perunat ottamatta ja laittaisin vaan lautaselle sitä jotain muuta mitä perunoiden kanssa on tarjolla. Ne kuoriperunat on vaan niin limasia etten pysty syömään.[/QUOTE]

mä en ole vielä limasia pottuja nähny. kannattais katella että mitä lajiketta keittelee..
kun ne kaikki ei ihan sovellu ko, käyttöön.

"vieras"
Siis tä!? Keittääkö oikeasti näin moni nykypäivänäkin perunansa kuorineen? Meillä ei ole koskaan ollut kuoriperunoita, eikä muuten ollut lapsena omassa kodissanikaan. Myös anoppi ja appi tarjoilevat perunat aina kuorittuina. Olen oikeasti luullut, että vähemmistö keittää (vanhoja) perunoita junttimaisesti kuorineen. Taitavat olla samoja, joille "salaatti" tarkoittaa kurkkusiivua ja pilkottua tomaattia ruskeassa kastikkeessa lilluen...

Lunatic
[QUOTE="vieras";22123343]Siis tä!? Keittääkö oikeasti näin moni nykypäivänäkin perunansa kuorineen? Meillä ei ole koskaan ollut kuoriperunoita, eikä muuten ollut lapsena omassa kodissanikaan. Myös anoppi ja appi tarjoilevat perunat aina kuorittuina. Olen oikeasti luullut, että vähemmistö keittää (vanhoja) perunoita junttimaisesti kuorineen. Taitavat olla samoja, joille "salaatti" tarkoittaa kurkkusiivua ja pilkottua tomaattia ruskeassa kastikkeessa lilluen...[/QUOTE]

"Kuoriperuna" :LOL:

Aina keitän kuorineen, junttimaisesti.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;22123297:
mä en ole vielä limasia pottuja nähny. kannattais katella että mitä lajiketta keittelee..
kun ne kaikki ei ihan sovellu ko, käyttöön.
No enpä ole itse keitellyt kuoriperunoita, niihin on tullut törmättyä vain koulussa (jonka ruoan kehutaan olevan niin laadukasta!?! :D ) ja muutaman ihmisen luona ja aina ovat olleet inhottavia ja limaisia niin ettei niitä tee enää ikinä mieli syödä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22123406]Mun perunat eivät ole vielä koskaan hajonneet veteen ilman kuoria keitettäessä. Kannattaa varmaan valita se oikea lajike.[/QUOTE]

Juu, ja ottaa pois liedeltä kun ovat kypsiä...

Leukistinen aksolotli
[QUOTE="vieras";22123406]Mun perunat eivät ole vielä koskaan hajonneet veteen ilman kuoria keitettäessä. Kannattaa varmaan valita se oikea lajike.[/QUOTE]

Mitä kovempi peruna, sen inhottavampi syötävä. Hajoavampi peruna on miellyttävin syödä. Minun näkökulmastani sinun valitsemasi kumilajike on juuri se väärä valinta.

Yhteistyössä